Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και η ανυπομονησία κορυφώνεται

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Η πρόσοψη του μουσείου Frick στην Πέμπτη Λεωφόρο. Φωτ.: Frick Collection/ New York
0

Το Frick ανακοίνωσε την ημερομηνία επαναλειτουργίας του και μαζί την πρώτη του έκθεση τον Ιούνιο με τίτλο «Vermeer's love letters» σε μία από τις νέες αίθουσες.

Μετά από πέντε χρόνια που διήρκεσε η ανακαίνισή του από το γραφείο Selldorf Architects, κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμεινε κλειστό, η New York's Frick Collection θα καλωσορίσει και πάλι το κοινό στην Gilded Age έπαυλη στο Upper East Side, που πλέον έχει επεκταθεί.

«Οι οικείες συναντήσεις με εμβληματικά έργα τέχνης παραμένουν ο ακρογωνιαίος λίθος της εμπειρίας Frick», είπε ο διευθυντής Ian Wardropper, που τόνισε ότι συνεργάστηκε με πολλούς αρχιτέκτονες, ειδικούς συντηρητές, επιμελητές, τεχνίτες και αναρίθμητο προσωπικό από μουσεία και βιβλιοθήκες για την αποκατάσταση του αρχικού αρχοντικού, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν νέες γκαλερί και διαμορφώθηκαν δημόσιοι χώροι.

Το έργο, το οποίο κόστισε 330 εκατομμύρια δολάρια, συνδέει το μουσείο με τη Frick Art Research Library και το ανακαινισμένο πλέον αναγνωστήριό της, δημιουργώντας μια απρόσκοπτη εμπειρία για όσους επισκέπτονται τα παραρτήματα του ιδρύματος. Η επέκταση περιλαμβάνει και τη μετατροπή ενός υπάρχοντος υπόγειου θόλου σε αμφιθέατρο 220 θέσεων.

Μετά από πέντε χρόνια που διήρκεσε η ανακαίνιση του μουσείου από το γραφείο Selldorf Architects, κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμεινε κλειστό, η New York's Frick Collection θα καλωσορίσει και πάλι το κοινό στην Gilded Age έπαυλη στο Upper East Side, που πλέον έχει επεκταθεί.

Για πρώτη φορά το κοινό θα μπορεί να επισκεφθεί τον δεύτερο όροφο του μουσείου, αρχικά το σπίτι της οικογένειας Frick, όπου μέχρι τώρα  ήταν τα γραφεία των υπαλλήλων του μουσείου.

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Η πρόσοψη του Frick Madison. Φωτ.: Joseph Coscia Jr./ The Frick

Η κρεβατοκάμαρα του ιδρυτή του μουσείου Henry Clay Frick, που για δεκαετίες αποτελούσε την αίθουσα συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου, τώρα μεταμορφώθηκε σε αίθουσα με έργα τέχνης όπως ο πίνακας «Lady Hamilton» του George Romney που στην αρχική χρήση του χώρου ως κρεβατοκάμαρα ήταν τοποθετημένος απέναντι από το κρεβάτι.

Στον δεύτερο όροφο υπάρχει το περίφημο Boucher Room με ξύλινη επένδυση και έργα του Γάλλου ροκοκό ζωγράφου François Boucher, που αποτελούσε μέρος του προσωπικού καθιστικού της κυρίας Frick, και η κρεβατοκάμαρα της κόρης τους, όπου θα εκτεθούν αναγεννησιακά πάνελ από χρυσό.

Σε μια νέα αίθουσα στον πρώτο όροφο θα γίνουν τον Ιούνιο τα εγκαίνια του μουσείου με την έκθεση «Vermeer's love letters» που θα ενώσει ξανά τρεις πίνακες του Johannes Vermeer: «Mistress and Maid» του Frick, «Love Letter» του Rijksmuseum και «Woman writing a letter, with her maid» της National Gallery της Ιρλανδίας.

Το παρατεταμένο κλείσιμο του Frick επέτρεψε τον άνευ προηγουμένου δανεισμό των τριών πινάκων του Ολλανδού ζωγράφου στο Rijksmuseum για την έκθεση-υπερπαραγωγή έργων του το 2023.

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
George Romney (1782), Lady Hamilton as Nature Φωτ.: Frick Collection/ New York
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Johannes Vermeer (ca. 1665–67), Mistress and Maid Φωτ.: Joseph Coscia Jr./ Frick Collection/ New York
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του δεύτερου ορόφου. Φωτ.: Selldorf Architects

Τα εγκαίνια του μουσείου θα είναι το κύκνειο άσμα του 73χρονου διευθυντή του, Ian Wardropper, που είναι σε αυτήν τη θέση από το 2011. Ο διάδοχός του, Axel Rüger, που προέρχεται από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου, θα αναλάβει την άνοιξη.

Ο Wardropper έπρεπε να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια για να δει το τεράστιο έργο, που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2014, να ολοκληρώνεται. Αρχικά, τα σχέδια του μουσείου προέβλεπαν την κατασκευή ενός εξαώροφου παραρτήματος στον χώρο του ιστορικού κήπου που σχεδίασε ο Russel Page. Αυτό πυροδότησε έντονες αντιδράσεις, εξαιτίας των οποίων το μουσείο αναγκάστηκε να αλλάξει πλάνο.

Τελικά, τα νέα σχέδια μπήκαν σε εφαρμογή το 2020. Η διάσωση του κήπου σήμαινε μια πιο μετριοπαθή επέκταση, της τάξης των 27.000 τετραγωνικών ποδιών. Βέβαια, σε συνδυασμό με τα 60.000 τετραγωνικά πόδια επαναχρησιμοποιημένου χώρου, το μικρό, αλλά αγαπημένο ίδρυμα μπόρεσε να πραγματοποιήσει ένα σημαντικό ποσοστό των απαραίτητων εκθεσιακών χώρων.

«Έχουμε εργαστεί προσεκτικά για να αναπτύξουμε το έργο ως συνέχεια τους υπάρχοντος ιστορικού ιστού, χρησιμοποιώντας ξεχωριστές, αλλά κατάλληλες σύγχρονες λεπτομέρειες στις προσόψεις και στους εσωτερικούς χώρους», δήλωσε η Annabelle Selldorf, διευθύντρια της Selldorf Architects.

«Πιστεύω ότι αυτός ο συνδυασμός παλιού και νέου θα κάνει τους ανθρώπους να νιώσουν ακόμα πιο ευπρόσδεκτοι καθώς ανακαλύπτουν για πρώτη φορά το Frick, τη συλλογή του και το όμορφο σκηνικό του, ή το ξαναεπισκέπτονται».

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του μουσείου όπως φαίνεται από την East 70th Street. Φωτ.: Selldorf Architects

Το κλείσιμο του Frick, φυσικά, διήρκεσε περισσότερο από το αναμενόμενο. Επίσης, ξεκίνησε νωρίτερα από το προγραμματισμένο, λόγω της πανδημίας που ξέσπασε τον Μάρτιο του 2020. Τελικά, βρήκε ένα προσωρινό «σπίτι» όταν το γειτονικό Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης αποφάσισε να μην ανοίξει ξανά το βραχύβιο Met Breuer. Η συλλογή Παλιών Δασκάλων του μουσείου, που συνήθως δεν ταξιδεύει, ταίριαξε εκπληκτικά με το αρχιτεκτονικό αριστούργημα του μπρουταλισμού στην οδό Μάντισον.

Η επέκταση, που θα αποκαλυφθεί σύντομα, αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αναβάθμιση του Frick από το αρχικό του άνοιγμα το 1935. Το ίδρυμα θα συνδεθεί με εκείνη την ιστορική στιγμή με μια εγκατάσταση λουλουδιών από πορσελάνη που παραγγέλθηκε στον Ουκρανό γλύπτη Vladimir Kanevsky (γεν. 1951) και είναι εμπνευσμένη από τις συνθέσεις που έγιναν για την περίσταση πριν από ενενήντα χρόνια.

Οι εορτασμοί για την έναρξη λειτουργίας του θα περιλαμβάνουν επίσης την επιστροφή της ζωντανής μουσικής στο Frick για πρώτη φορά μετά την πανδημία με ένα ανοιξιάτικο μουσικό φεστιβάλ δύο εβδομάδων με κλασικές και σύγχρονες συνθέσεις που επιμελείται ο Jeremy Ney, και «βασίζονται στη μακρόχρονη παράδοση της μουσικής δωματίου».

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση της νέας πτέρυγας ειδικών εκθέσεων του μουσείου. Φωτ.: Selldorf Architects
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του μουσείου. Φωτ.: Selldorf Architects
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του νέου αμφιθέατρου. Φωτ.: Selldorf Architects

Με πληροφορίες από New York's Frick Collection, Artnet, Selldorf Architects

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φθινοπωρινές αποδράσεις στην Ευρώπη; Μη χάσετε αυτές τις εκθέσεις 

Εικαστικά / Ετοιμάζετε ταξίδι στην Ευρώπη; 5 εκθέσεις που πρέπει να δείτε 

Το φθινόπωρο προβλέπεται έντονο καλλιτεχνικά στις ευρωπαϊκές χώρες. Μια επίσκεψη σε Λονδίνο και Λισαβόνα, στο Πράδο στη Μαδρίτη, στο Palazzo Pitti στη Φλωρεντία αλλά και στην τελευταία έκθεση του Πομπιντού στο Παρίσι, που θα μείνει κλειστό μέχρι το 2030, θα σας πείσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ