H λάμψη και η αθλιότητα των «Talk Show» σε ένα νέο θεατρικό έργο

«Talk Show»: Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
Στέλιος Ιακωβίδης, Άρης Μπαλής και Πανάγος Ιωακείμ στο «Talk Show». Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης
0

Τα καθίσματα του θεάτρου είναι μοβ και θυμίζουν τηλεοπτικό στούντιο. Δεν το θυμίζουν, είναι. Και για να είναι, χρειάζεται μόνο ένα σκηνικό, μια λαμπερή κουρτίνα επίσης μοβ και απαστράπτουσα, που κανένας δεν ξέρει τι κρύβει, ένα παράθυρο με τη θέα της μεγαλούπολης, η νύχτα, το γραφείο του παρουσιαστή λίγο ψηλότερα από την πολυθρόνα του καλεσμένου.

Χρειάζονται τα πρόσωπα. Οι καλεσμένοι. Ο πληθωρικός, σαρωτικός παρουσιαστής που μπορεί να χειριστεί οτιδήποτε σε μια ζωντανή εκπομπή, ο καλεσμένος που ίσως δεν γνωρίζει τι τον περιμένει, για να μη χαλάσει την έκπληξη της βραδιάς, και ένα τρίτο πρόσωπο, ο άνθρωπος-μπαλαντέρ, ο «περίπου» συμπαρουσιαστής της εκπομπής, ο διασκεδαστής του κοινού, καταλύτης ή γελωτοποιός. 

Περίπου έτσι είναι το «Τalk Show», το νέο έργο που αναλαμβάνουν να μας συστήσουν ο Βασίλης Μαγουλιώτης (Suyako) και ο Γιώργος Κουτλής, συγγραφέας και σκηνοθέτης αντίστοιχα της νέας παράστασης. Ανεβαίνει στο θέατρο Αθηναΐς την 1η Φεβρουαρίου, με τους ηθοποιούς Στέλιο Ιακωβίδη, Άρη Μπαλή και Πανάγο Ιωακείμ, και στήνεται μέσα από τον μηχανισμό ενός τηλεοπτικού talk show, της ίδιας της ζωής εν τέλει.

«Όλα ξεκίνησαν από ένα τραγούδι του Μπομπ Ντίλαν, το “Ballad of a thin man”, το οποίο μιλά για έναν άνθρωπο που μπαίνει σε έναν χώρο και οι άλλοι τον πιάνουν, του λένε  να κάνει διάφορα πράγματα και ο ίδιος καταλαβαίνει μεν ότι συμβαίνει κάτι, αλλά όχι τι ακριβώς. Αυτό ως συνθήκη μου φάνηκε να απεικονίζει τη συνάντηση με το αλλόκοτο φαινόμενο της ζωής, και δη της κοινωνικής συναναστροφής.

Από τη μια ήταν ο Μπομπ Ντίλαν και από την άλλη η τηλεοπτική συνθήκη, η τηλεοπτική κουλτούρα, και η επιθυμία να την ανεβάσουμε στη θεατρική σκηνή. Αν πούμε ότι η τηλεόραση είναι η τρίτη σκηνή που εμφανίστηκε στη ζωή μας (με πρώτη, ιστορικά, το θέατρο και δεύτερη το σινεμά), μου φάνηκε ενδιαφέρον να επιστρέψει αυτή η τρίτη σκηνή στην πρώτη, τη μαμά της.

Το βασικό στόρι είναι ότι έχουμε ένα τυπικό late night talk show με έναν παρουσιαστή λαμπερό, που έχει χαρακτηριστικά Eλλήνων και ξένων διασήμων του είδους, και εκεί έρχεται ο καλεσμένος που όχι μόνο δεν έχει ιδέα γιατί βρέθηκε εκεί αλλά φαίνεται ότι πριν ανοίξει την πόρτα και βγει στη σκηνή δεν είχε καν ιδέα ότι τον περίμενε μια σκηνή και ένα κοινό από κάτω, έτοιμο να ακούσει.

Το βασικό στόρι είναι ότι έχουμε ένα τυπικό late night talk show με έναν παρουσιαστή λαμπερό, που έχει χαρακτηριστικά Eλλήνων και ξένων διασήμων του είδους, και εκεί έρχεται ο καλεσμένος, που όχι μόνο δεν έχει ιδέα γιατί βρέθηκε εκεί αλλά φαίνεται ότι πριν ανοίξει την πόρτα και βγει στη σκηνή δεν είχε καν ιδέα ότι τον περίμενε μια σκηνή κι ένα κοινό από κάτω, έτοιμο να ακούσει. Η θεατρική συνθήκη, δηλαδή, εμπνέεται από αυτήν της συνέντευξης και όλου του παράλογου που μπορεί να περιέχουν συναντήσεις τέτοιου είδους», λέει ο Βασίλης Μαγουλιώτης.

«Παράλληλα, σε ένα δεύτερο επίπεδο, έχει να κάνει με την ίδια τη ζωή. Δηλαδή με το ότι, όπως και εμείς, όταν γεννιόμαστε, βγαίνουμε από τη μήτρα και δεν έχουμε ιδέα πού πέφτουμε, απλώς υπάρχει ένας μηχανισμός που σε παρασύρει και πρέπει να τον ακολουθήσεις. Έτσι έχουμε τον μηχανισμό του talk show και τον μηχανισμό της ζωής ως δύο παράλληλα σύμπαντα», λέει ο Γιώργος Κουτλής.

Ο Host, το Θύμα και ο Υπερατού είναι τα ονόματα των ρόλων που δεν ακούγονται ποτέ, αλλά μπορεί να ονομάζονται και έτσι, παραπέμποντας στα κλασικά σόου, όπου φυσικά το τέταρτο πρόσωπο, που διαδραματίζει κι αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο, είναι το κοινό, το οποίο, όπως παίρνει μέρος σε ένα τηλεοπτικό σόου ζωντανά, καλείται κι εδώ να παίξει αυτόν τον ρόλο ως θεατής της παράστασης. Και φυσικά η παρουσία του και η αντίδρασή του δεν μπορεί παρά να επιδρά και να επηρεάζει και την εξέλιξη όσων συμβαίνουν στη σκηνή.

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης ξεκίνησε να γράφει το έργο το 2017. Το μοιράστηκε με τον Γιώργο Κουτλή και μετά από πολλές αλλαγές και συζητήσεις έφτασε σε μια ολοκληρωμένη μορφή που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο κοινό, το οποίο με τη σειρά του θα αναρωτηθεί γιατί βρίσκεται εκεί, παίζοντας με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ό,τι συμβαίνει, ενώ ήρωας και κοινό προσπαθούν να καταλάβουν για ποιον λόγο βρίσκονται εκεί, κάτω από την ίδια στέγη και στην ίδια συνθήκη. 

Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
Στέλιος Ιακωβίδης. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

«Όταν ο Γιώργος διάβασε την πρώτη γραφή του έργου μού είπε: "Ωραίο, γέλασα, αλλά δεν πάει πουθενά. Είναι μια "εξυπναδούλα". Γιατί να θέλει να το ανεβάσει κανείς;". Από εκείνη τη στιγμή και μετά άρχισα ν’ αναρωτιέμαι γιατί έγραψα αυτό το έργο», λέει ο Βασίλης Μαγουλιώτης.

«Κάτι συμβαίνει εδώ (που λέει κι ο Ντίλαν), αλλά δεν ξέρω τι. Κι όταν ψάχνεις να βρεις τι συμβαίνει ή τι είναι ένα έργο για το θέατρο και πώς τελειώνει, μοιραία θα συναντηθείς με τα αντίστοιχα ερωτήματα στον πιο ευρύ ορίζοντα, του ανθρώπου, της ζωής, κι ακόμα παραπέρα… Κι έτσι γράφτηκε η δεύτερη εκδοχή του έργου, με αυτή την ώθηση που μου έδωσε ο Γιώργος να βάλω πιο ψηλά τον πήχη και να έρθω αντιμέτωπος με τον εαυτό μου ως συγγραφέα».

Τι προσδοκά όμως να ακούσει το κοινό ενός talk show; Τι περιμένει να συμβεί που θα το καταπλήξει ή θα το σοκάρει; Και τι περιμένουμε όλοι οι άλλοι στην αληθινή ζωή όταν βλέπουμε ένα τέτοιου τύπου σόου με τον άνετο, διάσημο, οικείο σ' εμάς παρουσιαστή και έναν καλεσμένο φαινομενικά έτοιμο να προβεί σε αποκαλύψεις που θα τροφοδοτήσουν ειδήσεις της επόμενης μέρας, να απαντήσει σε ερωτήσεις προσωπικές ή που αφορούν κάθε μορφής επικαιρότητα και πέφτουν σαν βροχή με ανεξέλεγκτες πολλές φορές απαντήσεις ή τρομερά βαρετά κλισέ που δημιουργούν ένα τείχος άμυνας του καλεσμένου, αλήθειες και ψέματα που ακούγονται «άνετα» σαν απαντήσεις και σαν «μη απαντήσεις» μιας ευχάριστης βραδιάς.

Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
Πανάγος Ιωακείμ. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

«Τι θα ήθελε να δει το κοινό, τι περιμένει, τι γουστάρει να δει και τι το παραξενεύει είναι ακριβώς αυτό με το οποίο ασχοληθήκαμε πολύ. Προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε στην έννοια του ανοίκειου και σε πράγματα που ακόμα και αδιόρατα μπορεί να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον άβολο, ένα περιβάλλον φόβου. Η όλη λειτουργία ενός αληθινού σόου δημιουργεί στους συμμετέχοντες μια “διττή συνειδητότητα”, καθώς βρίσκονται σε δημόσια θέα, ενώ κάνουν μια προσωπική κουβέντα. Μοιάζει σαν κάτι καθημερινό και φιλικό, ενώ είναι πάρα πολύ άβολο.

Προσπαθήσαμε να βρούμε ένα όριο και σκηνοθετικά και σκηνογραφικά, όπου, ενώ είναι όλα συνηθισμένα για τα μάτια σου, δημιουργούν μια διαρκή μικρή ενόχληση. Αυτή η ισορροπία μεταξύ ρεαλισμού και παραδοξότητας δίνει τη δυνατότητα στην παράσταση να ανοίξει προς το τέλος της σε κάτι πιο ποιητικό και να περικυκλώσει το θέμα της ζωής», λέει ο Γιώργος Κουτλής.

«Η αίσθηση είναι ότι τα πράγματα είναι πολύ οικεία και μπορείς να χαλαρώσεις στην καρέκλα σου και να παρακολουθήσεις δυο πρόσωπα που σου αρέσουν και κάνουν μια συζήτηση που επίσης μπορεί να σου αρέσει και να σε διασκεδάσει, κάτι όμως δεν πάει καλά ή είναι πιο βαθύ από το επιφανειακό και ελαφρύ που δείχνει να είναι.

Το ρεφρέν του τραγουδιού του Μπομπ Ντίλαν λέει κάτι που επαναλαμβάνεται διαρκώς στο τραγούδι ως φράση: “Something happening here but you don’t know what it is. Do you, Mr. Jones?” (“Κάτι συμβαίνει εδώ, μα δεν ξέρεις τι είναι αυτό. Σωστά, κύριε Τζόουνς?”). Είναι σαν να σου κλείνει το μάτι και να σου λέει “κάτι υπάρχει εδώ πιο βαθύ», λέει ο Βασίλης Μαγουλιώτης.

Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
Άρης Μπαλής. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

«Αυτό το έργο είναι νεοελληνικό και μου προκαλεί τρομερή χαρά η ευκαιρία να ανεβάσω ένα κείμενο γραμμένο σήμερα από έναν νέο Έλληνα συγγραφέα, και μάλιστα φίλο μου. Δυστυχώς, νέα ελληνικά έργα είτε δεν γράφονται πολλά είτε δεν ανεβαίνουν, αλλά είναι καιρός να δούμε τη δουλειά νέων συγγραφέων, με περιεχόμενο που μιλάει στο σήμερα και φόρμα-δομή που δοκιμάζει να ρισκάρει. Να ακούσουμε επί σκηνής έργα με την οικεία ελληνική μελωδία, έργα με ιθαγένεια. Το έχουμε ανάγκη και νομίζω ότι οι νέες πένες και τα νέα έργα θα δώσουν τεράστια ώθηση σε όλο το θεατρικό τοπίο. Δεν είναι δυνατόν όλα αυτά που έχουν συμβεί στις ζωές όλων μας τα τελευταία χρόνια να μην εκτονωθούν και μέσω της συγγραφικής δημιουργίας», λέει ο Γιώργος Κουτλής.

Σε λίγο η πρόβα της παράστασης αρχίζει, τα φώτα χαμηλώνουν, το σκηνικό λάμπει, ο οικοδεσπότης πάντα με τη διάθεση στα ύψη, κέφι και μπρίο, εμφανίζεται.

«Καλησπέρα σας, κυρίες και κύριοι, και καλωσορίσαμε όλοι στην υπέροχη φάση που γίνεται εδώ. Δεν με ξέρετε, το ξέρω, δεν σας ξέρω και το ξέρετε κι ό,τι γίνει εδώ απόψε παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας, μη βγούμε παραέξω, δεν είναι αστεία αυτά τα πράγματα, μας βλέπουνε και μικρά παιδιά. Μη μας δούνε τι κάνουμε και πάνε να το κάνουνε στο σπίτι, θα βρούμε κάνα μπελά.

Ένα ακόμα συναρπαστικό late night talk show επί σκηνής, με έναν εκκεντρικό οικοδεσπότη,  πολλές εκπλήξεις, ξεκαρδιστικά παιχνίδια και πολλά-πολλά δώρα, με μυστήριο και ένα κωμικό πανδαιμόνιο πληροφοριών ξεκινά. Καλή διασκέδαση».

Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
«Talk Show». Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης
Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
«Talk Show». Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης
Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
«Talk Show». Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης
Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
Talk Show | φωτ: Χρήστος Συμεωνίδης
Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
«Talk Show». Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης
Είστε έτοιμοι για ένα Late Night Talk Show; Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης μας ξεναγούν στη νέα τους παράσταση Facebook Twitter
«Talk Show». Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Τalk Show

Κείμενο: Suyako (Βασίλης Μαγουλιώτης)

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής

Σκηνικά - κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

Μουσική: Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης

Βίντεο - φωτογραφίες - artwork: Χρήστος Συμεωνίδης

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Κουτσιούμπα

Βοηθός σκηνογράφου - ενδυματολόγου: Αγγελική Βασιλοπούλου-Καμπίτση

Με τους ηθοποιούς: Στέλιο Ιακωβίδη, Άρη Μπαλή και Πανάγο Ιωακείμ

Από 1η Φεβρουαρίου στη θεατρική σκηνή «Αθηναΐς»

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άνθρωποι δίχως όνομα: Οι συγκινητικές προσωπικές ιστορίες των φροντιστών σε μια θεατρική παράσταση

Θέατρο / Άνθρωποι δίχως όνομα: Οι συγκινητικές προσωπικές ιστορίες των φροντιστών σε μια θεατρική παράσταση

Οι ιστορίες των φροντιστών, των ανθρώπων που απασχολούν ελάχιστα το δημόσιο διάλογο έρχονται στο φως μέσα από μια παράσταση με ιστορίες της καθημερινής ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ