«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80 Facebook Twitter
Η Ντέμπι Χάρι με την τσάντα "Blondie' στη νέα καμπάνια της Gucci που φωτογράφησε η Ναν Γκόλντιν.
0


ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, τα λεπτοδουλεμένα χαρακτηριστικά της Ντέμπι Χάρι έχουν αποτυπωθεί σε πορτρέτα από καλλιτέχνες, όπως ο Άντι Γουόρχολ που έγινε προσωπικός της φίλος (της είχε διοργανώσει μάλιστα κι ένα πάρτι στο Studio 54 το 1979 για να γιορτάσει την κυκλοφορία του άλμπουμ Heart of Glass) και ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ.

Ο Κρις Στάιν επίσης, ο κιθαρίστας με τον οποίο ίδρυσε τους Blondie το 1974 (και που ήταν ο ερωτικός της σύντροφος για πάνω από μια δεκαετία), είναι ένας ταλαντούχος φωτογράφος εκτός από μουσικός και την έχει απαθανατίσει κατά καιρούς στις πιο ειλικρινές της στιγμές. Μερικούς μήνες πριν κλείσει τα 80, μια από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες στο ροκ, είναι περιζήτητη όσο ποτέ: συναυλίες, βιβλία και μια θέση στην πρώτη γραμμή της μόδας.   

Τη στιγμή που η Χάρι είχε δει μόνο στο κινητό της τις φωτογραφίες από τη νέα καμπάνια της Gucci στην οποία πρωταγωνιστεί, έμοιαζε εντελώς χαλαρή με δημοσιοποίησή τους. Δεν είναι για εκείνη ο παρανοϊκός έλεγχος στον οποίο επιδίδονται άλλες διασημότητες προκειμένου να  διαφυλάξουν και να επιμεληθούν την πολύτιμη προσωπική τους εικόνα. Βοηθάει φυσικά το γεγονός ότι οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες από τη Ναν Γκόλντιν, την διάσημη εικαστικό και ακτιβίστρια που η Χάρι θαυμάζει απεριόριστα.

Σύντομα βυθίστηκε στην υπόγεια μουσική σκηνή του νεοϋορκέζικου downtown, χρειάστηκαν όμως άλλα εννέα χρόνια πειραματισμών προτού ιδρύσει τους Blondie με τον Κρις Στάιν, το 1974 και μερικά ακόμα πριν το Heart of Glass φτάσει στο νούμερο ένα του καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ το 1979.

«Χρειάζεται χημεία για να δημιουργηθεί μια σπουδαία φωτογραφία», λέει. «Μόλις το έχεις αυτό –μαζί με καλό φωτισμό–  μπορείς να χαλαρώσεις». Για την καμπάνια της Gucci, η Γκόλντιν τη φωτογράφισε μέσα σε ένα ταξί, στο Λονδίνο. «Είναι ένας αρκετά περιορισμένος χώρος», λέει η Χάρι, «όμως η Ναν είναι εξαιρετική και αξιαγάπητη». Η Χάρι βρίσκει πολλούς ανθρώπους αξιαγάπητους, αλλά δεν φοβάται να υποδείξει και τους ανατριχιαστικούς ανθρώπους και τα διάφορα αρπακτικά, όπως έκανε σε διάφορα σημεία στο Face It, την βαθιά ειλικρινή αυτοβιογραφία της που κυκλοφόρησε το 2019.

«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80 Facebook Twitter
Οι Blondie στο Hollywood, 1977.

Δηλώνει ιδιαίτερα ευτυχής για την συνεργασία με την Gucci που δημιούργησε μια τσάντα που φέρει το όνομά της. «Είναι τιμή μου, είναι πραγματικά κολακευτικό, αν και δεν ξέρω αν ο Σάμπατο (ντε Σάρνο, ο creative director της Gucci) με σκεφτόταν πραγματικά όταν σχεδίαζε την τσάντα Blondie, ή αν την ονόμασε έτσι εκ των υστέρων». (Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα αρχειακό σχέδιο της Gucci από τη δεκαετίας του ‘70, το οποίο παρουσιάστηκε εκ νέου κατά τη διάρκεια της έκθεσης Cruise 2025 της Gucci στην Tate Modern, τον Μάιο του 2024).

Γεννημένη ως Angela Trimble το 1945 στη Φλόριντα, υιοθετήθηκε σε ηλικία τριών μηνών από τον Ρίτσαρντ και την Κάθριν Χάρι, ιδιοκτήτες καταστήματος δώρων στο Νιου Τζέρσεϊ και μετονομάστηκε σε Ντέμπορα Αν Χάρι. Παρότι όμως μεγάλωσε σε μεσοαστικό προάστιο, παραμένει πάντα ζόρικο παιδί της πόλης (της Νέας Υόρκης) μια σκληρή Νεοϋορκέζα, που κάποτε φλέρταρε για λίγο και με τον χιπισμό, αλλά αυτό το φλερτ δεν κράτησε. Σύντομα βυθίστηκε στην υπόγεια μουσική σκηνή του νεοϋορκέζικου downtown, χρειάστηκαν όμως άλλα εννέα χρόνια πειραματισμών προτού ιδρύσει τους Blondie με τον Κρις Στάιν, το 1974 και μερικά ακόμα πριν το Heart of Glass φτάσει στο νούμερο ένα του καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ το 1979.

Σαράντα χρόνια αργότερα η Μάιλι Σάιρους θα κυκλοφορούσε μια διασκευή του κομματιού τονίζοντας παράλληλα στις συνεντεύξεις της το χρέος που οφείλει η γενιά της στην Ντέμπι Χάρι. Ενώ οι σημερινοί επιφανείς μουσικοί βγάζουν δισεκατομμύρια και μοιάζουν να είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για τις αυτοκρατορίες που έχουν στήσει, η Χάρι και ο Στάιν, όπως κι άλλοι καλλιτέχνες εκείνης της εποχής, εξαπατήθηκαν από τον μάνατζερ τους στις αρχές της δεκαετίας του '80, υπογράφοντας μια σειρά από κακές συμφωνίες που τελικά οδήγησαν στην κατάσχεση της περιουσίας τους από την εφορία ως αποζημίωση για απλήρωτους φόρους.

Ένα συγκρότημα που πούλησε 50 εκατομμύρια δίσκους δεν κατάφερε να εξασφαλίσει για τα μέλη του μια άνετη ζωή. Μετά τη διάλυση των Blondie το 1982, η Ντέμπι Χάρι συνέχισε να εργάζεται για τα προς το ζην, ξεκινώντας μια σόλο καριέρα στη μουσική αλλά και την υποκριτική, η οποία δεν έχει σταματήσει σχεδόν καθόλου μέχρι σήμερα. 

Την ρωτάμε αν εύχεται ποτέ να είχε γεννηθεί ποτέ αργότερα ή αν θεωρεί ότι η σημερινή αγοραία ποπ κουλτούρα παραείναι ξενέρωτη για τα γούστα της. «Αναρωτιέμαι γι' αυτό καμιά φορά» μας λέει. «Και πραγματικά δεν έχω απάντηση. Αυτό που μ’ απασχολεί όμως περισσότερο είναι πού βρίσκεται η σημερινή αντικουλτούρα. Η τεχνολογία μπορεί να μας προσφέρει τόσες δυνατότητες, από την άλλη όμως έχουμε πρόσβαση σε τόσα πολλά τώρα αλλά τίποτα δεν έχει χρόνο να ζυμωθεί μέσα μας».

Την απασχολεί η ηλικία της; «Σκέφτομαι καμιά φορά, πώς έχω γεράσει τόσο πολύ, πώς έφτασα σ’ αυτή την ηλικία; Μάλλον επειδή ήμουν τυχερή, τελικά». (Το 2010 είχε πει σε έναν Αυστραλό δημοσιογράφο ότι περίπου οι μισοί από τους ανθρώπους με τους οποίους έκανε παρέα στη δεκαετία του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80 είναι νεκροί). Ακούγεται το ίδιο αντισυμβατική όπως πάντα. Η ψυχραιμία της για τα χαμένα εκατομμύρια, τα καμένα διαμερίσματα, τις διαρρήξεις, τον εθισμό στα ναρκωτικά, είναι ενθαρρυντική και αποκαλύπτει ένα ιδιαίτερο σθένος. «Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ανησυχώ κι εγώ, έντονα, μερικές φορές», λέει. Αλλά είμαι αρκετά δυνατή. Το σύνθημά μου είναι πάντα "προχωράμε". Δεν το συνιστώ αυτό για όλους, αλλά για μένα λειτουργεί».

Με στοιχεία από The Telegraph

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Πολιτισμός / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο “This Will Not End Well”.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ