Ποια Στρέλλα;

Ποια Στρέλλα; Facebook Twitter
Πού είναι ο πατέρας της. Ζει ή πέθανε; Χρόνια περιμένει να μάθει ένα νέο του, ντετέκτιβ, μέντιουμ, παντού έχει τρέξει. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΤΗ ΒΛΕΠΕΙΣ; Αυτή που βγήκε τρεχάλα από το ταξί. Με τα γυαλιά ηλίου και το μαντίλι στο κεφάλι μην τυχόν και την αναγνωρίσουν στη γειτονιά. Κοίτα πώς το κρατάει το τάπερ στα χέρια, λες και είναι το Όσκαρ Α’ Διεμφυλικού Ρόλου. Κάθε απόγευμα επισκέπτεται το υπόγειο απέναντι, με σκυμμένο κεφάλι, λες και μπαίνει στη Μητρόπολη.

Τα βράδια θα την πετύχεις στην πάνω τη Συγγρού, παλιά έβγαινε προς παραλιακή, τώρα με τα φώτα, τις κάμερες και το φιλοθεάμον αθηναϊκό κοινό να φωτογραφίζει τα αξιοθέατα άλλαξε η πιάτσα. Τότε έκανε σουξέ και στις Κούκλες, τη Μαρία Κάλλας. Φαντάζεσαι τι έχει μέσα στο τάπερ; Ένα φλιτζάνι ελληνικού καφέ γυρισμένο σε ένα πιατάκι! Τρελός παπάς τη βάφτισε, ο ίδιος που έκανε τον αγιασμό στο Kazarma. Όλη την Κωνσταντινουπόλεως αυτός την άγιασε, από το σταθμό του Κεραμεικού μέχρι τα μπουρδέλα.

Τώρα θα μείνει καμιά ώρα στο υπόγειο με την καφετζού και θα προσπαθούν να λύσουν το μεγάλο μυστήριο. Πού είναι ο πατέρας της. Ζει ή πέθανε; Χρόνια περιμένει να μάθει ένα νέο του, ντετέκτιβ, μέντιουμ, παντού έχει τρέξει. Όλα της τα λεφτά εκεί! Επανασυνδέσεις, φυλαχτά, αναδρομές, λύσιμο μαγείας του Αγίου Κυπριανού. Όλα για τον πατέρα της.

Πόσο να κοστολογήσει τον πατέρα της; Τι τιμή έχει η αγκαλιά του; Τι μυρωδιά έχει η ανάσα του; Πόσο σταφίδιασε το κορμί του; Τι ποτό πίνει; Τι χάπια τού έγραψε ο γιατρός;

Δύο ολόκληρα χρόνια έχει να πατήσει το πόδι της στο σπίτι μου, επειδή μια φορά, μεταξύ αστείου και σοβαρού, της είπα ότι ήταν τυχερή που μεγάλωσε χωρίς πατέρα, γιατί εμένα ο δικός μου με σάπιζε στο ξύλο. Βλέπει, λέει, χρόνια το ίδιο όνειρο και πληρώνει όσο όσο να της το ερμηνεύσουν. Ονειρεύεται πως είναι μαθητριούλα σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών, κι ενώ ο πατέρας της την περιμένει απ’ έξω στο σχόλασμα. Εκείνη τρέχει ενθουσιασμένη στην αγκαλιά του κι εκείνος τη σπρώχνει, αγκαλιάζει την καθηγήτρια Αγγλικών και την εγκαταλείπουν σύξυλη. Λες και γνώρισε ποτέ καθηγήτρια Αγγλικών, ούτε καν Ελληνικών δεν γνώρισε. Βέβαια, το πτυχίο της στα καλιαρντά το πήρε με άριστα.

Σε λίγο θα τη δεις να ανεβαίνει τα σκαλιά του υπογείου, παραπατώντας. Κλαμένη με το τάπερ στα χέρια, να βρίζει την καφετζού. «Απατεώνισσα, ψεύτρα, κλέφτρα θα σε χώσω μέσα κι εσένα και τον άντρα σου που πουλάτε τα χασίσια». Θα πάει σπίτι της, θα πλαντάξει στο κλάμα, θα ακούσει τα άπαντα της Άντζελας και το βράδυ θα βγει πάλι στη γύρα για να βρει τον πατέρα της.

Πληρώνει τα πατατάκια στον περιπτερά και τον ρωτάει: «Μήπως τον είδες;». Όταν ο διαχειριστής της πολυκατοικίας τής θυμίζει ότι χρωστάει κοινόχρηστα, «άμα δείτε τον πατέρα μου να του τα ζητήσετε» απαντάει και ούτε που γυρίζει να τον κοιτάξει. «Εγώ δεν έχω». Στο τεκνό τον μπουφετζή της καφετέριας, όταν τη ρωτάει «να σας βάλω κανέλα ή σοκολάτα;», απαντά  «και τα δύο». Δεν μπορεί να διαλέξει αν θέλει σοκολάτα ή κανέλα, όπως δεν μπορεί να αποφασίσει αν ο πατέρας της είναι ζωντανός ή πεθαμένος.

Κι όσο η νύχτα προχωρά στην πάνω τη Συγγρού, τον συλλογίζεται και εκεί, σε κάθε οδηγό που σταματάει μπροστά της και τη ρωτάει «πόσο πάει;» και «πόσο τον έχεις;». Τους περνάει από κάστινγκ. Πρώτα τους κοιτάζει στα μάτια, στις ρυτίδες του μετώπου, στις φλέβες των χεριών, στις παλάμες, στα γαριασμένα πουκάμισα με το μολύβι στο τσεπάκι, στα γκρίζα μαλλιά. Και μετά αποφασίζει αν θα απαντήσει στα κρίσιμα ερωτήματα του υποψηφίου.

Πόσο να κοστολογήσει τον πατέρα της; Τι τιμή έχει η αγκαλιά του; Τι μυρωδιά έχει η ανάσα του; Πόσο σταφίδιασε το κορμί του; Τι ποτό πίνει; Τι χάπια τού έγραψε ο γιατρός; Πληρώνει αδρά και μετρητά για να γυρίσει τον χρόνο πίσω, για να τον ξανασυναντήσει με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο. Στο ιατρείο του πλαστικού χειρουργού, στο ντιβάνι του ψυχαναλυτή, στο υπόγειο της καφετζούς, στο αμάξι ενός άγνωστου. Μέχρι να περάσει η βραδιά και αύριο το απόγευμα πάλι στο υπόγειο, πάλι από την αρχή.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί κανείς δεν μας προστατεύει από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν μας προστατεύει κανείς από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Η Κομισιόν στέλνει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει υιοθετήσει τα απαραίτητα σχέδια δράσης για την ηχορρύπανση. Τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας; Μιλά στη LiFO ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Παπανικολάου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Οπτική Γωνία / «Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Ένα 13χρονο παιδί δεν άντεξε την ομοφοβία και έδωσε τέλος στη ζωή του. Ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής Σάββας Σαββόπουλος εξηγεί πώς μπορούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν έγκαιρα τα σημάδια της αυτοκτονικής διάθεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ