«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν

«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν Facebook Twitter
Είναι μια σειρά που ξεφεύγει από την αναπαράσταση για να καταδείξει το διακύβευμα για τους περισσότερους εμπλεκόμενους.
0

ΜΟΛΙΣ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ μετά το «Scoop» του Netflix, κυκλοφορεί ακόμα μία παραγωγή για το σκάνδαλο του πρίγκιπα Άντριου, αυτήν τη φορά στο Amazon Prime και υπό τη μορφή μίνι σειράς. Για τα εμπορικά κίνητρα, φαντάζομαι, δεν απορεί κανείς, η ζήτηση για μυθοπλασία σχετική με τη βασιλική οικογένεια είναι σταθερή μέσα στα χρόνια∙ ίσως να διογκώθηκε κάπως λόγω του «Crown».

Γιατί, όμως, χρειαζόμαστε συγκεκριμένα μια ταινία και μια σειρά για την περιβόητη συνέντευξη του άλλοτε αγαπημένου υιού της Ελισάβετ και τη σχέση του με τον διαβόητο Τζέφρι Έπσταϊν, και μάλιστα μέσα στον ίδιο χρόνο; Ίσως επειδή οι Βρετανοί ακόμα το φέρουν βαρέως.

Η βασιλεία είναι ένας από τους ελάχιστους θεσμούς που σέβονται ακόμα στην Αγγλία, δες μόνο των όγκο αρνητικών σχολίων που γράφτηκαν σε βάρος του Ίαν ΜακΚέλεν απλώς επειδή υποστήριξε ότι η βασίλισσα Ελισάβετ του είχε μιλήσει αγενώς.

Το «Very Royal Scandal», η μίνι σειρά τριών επεισοδίων που κλείνει μια άτυπη τριλογία βρετανικών πολιτικών σκανδάλων, υπερέχει σε όλα τα επίπεδα έναντι του «Scoop».

Έχουν ιδιαίτερη σχέση οι Βρετανοί με τη βασιλική οικογένεια, που συνεχίζεται (και μεταδίδεται) από γενιά σε γενιά, είναι δομικό στοιχείο της εθνικής τους ταυτότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από νεαρή ηλικία. Στα μάτια τους ο θεσμός είναι ο μόνος σύνδεσμος με ένα «ένδοξο» αγγλοσαξονικό παρελθόν, με μια Βρετανία ύπατη ρυθμίστρια και όχι ακόλουθο των διεθνών εξελίξεων.

μαικλ σιν Facebook Twitter
Ο Mάικλ Σιν με την ερμηνεία του εστιάζει λιγότερο στην τεχνική και στην άπταιστη υιοθέτηση των τρόπων του πρίγκιπα Άντριου.

Από εκεί και πέρα, επειδή οι πιστοί οπαδοί των εκάστοτε εκπροσώπων του θεσμού έτσι κι αλλιώς εθελοτυφλούν, περιμένουν από τους τελευταίους να φαίνονται τίμιοι, ώστε να διαφυλαχθεί η ακεραιότητα του «παραμυθιού». Και αντίστοιχα, ολόκληρος ο μηχανισμός στήριξης του θεσμού δρα, σχεδιάζει και μηχανορραφεί για αυτό τον σκοπό.

Να γιατί το «Very Royal Scandal», η μίνι σειρά τριών επεισοδίων που κλείνει μια άτυπη τριλογία βρετανικών πολιτικών σκανδάλων, υπερέχει σε όλα τα επίπεδα έναντι του «Scoop», μιας τρομακτικά άνευρης τηλεταινίας, που απλώς αναπαριστούσε τη συνέντευξη του πρίγκιπα Άντριου στο «Newsnight» του BBC και στη δημοσιογράφο Έμιλι Μέιτλις. Αφιερώνεται, φυσικά, κι εδώ σεβαστός χρόνος στη συνέντευξη.

Οι δημιουργοί χρησιμοποιούν ως πατρόν το εξαιρετικό «Frost/Nixon» του Ρον Χάουαρντ –ως και ευθεία αναφορά στη συνέντευξη του Νίξον στον Ντέιβιντ Φροστ έχουν μέσα–, ακολουθώντας δυο «μονομάχους» που πηγαίνουν σε (λεκτικό) πόλεμο. Ωστόσο, είναι μια σειρά που ξεφεύγει από την αναπαράσταση για να καταδείξει το διακύβευμα για τους περισσότερους εμπλεκόμενους, που συνίσταται σε έναν πόλεμο δημοσίων σχέσεων και όχι στη διάγνωση (ή μη) ενός αδικήματος – εδώ σε βάρος μιας από τις ανήλικες που έπεσαν στα δίχτυα του κυκλώματος Έπσταϊν.

Όταν μετά από όσα μεσολάβησαν, ο απεσταλμένος της βασίλισσας ανακοινώνει στον πρίγκιπα την εξορία του και απαντά σε ένα αγωνιώδες «τι να κάνω» με ένα παγερό «θα ζήσετε με τις συνέπειες των πράξεων σας, κύριε», νιώθεις ότι αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στην απόφαση του Άντριου να παρελάσει στη δημόσια τηλεόραση με όλη την έπαρση των προνομίων του. Ακόμα και η κόρη του παίρνει τις αποστάσεις της μετά την τηλεοπτική εμφάνισή του, κι ας υπήρχαν για χρόνια εκεί έξω κατηγορίες και αποδεικτικά στοιχεία σε βάρος του.

«A Very Royal Scandal»: Μια καλή σειρά για την εμπλοκή του πρίγκιπα Άντριου στο σκάνδαλο Έπσταϊν Facebook Twitter
Ένα αχρείαστο λογύδριο της Μέιτλις στο τρίτο επεισόδιο περιγράφει επεξηγηματικά αυτόν τον προνομιούχο ανθρωπότυπο – ίσως οι δημιουργοί ήθελαν να δώσουν μια μεγάλη σκηνή στη Ρουθ Γουίλσον.

Ένα αχρείαστο λογύδριο της Μέιτλις στο τρίτο επεισόδιο περιγράφει επεξηγηματικά αυτόν τον προνομιούχο ανθρωπότυπο – ίσως οι δημιουργοί ήθελαν να δώσουν μια μεγάλη σκηνή στη Ρουθ Γουίλσον, που κατεβάζει τη φωνή της μερικές οκτάβες, υιοθετεί posh προφορά και βρίσκει τη μανιέρα του ρόλου από την αρχή.

Είναι η μόνη φάλτσα νότα σε μια σειρά που αποφεύγει τις φωνασκίες και το κήρυγμα.

Στη σύντομη σκηνή που o Άντριου ζητά από τη βοηθό του να του δέσει τα κορδόνια, η σύνθεση του πλάνου, η στάση των σωμάτων και η συμπεριφορά του πριν, κατά τη διάρκεια και μετά μάς έχει επικοινωνήσει τα βασικά γι’ αυτόν μέσω της εικόνας. Τα όποια κενά συμπληρώνονται από τη συνολική ερμηνεία του Μάικλ Σιν.

Δεδομένης της γραφικής φύσης του βιογραφούμενου, αλλά και του γενικότερου βιογραφικού τον ηθοποιών, θα περίμενες ο Μάικλ Σιν να κινηθεί σε over the top τόνους και ο Ρούφους Σιούελ (του «Scoop») σε πιο προσγειωμένους. Κι όμως, στους καμποτινισμούς του δεύτερου, ο Σιν απαντά με μια ερμηνεία που εστιάζει λιγότερο στην τεχνική και στην άπταιστη υιοθέτηση των τρόπων του πρίγκιπα Άντριου –μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες, όποτε υποδύεται αληθινό πρόσωπο− και περισσότερο προσπαθεί να χτίσει το πορτρέτο ενός εγωκεντρικού αρσενικού, παραδομένου σε εφηβικές παρορμήσεις και βυθισμένου σε μια ενοχλητική (ίσως και εγκληματική) αφέλεια, πηγάζουσα από την πεποίθηση της κυριαρχίας και της ασυλίας.

Και θα το κάνει εξυπηρετώντας τις απαιτήσεις της εκάστοτε σκηνής, μέσω της κινησιολογίας, μέσω απροσδόκητων οργίλων ξεσπασμάτων, μέσω μιας ειλικρινούς έκπληξης στο βλέμμα, όταν συνειδητοποιεί ότι θα κληθεί να πληρώσει τον λογαριασμό. Έναν λογαριασμό που, όπως συνηθίζεται, δεν θα καταβληθεί ποτέ εκεί όπου οφείλεται.  

Η σειρά «A Very Royal Scandal» προβάλλεται στην πλατφόρμα του Amazon Prime από 19/09.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ