NEO VIDCAST

Mass Effect Trilogy

Mass Effect Trilogy Facebook Twitter
0

Το μεγαλύτερο στοίχημα για την Bioware -ο λόγος δηλαδή που άπαντες οι προ πενταετίας "καλοθελητές" του χώρου, πόνταραν σε μια μεγαλειώδη αποτυχία- δεν ήταν άλλος και από το λόγο που η τριλογία του Mass Effect κατάφερε να γίνει αυτό που είναι σήμερα. Η σημαντικότερη νέα ip της τρέχουσας γενιάς. Ποιός είναι αυτός λόγος είπατε; Από που να αρχίσω...

Για να είμαι ειλικρινείς, την πρώτη μου φορά στο control room του Normandy δεν τη θυμάμαι ξεκάθαρα. Ήταν και αυτή μια στιγμή από τις τόσες που θα ακολουθούσαν, και πολλές φορές όταν το ταξίδι αποδεικνύεται μεγάλο και -κυρίως- τόσο απολαυστικό, οι στιγμές τείνουν να μετράνε μόνο στο σύνολο τους.
Χρειάστηκαν λοιπόν περίπου πέντε χρόνια (εσέις βέβαια βρίσκεται την τριλογία σε ένα -ολοκληρομένο- πακέτο πλέον και μάλιστα για όλα τα formats) και γύρω στις 100+ ώρες gameplay, για να ταξιδέψω σε κάθε άκρη ενός απίθανα καλοσχεδιασμένου σύμπαντος, να παίξω με ένα πραγματικά δαιδαλώδες story-scheme που αφενός μου έδινε μεγάλη ελευθερία στο να αναπτύξω τον χαρακτήρα μου όπως εγώ θέλω, αφετέρου προσέφερε απλόχερα τη δυνατότητα να γνωρίσω ένα σκασμό εξωγήινους πολιτισμούς, και γιατί όχι... να "γνωρίσω" μερικούς εξ αυτών και "λίγο καλύτερα"! Ό,τι μπορεί να φανταστεί δηλαδή ο νους ενός "σεσημασμένου" sci-fi geek βρισκόταν εδώ, ένα button-press μακριά.
Στη διαδρομή μπορεί αρκετά πράγματα να άλλαξαν. Μπορεί το βάθος των RPG στοιχείων που έλαμψαν στο πρώτο μέρος να έδωσε λίγο περισσότερο χώρο στο shooting, μπορεί το looting να έπαιρνε άλλη μορφή από sequel σε sequel, μπορεί ακόμα και ο χαρακτήρας που επιλέξαμε όταν πρωτοξεκινήσαμε το ταξίδι να είναι πλέoν... αγνώριστος! Αυτό δεν είναι όμως και το σημαντικότερο στοιχείο σε ένα αμιγώς story-driven "έπος"; Αυτό δεν ήταν εξ αρχής και το ζητούμενο; Ποιός ο λόγος άλλωστε να κάνεις το ταξίδι, αν στο τέλος του είσαι και πάλι ο ίδιος; 

 

Το πρόσφατο (και για πολλούς φετινό Game of the Year) Mass Effect 3 ήρθε να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό (έμφαση στη δεύτερη λέξη) τρόπο μια sci-fi opera που όμοια της μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο σε αγαπημένες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Καθολικά εξελιγμένο σε όλους τους τεχνικούς τομείς, με ένα σύστημα μάχης που δεν έχει και πολλά να ζηλέψει από τα καλύτερα cover based shooters εκεί έξω, την προσθήκη ενός multiplayer segment που -Ω του θαύματος- δουλεύει άψογα, κι ένα κυκεώνα αλυσιδωτών εξελίξεων και αντιδράσεων, αποτέλεσμα των επιλογών και του τρόπου που χειρίστηκε ο καθένας μας τον τόσο ξεχωριστό αυτό κόσμο, όλα αυτά τα χρόνια.

Και κάπου εδώ ανοίγει κανείς το κεφάλαιο end-game. Κακώς. Ανεξαρτήτως του τι πιστεύει ο καθένας για το φινάλε του παιχνιδιού, ανεξάρτητα ακόμα και με το αν έχει δίκαιο στις επιμέρους παρατηρήσεις επί των όσων καταλογίζουν στη Bioware για αυτό, η αλήθεια νομίζω βρίσκεται αλλού. Επαναλαμβάνομαι το ξέρω, αλλά τo Mass Effect ήταν από την πρώτη του στιγμή μέχρι και την τελευταία, ένα μοναδικό ταξίδι. Ένα ταξίδι που όποιος το έκανε θα έχει να το διηγείται με το δικό του τρόπο. Και σε αυτά τα ταξίδια το τέλος είναι απλά και μόνο μια στιγμή... now, tell me another story about the shepherd!

Τech & Science
0

NEO VIDCAST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική ια πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Τech & Science / Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι ίσως ανήκει σε μία κατηγορία αντικειμένων που είχε θεωρητικά προβλέψει ο Στίβεν Χόκινγκ, αλλά που μέχρι σήμερα δεν είχε ποτέ εντοπιστεί
LIFO NEWSROOM
Τι είναι το Clanker και γιατί το χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου ως αντι-AI αργκό;

Τech & Science / Τι είναι το Clanker και γιατί το χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου ως αντι-AI αργκό;

Ο όρος διαδίδεται στα social media μεταξύ των ανθρώπων που δηλώνουν «κουρασμένοι» με την τεχνητή νοημοσύνη που «εφευρίσκει» πράγματα, ακούγεται υπερβολικά ανθρώπινη και απειλεί να εξαφανίσει θέσεις εργασίας
LIFO NEWSROOM
Από την Amy έως τον Wubbo: Πώς επιλέγουν οι μετεωρολόγοι τα ονόματα των καταιγίδων και γιατί είναι σημαντικά

Τech & Science / Από την Amy μέχρι τον Wubbo: Πώς επιλέγουν οι μετεωρολόγοι τα ονόματα των καταιγίδων και γιατί είναι σημαντικά

«Όταν μια καταιγίδα έχει όνομα, γίνεται πιο εύκολο για τα μέσα ενημέρωσης και το κοινό να μιλούν γι’ αυτήν, να μοιράζονται πληροφορίες και να προετοιμάζονται», εξηγεί η επικεφαλής μετεωρολόγος του Met Office, Rebekah Hicks
LIFO NEWSROOM
Στην Αρχαία Ολυμπία ξεκίνησαν οι πρώτοι «Ολυμπιακοί» των ρομπότ 

Τech & Science / Στην Αρχαία Ολυμπία ξεκίνησαν οι πρώτοι «Ολυμπιακοί» των ρομπότ

Στον ίδιο χώρο όπου πριν από χιλιάδες χρόνια συναθροίζονταν οι Έλληνες αθλητές, αυτή τη φορά συναντήθηκαν ομάδες μηχανικών από τέσσερις ηπείρους, μετατρέποντας την Ολυμπία σε παγκόσμιο εργαστήριο ρομποτικής
LIFO NEWSROOM
Αρχαίο DNA αποκαλύπτει το βακτήριο που προκάλεσε την πρώτη πανδημία στην ιστορία

Τech & Science / Αρχαίο DNA αποκαλύπτει το βακτήριο που προκάλεσε την πρώτη πανδημία στην ιστορία

«Τα ευρήματά μας αποτελούν το κομμάτι που έλειπε από το παζλ, προσφέροντας το πρώτο άμεσο γενετικό 'παράθυρο' στο πώς ξέσπασε αυτή η πανδημία στην καρδιά της αυτοκρατορίας»
LIFO NEWSROOM
Ozempic και Mounjaro μπορούν να μειώσουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου των καρδιοπαθών, σύμφωνα με μελέτη

Τech & Science / Wegovy και Mounjaro μπορούν να μειώσουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου των καρδιοπαθών, σύμφωνα με μελέτη

Τα φάρμακα GLP-1 θα μπορούσαν να χορηγηθούν σε εκατομμύρια άτομα με καρδιακές παθήσεις, ώστε να τους βοηθήσουν να αποφύγουν την νοσηλεία σε νοσοκομείο και να ζήσουν περισσότερο
LIFO NEWSROOM