Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix Facebook Twitter
To FUBAR θέλει τον Σβαρτσενέγκερ πράκτορα της CIA επί 40 χρόνια, μυστικά από την οικογένειά του και έτοιμο να συνταξιοδοτηθεί.
0

«Please, allow me to introduce myself», ακούγεται να λέει ο Μικ Τζάγκερ στην αρχή του πρώτου επεισοδίου του FUBAR, τη χιλιοστή φορά που χρησιμοποιείται το «Sympathy for the Devil» σε μεγάλη και μικρή οθόνη, μα στην πραγματικότητα η φιγούρα που βλέπουμε χρειάζεται συστάσεις. Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ ανήκει στους τελευταίους άμεσα και ευρέως αναγνωρίσιμους σταρ, υπήρξε ένας ογκόλιθος του σινεμά δράσης, για χρόνια μπροστάρης του box-office και στη συνέχεια κυβερνήτης της Καλιφόρνια. Το άστρο του ανέτειλε την περίοδο που στις ΗΠΑ εδραιωνόταν ο Ρίγκαν, εφαρμόζοντας μια επιθετική πολιτική επανασύστασης και αποκατάστασης του τραυματισμένου από αποτυχημένους πολέμους στο εξωτερικό και σκάνδαλα προφίλ της υπερδύναμης. Στο πρόσωπό του η ριγκανική Αμερική βρήκε τον σταρ που θα ενσάρκωνε αυτή την πολιτική στο σινεμά, έναν γίγαντα με υπερφυσικό μυϊκό σύστημα και το bonus της έμπρακτης επαλήθευσης του «αμερικανικού ονείρου» – ήταν ένας μετανάστης που ενσωματώθηκε και πέτυχε. Γι’ αυτό η action περσόνα του Άρνι είναι εκείνη ενός Υπεράνθρωπου, ο οποίος, πριν ή αφού εξολοθρεύσει τον αντίπαλο, θα τον ξεφτιλίσει με ένα σαρκαστικό punchline, (επι)βεβαιώνοντας την υπεροχή του.

Η ώρα περνά, εδώ που τα λέμε έχεις δει και χειρότερα πράγματα στην πλατφόρμα. Βέβαια, αυτό το «καλό είναι για Netflix» έχει βλάψει το γούστο μας και την ποιότητα των παραγωγών εκεί έξω όσο λίγα πράγματα. 

Φυσικά, επειδή ο Σβαρτσενέγκερ ήταν ξύπνιος, κατάλαβε ότι, αν ήθελε να επιβιώσει, ο σαρκασμός έπρεπε να στραφεί και προς τον ίδιο και να γίνει αυτοσαρκασμός. Καθώς εξέλισσε τo action προφίλ του, δούλευε παράλληλα και το κωμικό του timing, με σκηνοθέτες πρόθυμους να αξιοποιήσουν τον όγκο του προς όφελος του κωμικού οράματός τους αντί να προσαρμόσουν το δεύτερο πάνω του – την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του Σλάι ο Άρνι δεν την είχε, αλλά ήταν πολύ πιο συνεργάσιμος και ταπεινός απέναντι στους σκηνοθέτες του κι αυτό τον ευνόησε. Ευτύχησε να κάνει και καλές επιλογές, δούλεψε με τον Βερχόφεν, τον ΜακΤίρναν, τον Ράιτμαν, τον Γουόλτερ Χιλ και, βέβαια, με τον Τζέιμς Κάμερον. Η τελευταία του συνεργασία με τον Κάμερον ήταν το «True Lies», μια αυτοπαρωδική κατασκοπεία δράσης και ατέλειωτου fun, όπου η σύζυγός του Τζέιμι Λι Κέρτις αγνοεί ότι δουλεύει για λογαριασμό της CIΑ και μπλέκει σε μια εξωφρενική περιπέτειά του.

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix Facebook Twitter
Η Μόνικα Μπάρμπαρο στέκεται επάξια ως κινηματογραφική του κόρη μέσα στο πλάνο.

Με τη σειρά του Netflix, που παραπέμπει στο «True Lies» τόσο ως concept όσο και τονικά, πέφτει ακόμα ένα κάστρο. Μέσα σε λίγους μήνες είδαμε το αντίπαλο δέος του Σταλόνε, αλλά και τον Χάρισον Φορντ, δύο αμιγώς κινηματογραφικούς σταρ με τεράστιες επιτυχίες στο ενεργητικό τους, να πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά σε σειρές για λογαριασμό της μικρής οθόνης. Ο Αυστριακός σταρ είναι ο τρίτος και αναρωτιέσαι αν θα απομείνει κανείς στο τέλος, καθαρά για λόγους στατιστικής – έτσι κι αλλιώς, όχι μόνο έχει απενοχοποιηθεί η μετάβαση κινηματογραφικών αστέρων στην τηλεόραση αλλά οι τελευταίοι συχνά την επιζητούν. 

To FUBAR θέλει τον Σβαρτσενέγκερ πράκτορα της CIA επί 40 χρόνια, μυστικά από την οικογένειά του και έτοιμο να συνταξιοδοτηθεί. Αναγκάζεται να αναλάβει μια τελευταία αποστολή ταξιδεύοντας μέχρι τη Γουιάνα, στο άντρο του γιου ενός παλιού στόχου του, ώστε να σώσει έναν μυστικό πράκτορα, που κινδυνεύει να αποκαλυφθεί, και να ανακτήσει ένα όπλο μαζικής καταστροφής. Εκεί θα ανακαλύψει ότι ο εν λόγω μυστικός πράκτορας είναι η κόρη του, η οποία εργάζεται επίσης ως πράκτορας της CIA επί μια δεκαετία, φυσικά εν αγνοία του. 

Σε συνάρτηση με αυτό που εκπροσωπούσε η περσόνα του στα '80s, η αναγκαιότητα των επεμβάσεων της CIA στο εξωτερικό είναι δεδομένη, τα punchlines πέφτουν βροχή, οι αυτοαναφορικές στιγμές επίσης –ακόμα και «I’m back» ακούγεται να λέει–, ενώ οι αντεγκλήσεις μεταξύ αυτού και της κόρης του, όταν αφορούν τη σχέση τους και όχι τη δουλειά, κινούνται στο γλυκανάλατο μήκος κύματος ταινιών όπως το «Kindergarten Cop» ή το «Jingle all the way». Ο Άρνι «φτύνει» τις ατάκες με αλάνθαστο κωμικό ένστικτο, ακόμα κι όταν το σενάριο δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, το εκτόπισμά του είναι τέτοιο, δε, που συλλογίζεσαι όσους επιγόνους του παρέλασαν επί της οθόνης στο πρόσφατο Fast X και σκέφτεσαι ότι τρώει δέκα τέτοιους στην καθισιά του.

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix Facebook Twitter
Με τη σειρά του Netflix, που παραπέμπει στο «True Lies» τόσο ως concept όσο και τονικά, πέφτει ακόμα ένα κάστρο.

Η σειρά προσπαθεί να μιμηθεί μεγάλες δόξες του πρωταγωνιστή, μα η παραγωγή είναι μικρότερη, το αποτέλεσμα οπτικά αδιάφορο, με τη δράση πεισματικά (και τηλεοπτικά) περιορισμένη στο κέντρο του κάδρου, ενώ το υλικό δεν επαρκεί για να στηρίξει οκτώ επεισόδια. Όμως το tempo είναι γρήγορο, χωρίς να καταλύει την έννοια της αφήγησης, όπως πράττουν εσχάτως ουκ ολίγα netflix-ικά προϊόντα, και η Μόνικα Μπάρμπαρο στέκεται επάξια ως κινηματογραφική του κόρη μέσα στο πλάνο. Η ώρα περνά, εδώ που τα λέμε έχεις δει και χειρότερα πράγματα στην πλατφόρμα. Βέβαια, αυτό το «καλό είναι για Netflix» έχει βλάψει το γούστο μας και την ποιότητα των παραγωγών εκεί έξω όσο λίγα πράγματα – θα επεκταθούμε στο μέλλον, με άλλη αφορμή. Προς το παρόν, χαιρόμαστε που ξαναβλέπουμε τον Άρνι στην οθόνη κι ελπίζουμε μια πιθανή θετική υποδοχή της σειράς από το κοινό να ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα και καλύτερα πρωταγωνιστικά οχήματα στο άμεσο μέλλον. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ