Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass”

Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass” Facebook Twitter
0

Δεν ήταν η πρώτη «ανίερη» - σύμφωνα με τους πιο στενόμυαλους - συνεύρεση του πανκ με τη ντίσκο, ήταν όμως με διαφορά η πιο επιτυχημένη. Το τραγούδι πάντως είχε γραφτεί αρκετά χρόνια πριν γίνει διάσημο το γκρουπ, πριν ακόμα γίνει ένα από τα εμβληματικά συγκροτήματα της πρώιμης πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη, πριν καν υπάρξουν οι Blondie.

Ήταν αρχές του 1974 και η Debbie Harry με τον Chris Stein είχαν μόλις ξεκινήσει τη σχέση τους και τα σχέδια τους για τη δημιουργία ενός γκρουπ, όταν έγραψαν μαζί αυτό το τραγούδι που για χρόνια πριν κυκλοφορήσει δεν είχε τίτλο και αναφερόταν ως "The Disco Song".

 

Blondie - Heart Of Glass

Ο τίτλος δόθηκε τελικά το 1978 όταν ηχογραφήθηκε κι αφού είχε ήδη δοκιμαστεί στις συναυλίες όπου η μπάντα το έπαιζε για να «τρολάρει» τους πιο σκληροπυρηνικούς new wave / punk οπαδούς της.

«Όταν ηχογραφήσαμε το 'Heart of Glass', θα έλεγε η Debbie Harry χρόνια αργότερα, «δεν ήταν καθόλου cool στον κύκλο μας να παίζεις ντίσκο, γι' αυτό ίσως και επιμείναμε. Δεν περιμέναμε ότι θα γνώριζε επιτυχία».

Το κομμάτι γνώρισε αυτομάτως σχεδόν τεράστια παγκόσμια επιτυχία όταν κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1979, όμως πολλοί οπαδοί της μπάντας από την σκηνή της Νέας Υόρκης δεν έκρυψαν την δυσαρέσκειά τους για τον «ντίσκο ρυθμό» του τραγουδιού, φτάνοντας μάλιστα να κατηγορήσουν το γκρουπ για «ξεπούλημα».
Ήταν η εποχή που συναντούσες πολλά άτομα με μπλουζάκια που έγραφαν "Death to Disco" στις ροκ συναυλίες.

«Το ξέραμε ότι θα αποξενώναμε μέρος του κοινού μας» θυμόταν αργότερα ο Chris Stein, «αλλά ποτέ δεν είχα συμπάθεια για τα στενόμυαλα άτομα. Άμα άκουγες τι έλεγαν κάποιοι τότε, θα νόμιζες ότι ξαφνικά γίναμε οι Bee Gees».

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ