Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass”

Όταν η ντίσκο συνευρέθηκε στην πίστα με το πανκ: 40 χρόνια από την κυκλοφορία του “Heart of Glass” Facebook Twitter
0

Δεν ήταν η πρώτη «ανίερη» - σύμφωνα με τους πιο στενόμυαλους - συνεύρεση του πανκ με τη ντίσκο, ήταν όμως με διαφορά η πιο επιτυχημένη. Το τραγούδι πάντως είχε γραφτεί αρκετά χρόνια πριν γίνει διάσημο το γκρουπ, πριν ακόμα γίνει ένα από τα εμβληματικά συγκροτήματα της πρώιμης πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη, πριν καν υπάρξουν οι Blondie.

Ήταν αρχές του 1974 και η Debbie Harry με τον Chris Stein είχαν μόλις ξεκινήσει τη σχέση τους και τα σχέδια τους για τη δημιουργία ενός γκρουπ, όταν έγραψαν μαζί αυτό το τραγούδι που για χρόνια πριν κυκλοφορήσει δεν είχε τίτλο και αναφερόταν ως "The Disco Song".

 

Blondie - Heart Of Glass

Ο τίτλος δόθηκε τελικά το 1978 όταν ηχογραφήθηκε κι αφού είχε ήδη δοκιμαστεί στις συναυλίες όπου η μπάντα το έπαιζε για να «τρολάρει» τους πιο σκληροπυρηνικούς new wave / punk οπαδούς της.

«Όταν ηχογραφήσαμε το 'Heart of Glass', θα έλεγε η Debbie Harry χρόνια αργότερα, «δεν ήταν καθόλου cool στον κύκλο μας να παίζεις ντίσκο, γι' αυτό ίσως και επιμείναμε. Δεν περιμέναμε ότι θα γνώριζε επιτυχία».

Το κομμάτι γνώρισε αυτομάτως σχεδόν τεράστια παγκόσμια επιτυχία όταν κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1979, όμως πολλοί οπαδοί της μπάντας από την σκηνή της Νέας Υόρκης δεν έκρυψαν την δυσαρέσκειά τους για τον «ντίσκο ρυθμό» του τραγουδιού, φτάνοντας μάλιστα να κατηγορήσουν το γκρουπ για «ξεπούλημα».
Ήταν η εποχή που συναντούσες πολλά άτομα με μπλουζάκια που έγραφαν "Death to Disco" στις ροκ συναυλίες.

«Το ξέραμε ότι θα αποξενώναμε μέρος του κοινού μας» θυμόταν αργότερα ο Chris Stein, «αλλά ποτέ δεν είχα συμπάθεια για τα στενόμυαλα άτομα. Άμα άκουγες τι έλεγαν κάποιοι τότε, θα νόμιζες ότι ξαφνικά γίναμε οι Bee Gees».

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT