The Penguin: Ένας απίστευτος Κόλιν Φάρελ σε μια υπερβατική για το είδος της σειρά

The Penguin: Ένας απίστευτος Κόλιν Φάρελ σε μια υπερβατική για το είδος της σειρά Facebook Twitter
To The Penguin φαίνεται να συνδυάζει αποτελεσματικά το ατμοσφαιρικό νουάρ με το κοινωνικό μελόδραμα και την πυροτεχνική βία με το σαρδόνιο χιούμορ.
0


ΤΕΛΙΚΑ, ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ των υπερηρώων που γεννήθηκαν στις σελίδες των κόμικς της Marvel και της DC και έχουν κατακλύσει σε σημείο πλημμύρας την κινηματογραφική παραγωγή, φαίνεται να γνωρίζει καλύτερη –ή τέλος πάντων, πιο ενδιαφέρουσα– μεταχείριση στην τηλεόραση απ’ ότι στη μεγάλη οθόνη, από τη στιγμή ειδικά που το μέσο επιτρέπει περισσότερο χώρο για ανάπτυξη μοτίβων, σχέσεων και χαρακτήρων.

Μόνο που εδώ, σ’ αυτή τη νέα σειρά του HBO που προκύπτει από τον κόσμο του πιο πρόσφατου Batman (The Batman για την ακρίβεια) δεν υπάρχουν καν υπερήρωες. Ο «σκοτεινός ιππότης» απουσιάζει παντελώς, αφήνοντας να οργιάζει στην Γκόθαμ –που όπως πάντα είναι η Νέα Υόρκη με καλλιτεχνικό ψευδώνυμο– ένας από τους κλασικούς ανταγωνιστές του.

Όπως και στην προπέρσινη ταινία του Ματ Ριβς, την πλοκή της οποίας προωθεί στα οκτώ επεισόδιά του το The Penguin (δεν συντρέχει πάντως κανένας λόγος να έχει δει κανείς την ταινία προκειμένου να απολαύσει τη σειρά), τον χαρακτήρα του «Πιγκουίνου» (κατά κόσμον Όσβαλντ ή «Οζ» Κομπ) ερμηνεύει μέσα από μια πανοπλία εύπλαστης σιλικόνης και άλλων προσθετικών, ο Κόλιν Φάρελ.

Δεν ξέρω αν ήταν αυτή ακριβώς η πρόθεσή του, αλλά κάποιες στιγμές ο τρόπος που ο Φάρελ μοιάζει να ανακαλεί το πνεύμα του Τζέιμς Γκαντολφίνι ως Τόνι Σοπράνο, είναι σχεδόν απόκοσμος.

Κι αν στην ταινία η παρουσία του ήταν έντονη αλλά περιφερειακή, εδώ κυριαρχεί από την αρχή μέχρι το τέλος, προκαλώντας δέος με την ολοκληρωτική ερμηνεία του. Βλέποντας την ταινία εν μέσω όλου του θορύβου για το επίτευγμα του «αγνώριστου» Φάρελ αναρωτιόμουν γιατί έπρεπε σώνει και καλά να υποδυθεί το ρόλο ένας όμορφος και διάσημος σταρ και όχι κάποιος λιγότερο γνωστός καρατερίστας ηθοποιός που δεν θα χρειαζόταν να «εξαφανιστεί» κάτω από τόνους μέικ απ.

The Penguin: Ένας απίστευτος Κόλιν Φάρελ σε μια υπερβατική για το είδος της σειρά Facebook Twitter
Απέναντι στα μεγαλεπήβολα σχέδιά του όμως βρίσκεται η Σοφία Φαλκόνε, γόνος της μαφιόζικης δυναστείας για την οποία δουλεύει ο Οζ, η οποία μόλις έχει επιστρέψει από το ψυχιατρικό άσυλο που ήταν για χρόνια κλεισμένη, και αμέσως διακρίνει τις προθέσεις του πρώην σοφέρ της.

Παρακολουθώντας όμως τον καθηλωτικό πιλότο του The Penguin, δεν χόρταινα να βλέπω τον «παραμορφωμένο» και «σημαδεμένο» Φάρελ να εκδηλώνει με αξιοθαύμαστη προσήλωση μια σειρά από λεπτές αποχρώσεις στον χαρακτήρα του «Οζ», ο οποίος, όπως και στην πρόσφατη ταινία, δεν έχει καμιά σχέση με τις κατά καιρούς καρτούν εκδοχές του «Πιγκουίνου». Οι βασικές αναφορές του χαρακτήρα προέρχονται από το κλασικό νουάρ, τις γκανγκστερικές ταινίες με τον Τζέιμς Κάγκνεϊ, τους ήρωες του Σκορσέζε και τους Sopranos.

Δεν ξέρω αν ήταν αυτή ακριβώς η πρόθεσή του, αλλά κάποιες στιγμές ο τρόπος που ο Φάρελ μοιάζει να ανακαλεί το πνεύμα του Τζέιμς Γκαντολφίνι ως Τόνι Σοπράνο, είναι σχεδόν απόκοσμος. Όπως και ο Τόνι Σοπράνο επίσης, ο Οζ έχει μια πολύ ιδιαίτερη και πολύ τοξική σχέση με τη μητέρα του, η οποία έχει άνοια αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να τροφοδοτεί τα χειρότερα και πιο φιλόδοξα ένστικτα του δύσμορφου κανακάρη της, ο οποίος οραματίζεται ένα είδος προλεταριάτου του υποκόσμου, με τον ίδιο στην κορυφή της πυραμίδας.   

Απέναντι στα μεγαλεπήβολα σχέδιά του όμως βρίσκεται η Σοφία Φαλκόνε, γόνος της μαφιόζικης δυναστείας για την οποία δουλεύει ο Οζ, η οποία μόλις έχει επιστρέψει από το ψυχιατρικό άσυλο που ήταν για χρόνια κλεισμένη, και αμέσως διακρίνει τις προθέσεις του πρώην σοφέρ της. Και ο τρόπος που δίνει υπόσταση στα αντικρουόμενα σπαράγματα του ρόλου της η Κριστίν Μιλιότι είναι σχεδόν εξίσου εντυπωσιακός με την ερμηνεία του Φάρελ, διαγράφοντας υψηλές προοπτικές για μια σειρά που φαίνεται να συνδυάζει αποτελεσματικά το ατμοσφαιρικό νουάρ με το κοινωνικό μελόδραμα και την πυροτεχνική βία με το σαρδόνιο χιούμορ.

The Penguin | Official Promo | Max

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ