«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80 Facebook Twitter
Η Ντέμπι Χάρι με την τσάντα "Blondie' στη νέα καμπάνια της Gucci που φωτογράφησε η Ναν Γκόλντιν.
0


ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, τα λεπτοδουλεμένα χαρακτηριστικά της Ντέμπι Χάρι έχουν αποτυπωθεί σε πορτρέτα από καλλιτέχνες, όπως ο Άντι Γουόρχολ που έγινε προσωπικός της φίλος (της είχε διοργανώσει μάλιστα κι ένα πάρτι στο Studio 54 το 1979 για να γιορτάσει την κυκλοφορία του άλμπουμ Heart of Glass) και ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ.

Ο Κρις Στάιν επίσης, ο κιθαρίστας με τον οποίο ίδρυσε τους Blondie το 1974 (και που ήταν ο ερωτικός της σύντροφος για πάνω από μια δεκαετία), είναι ένας ταλαντούχος φωτογράφος εκτός από μουσικός και την έχει απαθανατίσει κατά καιρούς στις πιο ειλικρινές της στιγμές. Μερικούς μήνες πριν κλείσει τα 80, μια από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες στο ροκ, είναι περιζήτητη όσο ποτέ: συναυλίες, βιβλία και μια θέση στην πρώτη γραμμή της μόδας.   

Τη στιγμή που η Χάρι είχε δει μόνο στο κινητό της τις φωτογραφίες από τη νέα καμπάνια της Gucci στην οποία πρωταγωνιστεί, έμοιαζε εντελώς χαλαρή με δημοσιοποίησή τους. Δεν είναι για εκείνη ο παρανοϊκός έλεγχος στον οποίο επιδίδονται άλλες διασημότητες προκειμένου να  διαφυλάξουν και να επιμεληθούν την πολύτιμη προσωπική τους εικόνα. Βοηθάει φυσικά το γεγονός ότι οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες από τη Ναν Γκόλντιν, την διάσημη εικαστικό και ακτιβίστρια που η Χάρι θαυμάζει απεριόριστα.

Σύντομα βυθίστηκε στην υπόγεια μουσική σκηνή του νεοϋορκέζικου downtown, χρειάστηκαν όμως άλλα εννέα χρόνια πειραματισμών προτού ιδρύσει τους Blondie με τον Κρις Στάιν, το 1974 και μερικά ακόμα πριν το Heart of Glass φτάσει στο νούμερο ένα του καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ το 1979.

«Χρειάζεται χημεία για να δημιουργηθεί μια σπουδαία φωτογραφία», λέει. «Μόλις το έχεις αυτό –μαζί με καλό φωτισμό–  μπορείς να χαλαρώσεις». Για την καμπάνια της Gucci, η Γκόλντιν τη φωτογράφισε μέσα σε ένα ταξί, στο Λονδίνο. «Είναι ένας αρκετά περιορισμένος χώρος», λέει η Χάρι, «όμως η Ναν είναι εξαιρετική και αξιαγάπητη». Η Χάρι βρίσκει πολλούς ανθρώπους αξιαγάπητους, αλλά δεν φοβάται να υποδείξει και τους ανατριχιαστικούς ανθρώπους και τα διάφορα αρπακτικά, όπως έκανε σε διάφορα σημεία στο Face It, την βαθιά ειλικρινή αυτοβιογραφία της που κυκλοφόρησε το 2019.

«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80 Facebook Twitter
Οι Blondie στο Hollywood, 1977.

Δηλώνει ιδιαίτερα ευτυχής για την συνεργασία με την Gucci που δημιούργησε μια τσάντα που φέρει το όνομά της. «Είναι τιμή μου, είναι πραγματικά κολακευτικό, αν και δεν ξέρω αν ο Σάμπατο (ντε Σάρνο, ο creative director της Gucci) με σκεφτόταν πραγματικά όταν σχεδίαζε την τσάντα Blondie, ή αν την ονόμασε έτσι εκ των υστέρων». (Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα αρχειακό σχέδιο της Gucci από τη δεκαετίας του ‘70, το οποίο παρουσιάστηκε εκ νέου κατά τη διάρκεια της έκθεσης Cruise 2025 της Gucci στην Tate Modern, τον Μάιο του 2024).

Γεννημένη ως Angela Trimble το 1945 στη Φλόριντα, υιοθετήθηκε σε ηλικία τριών μηνών από τον Ρίτσαρντ και την Κάθριν Χάρι, ιδιοκτήτες καταστήματος δώρων στο Νιου Τζέρσεϊ και μετονομάστηκε σε Ντέμπορα Αν Χάρι. Παρότι όμως μεγάλωσε σε μεσοαστικό προάστιο, παραμένει πάντα ζόρικο παιδί της πόλης (της Νέας Υόρκης) μια σκληρή Νεοϋορκέζα, που κάποτε φλέρταρε για λίγο και με τον χιπισμό, αλλά αυτό το φλερτ δεν κράτησε. Σύντομα βυθίστηκε στην υπόγεια μουσική σκηνή του νεοϋορκέζικου downtown, χρειάστηκαν όμως άλλα εννέα χρόνια πειραματισμών προτού ιδρύσει τους Blondie με τον Κρις Στάιν, το 1974 και μερικά ακόμα πριν το Heart of Glass φτάσει στο νούμερο ένα του καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ το 1979.

Σαράντα χρόνια αργότερα η Μάιλι Σάιρους θα κυκλοφορούσε μια διασκευή του κομματιού τονίζοντας παράλληλα στις συνεντεύξεις της το χρέος που οφείλει η γενιά της στην Ντέμπι Χάρι. Ενώ οι σημερινοί επιφανείς μουσικοί βγάζουν δισεκατομμύρια και μοιάζουν να είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για τις αυτοκρατορίες που έχουν στήσει, η Χάρι και ο Στάιν, όπως κι άλλοι καλλιτέχνες εκείνης της εποχής, εξαπατήθηκαν από τον μάνατζερ τους στις αρχές της δεκαετίας του '80, υπογράφοντας μια σειρά από κακές συμφωνίες που τελικά οδήγησαν στην κατάσχεση της περιουσίας τους από την εφορία ως αποζημίωση για απλήρωτους φόρους.

Ένα συγκρότημα που πούλησε 50 εκατομμύρια δίσκους δεν κατάφερε να εξασφαλίσει για τα μέλη του μια άνετη ζωή. Μετά τη διάλυση των Blondie το 1982, η Ντέμπι Χάρι συνέχισε να εργάζεται για τα προς το ζην, ξεκινώντας μια σόλο καριέρα στη μουσική αλλά και την υποκριτική, η οποία δεν έχει σταματήσει σχεδόν καθόλου μέχρι σήμερα. 

Την ρωτάμε αν εύχεται ποτέ να είχε γεννηθεί ποτέ αργότερα ή αν θεωρεί ότι η σημερινή αγοραία ποπ κουλτούρα παραείναι ξενέρωτη για τα γούστα της. «Αναρωτιέμαι γι' αυτό καμιά φορά» μας λέει. «Και πραγματικά δεν έχω απάντηση. Αυτό που μ’ απασχολεί όμως περισσότερο είναι πού βρίσκεται η σημερινή αντικουλτούρα. Η τεχνολογία μπορεί να μας προσφέρει τόσες δυνατότητες, από την άλλη όμως έχουμε πρόσβαση σε τόσα πολλά τώρα αλλά τίποτα δεν έχει χρόνο να ζυμωθεί μέσα μας».

Την απασχολεί η ηλικία της; «Σκέφτομαι καμιά φορά, πώς έχω γεράσει τόσο πολύ, πώς έφτασα σ’ αυτή την ηλικία; Μάλλον επειδή ήμουν τυχερή, τελικά». (Το 2010 είχε πει σε έναν Αυστραλό δημοσιογράφο ότι περίπου οι μισοί από τους ανθρώπους με τους οποίους έκανε παρέα στη δεκαετία του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80 είναι νεκροί). Ακούγεται το ίδιο αντισυμβατική όπως πάντα. Η ψυχραιμία της για τα χαμένα εκατομμύρια, τα καμένα διαμερίσματα, τις διαρρήξεις, τον εθισμό στα ναρκωτικά, είναι ενθαρρυντική και αποκαλύπτει ένα ιδιαίτερο σθένος. «Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ανησυχώ κι εγώ, έντονα, μερικές φορές», λέει. Αλλά είμαι αρκετά δυνατή. Το σύνθημά μου είναι πάντα "προχωράμε". Δεν το συνιστώ αυτό για όλους, αλλά για μένα λειτουργεί».

Με στοιχεία από The Telegraph

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Πολιτισμός / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο “This Will Not End Well”.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ