Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο κάνει μόδα το ρεμπέτικο του δρόμου

Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο βάζει φωτιά στο ρεμπέτικο του δρόμου Η / Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο κάνει trend το ρεμπέτικο του δρόμου Facebook Twitter
«Είμαστε δυο νέα παιδιά που παίζουν τραγούδια εκατό χρονών».
0

Η ΛΕΞΗ «ΓΙΑΓΚΙΝΙ» ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ προέλευση. Σημαίνει φωτιά, πυρκαγιά. Οι ρεμπέτες κάποτε τη χρησιμοποιούσαν λέγοντας «έχω γιαγκίνι στην καρδιά», για να δηλώσουν πως η ερωτική κάψα άναβε μέσα τους.

Σήμερα δύο φοιτητές, ο Σπύρος και ο Παναγιώτης, συστήνονται ως Γιαγκίνηδες και έχουν καταφέρει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να κάνουν το ρεμπέτικο αγαπητό στον νεαρόκοσμο. Είτε μέσα από τα social media, με το φανατικό κοινό που τους ακολουθεί πιστά, είτε στα live και κυρίως στον δρόμο, που, όπως αναφέρουν, συνεχίζει να τους ταΐζει και να τους διαμορφώνει ως ανθρώπους.

«Η επαφή μας με τη μουσική αρχίζει από μικρή ηλικία. Και οι δύο πηγαίναμε σε ωδείο. Ο Παναγιώτης από επτά χρονών έπαιζε μπουζούκι, οπότε είχε αρκετή επαφή με τη λαϊκή μουσική. Εγώ έπαιζα μόνο κλασική κιθάρα», λέει ο Σπύρος.

«Γνωριστήκαμε το 2018, στο πρώτο έτος της σχολής. Εκείνη την περίοδο είχα αρχίσει να ακούω ρεμπέτικα και ήθελα να παίξω κάτι διαφορετικό. Και ο Παναγιώτης έψαχνε να βρει κάποιον που έπαιζε κιθάρα, έτσι ξεκινήσαμε. Στην αρχή κάναμε πρόβες και παίζαμε σε κάνα δυο μαγαζιά, αλλά οι μαγαζάτορες ήταν περίεργοι, τα μεροκάματα κακά. Δεν έβγαιναν λεφτά. Απογοητευτήκαμε. Ήταν κακό το vibe. Παίζαμε και δεν περνούσαμε καλά, γιατί αν έχεις τον μαγαζάτορα να μετράει “πόσους φέρατε” και να λέει “σήμερα δεν πήγαμε καλά”, έχεις άγχος. Καλύτερα βγες στον δρόμο, παίξε μόνος σου και ό,τι γίνει. Είχα κάτι φίλους που έβγαιναν στον δρόμο και μου το είχαν πει ως ιδέα. Λέω στον Παναγιώτη: “Δεν το δοκιμάζουμε;”».

Το ρεμπέτικο έχει πολύ επαναστατικό χαρακτήρα και τα νοήματά του είναι πολύ διαχρονικά. Είναι παλιά τραγούδια και μπορεί να τα ακούσεις και να ταυτιστείς μαζί τους σε όποια ηλικία κι αν είσαι.

Έτσι, δειλά-δειλά άρχισαν να βγαίνουν στον δρόμο. Αριστοτέλους, Τσιμισκή και Αγίας Σοφίας. Ο κόσμος τούς αγκάλιαζε και τα χρήματα που έβγαζαν ήταν καλά.

«Τις πρώτες φορές δεν είναι και εύκολο. Ντρέπεσαι, λες “μπορεί να ενοχλώ κάποιον”, αλλά συνεχίσαμε, οι περαστικοί μάς έλεγαν καλά λόγια. Ωραίο πρόγραμμα, ωραία τραγούδια. Το vibe του κόσμου μάς βοήθησε να συνεχίσουμε να παίζουμε στον δρόμο», λέει ο Σπύρος.

Το πρόγραμμά τους είναι, όπως μου λένε, μεγάλο και περιλαμβάνει ρεμπέτικα που ο κόσμος συχνά δεν ξέρει. Η εικόνα που βλέπουν οι περαστικοί παίζει τον ρόλο της. «Είμαστε δυο νέα παιδιά που παίζουν τραγούδια εκατό χρονών».

Γιαγκίνηδες-Καταφερτζού.(2022)

«Το ρεμπέτικο έχει πολύ επαναστατικό χαρακτήρα και τα νοήματά του είναι πολύ διαχρονικά. Είναι παλιά τραγούδια και μπορεί να τα ακούσεις και να ταυτιστείς μαζί τους σε όποια ηλικία κι αν είσαι. Στα social μάς στέλνουν μηνύματα άτομα από δώδεκα μέχρι ογδόντα χρονών. Οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, που γνωρίζουν τα κομμάτια και έχουν καλύτερη επαφή με αυτήν τη μουσική, μας συγχαίρουν.

Τα νέα παιδιά, που ίσως δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με το ρεμπέτικο, μπορεί να μας ακούσουν και να αρχίσουν να αγαπούν το είδος. Το ρεμπέτικο μιλάει για πράγματα με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ο καθένας, σε όποια φάση της ζωής του κι αν είναι. Και η ταύτιση είναι πιο ρεαλιστική. Τα λεφτά και τα αμάξια ούτε τα έχεις ούτε είναι η πραγματικότητα της κοινωνίας που ζούμε. Το ρεμπέτικο είναι αληθινό».

Οι Γιαγκίνηδες μετρούν πάνω από 30.000 ακόλουθους στο Instagram.

«Δεν περιμέναμε να μαζευτεί τόσο κοινό στα social. Στο Instagram ανεβάσαμε ένα-δυο βίντεο, αλλά δεν ασχοληθήκαμε. Παίζαμε συνέχεια στον δρόμο, οπότε δεν είχαμε χρόνο ούτε και κάποια ιδιαίτερη απήχηση.

Τον χειμώνα έπιασαν τα κρύα και δεν βγαίναμε πάρα πολύ. Αρχίσαμε να ανεβάζουμε συνέχεια βίντεο. Δεν το πιστεύαμε ότι μπορεί να γίνει αυτό, να σε πετάει ο αλγόριθμος στην αναζήτηση και να παίρνεις followers. Τα social μας βοήθησαν επειδή άκουσε τη μουσική μας πολύς κόσμος και εμείς το πήραμε ακόμη πιο ζεστά. Όταν έχεις τόσο καλό feedback, ασχολείσαι ακόμα περισσότερο. Αν δεν είχε ασχοληθεί κανείς μαζί μας, δεν θα είχαμε φτάσει στο επίπεδο που είμαστε».

Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο βάζει φωτιά στο ρεμπέτικο του δρόμου Η / Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο κάνει trend το ρεμπέτικο του δρόμου Facebook Twitter
Το ρεμπέτικο μιλάει για πράγματα με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ο καθένας, σε όποια φάση της ζωής του κι αν είναι. Και η ταύτιση είναι πιο ρεαλιστική.

Φέτος το κύριο πλάνο τους ήταν να πάνε στη Σύρο και να παίζουν στον δρόμο. Όμως, λόγω του Instagram, είχαν πολλές προτάσεις και το tour τους ακόμη συνεχίζεται. Από τη Σκιάθο στην Πάτμο και από την Κύθνο στην Αθήνα και σε ένα live που έγινε sold out στο θέατρο Ρεματιάς στο Χαλάνδρι, οι σταθμοί τους ήταν πολλοί. «Δεν ξέραμε πώς θα πάει, λέγαμε “έχουμε 30.000 followers, μπορεί να μην εμφανιστεί κανείς”», λέει Σπύρος.

«Όταν βγαίναμε στον δρόμο, βιοποριζόμασταν από αυτό. Και τίποτα να μην είχε γίνει, εμείς ακόμη από αυτό θα βιοποριζόμασταν. Ο δρόμος είναι το παν για εμάς. Πλέον έχουμε κι άλλες προτάσεις και κάνουμε κι άλλα πράγματα για να μας μάθει και κόσμος. Αυτό μας ενδιαφέρει τώρα, να ακουστούμε πιο πολύ, να παίξουμε σε πιο πολύ κόσμο, να περνάνε καλά οι άλλοι και να χορεύουν».

Ο δίσκος τους «Άνθρωποι του δρόμου» κυκλοφόρησε τον Μάιο και περιλαμβάνει οκτώ τραγούδια, οκτώ ιστορίες που βασίζονται σε οκτώ ανθρώπους που έχουν γνωρίσει στον δρόμο.

Γιαγκίνηδες-Παράξενη κοπέλα. Μανώλης Xιώτης(1950).

«Έχουμε πολλούς χαρακτήρες. Π.χ. έναν πωλητή της “Σχεδίας”, που στεκόταν δίπλα μας όταν παίζαμε και δουλεύαμε μαζί. Μας έλεγε τον πόνο του, είχε περάσει δύσκολα, μας άγγιξε και τον κάναμε τραγούδι. Ένα άλλο τραγούδι είναι για έναν γκρινιάρη, άλλο για έναν χουβαρντά κιμπάρη, τον Τίλορα, μια περσόνα που θα έμπαινε κάπου και θα κερνούσε όλο το μαγαζί.

Ο δρόμος μάς έχει διαμορφώσει ως μουσικούς και ως ανθρώπους. Μας έκανε να δούμε τη μουσική πολύ σοβαρά. Δεν είχαμε αφεντικό, έπρεπε να κανονίσουμε μόνοι μας το πρόγραμμά μας, να είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας. Λέγαμε αύριο δέκα η ώρα πρέπει να βγούμε. Να πιεστούμε για να παίξουμε κι άλλο. Στον δρόμο δεν σου λέει κανείς πόσο θα παίξεις. Και αυτό μας έκανε να είμαστε πολύ υπεύθυνοι με τη μουσική και τη δουλειά μας».

Στόχος τους από εδώ και πέρα;

«Να μας μάθει ο κόσμος. Να μάθει το ρεμπέτικο. Να βγάλουμε νέα μουσική, να ανεβάσουμε το ρεμπέτικο ξανά. Έχει ανέβει ήδη και ίσως ξεκινάει ένα νέο κύμα. Όπως ήταν το έντεχνο, έτσι θα είναι πλέον το ρεμπέτικο».

Γιαγκίνηδες-Κουταλιανός. Μάνος λοΐζος(1972).

Instagram / YouTube.com / Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών της δεκαετίας του ’60

Οθόνες / Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών της δεκαετίας του ’60

Οι ταινίες του Κώστα Φέρρη, του Πάνου Κουτρουμπούση, του Τάσου Δενέγρη και του Ανδρέα Αναστασάτου, που εισβάλλουν στον κόσμο του ρεμπέτικου, μ’ έναν ντοκιμαντερίστικο τρόπο, και το αναδεικνύουν.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ