Der Standard για απαγόρευση κινητών στα σχολεία: Οι Έλληνες δείχνουν τον δρόμο

 Der Standard για απαγόρευση κινητών στα σχολεία: Οι Έλληνες δείχνουν τον δρόμο Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: Pexels
0

Με την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία που εισήγαγε η ελληνική κυβέρνηση από την αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους, ασχολείται η αυστριακή εφημερίδα Der Standard.

«Απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο; Οι Έλληνες δείχνουν τον δρόμο!», είναι ο τίτλος άρθρου γνώμης που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της αυστριακής εφημερίδας Der Standard.

«Στην Αυστρία μπερδευόμαστε, κάθε σχολείο έχει τους δικούς του κανόνες. Γιατί;», διερωτάται ο αρθρογράφος και αναφέρεται σε προσωπικό του φίλο από την Ελλάδα, ειδικό στην Πληροφορική, ο οποίος εργάζεται σήμερα ως σύμβουλος του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη. Σύμφωνα με τον σύμβουλο, το συγκεκριμένο μέτρο είναι το δημοφιλέστερο του υπουργείου και, όπως δείχνουν οι έρευνες, λαμβάνει πάνω από 80% υποστήριξη από τους πολίτες. «Ο κανονισμός ισχύει παντού και ομοιόμορφα. Στην Αυστρία μπερδευόμαστε, κάθε σχολείο με τους δικούς του κανόνες. Καταφέρνουν οι Έλληνες αυτό που φαίνεται ακόμη σαν μακρινό όνειρο στην Αυστρία;», αναφέρει χαρακτηριστικά ο συντάκτης και συνεχίζει, αναλύοντας την προσπάθεια της Ελλάδας για την ψηφιακή μετάβαση.

«Η χώρα είναι πλήρως αφοσιωμένη στην ψηφιοποίηση στην εκπαιδευτική της μεταρρύθμιση και θέλει να κάνει εκτεταμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της ηλεκτρονικής (εξ αποστάσεως) εκπαίδευσης (E-learning). Ο Έλληνας υπουργός μπορεί προφανώς να διακρίνει το πρόβλημα της απόσπασης προσοχής που προκαλούν τα κινητά τηλέφωνα κάτω από το θρανίο και τις ευκαιρίες ψηφιακής εκπαίδευσης στην αίθουσα διδασκαλίας», σημειώνει ο αρθρογράφος της Der Standard και υποστηρίζει ότι χρειάζονται σχολεία χωρίς smartphone. «Στην προτελευταία μου στήλη υποστήριξα γιατί χρειάζονται σχολεία χωρίς smartphone. Μετά, δεν ήθελα να μείνω αδρανής και επικοινώνησα με την διεύθυνση του σχολείου μας, προκειμένου να ασκήσω πίεση για απαγόρευση, δυστυχώς χωρίς επιτυχία. Η εντύπωση που αποκόμισα από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μου: Οι άνθρωποι αποφεύγουν υποτιθέμενες συγκρούσεις με γονείς και νέους. Η ανταπόκριση πολλών αναγνωστών του κειμένου μου ήταν πιο θετική», εξηγεί.

Σε κάποια σχολεία της Αυστρίας πάντως η καθιέρωση αυστηρής απαγόρευσης για τα κινητά τηλέφωνα εξελίχθηκε τόσο ομαλά ώστε ακόμη και οι διευθυντές εξεπλάγησαν με το πόσο ευγνώμονες δήλωσαν οι γονείς για το μέτρο. Στο σχολείο π.χ. του Νοϊζίντλ αμ Ζέε τα κινητά τηλέφωνα παραμένουν στη σχολική τσάντα ή στο ντουλάπι του μαθητή. Αν υπάρξει παράβαση, το τηλέφωνο παραμένει στο «πάρκινγκ κινητών», στην αίθουσα συνεδριάσεων. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων, η διεύθυνση απαιτεί από τους γονείς να πάρουν το τηλέφωνο από το σχολείο. Στο γυμνάσιο του Κλοστερνόιμπουργκ, η απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων διαφημίζεται μάλιστα στον ιστότοπο του σχολείου.

Ο αρθρογράφος αναφέρεται ακόμη και σε πρωτοβουλία γονέων στην Βρετανία, υπό τον τίτλο «Smartphone Free Childhood» (παιδική ηλικία χωρίς smartphone). Οι γονείς καταρτίζουν καταλόγους σχολείων χωρίς κινητά τηλέφωνα, συντονίζουν περιφερειακές ομάδες ανταλλαγής απόψεων και παρέχουν ενημερωτικό υλικό σε σχολεία. «Το κίνημα έχει βρει μιμητές σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, δυστυχώς όχι στην Αυστρία», γράφει ο συντάκτης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας αναγνώστης τού συνέστησε το βιβλίο του Σκωτσέζου συγγραφέα Τζοχάν Χάρι «Κλεμμένη συγκέντρωση: Γιατί δεν μπορείς να εστιάσεις την προσοχή σου», στο οποίο υποστηρίζεται ότι η συλλογική ικανότητα συγκέντρωσής μας μειώνεται σταθερά και ότι η συνεχής απόσπαση της προσοχής μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιορίζουν δραστικά το εύρος της προσοχής μας. «Η γνωστική μας απόδοση έχει μειωθεί έως και 30%. Δεν συνιστά αυτό πρόβλημα για το κοινωνικό σύνολο; Τι προκαλεί αυτή η συνεχής απόσπαση προσοχής σε εμάς, στις κοινωνικές μας σχέσεις και στην ζωή μας; Δεν θα έπρεπε να βασιζόμαστε στο "ομιλία αντί για reel", "συζήτηση αντί για σκρολάρισμα" και "φίλοι αντί για followers";», καταλήγει ο αρθρογράφος, μεταφέροντας τα συνθήματα από τον ιστότοπο του σχολείου στο Κλόστερνοϊμπουργκ.

«Απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο; Οι Έλληνες δείχνουν τον δρόμο!», είναι ο τίτλος άρθρου γνώμης που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της αυστριακής εφημερίδας «Der Standard» και αναφέρεται στην απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές στα σχολεία που εισήγαγε η ελληνική κυβέρνηση από την αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους.

«Στην Αυστρία μπερδευόμαστε, κάθε σχολείο έχει τους δικούς του κανόνες. Γιατί;», διερωτάται ο αρθρογράφος και αναφέρεται σε προσωπικό του φίλο από την Ελλάδα, ειδικό στην Πληροφορική, ο οποίος εργάζεται σήμερα ως σύμβουλος του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη. Σύμφωνα με τον σύμβουλο, το συγκεκριμένο μέτρο είναι το δημοφιλέστερο του υπουργείου και, όπως δείχνουν οι έρευνες, λαμβάνει πάνω από 80% υποστήριξη από τους πολίτες. «Ο κανονισμός ισχύει παντού και ομοιόμορφα. Στην Αυστρία μπερδευόμαστε, κάθε σχολείο με τους δικούς του κανόνες. Καταφέρνουν οι Έλληνες αυτό που φαίνεται ακόμη σαν μακρινό όνειρο στην Αυστρία;», αναφέρει χαρακτηριστικά ο συντάκτης και συνεχίζει, αναλύοντας την προσπάθεια της Ελλάδας για την ψηφιακή μετάβαση.

«Η χώρα είναι πλήρως αφοσιωμένη στην ψηφιοποίηση στην εκπαιδευτική της μεταρρύθμιση και θέλει να κάνει εκτεταμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της ηλεκτρονικής (εξ αποστάσεως) εκπαίδευσης (E-learning). Ο Έλληνας υπουργός μπορεί προφανώς να διακρίνει το πρόβλημα της απόσπασης προσοχής που προκαλούν τα κινητά τηλέφωνα κάτω από το θρανίο και τις ευκαιρίες ψηφιακής εκπαίδευσης στην αίθουσα διδασκαλίας», σημειώνει ο αρθρογράφος της Der Standard και υποστηρίζει ότι χρειάζονται σχολεία χωρίς smartphone. «Στην προτελευταία μου στήλη υποστήριξα γιατί χρειάζονται σχολεία χωρίς smartphone. Μετά, δεν ήθελα να μείνω αδρανής και επικοινώνησα με την διεύθυνση του σχολείου μας, προκειμένου να ασκήσω πίεση για απαγόρευση, δυστυχώς χωρίς επιτυχία. Η εντύπωση που αποκόμισα από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μου: Οι άνθρωποι αποφεύγουν υποτιθέμενες συγκρούσεις με γονείς και νέους. Η ανταπόκριση πολλών αναγνωστών του κειμένου μου ήταν πιο θετική», εξηγεί.

Σε κάποια σχολεία της Αυστρίας πάντως η καθιέρωση αυστηρής απαγόρευσης για τα κινητά τηλέφωνα εξελίχθηκε τόσο ομαλά ώστε ακόμη και οι διευθυντές εξεπλάγησαν με το πόσο ευγνώμονες δήλωσαν οι γονείς για το μέτρο. Στο σχολείο π.χ. του Νοϊζίντλ αμ Ζέε τα κινητά τηλέφωνα παραμένουν στη σχολική τσάντα ή στο ντουλάπι του μαθητή. Αν υπάρξει παράβαση, το τηλέφωνο παραμένει στο «πάρκινγκ κινητών», στην αίθουσα συνεδριάσεων. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων, η διεύθυνση απαιτεί από τους γονείς να πάρουν το τηλέφωνο από το σχολείο. Στο γυμνάσιο του Κλοστερνόιμπουργκ, η απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων διαφημίζεται μάλιστα στον ιστότοπο του σχολείου.

Ο αρθρογράφος αναφέρεται ακόμη και σε πρωτοβουλία γονέων στην Βρετανία, υπό τον τίτλο «Smartphone Free Childhood» (παιδική ηλικία χωρίς smartphone). Οι γονείς καταρτίζουν καταλόγους σχολείων χωρίς κινητά τηλέφωνα, συντονίζουν περιφερειακές ομάδες ανταλλαγής απόψεων και παρέχουν ενημερωτικό υλικό σε σχολεία. «Το κίνημα έχει βρει μιμητές σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, δυστυχώς όχι στην Αυστρία», γράφει ο συντάκτης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας αναγνώστης τού συνέστησε το βιβλίο του Σκωτσέζου συγγραφέα Τζοχάν Χάρι «Κλεμμένη συγκέντρωση: Γιατί δεν μπορείς να εστιάσεις την προσοχή σου», στο οποίο υποστηρίζεται ότι η συλλογική ικανότητα συγκέντρωσής μας μειώνεται σταθερά και ότι η συνεχής απόσπαση της προσοχής μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιορίζουν δραστικά το εύρος της προσοχής μας. «Η γνωστική μας απόδοση έχει μειωθεί έως και 30%. Δεν συνιστά αυτό πρόβλημα για το κοινωνικό σύνολο; Τι προκαλεί αυτή η συνεχής απόσπαση προσοχής σε εμάς, στις κοινωνικές μας σχέσεις και στην ζωή μας; Δεν θα έπρεπε να βασιζόμαστε στο "ομιλία αντί για reel", "συζήτηση αντί για σκρολάρισμα" και "φίλοι αντί για followers";», καταλήγει ο αρθρογράφος, μεταφέροντας τα συνθήματα από τον ιστότοπο του σχολείου στο Κλόστερνοϊμπουργκ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νέα Ζηλανδία εγκρίνει τη χρήση παραισθησιογόνων μανιταριών για θεραπευτικούς σκοπούς

Διεθνή / Η Νέα Ζηλανδία εγκρίνει την ιατρική χρήση παραισθησιογόνων μανιταριών

«Η ψιλοκυβίνη παραμένει ένα μη εγκεκριμένο φάρμακο, αλλά επιτρέπεται πλέον να τη συνταγογραφήσει ένας πολύ έμπειρος ψυχίατρος σε ασθενείς με κατάθλιψη» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας της Νέας Ζηλανδίας
LIFO NEWSROOM
Διάγγελμα Χαμενεΐ: Το Ισραήλ έκανε ένα τεράστιο λάθος και θα τιμωρηθεί γι' αυτό

Διεθνή / Διάγγελμα Χαμενεΐ: Το Ισραήλ έκανε ένα τεράστιο λάθος και θα τιμωρηθεί γι' αυτό

Ο Χαμενεΐ προειδοποίησε ότι «οποιαδήποτε στρατιωτική επέμβαση των ΗΠΑ αναμφίβολα θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά», επικρίνοντας τις «απειλητικές και γελοίες δηλώσεις» του Ντόναλντ Τραμπ
LIFO NEWSROOM
New York Times: Το Ιράν προετοιμάζεται για επιθέσεις σε αμερικανικές βάσεις

Διεθνή / New York Times: Το Ιράν προετοιμάζεται για επιθέσεις σε αμερικανικές βάσεις

Το Ιράν προετοιμάζει πυραύλους για επιθέσεις σε αμερικανικές βάσεις αν οι ΗΠΑ εμπλακούν στον πόλεμο Ισραήλ-Ιράν - Αυξάνονται οι φόβοι για περιφερειακή σύρραξη και αντίποινα από ιρανικές και φιλοϊρανικές δυνάμεις
LIFO NEWSROOM
Τι κάνει ο αρχηγός του στρατού του Πακιστάν στις ΗΠΑ - Το φλερτ με Κίνα και οι εντάσεις με Ινδία

Διεθνή / Τι κάνει ο ισχυρότερος στρατιωτικός του Πακιστάν στις ΗΠΑ - Το «φλερτ» με Κίνα και οι εντάσεις με Ινδία

Ο Αρχηγός Στρατού του Πακιστάν, Ασίμ Μουνίρ, επισκέπτεται την Ουάσινγκτον για να ενισχύσει τις στρατιωτικές και οικονομικές σχέσεις με τις ΗΠΑ, παρά τις αυξανόμενες στρατηγικές δεσμεύσεις με την Κίνα και τις εντάσεις με την Ινδία
LIFO NEWSROOM
Η Τουρκία ανάμεσα σε Ιράν και Ισραήλ: Ευκαιρίες, απειλές και ο φόβος για του Κούρδους

Ανάλυση / Η Τουρκία ανάμεσα σε Ιράν και Ισραήλ: Ευκαιρίες, απειλές και ο φόβος για τους Κούρδους

Η σύγκρουση Ιράν-Ισραήλ φέρνει γεωπολιτικές ευκαιρίες και σοβαρούς κινδύνους για την Τουρκία - Ο ρόλος του Ερντογάν, η ανησυχία για το PKK, και οι επιπτώσεις στην οικονομία και στα σύνορα
LIFO NEWSROOM