Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass”

Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass” Facebook Twitter
0

Δεν ήταν η πρώτη «ανίερη» - σύμφωνα με τους πιο στενόμυαλους - συνεύρεση του πανκ με τη ντίσκο, ήταν όμως με διαφορά η πιο επιτυχημένη. Το τραγούδι πάντως είχε γραφτεί αρκετά χρόνια πριν γίνει διάσημο το γκρουπ, πριν ακόμα γίνει ένα από τα εμβληματικά συγκροτήματα της πρώιμης πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη, πριν καν υπάρξουν οι Blondie.

Ήταν αρχές του 1974 και η Debbie Harry με τον Chris Stein είχαν μόλις ξεκινήσει τη σχέση τους και τα σχέδια τους για τη δημιουργία ενός γκρουπ, όταν έγραψαν μαζί αυτό το τραγούδι που για χρόνια πριν κυκλοφορήσει δεν είχε τίτλο και αναφερόταν ως "The Disco Song".

 

Blondie - Heart Of Glass

Ο τίτλος δόθηκε τελικά το 1978 όταν ηχογραφήθηκε κι αφού είχε ήδη δοκιμαστεί στις συναυλίες όπου η μπάντα το έπαιζε για να «τρολάρει» τους πιο σκληροπυρηνικούς new wave / punk οπαδούς της.

«Όταν ηχογραφήσαμε το 'Heart of Glass', θα έλεγε η Debbie Harry χρόνια αργότερα, «δεν ήταν καθόλου cool στον κύκλο μας να παίζεις ντίσκο, γι' αυτό ίσως και επιμείναμε. Δεν περιμέναμε ότι θα γνώριζε επιτυχία».

Το κομμάτι γνώρισε αυτομάτως σχεδόν τεράστια παγκόσμια επιτυχία όταν κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1979, όμως πολλοί οπαδοί της μπάντας από την σκηνή της Νέας Υόρκης δεν έκρυψαν την δυσαρέσκειά τους για τον «ντίσκο ρυθμό» του τραγουδιού, φτάνοντας μάλιστα να κατηγορήσουν το γκρουπ για «ξεπούλημα».
Ήταν η εποχή που συναντούσες πολλά άτομα με μπλουζάκια που έγραφαν "Death to Disco" στις ροκ συναυλίες.

«Το ξέραμε ότι θα αποξενώναμε μέρος του κοινού μας» θυμόταν αργότερα ο Chris Stein, «αλλά ποτέ δεν είχα συμπάθεια για τα στενόμυαλα άτομα. Άμα άκουγες τι έλεγαν κάποιοι τότε, θα νόμιζες ότι ξαφνικά γίναμε οι Bee Gees».

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ