Η Κίνα εκθρόνισε την Ιαπωνία και έγινε η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές αυτοκινήτων το 2023

Η Κίνα εκθρόνισε την Ιαπωνία και έγινε η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές αυτοκινήτων για το 2023 Facebook Twitter
Φωτ: ΑΠΕ
0

Μπορεί ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota να προέβλεψε πρόσφατα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα κυριαρχήσουν ποτέ στις πωλήσεις, όμως για το 2023 τουλάχιστον δεν φαίνεται να επαληθεύεται, αφού ακριβώς χάρη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η Κίνα κατάφερε να κατακτήσει την κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων για το έτος που μας πέρασε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ιαπωνική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων (Jama), το 2023 η Κίνα εκθρόνισε την Ιαπωνία από την κορυφή της κατάταξης με τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές εξήγαγαν 4,42 εκατ. αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία το 2023 (+16%), σύμφωνα με τη Jama.

Οι κινεζικές εξαγωγές αυτοκινήτων διαμορφώθηκαν πέρυσι στις 4,91 εκατ. μονάδες (+57,9%), σύμφωνα με την κινεζική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων (CAAM), ή ακόμα και στις 5,22 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με τις κινεζικές τελωνειακές υπηρεσίες (+57%) και με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτό τον μήνα. Ένα στα τρία οχήματα που εξήχθη από την Κίνα ήταν ηλεκτρικό (1,77 εκατ. μονάδες, +67,1% σε ετήσια βάση), και πάλι σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές της χώρας.

Η Ιαπωνία ήταν η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές αυτοκινήτων στον κόσμο από το 2017 και η απώλεια του τίτλου της την περασμένη χρονιά προς όφελος της Κίνας είχε προαναγγελθεί εδώ και καιρό.

Η σημασία αυτής της ανακατάταξης είναι σε κάθε περίπτωση κάτι που πρέπει να το δει κανείς στις σωστές του διαστάσεις, διότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές παράγουν δύο φορές περισσότερα οχήματα στα εργοστάσιά τους στο εξωτερικό (17 εκατ. μονάδες το 2022) απ’ ό,τι στο ιαπωνικό αρχιπέλαγος. Ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές διαθέτουν προς το παρόν λίγα εργοστάσια στο εξωτερικό.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, ο ιαπωνικός κολοσσός Toyota παρέμεινε πέρυσι η μεγαλύτερη παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανία με βάση τον όγκο πωλήσεων, σηματοδοτώντας ένα νέο ιστορικό ρεκόρ (11,2 εκατ. οχήματα που πωλήθηκαν) σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χθες.

Έρευνα της ΕΕ για αθέμιτο ανταγωνισμό από την Κίνα

Αλλά η σημαντική άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών δημιουργεί ανησυχίες –στην Ιαπωνία, όπου οι εγχώριοι κατασκευαστές υστερούν στα 100% ηλεκτρικά οχήματα, όπως και στις χώρες της Δύσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άνοιξε τον περασμένο Σεπτέμβριο έρευνα για τις φερόμενες ως παράνομες επιδοτήσεις του Πεκίνου σε Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, που κατηγορούνται για αθέμιτο ανταγωνισμό από την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων.

Η Κίνα εκθρόνισε την Ιαπωνία και έγινε η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές αυτοκινήτων για το 2023 Facebook Twitter
Φωτ: ΑΠΕ

Το θεαματικό άλμα των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων «οδηγεί σε εντάσεις στο εμπόριο» όπως αυτές μεταξύ των χωρών της Δύσης και της Ιαπωνίας τη δεκαετία του 1980, σχολίασε πριν από κάποιους μήνες ο Κρίστοφερ Ρίχτερ, αναλυτής της CLSA. Επίσης η σημερινή κατάσταση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι διατηρήσιμη μεσοπρόθεσμα, διότι οι κατασκευαστές θα πιεστούν να παράξουν μαζικά στις ξένες αγορές τους, όπως οι Ιάπωνες στις αρχές της δεκαετίας του 1980, σύμφωνα με τον ίδιο.

Η κινεζική εταιρία-πρωταθλητής ηλεκτρικών οχημάτων BYD --που έγινε Νο1 στον κόσμο στα ηλεκτρικά οχήματα μπροστά από την αμερικανική Tesla το τέταρτο τρίμηνο του 2023-- ήδη αναπτύσσει με γρήγορους ρυθμούς την παραγωγή της στο εξωτερικό. Η BYD, για παράδειγμα, ανακοίνωσε στα τέλη Δεκεμβρίου την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ουγγαρία για να στοχεύσει στην ευρωπαϊκή αγορά και έχει ήδη αντίστοιχα σχέδια για αλλού στον κόσμο, από τη νοτιοανατολική Ασία έως τη Βραζιλία.

Κινεζικές εξαγωγές στη Ρωσία

«Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να μην γενικεύουμε και να μην λέμε ότι μόνο οι κινεζικές μάρκες είναι αυτές που εξάγονται», δήλωσε ο Του Λε, διευθυντής της κινεζικής εταιρίας ερευνών Sino Auto Insights σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Η Tesla διαθέτει ένα γιγάντιο εργοστάσιο στη Σανγκάη, το οποίο χρησιμοποιεί για να πουλά όχι μόνο στην κινεζική αγορά, αλλά και στο εξωτερικό.

«Οι παγκόσμιοι κατασκευαστές θεωρούν επίσης την Κίνα κόμβο εξαγωγών, λόγω της ποιότητας των προϊόντων που κατασκευάζονται εκεί και των πλεονεκτημάτων σε ό,τι αφορά τον κόστος (στην Κίνα) σε σχέση με την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ», δήλωσε ο Του.

Η Ρωσία και το Μεξικό ήταν οι δύο βασικές αγορές για τις εξαγωγές της κινεζικής βιομηχανίας οχημάτων το 2023, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών της σε ηλεκτρικά οχήματα αφορούσε την Ευρώπη και τη νοτιοανατολική Ασία.

Οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων προς τη Ρωσία κατέγραψαν εκρηκτική αύξηση μετά την εισβολή στην Ουκρανία από τη Μόσχα το 2022, ενώ οι διεθνείς κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές της Δύσης και της Ιαπωνίας να αφήσουν στην άκρη αυτή τη σημαντική αγορά.

Πηγή: ΑΠΕ
 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η βρετανική δεξιά επιστρέφει στην εποχή Θάτσερ – Το νέο σχέδιο κατά του Μπλερισμού

Διεθνή / Η βρετανική δεξιά επιστρέφει στην εποχή Θάτσερ – Το νέο σχέδιο κατά του Μπλερισμού

50 χρόνια μετά την άνοδο της Θάτσερ, η βρετανική δεξιά βλέπει τον Μπλερισμό ως λάθος πορεία. Τόρις και Reform UK προγραμματίζουν αλλαγές στη νομοθεσία, πρόνοια και κοινωνική ατζέντα
LIFO NEWSROOM
Γιατί η επίσκεψη του υπουργού των Ταλιμπάν στην Ινδία είναι τόσο σημαντική

Διεθνή / Γιατί η επίσκεψη του υπουργού των Ταλιμπάν στην Ινδία είναι τόσο σημαντική

Ο υπουργός Εξωτερικών των Ταλιμπάν, Αμίρ Χαν Μουτάκι, πραγματοποιεί ιστορική επίσκεψη στην Ινδία, ενισχύοντας τις διπλωματικές, εμπορικές και πολιτικές σχέσεις μεταξύ Δελχί και Καμπούλ, ενώ παρακολουθεί στενά το Πακιστάν
LIFO NEWSROOM
Ρωσικές επιθέσεις «αχρηστεύουν» το 60% της παραγωγής αερίου στην Ουκρανία – Φόβοι για χειμερινή ενεργειακή κρίση

Διεθνή / Ρωσικές επιθέσεις «αχρηστεύουν» το 60% της παραγωγής αερίου στην Ουκρανία – Φόβοι για χειμερινή ενεργειακή κρίση

Μαζικές ρωσικές επιθέσεις σε υποδομές φυσικού αερίου της Ουκρανίας πλήττουν το 60% της παραγωγής, προκαλώντας φόβους για ελλείψεις το χειμώνα
LIFO NEWSROOM
Νόμπελ Ειρήνης: «Στηριζόμαστε στον πρόεδρο Τραμπ», δηλώνει η φετινή νικήτρια, Μαρία Κορίνα Ματσάδο

Διεθνή / Νόμπελ Ειρήνης: «Στηριζόμαστε στον πρόεδρο Τραμπ» δηλώνει η φετινή νικήτρια, Μαρία Κορίνα Ματσάδο

«Στηριζόμαστε στον πρόεδρο Τραμπ, στον λαό των Ηνωμένων Πολιτειών, στους λαούς της Λατινικής Αμερικής και στις δημοκρατικές χώρες του κόσμου ως τους κύριους συμμάχους μας για να πετύχουμε την Ελευθερία και τη δημοκρατία», έγραψε η Βενεζουελανή πολιτικός
LIFO NEWSROOM
Μαρίν Λεπέν: Η ακροδεξιά εκμεταλλεύεται την κρίση Μακρόν στη Γαλλία

Διεθνή / Μαρίν Λεπέν: Η ακροδεξιά εκμεταλλεύεται την κρίση Μακρόν στη Γαλλία

Καθώς η Γαλλία παραμένει σε πολιτική κρίση, η Μαρί Λεπέν και η «Εθνική Συσπείρωση» εκμεταλλεύονται το χάος για να ενισχύσουν την επιρροή τους και να προετοιμαστούν για πιθανές πρόωρες εκλογές
LIFO NEWSROOM
«Καρφιά» του Λευκού Οίκου προς την Επιτροπή Νόμπελ: «Απέδειξαν ότι βάζουν την πολιτική πάνω από την ειρήνη»

Διεθνή / «Καρφιά» του Λευκού Οίκου προς την Επιτροπή Νόμπελ: «Απέδειξαν ότι βάζουν την πολιτική πάνω από την ειρήνη»

Αφού η Επιτροπή Νόμπελ αγνόησε τον Ντόναλντ Τραμπ, ο διευθυντής επικοινωνίας του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι δεν αναγνώρισαν «έναν ανθρωπιστή που κινεί βουνά με τη δύναμη της θέλησής του»
LIFO NEWSROOM