The Killer: Ένας Φίντσερ στα γρήγορα

The Killer: Ένας Φίντσερ στα γρήγορα Facebook Twitter
Η ταινία φαντάζει υποσύνολο των δυνατοτήτων του Φίντσερ, ο οποίος ενδεχομένως να μη βρίσκεται σε φάση οράματος και ρίσκου.
0

ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΑΤΕ ΙΣΩΣ πού είχε χαθεί ο Μάικλ Φασμπέντερ τα τελευταία 5 χρόνια; Μετά το ατυχές X-Men με τον Φοίνικα που δεν αναστήθηκε από τις στάχτες του, αναμείχθηκε μόνο σε ένα ειδικευμένο ντοκιμαντέρ.

Ακολουθώντας τα χνάρια του Στιβ Μακουίν (του Αμερικανού, όχι του Βρετανού σκηνοθέτη του στο Hunger, το Shame και το 12 Χρόνια Σκλάβος) και του Πολ Νιούμαν, δοκίμασε τις δυνάμεις του στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, «έτρεξε» στο ράλι του Λεμάν, και μάλιστα έβαλε μέσο τον καλό του φίλο Πάτρικ Ντέμπσι να του κανονίσει μια θέση στην ομάδα της Πόρσε. Γνωρίζει πως ποτέ του δεν θα γίνει επαγγελματίας οδηγός ταχύτητας, αλλά τουλάχιστον ακολούθησε, για ένα χρονικό διάστημα διόλου ευκαταφρόνητο, το πάθος του, για να διαπιστώσει πώς εφαρμόζεται στην πράξη. Και όπως δήλωσε, ένιωσε στρες και νευρικότητα.

Στοιχηματίζω πως η πολυετής εμπειρία δεν στάθηκε μόνο διάλειμμα στη μέχρι τότε busy καριέρα του και δεν εξατμίσθηκε σε σχέση με την κύρια ασχολία του. Στο The Killer, ο Φασμπέντερ υποδύεται έναν επαγγελματία δολοφόνο, μοναχικό και ασκητικό, απορροφημένο στη δουλειά του, που στην προκείμενη περίπτωση είναι να βγάλει από τη μέση έναν άνδρα, αγνώστων σε μας στοιχείων, σε μια αποστολή που πηγαίνει λάθος από ένα δέκατο του δευτερολέπτου άστοχο υπολογισμό, παρά την μεθοδική του προσπάθεια να προβλέψει και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Κι αν έμαθε κάτι από τη σύντομη θητεία του μέσα στα στενόχωρα αγωνιστικά, είναι η προσήλωση και η ακρίβεια, οι δυο άχαρες αρετές που εξαργυρώνονται σε αθόρυβη δόξα για έναν απρόσωπο killer, όπως ο πρωταγωνιστής στη λιτή δραματική περιπέτεια του Ντέιβιντ Φίντσερ. Make or break, στην κόψη του ξυραφιού…

Το The Killer είναι ένα αναμενόμενα τέλειο τεχνικά πορτρέτο μιας ζωντανής απειλής και στρέφει τη δράση εσωτερικά, αντί να αναλωθεί σε μια σειρά από προφανή εκρηκτικά περιστατικά. Δραματικά, επιχειρεί να κινηθεί προς μια πιο ανθρώπινη και αδιόρατα συναισθηματική κατεύθυνση.

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες μετά το υπέροχο Mank (αν και η πανδημία είχε στερήσει την γκράντε απόλαυση απ’ τους περισσότερους θεατές), και πάλι για λογαριασμό του Netflix, φέρνοντας μαζί του τους πιστούς συνεργάτες του, τον Έρικ Μέσερσμιντ στη φωτογραφία, τον Κερκ Μπάξτερ στο μοντάζ και τους Ρέζνορ και Ρος στο μουσικό σκορ και σχεδιασμό, όλους βραβευμένους με Όσκαρ για δικές του ταινίες.

Το αποτέλεσμα είναι σφιχτό και ρέον, με τον Φασμπέντερ να μετακινείται σε πόλεις του κόσμου με ψευδώνυμα και να ελίσσεται σαν σκιά, να ελέγχει τους παλμούς του για να αποφύγει την σύγχυση και κυρίως να επαναλαμβάνει σαν προσευχή φράσεις όπως «μην ξεφεύγεις από τον στόχο που σε πληρώνει» και «η συμπάθεια είναι αδυναμία», που τον επαναφέρουν στον σκοπό του.

Οι συνήθειές του καταντούν ψυχαναγκαστικές, από τη γιόγκα και τα μπιφτεκάκια χωρίς τα ψωμάκια από τα McDonald’s για τα απαραίτητα 10 γραμμάρια πρωτεΐνης ως τη μόνιμη συνοδεία της μουσικής των Smiths στα ακουστικά του. Εκτός από την ενδιαφέρουσα επιλογή του αγγλικού συγκροτήματος λόγω της κιθαριστικής τους μονοτονίας (που δεν αποσπά την προσοχή), ιδιαίτερα εύστοχη είναι η χρήση του τραγουδιού τους How soon is now, γιατί αντανακλά το ελάχιστο χρονικό περιθώριο, όχι μόνο της εκτέλεσης, αλλά της σχεδόν αυτόματης σκέψης που απαιτείται στη «δουλειά».

Το The Killer είναι ένα αναμενόμενα τέλειο τεχνικά πορτρέτο μιας ζωντανής απειλής και στρέφει τη δράση εσωτερικά, αντί να αναλωθεί σε μια σειρά από προφανή εκρηκτικά περιστατικά. Δραματικά, επιχειρεί να κινηθεί προς μια πιο ανθρώπινη και αδιόρατα συναισθηματική κατεύθυνση, όταν μετά την αποτυχημένη αρχική αποστολή, δυο εντολοδόχοι εκτελεστές κινούνται εναντίον οικείου του προσώπου, αλλά το θέμα και το στόρι είναι μόνο ο μυστηριώδους ψυχισμού φονιάς, σε μια απονενοημένη διαδρομή με εκδικητική χροιά και bonus το αν θα καταφέρει να χτυπάει από πλεονεκτική θέση.

Ωστόσο, η ταινία φαντάζει υποσύνολο των δυνατοτήτων του Φίντσερ, ο οποίος ενδεχομένως να μη βρίσκεται σε φάση οράματος και ρίσκου, μετά το Mank και το Mindhunter – αν και από ό,τι βλέπουμε, το Netflix δεν το εγκαταλείπει...

The Killer trailer

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM