Bijoux de kant LAND: Η γνωστή θεατρική ομάδα δημιουργεί μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα

Bijoux de kant LAND – «Mια χώρα, μια γη, ψηφιακή» Facebook Twitter
0

Όταν τον Μάρτιο του 2020 μας βρήκε όλους απροετοίμαστους και έκπληκτους η διεθνής κρίση που προέκυψε εξαιτίας ενός κορωνοϊού από την Κίνα, τα πρώτα «θύματα», μαζί με την εστίαση και τα μπαρ, ήταν τα θέατρα. Έκλεισαν τρεις μέρες πριν κλειστούμε και όλοι οι υπόλοιποι στα σπίτια μας. Ξαφνικά όχι μόνο έπρεπε να μάθουμε όλοι να ζούμε απομονωμένοι και έγκλειστοι και να επικοινωνούμε αποκλειστικά μέσα από τις οθόνες του υπολογιστή μας, αλλά έπρεπε και να αναζητήσουμε νέους τρόπους ψυχαγωγίας και θέασης μορφών τέχνης που μέχρι πρότινος είχαν την ανάγκη την παρουσία ζωντανού κοινού. Το να μεταλλαχτούν σε ψηφιακού τύπου τέχνη, πράγμα που φαινόταν αδιανόητο, αποδείχτηκε ότι ήταν η μόνη λύση.

Η γνωστή θεατρική ομάδα bijoux de kant αναγκάστηκε και αυτή να διακόψει όλες τις προγραμματισμένες της εργασίες. Ωστόσο, βιντεοσκοπημένες της παραστάσεις, όπως «Τα δάση στα γόνατα» του Άκη Δήμου, που είχε ανέβει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, και η «Βασίλισσα των Ξωτικών» του Henry Purcell της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής Σκηνής, παίχτηκαν online. Για πολλούς όμως αυτό δεν ήταν θέατρο, δεν μπορούσε να αντικαταστήσει τη ζωντανή επαφή με το κοινό. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο σκηνοθέτης της ομάδας Γιάννης Σκουρλέτης αλλά και οι μόνιμοι συνεργάτες του. Το διάστημα που ακολούθησε, αποφάσισαν να βρουν άλλους τρόπους δημιουργικής χρήσης της ψηφιακής εικόνας και του διαδικτύου, πέρα από την έτοιμη, βιντεοσκοπημένη θεατρική παράσταση. Έτσι προέκυψε η ιδέα της bijoux de kant LAND.

Με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων της που η bijoux γιόρτασε το 2020, αποφάσισαν να εντρυφήσουν σ’αυτήν τη «νέα πραγματικότητα», σε αυτό που οι ίδιοι χαρακτηρίζουν «μια χώρα, μια γη, ψηφιακή». Ωστόσο μια μικρή θεατρική ομάδα δεν ήταν εύκολο να καλλιεργήσει τις αναγκαίες δεξιότητες ή ακόμα περισσότερο να έχει στη διάθεσή της πόρους, όπως ένας μεγάλος πολιτιστικός φορέας. Καθώς όμως δεν υπήρχε επιστροφή (και άλλη επιλογή) σε αυτή τους την απόφαση, προχώρησαν με δημιουργική και ευρηματική διάθεση, διερευνώντας πώς το σώμα, το βασικό εργαλείο επικοινωνίας της θεατρικής τέχνης, θα μπορούσε να ενταχθεί στην ψηφιακή του διάσταση. Σήμερα είναι πια σε θέση να εγκαινιάσουν μια ψηφιακή σκηνή νέου τύπου που μπορεί κανείς να την αναζητήσει στον υπολογιστή, στο κινητό ή στο τάμπλετ. Αυτή η ψηφιακή «χώρα» είναι η LAND, η ψηφιακή σκηνή της bijoux de kant, και θα φιλοξενεί πρωτότυπες δημιουργίες, αντλώντας υλικά από τον κόσμο του θεάτρου. Ελπίζοντας να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα όπως αν μπορούν να υπάρξουν το δραματικό κείμενο, το σώμα του ηθοποιού, η μουσική και η σκηνογραφία μέσα από τα ψηφιακά μέσα. Ποιες μεταμορφώσεις υφίσταται το νόημα μέσα από τον φακό μιας κάμερας; Ποιες συγκρούσεις δημιουργούνται ανάμεσα στο πολυμεσικό ψηφιακό περιβάλλον και τη νωπή φύση της θεατρικής πρακτικής; Ποια είναι τα όρια του «ζωντανού»;

Η πανδημία έδωσε στον Γιάννη Σκουρλέτη και την ομάδα του την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στη συμβιωτική σχέση με νέα μέσα και να αναζητήσουν τρόπους με τους οποίους το θέατρο θα συνυπάρξει με την τεχνολογία και την ψηφιοποιημένη εικόνα, όταν μάλιστα οι ακραίες συνθήκες, όπως αυτές που ζούμε στους καιρούς μας, το επιβάλλουν.

Η LAND θα αποτελέσει το πεδίο διερεύνησης όλων των παραπάνω ερωτημάτων και όσων θα προκύψουν στη διαδρομή. Φυσικά δεν πρόκειται να υποκαταστήσει το θέατρο και τις ζωντανές παραστάσεις με κοινό. Το θέατρο, ο χορός, η όπερα, η μουσική άντεξαν τις «δοκιμασίες» της ηχογράφησης, της ομιλούσας εικόνας και της τηλεόρασης, αντάλλαξαν περιεχόμενο και συνεργάστηκαν μεταξύ τους θαυμάσια. Η πανδημία έδωσε στον Γιάννη Σκουρλέτη και την ομάδα του την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στη συμβιωτική σχέση με νέα μέσα και να αναζητήσουν τρόπους με τους οποίους το θέατρο θα συνυπάρξει με την τεχνολογία και την ψηφιοποιημένη εικόνα, όταν μάλιστα οι ακραίες συνθήκες, όπως αυτές που ζούμε στους καιρούς μας, το επιβάλλουν.

Bijoux de kant LAND – «Mια χώρα, μια γη, ψηφιακή» Facebook Twitter
Οι 7 θάνατοι της Αντώνας | Bijoux de kant

Το πρώτο έργο το οποίο παρουσίασαν με κοινό στο πλαίσιο του «Πολιτισμός είναι η Αθήνα», με την υποστήριξη του Athens Culture Net στη Νύχτα Πολιτισμού 2021 του Δήμου Αθηναίων στο Ρομάντσο, ήταν «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας», μια συρραφή των μονολόγων της Αντώνας, ενός χαρακτήρα της Γλυκερίας Μπασδέκη από το θεατρικό έργο «Αμάραντα», που παρουσιάστηκε στο Faust το 2017. Μια προβολή-καλλιτεχνική δράση που συνδυάζει τη video art και τη θεατρική παράσταση, η «Αντώνα» επανέρχεται για να αφηγηθεί για άλλη μια φορά την ιστορία της. Η πριμαντόνα των μπουλουκιών του περασμένου αιώνα ξεδιπλώνει μια ζωή γεμάτη θεατρικές εμπειρίες και παράδοξα φαινόμενα. Στον ρόλο της Αντώνας η Μπέτυ Βακαλίδου, πιο ώριμη από τη θεατρική παράσταση, σε μια κινηματογραφημένη εκδοχή μαγικού ρεαλισμού και ευφάνταστης εικαστικότητας, με την καθοριστική συμβολή του εικαστικού-σκηνογράφου Κωνσταντίνου Σκουρλέτη.

Το αποτέλεσμα αποτέλεσε ευφρόσυνη έκπληξη για όλους όσοι παραβρεθήκαμε στην πρώτη παρουσίασή του. Με το αναγνωρίσιμο ελληνοκεντρικό περιβάλλον και σε αναζήτηση μιας ξεχασμένης και πεθαμένης Ελλάδας, το κείμενο, η σκηνογραφία και οι ήχοι της μουσικής εκτέλεσης του Βασίλη Ζιάκα αποδείχτηκαν ένα ιδιαίτερα πετυχημένο πάντρεμα της γλώσσας του θεάτρου και της ψηφιακής εικόνας. Απέδειξε ότι αξίζει να συνεχίσουν να πειραματίζονται και να δραστηριοποιούνται ψηφιακά. Όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης, «η ιδέα των in-between παραστάσεων μάς έχει γοητεύσει. Οι έννοιες της παροντικότητας και της επιτελεστικότητας αποτελούν το νοηματικό δίπολο το οποίο τροφοδοτεί τη σκέψη μας. Οι in-between παραστάσεις αμφιταλαντεύονται ανάμεσα στην οπτικοακουστική δημιουργία και τις ζωντανές τέχνες». Στα όρια μεταξύ κινηματογράφου και θεατρικής πράξης, οι «7 θάνατοι της Αντώνας» θα είναι πλέον διαθέσιμοι online δωρεάν για έναν μήνα στη LAND.

Bijoux de kant LAND – «Mια χώρα, μια γη, ψηφιακή» Facebook Twitter
Ερωτόκριτος | Bijoux de kant

Διαθέσιμος θα είναι επίσης ο «Ερωτόκριτος travel/στη γη της ομοιοκαταληξίας» σε κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη και μουσική του Πάνου Ηλιόπουλου, με ερμηνευτές τους Δέσποινα Σαραφείδου, Δημήτρη Καραμπέτση και την Ελεάννα Κωνσταντά στο τραγούδι.

Θα ακολουθήσει η ψηφιακή εκδοχή του «Αχ! / (ξανα)διαβάζοντας την Κερένια Κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου», επίσης της Γλυκερίας Μπασδέκη, που είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου. Δεν πρόκειται για βιντεοσκόπηση παλιότερής τους παράστασης αλλά για μια νέα ανάγνωση. Παίζουν νέοι ηθοποιοί όπως η Μαρία Παπαδάκη, που συμμετείχε στον «Αχιλλέα», την παράσταση που παρουσίασαν στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός», η Μαρία Νεφέλη Δούκα, ο Δημήτρης Τσιγκριμάνης και ο Αντώνης Αντωνόπουλος.

Bijoux de kant LAND – «Mια χώρα, μια γη, ψηφιακή» Facebook Twitter
Αχ! / (ξανα)διαβάζοντας την Κερένια Κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου | Bijoux de kant | Φωτο: Δημήτρης Τσιγκριμάνης

Παράλληλα, ετοιμάζεται η παράσταση «Τα πεθαμένα αγόρια», σειρά μονολόγων αγοριών από παραστάσεις της bijoux, όπως του Μάρκο και του Ζλάταν από το «Ραμόνα travel», του Αλέκου, του Αντώνη και του Μίλτου από το «Στέλλα travel», του Νίκου και της Κερένιας Κούκλας από το «Αχ!», του Λεφτέρη από το «Μπολιβάρ», του Μέμου από τα «Αμάραντα». Τα αγόρια θα ενσαρκώνουν ο Ιωάννης Αθανασόπουλος, ο Ντένης Μακρής, ο Γιώργος Καφετζόπουλος, ο Κρις Ραντάνοφ, ο Χάρης Αττώνης, ο Δημήτρης Τσιγκριμάνης, ο Αντώνης Χρήστου και ο Αλέξανδρος Σκουρλέτης.

Να σημειώσουμε ότι μπορεί κανείς να δει δωρεάν στην GNO TV της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το οπτικοακουστικό αφήγημα σε συνεργασία με τον αρχιμουσικό Μάρκελλο Χρυσικόπουλο «Μια βοσκοπούλα αγάπησα - Αναμνήσεις μιας μουσικής αποστολής στην Ελλάδα του 1875 του Λουί-Αλμπέρ Μπουργκώ-Ντυκουντραί», ενώ σύντομα θα αναμεταδοθεί από το ραδιόφωνο της ΕΡΤ, στο πλαίσιο της πρόσκλησης για τη δημιουργία νέων θεατρικών έργων για το ραδιόφωνο, η πρώτη παρουσίαση του θεατρικού μονολόγου του Άκη Δήμου «Η Λούσυ Πέρλα ξανά κοντά σας» με τραγούδια της Χαρούλας Τσαλπαρά και τη Μαρία Πανουργία στον ομώνυμο ρόλο.

Bijoux de kant LAND – «Mια χώρα, μια γη, ψηφιακή» Facebook Twitter
Τα πεθαμένα αγόρια | Bijoux de kant

BIJOUX DE KANT | Performing Arts Non Profit Company

Website, LAND, FacebookInstagram

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ