«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά Facebook Twitter
Φαίνεται ότι οι δημιουργοί του «The Last of Us» έχουν την απαραίτητη υπομονή και θα πάρουν όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να ξετυλίξουν μεθοδικά την ιστορία και να την οδηγήσουν εκεί που θέλουν. Φωτ.: HBO
0


ΜΠΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ η επιλογή να φαντάζει σαν αυτό που στο χωριό μου αποκαλούμε no-brainer, όταν, όμως, το HBO αποφάσιζε να διασκευάσει το videogame The last of us υπό μορφή σειράς, οι μεταφορές από την κονσόλα στην οθόνη βρίσκονταν (περίπου) σε ανυποληψία, με τους φαν να περιμένουν στη γωνία, το ουδέτερο κοινό επιφυλακτικό, αν όχι αδιάφορο, και τους δημιουργούς (ή μάλλον τους παραγωγούς) να μην μπορούν να λύσουν τον γόρδιο δεσμό της επιτυχημένης διασκευής.

Στα μάτια μας οι παράγοντες επιτυχίας της συγκεκριμένης διασκευής είναι δύο. Ο ένας ότι το Last of us ήταν έτοιμη ταινία. Ναι, παίζοντας το παιχνίδι καλείσαι να εκτελέσεις κάποια tasks, υπάρχει το στοιχείο της δράσης, επί της ουσίας, όμως, πρόκειται για διαδραστικό δράμα, από εκείνα που παίζεις για να δεις πώς θα εξελιχθεί η ιστορία. Πρακτικά, τα (πολλά) cinematics του παιχνιδιού λειτούργησαν vw storyboards για τους δημιουργούς της σειράς – δείτε το ντεκουπάζ στην εισαγωγή του πιλότου της και κάντε τη σύγκριση με εκείνη του παιχνιδιού, θα εκπλαγείτε με την ομοιότητα.

Ο άλλος λόγος σχετίζεται με την επιτυχία όχι της διασκευής καθαυτή αλλά της ίδιας της σειράς. Το Last of us έσκασε σαν βόμβα όταν ακόμα ήταν νωπές οι μνήμες της καραντίνας και των θανάτων, της ανησυχίας για την πανδημία, τη μεταδοτικότητά της, την επόμενη μέρα, την επόμενη πανδημία – μπορείτε να διαβάσετε εδώ μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε με τον Γιώργο Παππά σχετικά με το πόσο πιθανή είναι μια πανδημία από μύκητα, όπως στη σειρά και στο παιχνίδι.

Έχοντας κερδίσει ήδη το στοίχημα ποιότητας και δημοφιλίας, το Last of us δεν νιώθει την ανάγκη να καταφύγει στον εντυπωσιασμό, δεν χρειάζεται κάποιο hook, όπως αποκαλείται στη γλώσσα του σοσιομιντιακού marketing, για να γραπώσει το κοινό του από τον γιακά.

Η πρώτη σεζόν, λοιπόν, έσπασε τα ρεκόρ τηλεθέασης, μαζί και την κατάρα των μέτριων (ή αισχρών) διασκευών videogame στην οθόνη. Στο συγκλονιστικό τελευταίο της επεισόδιο, ο Τζόελ επικυρώνει τον τίτλο, ενεργεί όντως ως «ο τελευταίος από εμάς». Όταν μαθαίνει ότι, για να παραχθεί το εμβόλιο που θα σώσει την ανθρωπότητα, η Έλι θα πρέπει να δώσει τη ζωή της, δολοφονεί όλο το ιατρικό επιτελείο χωρίς να την ενημερώσει πρώτα σχετικά – έχει τεράστια σημασία αυτό, της στερεί το δικαίωμα της επιλογής.

Eίδαμε το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «The Last of Us»/ «The Last of Us S02»: Να δεις τι σου ‘χω για μετά Facebook Twitter
Η δράση τοποθετείται πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης σεζόν, με την Έλι να έχει μεγαλώσει και να κυνηγά την αυτονομία. Φωτ.: HBO

Δεν θέλει μόνο να σώσει την Έλι αλλά και να κατευνάσει το τραύμα της αδυναμίας του να πράξει το ίδιο για τη βιολογική του κόρη πριν από χρόνια. Υπογράφει έτσι την υπέρτατη πράξη εγωισμού, μια πράξη εν μέρει κατανοητή, ανθρώπινη με την καλή και την κακή έννοια, αλλά τελικά εγωιστική. Γι’ αυτό και αποδεικνύεται ο τελευταίος από εμάς, ο «τελευταίος των ανθρώπων», εκείνος που θα υπογράψει τον δέοντα επίλογο της ανθρώπινης τραγωδίας με αίμα, δάκρυα και ιδρώτα.

Ήταν ένα φανταστικό φινάλε, η ιστορία μπορούσε (και ίσως έπρεπε) να κλείσει εκεί, μα η τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού έφερε μια συνέχεια που εξόργισε αρκετούς φαν, ακριβώς επειδή παρερμήνευσαν ή, πιο σωστά, ερμήνευσαν μονολιθικά το φινάλε του πρώτου παιχνιδιού, ζητωκραυγάζοντας για την απόφαση του Τζόελ. Άλλωστε, στο πλευρό του είχαν φάει τόσους Runners και τόσους Clickers (σ.σ. είδη ζόμπι που εμφανίζονται στο παιχνίδι), στους γιατρούς θα κολλούσαμε;

Οι δημιουργοί του δεύτερου παιχνιδιού πήραν κάποιες γενναίες αποφάσεις, εκείνοι της τηλεοπτικής σειράς έπρεπε με τη σειρά τους να αποφασίσουν πώς θα τις ενσωματώσουν και αν θα τραβήξουν ανάλογο δρόμο, πιο κατάλληλο για το μέσο – όπως και να το κάνουμε, άλλη η συναισθηματική εμπλοκή όταν παρακολουθείς, άλλη όταν έχεις στα χέρια σου το gamepad.

Έχοντας δει μόνο το πρώτο από τα συνολικά επτά επεισόδια της δεύτερης σεζόν, παρατηρήσαμε ήδη κάποιες αλλαγές, μα, εύλογα, δεν γνωρίζουμε ακόμα σε τι βαθμό θα φτάσουν και μάλλον δεν έχει σημασία να τις επισημάνουμε – υποθέτουμε πάντως πως δεν θα αλλάξουν ένα κρίσιμο στοιχείο της πλοκής, που θα καταστήσει το σχετικό επεισόδιο άξιο διάδοχο του περιβόητου Red Wedding στο «Game of Thrones».

Η δράση τοποθετείται πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης σεζόν, με τον Τζόελ να βρίσκεται στην ιεραρχική κορυφή μιας καλά(;) οχυρωμένης κοινότητας και την Έλι να έχει μεγαλώσει και να κυνηγά την αυτονομία. Οι δυο τους μιλούν ελάχιστα, όχι μόνο λόγω της ηλικίας της δεύτερης και των συγκρουσιακών χαρακτηριστικών που τη συνοδεύουν αλλά και λόγω εκείνου του περιστατικού που αναφέραμε. Η Έλι φαίνεται να ξέρει περισσότερα απ' όσα λέει, ο Τζόελ δεν της έχει πει απολύτως τίποτα και φέρει κρίμα βαρύ, αρκετό για να τον οδηγήσει σε συνεδρίες με μια ψυχολόγο που υποδύεται η Κάθριν Ο’Χάρα.

Η συνεδρία τους αποτελεί, αναμφίβολα, το highlight του επεισοδίου. Δεν είναι μόνο το γράψιμο της σκηνής, είναι ο τρόπος που την ερμηνεύει η Ο’ Χάρα. Περνά ταχύτατα, πηγαία και ανεπιτήδευτα από τη στάση αναμονής στην πλήρη επίθεση, σε μια αφιλτράριστη εξομολόγηση, μη επαγγελματική μεν, μα ίσως ικανή να αποσπάσει μια αντίστοιχη από τον Τζόελ – στο κάτω κάτω της γραφής κανείς τους δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Στοιχηματίζουμε ότι στις υποστηρικτικές κατηγορίες των φετινών τηλεοπτικών βραβείων η Κάθριν Ο’Χάρα θα έχει διπλή παρουσία, στους δραματικούς ρόλους για την ερμηνεία της εδώ, στους κωμικούς για τη σπαρταριστή του Studio.

Eίδαμε το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «The Last of Us»/ «The Last of Us S02»: Να δεις τι σου ‘χω για μετά Facebook Twitter
Η συνεδρία του Τζόελ (Πέδρο Πασκάλ) με την ψυχολόγο που υποδύεται η Κάθριν Ο’Χάρα αποτελεί, αναμφίβολα, το highlight του πρώτου επεισοδίου της 2ης σεζόν. Φωτ.: HBO

Ο Πέδρο Πασκάλ επιστρατεύει και πάλι με επιτυχία κάποιους μανιερισμούς του Μπράντο για να υποδυθεί την αρρενωπή φιγούρα του Τζόελ, η Μπέλα Ράμσεϊ, σωστό ερμηνευτικό αγρίμι, δείχνει έτοιμη να σηκώσει το άχθος μιας ηρωίδας δράσης, ενώ συστήνεται και ο χαρακτήρας της Κέιτλιν Ντέβερ που θα παίξει σημαντικό ρόλο στη συνέχεια. Ουσιαστικά, αυτό το πρώτο επεισόδιο απαρτίζεται κυρίως από συστάσεις: των νέων χαρακτήρων, του νέου περιβάλλοντος, της σχέσης των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.

Έχοντας κερδίσει ήδη το στοίχημα ποιότητας και δημοφιλίας, το Last of us δεν νιώθει την ανάγκη να καταφύγει στον εντυπωσιασμό, δεν χρειάζεται κάποιο hook, όπως αποκαλείται στη γλώσσα του σοσιομιντιακού marketing, για να γραπώσει το κοινό του από τον γιακά. Φαίνεται ότι οι δημιουργοί του έχουν την απαραίτητη υπομονή και θα πάρουν όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να ξετυλίξουν μεθοδικά την ιστορία και να την οδηγήσουν εκεί που θέλουν. Και, πιθανότατα, θα καταφέρουν να ξανακερδίσουν ακόμα και τον τελευταίο (θεατή) από εμάς.

The Last of us Season 2 | Official Trailer | Max

Τα επεισόδια της 2ης σεζόν του «Last of us» προβάλλονται στο Vodafone TV κάθε Δευτέρα. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ