Πόλεμος στην Ουκρανία: Αύξηση στις αγορές τροφίμων και εξοπλισμού επιβίωσης στην Ευρώπη

Πόλεμος στην Ουκρανία: Αύξηση στις αγορές τροφίμων και εξοπλισμού επιβίωσης στην Ευρώπη Facebook Twitter
Άδεια ράφια σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας - Φωτ.: Getty Images.
0

Οι Ευρωπαίοι προμηθεύονται εξοπλισμό επιβίωσης, κονσέρβες και αποξηραμένα τρόφιμα, εν μέρει για να τα δωρίσουν στους πρόσφυγες που φτάνουν από την Ουκρανία αλλά και λόγω των φόβων για προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και γενίκευση του πολέμου.

Οι πωλήσεις προϊόντων όπως πλαστικά κουτιά, εξοπλισμός κατασκήνωσης, μπαταρίες, φακοί και ηλιακοί φορτιστές κινητών τηλεφώνων εξαπλασιάστηκαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες στη σουηδική αλυσίδα καταστημάτων Clas Ohlsson (CLASb.ST), δήλωσε εκπρόσωπος.

«Είναι σαφές ότι οι άνθρωποι θέλουν να είναι προετοιμασμένοι για κρίσεις. Η μεγαλύτερη αύξηση είναι για προϊόντα που συνιστώνται να υπάρχουν στο σπίτι κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, για παράδειγμα ραδιόφωνα», είπε.

Οι πωλήσεις γάλακτος σε σκόνη, ζυμαρικών, δημητριακών και κονσερβοποιημένων τροφίμων αυξήθηκαν έως και 20% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία λιανικής Ica Gruppen. Οι καταναλωτές προμηθεύονται αποθέματα για τον εαυτό τους, ενώ ανθρωπιστικές οργανώσεις αγοράζουν επίσης προϊόντα για να τα στείλουν στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον διευθυντή αγορών της Ica Sweden, Andreas Sbrodigliga.

Και στην Ολλανδία, το εμπόριο προϊόντων επιβίωσης σε εξωτερικό χώρο έχει γνωρίσει άνοδο από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος. «Από όταν ξέσπασε ο πόλεμος, οι άνθρωποι αγοράζουν κουβέρτες, ραδιόφωνα και σόμπες», αναφέρουν εκπρόσωποι. 

Στην Πολωνία, η οποία έχει δεχθεί πάνω από 1 εκατομμύριο Ουκρανούς πρόσφυγες, η αλυσίδα καταστημάτων Zabka ανέφερε υψηλότερες πωλήσεις κονσερβοποιημένων προϊόντων, ρυζιού, και εμφιαλωμένου νερού σε ορισμένες περιοχές λόγω των συλλογών τροφίμων για πρόσφυγες.

Προϊόντα υγιεινής όπως υγρά μαντηλάκια, τζελ, σαπούνια και οδοντόκρεμες φεύγουν επίσης ταχύτατα από τα ράφια στην Πολωνία, σύμφωνα με την αλυσίδα φαρμακείων Rossmann.

Στη Γερμανία, όπου έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής 175.000 πρόσφυγες από την Ουκρανία, οι πωλήσεις προϊόντων κατασκήνωσης όπως υπνόσακοι έχουν εκτιναχθεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες στην αθλητική αλυσίδα Decathlon, δήλωσε εκπρόσωπος. Η εταιρεία είπε ότι έχει επίσης δωρίσει προϊόντα κατασκήνωσης σε ανθρωπιστικές οργανώσεις που βοηθούν στην Ουκρανία.

Ο γερμανική εταιρεία χονδρικής, Metro έχει θέσει προσωρινά ανώτατο όριο αγορών για ορισμένα προϊόντα, όπως μαγειρικά λάδια και αλεύρι, αλλά τονίστηκε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος οι καταναλωτές να αποθηκεύουν τρόφιμα, προσθέτοντας ότι οι νέες προμήθειες είναι καθ' οδόν.

«Παρατηρούμε αυτήν τη στιγμή υψηλή ζήτηση από τους εμπορικούς πελάτες μας για διάφορα τρόφιμα μακράς διαρκείας, η οποία μπορεί να αποδοθεί στην αγορά προμηθειών ανακούφισης [των προσφύγων], μεταξύ άλλων», είπε ένας εκπρόσωπος.

Με πληροφορίες από Reuters

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιράκ: Ελεύθερη έπειτα από δύο χρόνια ομηρίας η Ρωσοϊσραηλινή Ελίζαμπεθ Τσούρκοβ

Διεθνή / Ιράκ: Ελεύθερη έπειτα από δύο χρόνια ομηρίας η Ρωσοϊσραηλινή Ελίζαμπεθ Τσούρκοβ

Η Τσούρκοβ, ερευνήτρια στο επάγγελμα, είχε εξαφανιστεί στο Ιράκ το 2023 κατά τη διάρκεια επαγγελματικού ταξιδιού - Μήνες μετά ο Νετανιάχου αποκάλυψε πως έχει απαχθεί από την Κατάιμπ Χεζμπολάχ
LIFO NEWSROOM
Ισραηλινή επιδρομή στην Ντόχα: Διεθνείς αντιδράσεις και φόβοι για τις διαπραγματεύσεις

Διεθνή / Ισραηλινή επιδρομή στην Ντόχα: Συνεδριάζει εκτάκτως απόψε το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ - Φόβοι για τις διαπραγματεύσεις

Το εμιράτο «επιφυλάσσεται του δικαιώματος να ανταποδώσει αυτή την κατάφωρη επίθεση», δήλωσε ο πρωθυπουργός του σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν αλ Θάνι.
LIFO NEWSROOM
Ισραηλινή καμπάνια εκατομμυρίων σε YouTube και X για να διαψεύσει τον λιμό στη Γάζα

Διεθνή / «Υπάρχει φαγητό στη Γάζα»: Η ισραηλινή καμπάνια εκατομμυρίων που αμφισβητεί τον λιμό

Το Ισραήλ έχει δαπανήσει τουλάχιστον 42 εκατ. ευρώ σε διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το YouTube και το X, που καταλήγουν με τη φράση: «Υπάρχει φαγητό στη Γάζα. Οποιοσδήποτε άλλος ισχυρισμός είναι ψέμα»
LIFO NEWSROOM