TO BLOG ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΣΤΑΒΕΡΗ
Facebook Twitter

Η Νάπολη - XII - Gallerie d' Italia

Η Νάπολη - XII

Τουριστικές εντυπώσεις

Gallerie d' Italia
 

Σχεδιασμένο από τον Marcello Piacentini στα τέλη της δεκαετίας του 1930, το κτίριο, που παλαιότερα στέγαζε την Banco di Napoli, ανακαινίστηκε από τον Michele De Lucchi /AMDL Circle σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρότυπα των μουσείων. Το νέο μουσείο εγκαινιάστηκε το 2022.


 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Το κτίριο της Banco di Napoli, σχεδιασμένο από τον Marcello Piacentini, εγκαινιάστηκε στις 9 Μαΐου 1940 ως η νέα σύγχρονη έδρα του θεσμού.

Προς τα τέλη του 1938, ο Marcello Piacentini άρχισε να σχεδιάζει το κτίριο, δουλεύοντας στο εξωτερικό, την αρχιτεκτονική διάταξη, τις λεπτομέρειες των εσωτερικών χώρων, όλες τις διακοσμήσεις, τις επενδύσεις των τοίχων, τα φωτιστικά της Fontana Arte και τα έπιπλα. Ο σχεδιασμός της κύριας πρόσοψης καταδεικνύει το μνημειώδες στυλ που είναι χαρακτηριστικό των δημόσιων κτιρίων του Piacentini και είναι σαφές ότι τα κλασικά και τα στοιχεία του Μικελάντζελου έχουν αναδιαμορφωθεί εδώ: συγκεκριμένα η γιγαντιαία κλίμακα, η επιβλητική βάση με τα μεγάλα παράθυρα που φαίνεται να αναδύονται από την πέτρα και το ογκώδες κεντρικό μπλοκ με τις πέντε καμάρες, όπου τα εναλλασσόμενα επίπεδα και στρογγυλά σχήματα των καμάρων θυμίζουν τις λύσεις που υιοθετήθηκαν για τα μεγάλα αναγεννησιακά παλάτια. Μέσα σε αυτή την ίδια εικονιστική εμπειρία, επιπλέον, βρίσκεται η κλασική τριμερής πρόσοψη, με την αυστηρή βάση από πέτρα Billiemi, την φάσα από τραβερτίνη στη μέση και τη σοφίτα στην κορυφή. Η πρόσοψη του κτιρίου βρίσκεται πιο πίσω από εκείνη των άλλων κτιρίων στην Via Toledo, γεγονός που καθιστά την πρόσοψη ακόμη πιο μεγαλοπρεπή. Η αυστηρότητα της κύριας πρόσοψης αντισταθμίζεται από τις εσωτερικές αυλές, των οποίων η τοιχοποιία θυμίζει σύγχρονα γερμανικά και αμερικανικά πειράματα.

Μια αξιοσημείωτη πτυχή του σχεδιασμού στο σύνολό της είναι η μεγάλη προσοχή που δίνεται στην επιλογή των υλικών. Η γκρίζα πέτρα Billiemi και ο τραβερτίνης δίνουν στην πρόσοψη μια επίσημη αίσθηση, ενώ ο κόκκινος γρανίτης του προθαλάμου χρησιμεύει ως προοίμιο του πράσινου μαρμάρου Issorie του δαπέδου και του ροζ μαρμάρου Vallestrona των τοίχων στη μεγάλη υπόστυλη αίθουσα με τα γκισέ (η μεγαλύτερη από αυτές που κατασκευάστηκαν εκείνη την εποχή).

Η μνημειώδης σκάλα, με τα βιτρό του Luigi Parisio, οδηγεί στον δεύτερο όροφο, όπου το αιθιοπικό μάρμαρο της Αίθουσας Συνελεύσεων επωφελείται από το ζεστό φως που διαχέεται από τα κομψά παράθυρα που προστατεύονται από αλαβάστρινες πλάκες. Πρόκειται για έναν μεγάλο χώρο διπλού ύψους με φατνωτή οροφή και επίπεδες γωνίες, που θυμίζουν το σχεδιασμό βασιλικών της ρωμαϊκής εποχής.

Κάθε λεπτομέρεια του κτιρίου φαίνεται να βρίσκεται υπό τον πλήρη έλεγχο του σχεδιαστή, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού του μαρμάρινου δαπέδου και των τοίχων, των ξύλινων διπλών θυρών, των λαμπτήρων και των πολυελαίων, των πλακιδίων που χρησιμοποιούνται σε λιγότερο επίσημες αίθουσες και της χρήσης σκυροδέματος και γυάλινων όγκων στο γκαράζ.
 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Ν.Κ.

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Campi flegrei, Ernesto Tatafiore, 1984. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Vitalità del tempo. © Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Τα βιτρό του Luigi Parisio. © Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Il concerto, Gaspare Traversi, 1755 - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito. © Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Giuditta decapita Oloferne, Biagio Manzoni, s.d. - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito. © Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Natura morta con pane biscotti e fiori, Giuseppe Recco, 1675 - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito. © Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Natura morta con pesci e molluschi (λεπτομέρεια), Giuseppe Recco, 1675 - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito. © Σπύρος Στάβερης

 

Η Νάπολη - XII - Galleria d' Italia Facebook Twitter
Samson and Delilah, Artemisia Gentileschi, about 1630 - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito.

 

Η Νάπολη - XII - Galleria d' Italia Facebook Twitter
Martyrdom of Saint Ursula, Caravaggio, 1610 - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito.

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
© Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Il diavolo all’acqua santa, Salvatore Postiglione, 1887 - oil on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito. © Σπύρος Στάβερης 1887 © Σπύρος Στάβερης

 

Η Νάπολη - XII - Galleria d' Italia Facebook Twitter
Busto di fanciulla napoletana Busto di fanciulla napoletana, Vincenzo Gemito, 1919 - gilded bronze. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. Exhibition path: Da Caravaggio a Gemito. © Σπύρος Στάβερης

 

Galleria d' Italia Facebook Twitter
Dream, Giambattista De Curtis, 1890 - pastel, oil and mixed media on canvas. Museum Gallerie d'Italia - Napoli. © Σπύρος Στάβερης
Αλμανάκ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ