Οι «Μεταμορφώσεις» του Kyklos Ensemble

Οι «Μεταμορφώσεις» του Kyklos Ensemble Facebook Twitter
0

Το σύνολο Kyklos Ensemble επιλέγει για πρώτη φορά μια φασματική διαδρομή στη διαχρονικότητα της μουσικής δημιουργίας. Κορυφαία έργα των Γ. Σ. Μπαχ, Μπρίττεν, Μπεργκ, Στραβίνσκυ, Ξενάκη και Κουμεντάκη εμφανίζονται στο σήμερα άλλοτε μέσα από τη διαδικασία της μεταγραφής, της διασκευής ή της ανασύνθεσης· άλλοτε μέσα από την αναδιατύπωση συγκεκριμένων παραδοσιακών μουσικών θεμάτων· και άλλοτε εμπνευσμένα από έννοιες προερχόμενες από την αρχαία φιλοσοφία και ποίηση. Τα μέλη του KYKLOS ENSEMBLE, είτε σε σολιστικό ρόλο είτε πειθαρχώντας στον κοινό σκοπό, επικαιροποιούν τις βαθιές αξίες της μουσικής από το παρελθόν μέχρι σήμερα σε ένα υπέροχο ταξίδι στο ηχοχρωματικό φάσμα.

Σολίστ είναι ο ομποΐστας Μάριος Αργυρός και ο βιολονίστας Αντώνης Σουσάμογλου. Η συναυλία εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Σειράς Σύγχρονη μουσική δημιουργία και αποτελεί συμπαραγωγή του Oργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το Kyklos Εnsemble.

«Η ιδέα των μεταμορφώσεων διατρέχει όλη την ιστορία της μουσικής ως ανάγκη για επαναπροσδιορισμό των ιδεών που διέπουν την εξέλιξη και τη συνεχή ανανέωση της μουσικής μέσα στους αιώνες», γράφει o συνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Kyklos Εnsemble Γιώργος Κουμεντάκης στο σημείωμά του για το έντυπο πρόγραμμα της συναυλίας. «[...] Επιλέξαμε μεταμορφώσεις έργων διαφορετικών εποχών από το Μπαρόκ μέχρι τις μέρες μας που μεταλλάσσονται με τη διαδικασία της μεταγραφής, της διασκευής ή της ανασύνθεσης, αλλά και της επιρροής από συγκεκριμένα παραδοσιακά μουσικά θέματα και φυσικά της επίδρασης εννοιών που προέρχονται από την αρχαία φιλοσοφία και ποίηση. Όλα τα έργα της συναυλίας μεταμορφώνονται όπως το χειρόγραφο (παλίμψηστο), του οποίου η αρχική γραφή έχει αποξεστεί για να μπει στη θέση της μια δεύτερη, τρίτη ή τέταρτη μουσική αποτύπωση».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ