Είναι δεξιές ή αριστερές οι ταινίες της Marvel;

Είναι δεξιές ή αριστερές οι ταινίες της Marvel; Facebook Twitter
H Disney έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να επαναφέρει τις ισορροπίες στο franchise της Marvel.
0

TO SECRET INVASION, η νέα σειρά των Marvel Studios στο Disney+, αφηγείται την ιστορία των Skrulls, μιας φυλής εξωγήινων που αλλάζουν διαρκώς μορφή, με το πράσινο φολιδωτό δέρμα τους να κρύβεται πίσω από ανθρώπινα πρόσωπα. Οι Skrulls εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1962 στις σελίδες του κόμικ Fantastic Four της Marvel. Τότε, λειτουργούσαν ως άβαταρ της παράνοιας του Ψυχρού Πολέμου, σύμβολα της κρυφής διείσδυσης των κομμουνιστών στην αμερικανική κοινωνία.

Στη νέα σειρά, οι Skrulls απεικονίζονται ως απάτριδες πρόσφυγες που διχάζονται μεταξύ αφομοίωσης και αντίστασης. Η σειρά παραπέμπει στις τρέχουσες πολιτικές συζητήσεις για τη μετανάστευση, το προσφυγικό ζήτημα και την τρομοκρατία. Είναι το άσυλο ένα αυτονόητο ανθρώπινο δικαίωμα ή μια πολιτική ανοιχτών θυρών ενέχει πολλαπλούς κινδύνους; Θα αφομοιωθούν παραγωγικά οι νεοεισερχόμενοι ή θα προκαλέσουν πολιτισμικές συγκρούσεις;

Η σωστή ισορροπία είναι το κλειδί για το μέλλον της Marvel, οι ταινίες της οποίας έχουν κερδίσει σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια στο box office σε κάτι περισσότερο από μια δεκαετία, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο το Χόλιγουντ αντιλαμβάνεται την παραγωγή ταινιών.

Οι αναρίθμητες πλέον ταινίες και τηλεοπτικές σειρές του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel (MCU) σπάνια προσφέρουν οριστικές απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα. Το MCU ωστόσο καταπιάνεται με αυτά, μαζί με άλλα ακανθώδη ζητήματα όπως ο εθνικισμός, η νομιμότητα του διεθνούς δικαίου, η φυλετική και έμφυλη ισότητα και η περιβαλλοντική δικαιοσύνη.

Είναι δεξιές ή αριστερές οι ταινίες της Marvel; Facebook Twitter
Στη νέα σειρά, οι Skrulls απεικονίζονται ως απάτριδες πρόσφυγες που διχάζονται μεταξύ αφομοίωσης και αντίστασης. Η σειρά παραπέμπει στις τρέχουσες πολιτικές συζητήσεις για τη μετανάστευση, το προσφυγικό ζήτημα και την τρομοκρατία.

Για την Disney, η οποία έχει στην ιδιοκτησία της τα Marvel Studios από το 2009, η πρόκληση είναι πώς να φτιάξει ταινίες υπερηρώων που να μοιάζουν επίκαιρες και ταυτόχρονα να μείνει μακριά από τις τρέχουσες πολιτικές τριβές και τους λεγόμενους πολιτισμικούς πολέμους. Η σωστή ισορροπία είναι το κλειδί για το μέλλον της Marvel, οι ταινίες της οποίας έχουν κερδίσει σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια στο box office σε κάτι περισσότερο από μια δεκαετία, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο το Χόλιγουντ αντιλαμβάνεται την παραγωγή ταινιών.

Οι κριτικοί κινηματογράφου από όλο το πολιτικό φάσμα συμφωνούν ότι καθώς το στούντιο έχει κατακτήσει όλο και μεγαλύτερη επιρροή, η κοσμοθεωρία της Marvel έχει κινηθεί προς μια πιο προοδευτική κατεύθυνση. Σε γενικές γραμμές, η Marvel προσπαθεί να περάσει το μήνυμα ότι κάθε δημογραφική ομάδα θεατών-πελατών που μπορεί να αγοράσει ένα εισιτήριο ταινίας, ένα μπλουζάκι ή ένα σακίδιο πλάτης του Iron Man πρέπει να αισθάνεται ότι συμπεριλαμβάνεται, χωρίς να αποξενώνεται το ευρύ κοινό που αναζητά απλώς μια συναρπαστική εναέρια πυγμαχία και μερικές εντυπωσιακές εκρήξεις.

Ο Τόνι Σταρκ, ο ιδιοφυής μηχανικός-μεγιστάνας πίσω από τη στολή του Iron Man (τον οποίο υποδύεται ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ) ξεκίνησε στην πρώτη ταινία του 2008 ως εργολάβος αμυντικών εξοπλισμών. Με κυκλοφορία των «Εκδικητών» το 2012 όμως, ξεκίνησε να χρησιμοποιεί την τεχνολογία που τροφοδοτούσε τη στολή του ως πηγή καθαρής, ανανεώσιμης ενέργειας.

Το 2019, το Captain Marvel έγινε η πρώτη ταινία των Marvel Studios με πρωταγωνίστρια γυναίκα-υπερήρωα, την οποία υποδύεται η Μπρι Λάρσον, μετά από χρόνια ανησυχίας των υψηλόβαθμων στελεχών του στούντιο ότι οι ταινίες υπερηρώων με γυναίκες πρωταγωνίστριες δεν αποδίδουν εμπορικά. Η πολιτική εξέλιξη του MCU είναι ακόμα πιο σαφής στο franchise Black Panther που διαδραματίζεται στο φανταστικό αφρο-φουτουριστικό βασίλειο της Wakanda.

Ωστόσο, ο Leslie Lee III, ένας αριστερός κριτικός και που έχει γράψει εκτενώς για το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel, είχε χαρακτηρίσει τον «Μαύρο Πάνθηρα» ως μια εντυπωσιακά αντιδραστική ταινία. Ο Lee υποστηρίζει ότι μεταφράζοντας τα κόμικς σε ταινίες, η Marvel αμβλύνει την κριτική στην αμερικανική στρατιωτική ισχύ και τις ακρότητες των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών: «Η διατήρηση του status quo με κάθε κόστος: αυτή είναι η πλοκή σε κάθε ταινία σχεδόν της Marvel. Οποιαδήποτε επιθυμία για αλλαγή, εξέγερση, επανάσταση, πρέπει να καταπνιγεί, ό,τι κι αν γίνει. Όποιος παίρνει τα όπλα ενάντια στο status quo είναι αναπόφευκτα ο κακός».

Από τη μεριά της, η Disney έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να επαναφέρει τις ισορροπίες στο franchise της Marvel και να μειώσει τον αριθμό των sequels που παράγει μετά από τις διόλου ικανοποιητικές εισπρακτικές επιδόσεις μιας σειράς πρόσφατων ταινιών του MCU, όπως τα Wakanda Forever, Ant-Man and the Wasp: Quantumania και Thor: Love and Thunder.

Με στοιχεία από The Wall Street Journal

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ