Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass”

Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass” Facebook Twitter
0

Δεν ήταν η πρώτη «ανίερη» - σύμφωνα με τους πιο στενόμυαλους - συνεύρεση του πανκ με τη ντίσκο, ήταν όμως με διαφορά η πιο επιτυχημένη. Το τραγούδι πάντως είχε γραφτεί αρκετά χρόνια πριν γίνει διάσημο το γκρουπ, πριν ακόμα γίνει ένα από τα εμβληματικά συγκροτήματα της πρώιμης πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη, πριν καν υπάρξουν οι Blondie.

Ήταν αρχές του 1974 και η Debbie Harry με τον Chris Stein είχαν μόλις ξεκινήσει τη σχέση τους και τα σχέδια τους για τη δημιουργία ενός γκρουπ, όταν έγραψαν μαζί αυτό το τραγούδι που για χρόνια πριν κυκλοφορήσει δεν είχε τίτλο και αναφερόταν ως "The Disco Song".

 

Blondie - Heart Of Glass

Ο τίτλος δόθηκε τελικά το 1978 όταν ηχογραφήθηκε κι αφού είχε ήδη δοκιμαστεί στις συναυλίες όπου η μπάντα το έπαιζε για να «τρολάρει» τους πιο σκληροπυρηνικούς new wave / punk οπαδούς της.

«Όταν ηχογραφήσαμε το 'Heart of Glass', θα έλεγε η Debbie Harry χρόνια αργότερα, «δεν ήταν καθόλου cool στον κύκλο μας να παίζεις ντίσκο, γι' αυτό ίσως και επιμείναμε. Δεν περιμέναμε ότι θα γνώριζε επιτυχία».

Το κομμάτι γνώρισε αυτομάτως σχεδόν τεράστια παγκόσμια επιτυχία όταν κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1979, όμως πολλοί οπαδοί της μπάντας από την σκηνή της Νέας Υόρκης δεν έκρυψαν την δυσαρέσκειά τους για τον «ντίσκο ρυθμό» του τραγουδιού, φτάνοντας μάλιστα να κατηγορήσουν το γκρουπ για «ξεπούλημα».
Ήταν η εποχή που συναντούσες πολλά άτομα με μπλουζάκια που έγραφαν "Death to Disco" στις ροκ συναυλίες.

«Το ξέραμε ότι θα αποξενώναμε μέρος του κοινού μας» θυμόταν αργότερα ο Chris Stein, «αλλά ποτέ δεν είχα συμπάθεια για τα στενόμυαλα άτομα. Άμα άκουγες τι έλεγαν κάποιοι τότε, θα νόμιζες ότι ξαφνικά γίναμε οι Bee Gees».

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT