Είναι η Mitski η σημαντικότερη νεαρή Αμερικανίδα τραγουδοποιός αυτήν τη στιγμή;

Είναι η Mitski η σημαντικότερη νεαρή Αμερικανίδα τραγουδοποιός αυτήν τη στιγμή; Facebook Twitter
H «Guardian» γράφει με στόμφο ότι είναι η σπουδαιότερη νεαρή Αμερικανίδα τραγουδοποιός.
0

Let’s step carefully into the dark/Once we’re in, I’ll remember my way around» (Ας μπούμε προσεκτικά μέσα στο σκοτάδι/Μόλις βρεθούμε εκεί θα θυμηθώ τον δρόμο μου), τραγουδάει η Mitski στις πρώτες στροφές του «Valentines, Texas» που ανοίγει το «Laurel Hell», το έκτο άλμπουμ της.

Χρειάστηκαν τουλάχιστον πέντε άλμπουμ και 10 χρόνια περίπου για να καταφέρει να αναγνωριστεί σε ένα ευρύτερο ακροατήριο από το indie cult κοινό που την ακολουθούσε από συναυλία σε συναυλία – οι οποίες έμοιαζαν περισσότερο με θεατρικές περφόρμανς επηρεασμένες από το ιαπωνικό butoh.

Αιτία γι’ αυτό ήταν το προηγούμενο άλμπουμ της «Be The Cowboy» που αποθεώθηκε από τους μουσικοκριτικούς το 2018 όταν κυκλοφόρησε. Η «Guardian» γράφει ότι ήταν το πρώτο της αριστούργημα. Η πορεία της θυμίζει λίγο πολύ αυτή των War on Drugs. 

Επίσης, η «Guardian» γράφει με στόμφο ότι είναι η σπουδαιότερη νεαρή Αμερικανίδα τραγουδοποιός. Ένας βαρύς χαρακτηρισμός που τα τελευταία χρόνια ακούμε συχνά για αρκετούς καλλιτέχνες, άσχετα με το φύλο τους. Σε κάνει λίγο να κουνάς το κεφάλι σου, επειδή δεν ξέρεις αν πρόκειται για προωθητική καμπάνια ή αν όντως αληθεύει και δεν είναι υπερβολές της στιγμής. Μπορώ να σκεφτώ 1-2 πρόσφατες περιπτώσεις που το hype φαίνεται ανεξήγητο και περισσότερο εξυπηρετεί μια ανάγκη να ανακαλύψουμε το επόμενο indie rock φαινόμενο.  

Το «Laurel Hell» είναι γεμάτο κρυφούς θησαυρούς που ανακαλύπτονται με κάθε ακρόαση και αυτό είναι που το κάνει ένα τόσο γοητευτικό άλμπουμ, έστω κι αν η Mitski προτιμά για ακόμη μια φορά να βουτήξει στο σκοτάδι. 

Στην περίπτωση της Mitski όμως, ίσως και να ισχύει. Τέσσερα χρόνια μετά, είναι εμφανές το πόσο μεγάλη επιρροή είχε το «Be The Cowboy» στη νέα γενιά των ανεξάρτητων γυναικών δημιουργών και στον τρόπο που προσεγγίζουν τη μουσική. Θα μπορούσες να το πεις καθοριστικό.

laurel hell
Το εξώφυλλο του νέου δίσκου.

Τα τραγούδια της Mitski μιλάνε για τα προσωπικά της βάσανα και πάθη με μελοδραματικό τρόπο και αποστομωτική ειλικρίνεια. Μοιάζουν περισσότερο με σύντομα διήγηματα.

Η ίδια έχει περιγράψει τη μουσική της σαν έναν χώρο όπου ο κόσμος μπορεί να βάλει όλα τα συναισθήματα του, την ασχήμια του και οτιδήποτε δεν έχει θέση στη ζωή του. «Είμαι σαν μια μαύρη τρύπα όπου οι άνθρωποι πετάνε όλα τα σ…α τους, είτε αυτό είναι η ανάγκη τους για αγάπη ή μίσος και θυμό».

Η έντονη εξομολογητική της διάθεση εξηγεί εν μέρει το συναισθηματικό δέσιμο που δημιουργεί με το ακροατήριό της, κάτι που συχνά την κάνει να αισθάνεται άβολα και κάτω από αφόρητη πίεση. Μια πίεση που το 2019 την έκανε να θέλει να παρατήσει την καριέρα της για να ζήσει σαν κανονικός άνθρωπος και να βρει ένα μέρος για να μείνει και όχι να είναι στον δρόμο συνέχεια, περιοδεύοντας. Πόσταρε ότι μια εμφάνισή της στη Νέα Υόρκη θα είναι η τελευταία της και μετά από αυτό έσβησε όλους τους λογαριασμούς της από τα social media.

Την αποχή της αυτή έσπασε μια περίεργη και εξωφρενική φήμη στο Tumblr που την ήθελε μπλεγμένη σε ένα κύκλωμα εμπορίας παιδιών και ότι κακοποιούσε το άτομο του blog από την ηλικία των 11 ετών μέχρι το 2015 που συναντήθηκαν για τελευταία φορά. Διέψευσε τις φήμες, δηλώνοντας ότι δεν γνωρίζει το άτομο που την καταγγέλλει, ούτε τον λόγο που τη συνέδεσε με το τραύμα του. «Πρέπει να συνεχίσουμε να πιστεύουμε τα θύματα και ελπίζω ότι οι επιζήσαντες εκεί έξω δεν θα αποθαρυνθούν να βγάλουν στο φως τις εμπειρίες τους εξαιτίας αυτής της περίπτωσης».

Η πιο πρόσφατη φήμη που κυκλοφορεί γι’ αυτήν, πάντως, είναι ότι ο πατέρας της ήταν πράκτορας της CIA.

Η Mitski γεννήθηκε στην Ιαπωνία. Το πραγματικό της όνομα είναι Mitsuki Laycock. O πατέρας της είναι Αμερικανός και η μητέρα της Γιαπωνέζα. Εξαιτίας της δουλειάς του πατέρα της –διπλωμάτης–, η οικογένειά της μετακινούνταν συνέχεια σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Πέρασαν από την Τσεχία, την Τουρκία, τη Μαλαισία, την Κίνα και το Κονγκό πριν εγκατασταθούν μόνιμα στην Αμερική. Έγραψε το πρώτο της κομμάτι στην ηλικία των 18 και σπούδασε μουσική στη Νέα Υόρκη. 

Working for the Knife

Το «Laurel Hell» θεωρείται το άλμπουμ που θα τη βγάλει στο mainstream. Τα τραγούδια είναι πιο ποπ και ο ήχος του έχει αυτήν τη ρέτρο ‘80s αισθητική που έφερε στη μόδα ο Weeknd. Θα ήταν το ιδανικό ντουέτο, αν ο Tesfaye δεν είχε γίνει ένας απλησίαστος πια σούπερ σταρ. Από την άλλη, ποτέ δεν ξέρεις.

Οι επιρροές της ήταν οι Scott Walker, Vangelis, Giorgio Moroder, Iggy Pop, Arthur Russell και οι Hall & Oates. Όλα τα τραγούδια του άλμπουμ τα έχει γράψει μόνη της, εκτός από το «The Only Heartbreaker», στο οποίο συνεργάστηκε με τον Dan Wilson των Semisonic, που έχει γράψει το «Someone Like You» της Adele.

Τα περισσότερα κομμάτια του άλμπουμ γράφτηκαν γύρω στο 2018, οπότε δεν πρόκειται για άλλο ένα άλμπουμ καραντίνας. Η πανδημία ήταν μια θετική εμπειρία, που τη βρήκε να αποκτά μόνιμη κατοικία στο Νάσβιλ. Είναι αρκετά μυστικοπαθής σχετικά με την προσωπική της ζωή. 

Γενικά στις συνεντεύξεις της δηλώνει ότι δεν ήθελε να φτιάξει άλλο ένα «Be The Cowboy», αλλά δυστυχώς η νέα της δουλειά δεν καταφέρνει να βγει εντελώς από τη σκιά του. Αρκετοί φαν της φαίνεται να έχουν απογοητευτεί πάντως με αυτήν τη στροφή στην πιο εύπεπτη ποπ. Συνεχίζει να γράφει πολύπλοκα κομμάτια που σε λίγα λεπτά κρύβουν έναν τεράστιο συναισθηματικό κόσμο με διττά νοήματα ακόμη και στις πιο ανάλαφρες στιγμές της, όπως το «Τhat’s Our Lamp» που κλείνει το «Laurel Hell».

Στο εντυπωσιακό «Working for the Knife», που έγραψε για το διάλειμμά της από τα social media, τραγουδά αφοπλιστικά «I always thought the choice was mine/And I was right, but I just chose wrong» («Πάντα θεωρούσα ότι η επιλογή ήταν δική μου/Και είχα δίκιο αλλά επέλεξα λάθος»). Το «Laurel Hell» είναι γεμάτο κρυφούς θησαυρούς που ανακαλύπτονται με κάθε ακρόαση και αυτό είναι που το κάνει ένα τόσο γοητευτικό άλμπουμ, έστω κι αν η Mitski προτιμά για ακόμη μια φορά να βουτήξει στο σκοτάδι. 

Mitski - That's Our Lamp

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT