Γιατί οι 30άρηδες ασχολούνται με τον Χρήστο Βακαλόπουλο;

Γιατί οι 30άρηδες ασχολούνται με τον Χρήστο Βακαλόπουλο; Facebook Twitter
0

Το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να μας συμβεί, είναι αυτό που μας συμβαίνει κάθε στιγμή, γιατί οτιδήποτε άλλο δεν υπάρχει καν

Χρήστος Βακαλόπουλος

Ο γεννημένος το 1956 Χρήστος Βακαλόπουλος είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες φυσιογνωμίες της ελληνικής μεταπολιτευτικής πεζογραφίας.

Εφυγε πρόωρα από τη ζωή, νικημένος από τον καρκίνο το 1993. Θα σημειώσουμε ως πολύ ενδιαφέρον το ότι ο Βακαλόπουλος είναι ένα πρόσωπο που ανακαλύπτεται και από τις επόμενες γενιές, από παιδιά , που θα μπορούσαν να είναι παιδιά του.

Ετσι το βιβλίο του Οι Πτυχιούχοι , ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο 104 σε σκηνοθεσία Βάσιας Ατταριάν από τις 26 Σεπτεμβρίου 2013 και για ένα μήνα.
Η ιστορία;
Δύο φίλοι, ο Μάρκος Μπαρδάς κι ο Σήφης Σουρώδης ετοιμάζονται να δώσουν το τελευταίο μάθημα για το πτυχίο. Έρωτες, μουσικές, σκέψεις, απίθανες στιχομυθίες, προδοσίες και ελπίδες εναλλάσονται σε ένα απίθανο γαϊτανάκι που τα άγχη και οι ανησυχίες των πτυχιούχων αναμετρώνται με τη χαρά και την αισιοδοξία τους. Ο χρόνος μοιάζει άλλοτε με κινηματογραφικό φλας μπακ κι άλλοτε διαστέλλεται σαν στιγμή από ραδιοφωνική εκπομπή.
Συναντήσαμε τους συντελεστές της παράστασης: Τη Βάσια Ατταριάν η οποία σκηνοθετεί και τους τρεις ηθοποιούς, την Κατερίνα Μαυρογεώργη, τον Παναγιώτη Κατσώλη και τον Σεραφείμ Ράδη.

"Οταν διάβασα τοn Χρήστο Βακαλόπουλο ήμουν σtο γυμνάσιο και με είχε σοκάρει αυτός ο τρόπος γραφής, δεν είχα ξαναδιαβάσει τέτοιο ιβλίο, δεν υπήρχε τέτοιο ανάλογο βιβλίο στη βιβλιοθήκη μας", λέει η 24χρονη Βάσια Ατταριάν

"Η δεκαετία αυτή μου δημιουργεί μια εμμονή, η οποία μάλλον προκύπτει από το σπίτι μου, από τον τρόπο που μεγάλωσα. Εχω την αίσθηση ότι για να καταλάβουμε πρέπει να γυρίσουμε πίσω. Ο Χρήστος Βακαλόπουλος το εξηγεί αυτό."

"Ο τρόπος γραφής του σου υπαγορεύει να αφεθείς στο κείμενο, επειδή όλα σημαίνουν κάτι. Τι μας αφορά; Η μελαγχολία του, το ότι ήταν ένας άνθρωπος χωρίς ψευδαισθήσεις σαν προφήτης. Και πολιτικά μας αφορά, επειδή ήταν ένας προσγειωμένος, αλλά με ιδανικά άνθρωπος. Η διορατικότητά του με σοκάρει. Αλλά δεν είναι μια ωμή γραφή είναι σχεδόν ποιητική. Κάνει φιλοσοφικές συνδέσεις και στα πιο απλά που περιγράφει," λέει η Κατερίνα Μαυρογεώργη .

"Στους πτυχιούχους δείχνει να έχει αντίληψη της ζωής. Για εμάς αυτά συνδέονται με τη γειτονιά, τα καλοκαίρια στο χωριό, τα φοιτητικά χρόνια. Ζούμε με ταχύτητες που δε μας επιτρέπουν να σταματήσουμε και να κοιτάξουμε τι έχει αξία και τι όχι. Εχει καταλήξει σε αξίες, έχει βρει τις συνδέσεις με τη γειτονιά με τον κόσμο", λέει ο Σεραφείμ Ράδης

Ο Χρήστος Βακαλόπουλος μέσα από τα κείμενά του και όποιες εκπομπές του άκους μου έδωσε το έναυσμα να αναθεωρήσω τι είναι σημαντικό για μένα και τι όχι. Να ξανασκεφτώ και να αναπολήσω την παιδική μου ηλικία και τα φοιτητικά μου χρόνια. Και τώρα «το μελλον απλώνεται μπροστά μας σαν χαράδρα.», λέει ο Παναγιώτης Κατσώλης.

Πριν ξεκινήσουν για την πρόβα τους, μας άφησε ο καθένας ένα σημείωμα με σκόρπιες λέξεις, για το πως φαντάζονται και τι σημαίνει γι αυτούς, ο κόσμος του Χρήστου Βακαλόπουλου. Αντιγράφουμε τα πολύ ενδιαφέροντα σημειώματά τους:

"Σινεμά, πραγματικότητα, δεκαετία του 80, η δικιά μου δεκαετία, Εξάρχεια, Φλοράλ, ο Οβελίξ κέρδισε τον Αστερίξ, Πάτμος, υπάρχει μόνο ένα νησί, σινεμά, η Ελλάδα όπως ήταν και όπως παραμένει, πολλά πτυχία και μετά τι;
Η παιδική ηλικία είναι το τέρμα. Η Ελλάδα στην οποία θάθελα να ζήσω, η Ευρώπη που δε θέλω να ζω. «Το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να μας συμβεί, συμβαίνει ακριβώς αυτή τη στιγμή, γιατί οτιδήποτε άλλο δεν υπάρχει καν. Το καλοκαίρι θα τελειώσει σε απόλυτη σύγχυση με τη γραμμή του ορίζοντος».
Βάσια Ατταριάν 24

"Βακαλόπουλος μέσω Ατταριάν. Μου δίνει το μυθιστόρημα για να το διαβάσω. Οι πτυχιούχοι. Το διαβάζω. Ναι. Τον γνωρίζω. Σιγά-σιγά. Μαζί. Ολοι μαζί. Στην αρχή με το Στέργιο. Μετά με τον Θύμιο. Τέλος, Σεραφείμ, Βάσια, Κατερίνα. Σταθερές. Μπεστ σέλερ. Η γραμμή του ορίζοντος. Νέες Αθηναϊκές ιστορίες, Σαββόπουλος, Παπάζογλου, Πορτοκάλογλου, Βουλιαγμένη, Αγγελόπουλος, Κασσαβέτης, Δαμιανός, Παρακαλώ γυναίκες μην κλαίτε, On – air, Πάτμος, οι γυναίκες υπάρχουν για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, η μαμά του".
Παναγιώτης Κατσώλης 31.

"Σινεμά, ραδιόφωνο, βιβλία, πολλά τσιγάρα, ποτά, διάβασμα, γυναίκες, φίλοι, Αθήνα, Αθήνα, Αθήνα. Και η μαγική αίσθηση ότι μόλις γνώρισες κάποιον που τον ήξερες χρόνια και τώρα θα καθήσει για έναν καφέ που θα κρατήσει πέντε λεπτά ή πέντε χρόνια".
Κατερίνα Μαυρογεώργη 31

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ