«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά Facebook Twitter
Φαίνεται ότι οι δημιουργοί του «The Last of Us» έχουν την απαραίτητη υπομονή και θα πάρουν όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να ξετυλίξουν μεθοδικά την ιστορία και να την οδηγήσουν εκεί που θέλουν. Φωτ.: HBO
0


ΜΠΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ η επιλογή να φαντάζει σαν αυτό που στο χωριό μου αποκαλούμε no-brainer, όταν, όμως, το HBO αποφάσιζε να διασκευάσει το videogame The last of us υπό μορφή σειράς, οι μεταφορές από την κονσόλα στην οθόνη βρίσκονταν (περίπου) σε ανυποληψία, με τους φαν να περιμένουν στη γωνία, το ουδέτερο κοινό επιφυλακτικό, αν όχι αδιάφορο, και τους δημιουργούς (ή μάλλον τους παραγωγούς) να μην μπορούν να λύσουν τον γόρδιο δεσμό της επιτυχημένης διασκευής.

Στα μάτια μας οι παράγοντες επιτυχίας της συγκεκριμένης διασκευής είναι δύο. Ο ένας ότι το Last of us ήταν έτοιμη ταινία. Ναι, παίζοντας το παιχνίδι καλείσαι να εκτελέσεις κάποια tasks, υπάρχει το στοιχείο της δράσης, επί της ουσίας, όμως, πρόκειται για διαδραστικό δράμα, από εκείνα που παίζεις για να δεις πώς θα εξελιχθεί η ιστορία. Πρακτικά, τα (πολλά) cinematics του παιχνιδιού λειτούργησαν vw storyboards για τους δημιουργούς της σειράς – δείτε το ντεκουπάζ στην εισαγωγή του πιλότου της και κάντε τη σύγκριση με εκείνη του παιχνιδιού, θα εκπλαγείτε με την ομοιότητα.

Ο άλλος λόγος σχετίζεται με την επιτυχία όχι της διασκευής καθαυτή αλλά της ίδιας της σειράς. Το Last of us έσκασε σαν βόμβα όταν ακόμα ήταν νωπές οι μνήμες της καραντίνας και των θανάτων, της ανησυχίας για την πανδημία, τη μεταδοτικότητά της, την επόμενη μέρα, την επόμενη πανδημία – μπορείτε να διαβάσετε εδώ μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε με τον Γιώργο Παππά σχετικά με το πόσο πιθανή είναι μια πανδημία από μύκητα, όπως στη σειρά και στο παιχνίδι.

Έχοντας κερδίσει ήδη το στοίχημα ποιότητας και δημοφιλίας, το Last of us δεν νιώθει την ανάγκη να καταφύγει στον εντυπωσιασμό, δεν χρειάζεται κάποιο hook, όπως αποκαλείται στη γλώσσα του σοσιομιντιακού marketing, για να γραπώσει το κοινό του από τον γιακά.

Η πρώτη σεζόν, λοιπόν, έσπασε τα ρεκόρ τηλεθέασης, μαζί και την κατάρα των μέτριων (ή αισχρών) διασκευών videogame στην οθόνη. Στο συγκλονιστικό τελευταίο της επεισόδιο, ο Τζόελ επικυρώνει τον τίτλο, ενεργεί όντως ως «ο τελευταίος από εμάς». Όταν μαθαίνει ότι, για να παραχθεί το εμβόλιο που θα σώσει την ανθρωπότητα, η Έλι θα πρέπει να δώσει τη ζωή της, δολοφονεί όλο το ιατρικό επιτελείο χωρίς να την ενημερώσει πρώτα σχετικά – έχει τεράστια σημασία αυτό, της στερεί το δικαίωμα της επιλογής.

Eίδαμε το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «The Last of Us»/ «The Last of Us S02»: Να δεις τι σου ‘χω για μετά Facebook Twitter
Η δράση τοποθετείται πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης σεζόν, με την Έλι να έχει μεγαλώσει και να κυνηγά την αυτονομία. Φωτ.: HBO

Δεν θέλει μόνο να σώσει την Έλι αλλά και να κατευνάσει το τραύμα της αδυναμίας του να πράξει το ίδιο για τη βιολογική του κόρη πριν από χρόνια. Υπογράφει έτσι την υπέρτατη πράξη εγωισμού, μια πράξη εν μέρει κατανοητή, ανθρώπινη με την καλή και την κακή έννοια, αλλά τελικά εγωιστική. Γι’ αυτό και αποδεικνύεται ο τελευταίος από εμάς, ο «τελευταίος των ανθρώπων», εκείνος που θα υπογράψει τον δέοντα επίλογο της ανθρώπινης τραγωδίας με αίμα, δάκρυα και ιδρώτα.

Ήταν ένα φανταστικό φινάλε, η ιστορία μπορούσε (και ίσως έπρεπε) να κλείσει εκεί, μα η τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού έφερε μια συνέχεια που εξόργισε αρκετούς φαν, ακριβώς επειδή παρερμήνευσαν ή, πιο σωστά, ερμήνευσαν μονολιθικά το φινάλε του πρώτου παιχνιδιού, ζητωκραυγάζοντας για την απόφαση του Τζόελ. Άλλωστε, στο πλευρό του είχαν φάει τόσους Runners και τόσους Clickers (σ.σ. είδη ζόμπι που εμφανίζονται στο παιχνίδι), στους γιατρούς θα κολλούσαμε;

Οι δημιουργοί του δεύτερου παιχνιδιού πήραν κάποιες γενναίες αποφάσεις, εκείνοι της τηλεοπτικής σειράς έπρεπε με τη σειρά τους να αποφασίσουν πώς θα τις ενσωματώσουν και αν θα τραβήξουν ανάλογο δρόμο, πιο κατάλληλο για το μέσο – όπως και να το κάνουμε, άλλη η συναισθηματική εμπλοκή όταν παρακολουθείς, άλλη όταν έχεις στα χέρια σου το gamepad.

Έχοντας δει μόνο το πρώτο από τα συνολικά επτά επεισόδια της δεύτερης σεζόν, παρατηρήσαμε ήδη κάποιες αλλαγές, μα, εύλογα, δεν γνωρίζουμε ακόμα σε τι βαθμό θα φτάσουν και μάλλον δεν έχει σημασία να τις επισημάνουμε – υποθέτουμε πάντως πως δεν θα αλλάξουν ένα κρίσιμο στοιχείο της πλοκής, που θα καταστήσει το σχετικό επεισόδιο άξιο διάδοχο του περιβόητου Red Wedding στο «Game of Thrones».

Η δράση τοποθετείται πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης σεζόν, με τον Τζόελ να βρίσκεται στην ιεραρχική κορυφή μιας καλά(;) οχυρωμένης κοινότητας και την Έλι να έχει μεγαλώσει και να κυνηγά την αυτονομία. Οι δυο τους μιλούν ελάχιστα, όχι μόνο λόγω της ηλικίας της δεύτερης και των συγκρουσιακών χαρακτηριστικών που τη συνοδεύουν αλλά και λόγω εκείνου του περιστατικού που αναφέραμε. Η Έλι φαίνεται να ξέρει περισσότερα απ' όσα λέει, ο Τζόελ δεν της έχει πει απολύτως τίποτα και φέρει κρίμα βαρύ, αρκετό για να τον οδηγήσει σε συνεδρίες με μια ψυχολόγο που υποδύεται η Κάθριν Ο’Χάρα.

Η συνεδρία τους αποτελεί, αναμφίβολα, το highlight του επεισοδίου. Δεν είναι μόνο το γράψιμο της σκηνής, είναι ο τρόπος που την ερμηνεύει η Ο’ Χάρα. Περνά ταχύτατα, πηγαία και ανεπιτήδευτα από τη στάση αναμονής στην πλήρη επίθεση, σε μια αφιλτράριστη εξομολόγηση, μη επαγγελματική μεν, μα ίσως ικανή να αποσπάσει μια αντίστοιχη από τον Τζόελ – στο κάτω κάτω της γραφής κανείς τους δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Στοιχηματίζουμε ότι στις υποστηρικτικές κατηγορίες των φετινών τηλεοπτικών βραβείων η Κάθριν Ο’Χάρα θα έχει διπλή παρουσία, στους δραματικούς ρόλους για την ερμηνεία της εδώ, στους κωμικούς για τη σπαρταριστή του Studio.

Eίδαμε το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «The Last of Us»/ «The Last of Us S02»: Να δεις τι σου ‘χω για μετά Facebook Twitter
Η συνεδρία του Τζόελ (Πέδρο Πασκάλ) με την ψυχολόγο που υποδύεται η Κάθριν Ο’Χάρα αποτελεί, αναμφίβολα, το highlight του πρώτου επεισοδίου της 2ης σεζόν. Φωτ.: HBO

Ο Πέδρο Πασκάλ επιστρατεύει και πάλι με επιτυχία κάποιους μανιερισμούς του Μπράντο για να υποδυθεί την αρρενωπή φιγούρα του Τζόελ, η Μπέλα Ράμσεϊ, σωστό ερμηνευτικό αγρίμι, δείχνει έτοιμη να σηκώσει το άχθος μιας ηρωίδας δράσης, ενώ συστήνεται και ο χαρακτήρας της Κέιτλιν Ντέβερ που θα παίξει σημαντικό ρόλο στη συνέχεια. Ουσιαστικά, αυτό το πρώτο επεισόδιο απαρτίζεται κυρίως από συστάσεις: των νέων χαρακτήρων, του νέου περιβάλλοντος, της σχέσης των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.

Έχοντας κερδίσει ήδη το στοίχημα ποιότητας και δημοφιλίας, το Last of us δεν νιώθει την ανάγκη να καταφύγει στον εντυπωσιασμό, δεν χρειάζεται κάποιο hook, όπως αποκαλείται στη γλώσσα του σοσιομιντιακού marketing, για να γραπώσει το κοινό του από τον γιακά. Φαίνεται ότι οι δημιουργοί του έχουν την απαραίτητη υπομονή και θα πάρουν όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να ξετυλίξουν μεθοδικά την ιστορία και να την οδηγήσουν εκεί που θέλουν. Και, πιθανότατα, θα καταφέρουν να ξανακερδίσουν ακόμα και τον τελευταίο (θεατή) από εμάς.

The Last of us Season 2 | Official Trailer | Max

Τα επεισόδια της 2ης σεζόν του «Last of us» προβάλλονται στο Vodafone TV κάθε Δευτέρα. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ