Μετρό-φούρνος: Ως πότε θα λιώνουμε και υπογείως;

Μετρό-φούρνος: Ως πότε θα λιώνουμε και υπογείως; Facebook Twitter
0


ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΖΕΣΤΟ
απόγευμα στην Αθήνα και στην αποβάθρα της γραμμής 3 υπάρχει ζέστη και συνωστισμός. Δύο κυρίες, ντυμένες ελαφριά, εξαντλημένες από την υψηλή θερμοκρασία, κουνούν με νευρικότητα τις βεντάλιες τους. «Πάλι ροζ ήρθε. Να μην μπούμε», λέει η μία στην άλλη. Ο «ροζ» συρμός απομακρύνεται και λίγα λεπτά μετά φτάνει ο περιζήτητος συρμός με το air condition που κατευθύνεται προς αεροδρόμιο. Είναι γεμάτος τουρίστες με μπαγκάζια και στα βαγόνια δεν πέφτει καρφίτσα. «Καλύτερα να σταθούμε όρθιες παρά να λιώσουμε από τη ζέστη», λένε βλέποντας την πολυκοσμία και επιβιβάζονται με αποφασιστικό βήμα στον συρμό με τον κλιματισμό. Ο μισητός «ροζ συρμός» τον οποίο οι δύο κυρίες απέφυγαν ανήκει στον στόλο των πρώτων και γηραιότερων τρένων του μετρό, στα εσωτερικά πάνελ των οποίων κυριαρχεί το ροζ χρώμα. Σήμερα οι 20 από τους 52 συρμούς του μετρό της Αθήνας δεν διαθέτουν κλιματισμό, περίπου ένας στους τρεις δηλαδή, γεγονός που κάνει σε πολλές περιπτώσεις αφόρητη τη μετακίνηση το καλοκαίρι που η θερμοκρασία βρίσκεται μονίμως σχεδόν στο κόκκινο.

Τη στιγμή που ξεκινά η πρώτη πιλοτική 24ωρη λειτουργία του μετρό στις γραμμές 2 και 3, το μετρό της Αθήνας εξακολουθεί να στηρίζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με πολλούς συρμούς να στερούνται κλιματισμού και αρκετούς να βγαίνουν εκ περιτροπής εκτός λειτουργίας για συντήρηση, εξαιτίας της παλαιότητάς τους.

Τη στιγμή που ξεκινά η πρώτη πιλοτική 24ωρη λειτουργία του μετρό στις γραμμές 2 και 3, το μετρό της Αθήνας εξακολουθεί να στηρίζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με πολλούς συρμούς να στερούνται κλιματισμού και αρκετούς να βγαίνουν εκ περιτροπής εκτός λειτουργίας για συντήρηση, εξαιτίας της παλαιότητάς τους.

Παρά την αύξηση του μεταφορικού έργου και την προσθήκη έξι νέων σταθμών που προέκυψε από την επέκταση προς Πειραιά, το νούμερο των συρμών που εκτελεί καθημερινά αυτό το απαιτητικό μεταφορικό έργο παραμένει καθηλωμένο. Το επιβατικό κοινό της Αθήνας θα πρέπει να εξυπηρετηθεί από ένα δίκτυο σταθερών συγκοινωνιών που ασθμαίνει λόγω της έλλειψης οχημάτων και δεν μπορεί να αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων, όχι μόνο γιατί οι συρμοί είναι λίγοι, αλλά και γιατί αρκετοί από αυτούς αποσύρονται στη διάρκεια της ημέρας για να γίνουν εργασίες επισκευής.

Ανανέωση στόλου από τα ευρωπαϊκά ταμεία

Πριν από μερικές μέρες η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης-μαμούθ, ύψους 8 δισ. ευρώ, από τρία νέα ευρωπαϊκά ταμεία, «που ισοδυναμεί με μισό ΕΣΠΑ ή μισό Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα υλοποιηθεί έως το 2032», όπως ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης.  

Στο χρηματοδοτικό αυτό πακέτο έχουν ενταχθεί και έργα που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών. Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν λεφτά στο χέρι. Αυτό το γιγαντιαίο ποσό θα διοχετευτεί στα έργα που ενέκρινε πρόσφατα το υπουργικό συμβούλιο, εάν και εφόσον δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που στην καλύτερη περίπτωση θα συμβεί στο τέλος του έτους. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εφόσον ευοδωθεί ο στόχος της έγκρισης, θα χρησιμοποιήσει πόρους από δύο ταμεία. Από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο θα διοχετευτούν κονδύλια για την αγορά «νέων συρμών μετρό στις γραμμές 2 και 3 και την ανάταξη συρμών της γραμμής 1», όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. 

Μετρό-φούρνος: Ως πότε θα λιώνουμε και υπογείως; Facebook Twitter
Στις γραμμές 2 και 3 η συχνότητα των συρμών φτάνει στην καλύτερη περίπτωση τα τέσσερα λεπτά, ενώ στη γραμμή του πρώην Ηλεκτρικού οι αναμονές αγγίζουν πολύ συχνά τα έξι λεπτά. Φωτ.: Eurokinissi

Ακόμη και αν εγκριθούν από την Κομισιόν οι πόροι αυτοί και πάλι δεν σημαίνει ότι σύντομα θα μπει νέο τροχαίο υλικό στις ράγες. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να μεσολαβήσει ο απαιτούμενος διαγωνισμός και, σύμφωνα με τους ανθρώπους που γνωρίζουν πώς τρέχουν αυτές οι διαδικασίες, «με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον μία τριετία». Εν τω μεταξύ οι συρμοί αυτοί κλείνουν 30 χρόνια ζωής και είναι μάλλον απίθανο να υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή στο ενδιάμεσο, στην περίπτωση πάντα που ευοδωθεί το αισιόδοξο σενάριο, βάσει του οποίου θα εγκριθεί από την Ε.Ε. ο σχεδιασμός των δράσεων της ελληνικής κυβέρνησης και στη συνέχεια θα τρέξουν απρόσκοπτα οι διαγωνιστικές διαδικασίες.

Για το ζήτημα της ροής του ευρωπαϊκού χρήματος από τα νέα ευρωπαϊκά ταμεία και ειδικά σε ό,τι αφορά την ανανέωση του στόλου του μετρό, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αν. υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έχει πει πάντως ότι όλα είναι έτοιμα και καλά σχεδιασμένα. «Μέσα σε δύο μήνες καταρτίσαμε τις προτάσεις, κοστολογήσαμε, ποσοτικοποιήσαμε, κάναμε την τεχνική δουλειά, που δεν είναι αυτονόητη». Ανέφερε ακόμη ότι μέσα στον Ιούλιο θα κατατεθούν οι προτάσεις στην Κομισιόν «και το φθινόπωρο η Ε.Ε. αποφασίζει». Πιστεύει, όπως είπε, ότι η πρόταση για τους νέους συρμούς θα εγκριθεί: «Εφόσον εγκριθεί, μέχρι το τέλος του έτους μπορείς να ξεκινήσεις διαγωνισμό και να πας σε προμήθεια νέων συρμών. Τώρα, το πότε θα έρθουν νέοι συρμοί εξαρτάται από την ευρωπαϊκή αγορά ή την αγορά από την οποία θα προμηθευτούμε».

Εκ περιτροπής κλιματισμός στα βαγόνια του Ηλεκτρικού και τα τρένα που σταματούν για να «ξεφουντώσουν»...

Για τη γραμμή 1, τον πρώην ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΗΣΑΠ), που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η προοπτική που υπάρχει είναι πιο αισιόδοξη. Από τα τρία νέα ταμεία θα αναζητηθούν πόροι για την ανάταξη δέκα συρμών. Στη λεγόμενη πράσινη γραμμή εκτελούν μεταφορικό έργο οι αρχαιότεροι συρμοί του δικτύου, οι οποίοι μπήκαν στην κυκλοφορία το 1980. Αυτό όμως που προβάλλεται συχνά τους τελευταίους μήνες από την κυβέρνηση σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό των σταθερών συγκοινωνιών είναι η ανακατασκευή 14 συρμών από αυτόν τον παλιό στόλο του Ηλεκτρικού.

Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ που εκτελείται μέσω της σύμβασης η οποία έχει υπογραφεί μεταξύ της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., της εταιρείας που έχει την ευθύνη λειτουργίας των μέσων σταθερής τροχιάς, και της ισπανικής εταιρείας Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF). 

Ο Παναγιώτης Κοντογιάννης
Ο Παναγιώτης Κοντογιάννης

Η γραμμή 1 είναι το παλαιότερο τμήμα του δικτύου και η αναβάθμιση των τρένων θεωρήθηκε στρατηγικής σημασίας. Από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει η δέσμευση ότι μέχρι το τέλος του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή και των 14 συρμών. Προς το παρόν, όμως, «από τους ανακατασκευασμένους συρμούς της πράσινης γραμμής δεν έχουμε πάρει ούτε καν το πρώτο δείγμα», λέει ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ και τεχνίτης μηχανικός στην επισκευαστική βάση του Πειραιά. Μας εξηγεί ότι στη γραμμή 1 εκτελούν δρομολόγια τέσσερις συρμοί από τους γαλλικούς, που δεν έχουν κλιματισμό, οι οποίοι εντάχθηκαν στο δίκτυο μετά τον παροπλισμό κάποιων συρμών που προορίζονται για ανακατασκευή. Αυτοί οι συρμοί όμως σχεδιάστηκαν για το υπόγειο τμήμα του μετρό: «Αυτοί οι συρμοί έχουν πολύ μικρά παράθυρα. Επειδή ακριβώς στη γραμμή 1 υπάρχει και υπέργεια διαδρομή, οι υψηλές θερμοκρασίες είναι έντονα αισθητές σε σχέση με την υπόγεια διαδρομή και οι συνθήκες γίνονται ανυπόφορες». Ο Π. Κοντογιάννης λέει ότι «γενικά γίνεται προσπάθεια οι δανεικοί συρμοί από το μετρό να μην εκτελούν μεταφορικό έργο σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, κάτι το οποίο δεν είναι πάντα εφικτό, καθώς όταν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα από τους άλλους συρμούς, δηλαδή αντί για 12 με 13 έχουμε 8 με 9, τότε βάζουμε και τους γαλλικούς».

Μετρό-φούρνος: Ως πότε θα λιώνουμε και υπογείως; Facebook Twitter
Σήμερα οι 20 από τους 52 συρμούς του μετρό της Αθήνας δεν διαθέτουν κλιματισμό, περίπου ένας στους τρεις δηλαδή, γεγονός που κάνει σε πολλές περιπτώσεις αφόρητη τη μετακίνηση το καλοκαίρι που η θερμοκρασία βρίσκεται μονίμως σχεδόν στο κόκκινο. Φωτ.: Eurokinissi

Μάλιστα, υποστηρίζει ότι όταν τα βαγόνια των γαλλικών συρμών υπερθερμαίνονται εξαιτίας της ζέστης, σταματούν για μία ώρα και τα αφήνουν με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα σε υπόστεγα κατά μήκος της γραμμής, ώστε να επανέλθουν σε αποδεκτές θερμοκρασίες. Στους προϋπάρχοντες συρμούς της γραμμής 1 «υποτίθεται ότι υπάρχει κλιματισμός», λέει ο Π. Κοντογιάννης, αλλά, όπως μας εξηγεί, «σε κάθε τέσσερα ή πέντε βαγόνια, ένα βαγόνι δεν έχει και σε κάποια ο κλιματισμός υπολειτουργεί».

Η καθυστέρηση στην ανανέωση και αναβάθμιση του τροχαίου υλικού περιορίζει σημαντικά τη μεταφορική ικανότητα του μετρό, το οποίο δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες μετακίνησης. Με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό, ο μέγιστος αριθμός επιβατών που μπορούν να μετακινηθούν σε μία ώρα αιχμής φτάνει τις 15.000, με συχνότητα δρομολογίων ανά τέσσερα λεπτά. Οι μελέτες προβλέπουν ότι με συχνότητα ανά τρία λεπτά το δίκτυο θα μπορούσε να εξυπηρετεί έως και 20.000 επιβάτες την ώρα, αυξάνοντας σημαντικά τη συνολική του δυναμική. Αυτή η προοπτική, όμως, μένει γράμμα κενό, καθώς στις γραμμές 2 και 3 η συχνότητα φτάνει στην καλύτερη περίπτωση τα τέσσερα λεπτά, ενώ στη γραμμή του πρώην Ηλεκτρικού οι αναμονές αγγίζουν πολύ συχνά τα έξι λεπτά. Το αποτέλεσμα είναι ασφυκτικά γεμάτες αποβάθρες και βαγόνια, μεγάλοι χρόνοι αναμονής και ένα συγκοινωνιακό σύστημα που υστερεί σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της πόλης.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πόσο ασφαλείς είμαστε στο μετρό;

Ρεπορτάζ / Πόσο ασφαλείς είμαστε στο μετρό;

Μετά τα πρόσφατα περιστατικά ωμής βίας σε Μοναστηράκι και Βικτώρια και το τελευταίο περιστατικό με επεισόδια στο μετρό Κεραμεικού, ας δούμε λίγο τι πραγματικά συμβαίνει με την ασφάλειά μας σε αυτούς τους χώρους.
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ
Μπορεί η Αθήνα να λύσει το κυκλοφοριακό;

Αθήνα / Μπορεί η Αθήνα να λύσει το κυκλοφοριακό;

Ποιοι είναι οι μύθοι και οι αλήθειες γύρω από το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και πόσο σωτήριο μπορεί να είναι το όριο των 30 χιλιομέτρων; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον συγκοινωνιολόγο, καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργο Γιαννή για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Αθηναίοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Ακροβατώντας / Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Αξιολογώντας ως πιο σημαντικό ένα τροχαίο από τη συνάντηση Τραμπ - Νετανιάχου, τα κυρίαρχα μέσα αναδεικνύουν το ασήμαντο χάριν τηλεθέασης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες που θα μετατοπίσουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας από τα σημαντικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Joe Coughlin: «Η τρίτη ηλικία δεν είναι κρουαζιέρες ή πατερίτσες»

Οπτική Γωνία / Joe Coughlin: «Γηρατειά δεν είναι μόνο κρουαζιέρες, πατερίτσες και να είσαι με το ένα πόδι στον τάφο»

Ο φιλέλληνας καθηγητής εξετάζει τις όψεις της μακροζωίας, πιστεύει πως στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο μπορεί να συνδυαστεί άνετα με το lifestyle και μιλάει με τρόπο ασυνήθιστο για το γήρας.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Οπτική Γωνία / Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Ο δημιουργός του Greekonomics μιλά στη LiFO για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αλλά και τις επιθέσεις που δέχτηκε πρόσφατα για κάποιες «άβολες αλήθειες» που επισήμανε αναφορικά με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα πολιτικών, οικονομικών «καρτέλ» και ΜΜΕ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Οπτική Γωνία / Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Από την Ουκρανία και την κρίση στη Γαλλία μέχρι τις αποφάσεις Τραμπ, η Ευρώπη περνάει κρίση ταυτότητας. Πώς επηρεάζεται η χώρα μας; Μιλά στη LiFO ο Σωτήρης Ντάλης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Χωρίς αναισθητικό, χωρίς δικαιώματα: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Χωρίς αναισθητικό: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές για halal και kosher στην Ελλάδα;

Παρά τις προσπάθειες νομιμοποίησης του εβραϊκού και ισλαμικού τρόπου σφαγής των ζώων χωρίς αναισθητοποίηση, το νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν έχει αλλάξει. Η σχεδιαζόμενη Εθνική Στρατηγική Halal επαναφέρει το θέμα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Κάποτε στην Αμερική…

Ακροβατώντας / Η αμερικανική δημοκρατία οδεύει προς το τέλος της

Η κυβέρνηση Τραμπ έχει επιδοθεί σε ανελέητο κυνηγητό όσων αμφισβητούν την αλήθεια της. Κυνηγάει δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ακτιβιστές, αντιφρονούντες, δικαστές, όποιον τολμήσει να την αμφισβητήσει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
H εξέγερση της «κανονικότητας»

Οπτική Γωνία / H εξέγερση της «κανονικότητας»

Μια τάση που θέλει να προσελκύσει μετριοπαθή ακροατήρια, αντλώντας από μια ψευδή εκδοχή της Ιστορίας, η οποία θέλει τον δυτικό πολιτισμό να υποφέρει ή να παρακμάζει γιατί τάχα έπεσε θύμα του ανθρωπισμού του.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
EPEJERGAS HIV/AIDS: Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν;

Οπτική Γωνία / HIV/AIDS: Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν;

Οι κρίσιμοι σταθμοί μιας δύσκολης πορείας που ξεκίνησε το 1981, οπότε πιστοποιήθηκαν τα πρώτα κρούσματα HIV, μέχρι σήμερα, που στόχος πια είναι η πλήρης ύφεση της νόσου, με ορίζοντα την επίτευξη της ίασης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πάνος Ρούτσι: Ο απεργός πείνας που συγκλονίζει την Ελλάδα

Οπτική Γωνία / Πάνος Ρούτσι: Ο απεργός πείνας που συγκλονίζει την Ελλάδα

Επιστρατεύοντας το ύστατο μέσο πίεσης, ο Πάνος Ρούτσι ζητά δικαιοσύνη για τα Τέμπη και άδεια για να ξεθάψει το παιδί που έχασε στο μοιραίο τρένο, ώστε να ταυτοποιηθεί και να γίνουν τοξικολογικές εξετάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τα drones μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Οπτική Γωνία / Από τα drones μέχρι το AI: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Πώς η στρατιωτική άνοδος της Κίνας και η στρατηγική σύμπλευση με τη Ρωσία διαμορφώνουν τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες προκλήσεις για την ασφάλεια; Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες μοιάζουν πιο διχασμένες από ποτέ; Και πού οφείλεται η άνοδος της πολιτικής βίας; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιδράσεις στην Πάρο για την τουριστική επένδυση στις Κολυμπήθρες ή Συλλογή υπογραφών κατά της στρατηγικής επένδυσης στην Πάρο

Ρεπορτάζ / Στις Κολυμπήθρες της Πάρου θα χτιστεί ένα τεράστιο ξενοδοχείο. Γιατί;

Η τοπική κοινωνία αντιδρά στην κατασκευή μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος, προειδοποιώντας για αλλοίωση του τοπίου και επιβάρυνση των ήδη πιεσμένων υποδομών του νησιού.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βαθαίνει η κρίση εμπιστοσύνης, αλλά κανένας δεν πτοείται 

Βασιλική Σιούτη / Βαθαίνει η κρίση εμπιστοσύνης, αλλά κανένας δεν πτοείται 

Στην Ελλάδα η κοινή γνώμη έχει τη χειρότερη άποψη για τα πολιτικά κόμματα της χώρας, αλλά αυτό δεν μοιάζει να πτοεί κανέναν, παρά τον υπαρκτό κίνδυνο απονομιμοποίησης του πολιτικού συστήματος. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ