Το καλοκαίρι έφτασε και εταιρίες όπως η Goldman Sachs θεσπίζουν «διακοπές χωρίς όριο»

Το καλοκαίρι έφτασε και εταιρίες στο εξωτερικό -και η Goldman Sachs- θεσπίζουν «διακοπές χωρίς όριο» Facebook Twitter
0

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, έγινε πρωτοσέλιδο ένα εσωτερικό memo της Goldman Sachs που ανέφερε ότι εταίροι και διευθύνοντες σύμβουλοι θα έχουν πλέον αυτό που πολλοί εργοδότες αποκαλούν «απεριόριστο PTO»- κοινώς ημέρες διακοπών χωρίς περιορισμούς.

Γενικά, οι ώρες PTO (Paid time off) καλύπτουν τα πάντα, από προγραμματισμένες διακοπές έως ημέρες ασθενείας και γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες στον τομέα της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του memo ήταν ότι όλοι οι υπάλληλοι της Goldman Sachs καλούνται να πάρουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες άδεια, από το επόμενο έτος. «Όταν το δεις ιστορικά, οι υπάλληλοί μας δεν έχουν κάνει πολλές διακοπές. Δεν έχουν κάνει τις διακοπές που δικαιούνταν», δήλωσε ο CEO David Solomon, μιλώντας στο CNBC. «Είναι μαραθώνιος, όχι σπριντ».

Μετά από δυο χρόνια πανδημίας, που οδήγησαν σε άνευ προηγουμένου burnout, ανησυχητικές κρίσεις ψυχικής υγείας και ιστορικά ποσοστά παραίτησης, ολοένα και περισσότεροι εργοδότες φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι η άδεια μετ' αποδοχών δεν μπορεί να είναι απλώς ένα προνόμιο που διαφημίζεται για να δελεάσει τους εργαζόμενους. Μπορεί να είναι ανάγκη.

«Δεν είναι η πολιτική, είναι η χρήση της πολιτικής», λέει η Jenny Dearborn, πρώην στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού στη βιομηχανία της τεχνολογίας.

Σύμβουλοι που συζητούν με εργοδότες λένε ότι ακούν συνεχώς και πιο έντονα περί «εντολής διακοπών», είτε με τη μορφή πιο προσεκτικής χρήσης του χρόνου άδειας είτε με περισσότερα διαλείμματα σε όλη την εταιρεία με στόχο να ξεκουράζονται όλοι ταυτόχρονα.

«Βλέπουμε μια τάση με οργανισμούς που προσπαθούν να δώσουν τη δυνατότητα στον κόσμο να πάρει άδεια, ενίοτε απαιτώντας να την πάρουν», λέει η Carol Sladek, στέλεχος της Aon.

Η απόφαση της Goldman Sachs έρχεται μετά από μια παρόμοια κίνηση της PwC να προχωρήσει μεταξύ άλλων σε κλείσιμο διάρκειας μιας εβδομάδας για όλους τους υπαλλήλους τον Ιούλιο.

«Το να διασφαλίσουμε ότι η άδεια είναι προστατευμένη, χωρίς διακοπή και ότι καμία ημέρα δεν θα μείνει αχρησιμοποίητη είναι εξαιρετικά σημαντικό», σχολίασε ο Τιμ Ράιαν, επικεφαλής της εταιρίας.

Εάν μια εταιρεία θέτει τέτοιες προσδοκίες, πρέπει να τις ακολουθήσει, προσθέτει η Carol Sladek, διαφορετικά μπορεί να σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεται πραγματικά.

«Αρχίσαμε να βλέπουμε ανθρώπους να κάνουν λιγότερες επίσημες διακοπές επειδή ζούσαν αυτή την εικονική "εργασιακή ζωή"», λέει η Kaleana Quibell, αντιπρόεδρος του ομίλου συμβούλων Sequoia, που εδρεύει στη Silicon Valley και συνεργάζεται με εταιρείες τεχνολογίας. «Οι εργοδότες αναγνωρίζουν πλέον ότι είναι αλλαγή σκηνικού, αλλά δεν λύνει το burnout».

Ωστόσο σημαντική τροχοπέδη αποτελεί το γεγονός πως πολλές εταιρείες, που έχουν υιοθετήσει «ευέλικτες» ή «απεριόριστες» πολιτικές διακοπών, ανακάλυψαν ότι δεν έχουν σχεδιαστεί σωστά για να επιτρέπουν στους υπαλλήλους να παίρνουν άδεια σε μια παγκόσμια πανδημία.

Η πανδημία απλώς επιδείνωση την κατάσταση καθώς τα όρια μεταξύ γραφείου και σπιτιού έγιναν θολά και οι περισσότεροι υπάλληλοι δεν είχαν ιδέα πόσον καιρό άδειας μπορούσαν να πάρουν ακριβώς είτε έπαιρναν μακράν λιγότερο.

Η Jenny Dearborn προσπάθησε να θεσπίσει ελάχιστο όριο δυο εβδομάδων, αλλά διαπίστωσε ότι οι πιο πολλοί εργαζόμενοι δεν έπαιρναν καν τόση άδεια, κάτι άκρως συνηθισμένο σε εταιρίες τεχνολογίας και startups. «Δεν μπορούσα να τους πείσω να πάρουν δυο εβδομάδες», λέει η ίδια.

Ειδικοί πιστεύουν ότι όσο περισσότερο μεγάλες εταιρείες όπως η Goldman Sachs βάζουν στο προσκήνιο τις διακοπές χωρίς περιορισμούς, τόσο περισσότερο άλλες εταιρείες μπορεί να ακολουθήσουν. «Είναι πολύ σημαντικό που θέτουν το θέμα επί τάπητος. Δίνει σε άλλους την άδεια να κάνουν αυτό που εδώ και καιρό πίστευαν ότι ήταν σωστό».

Με πληροφορίες από Forbes

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM