ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Πέθανε ο σκηνοθέτης Σταύρος Ντουφεξής

Πέθανε ο σκηνοθέτης Σταύρος Ντουφεξής Facebook Twitter
Ο Σταύρος Ντουφεξής άφησε πίσω του ένα μεγάλο καλλιτεχνικό έργο, έργα όπου ο ρυθμός και η κίνηση υπήρξαν πάντα σημαντικά στοιχεία.
0

Ο σημαντικός σκηνοθέτης του ελληνικού θεάτρου Σταύρος Ντουφεξής πέθανε σε ηλικία 91 ετών.

Ο Σταύρος Ντουφεξής άφησε πίσω του ένα μεγάλο καλλιτεχνικό έργο, έργα όπου ο ρυθμός και η κίνηση υπήρξαν πάντα σημαντικά στοιχεία.

Ο Σταύρος Ντουφεξής υπήρξε μεγάλος γνώστης του μπρεχτικού θεάτρου με απόψεις μελετημένης και στέρεης ερμηνευτικής άποψης, υψηλής αισθητικής ποιότητας και ποιητικής αντίληψης. Γνώριζε καλά την "τεχνική" της μπρεχτικής δραματουργίας και υπήρξε ο σκηνοθέτης που υποστήριξε και ανέδειξε  τη θεατρική αξία και την αντοχή του μπρεχτικού θεάτρου.

Ο Σταύρος Ντουφεξής γεννήθηκε στο Ναύπλιο το 1933. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα, υποκριτική στo Σεμινάριο «Μαξ Ράινχαρντ» της Βιέννης, θεατρολογία και ιστορία της τέχνης στο Βερολίνο. Μαθήτευσε και εργάστηκε στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ του Μπρεχτ (Βερολίνο), καθώς και στην Όπερα Κωμωδίας. Επίσης, μαθήτευσε κοντά στην Γερμανίδα κορυφαία χορογράφο του μοντερνισμού Μέρι Βίγκμαν και στον Αυστριακό σκηνοθέτη Βάλτερ Φελζενστάιν.

Πέθανε ο σκηνοθέτης Σταύρος Ντουφεξής Facebook Twitter
Τα Οράματα της Σιμόν Μασάρ / Εθνικό Θέατρο/ Γιάννης Αργύρης (Φιλίπ Σαβέ), Δημήτρης Μαλαβέτας (Ανρί Σουπώ), Ράνια Οικονομίδου (Σιμόν Μασάρ).

Από το 1959, ως έκτακτος ή μόνιμος πρώτος σκηνοθέτης, σκηνοθέτησε σε κρατικές σκηνές του γερμανόφωνου χώρου περισσότερες από ογδόντα παραστάσεις. Παράλληλα, διετέλεσε διευθυντής στο Δημοτικό Θέατρο του Μπίλεφελντ. Διασκεύασε και μετέφρασε έργα, κυρίως από το χώρο του αρχαίου δράματος.

Συνεργάστηκε στενά με μουσικούς, χορογράφους και μίμους, σε έργα τομές, όπως στους Ιππείς και τους Όρνιθες του Αριστοφάνη, το Ρωμαίος και Ιουλιέττα και Όπως σας αρέσει του Σαίξπηρ, το Καπέλο από ψάθα Ιταλίας του Ευγένιου Λαμπίς και το Ο Λεόντιος και η Λένα του Γκέοργκ Μπύχνερ. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1974.

Σκηνοθέτησε για το Εθνικό Θέατρο τα έργα Το ημέρωμα της στρίγγλας του Σαίξπηρ, Τα οράματα της Σιμόν Μασάρ του Μπρεχτ (1976), Τρωάδες (1983), Βίος του Γαλιλαίου (1998).

Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σκηνοθέτησε τα έργα Άγιος πρίγκιπας της Μαργαρίτας Λυμπεράκη (1977), Τρικυμία] (2002). Σκηνοθέτησε για την ΕΡΤ τα έργα Δεσποινίς Τζούλια (1979) και Η κωμωδία των παρεξηγήσεων (1992).

Με την ΕΛΣ συνεργάστηκε σκηνοθετώντας την οπερέτα Ο βαφτιστικός (καλλιτεχνικές περίοδοι 1977/78, 1979/80).

Ήταν παντρεμένος με τη θεατρολόγο και κριτικό Άννυ Κολτσιδοπούλου.

Πολιτισμός
0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Πολιτισμός / Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Με μια εμφάνιση γεμάτη τόλμη και υπονοούμενα, ο Σουηδός ηθοποιός απέδωσε για ακόμη μία φορά τη φετιχιστική αισθητική της νέας του ταινίας «Pillion»
LIFO NEWSROOM
Οι Times UK για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτισμός / Βρετανικό Μουσείο: Τι έγραψαν οι Times για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου

Οι Times δίνουν περισσότερο βάρος στις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του Μουσείου, ότι η προστασία των Γλυπτών του Παρθενώνα προτάσσεται έναντι κάθε άλλης εκδήλωσης
LIFO NEWSROOM
Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

Πολιτισμός / Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

«Κατ´ επανάληψη και διαχρονικά το υπουργείο Πολιτισμού έχει καταδικάσει τα δείπνα, τις δεξιώσεις και τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνονται στους χώρους, στους οποίους εκτίθενται μνημεία και έργα τέχνης»
LIFO NEWSROOM