Bhukhurah: Το καλοκαίρι που πέθανε μες στον χειμώνα

Bhukhurah: Το καλοκαίρι που πέθανε μες στον χειμώνα Facebook Twitter
Φωτο: Freddie F/LiFO
0

Το Bhukhurah είναι το προσωπικό πρότζεκτ του 28χρονου Χρήστου Μπεκίρη, ο οποίος είναι ήδη γνωστός από τις συνεργασίες του με τους CHICKN και τους Callas. Είναι βασικό μέλος και στα δύο γκρουπ, ενώ παράλληλα έχει συμμετάσχει σε δίσκους και μπάντες ως κιθαρίστας (π.χ. Prins Obi & the Dream Warriors), ως παραγωγός (The Model Spy), ως mixing engineer (στη Vassilina) και ως DJ (Complex Shadow, ATH Kids). Δουλεύει επίσης και ως sound designer σε ταινίες/σειρές/σποτ.

Πέρα από αυτά, είναι μια μπάντα μόνος του. Εκτός από κιθάρα και μπάσο, παίζει επίσης πλήκτρα και τύμπανα. Ο Χρήστος ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική από 9 χρονών, μαθαίνοντας κιθάρα και μπάσο, και σε μπάντες άρχισε να παίζει από τα 14. 

Πήρε το παρατσούκλι «Μπούκουρας» όταν διάφοροι στα social media μάντευαν λάθος τα φωνήεντα στο επώνυμό του (σ.σ. «μπούκουρα» στα αρβανίτικα είναι ο όμορφος). Η ενασχόλησή του με τόσο διαφορετικού ύφους συγκροτήματα δείχνει και το εύρος των επιρροών του, από τα folk και τα blues των ’60s μέχρι τη Motown, την disco αλλά και το νέο-ψυχεδελικό κύμα «που περνά», όπως λέει, «διάφορες φάσεις εδώ και 15 χρόνια».

Δεν περιορίζεται όμως μόνο εκεί  ακούει και παλιό χιπ χοπ, g-funk, αλλά και μουσικούς όπως o Tyler the Creator, ο Kendrick Lamar και o Travis Scott. Το ίδιο καταλαβαίνει κανείς από το πρώτο δείγμα του επερχόμενου πρώτου του δίσκου.

Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει σιγά-σιγά μια στήριξη από την πολιτεία αντίστοιχη έστω με την ελάχιστη στήριξη του κινηματογράφου ή του θεάτρου, επειδή η μουσική στην Ελλάδα δεν είναι μόνο λαϊκά και μπουζουκο-τραπ.

Το κομμάτι «Παράμερα», με τον ανάλαφρο ρομαντισμό που το χαρακτηρίζει, ταιριάζει απόλυτα στο φετινό καλοκαίρι. Το λιτό και σουρεαλιστικό βίντεο περιγράφει την ερωτική ιστορία δυο κοριτσιών, «το συναίσθημα που δημιουργείται όταν συναντάς κάποιο άτομο σε έναν χώρο, νιώθετε ασφάλεια και θέλετε να φύγετε κάπου παράμερα, αλλά και την ανάγκη να φτάσει κανείς στο ιδεατό - φαντασιακό». Στο βίντεο φαίνεται ότι δανείζεται στοιχεία από την κοσμική οπτική του Jodorowsky, ενός από τους αγαπημένους του σκηνοθέτες, μαζί με τον David Lynch.

Έγραψε το κομμάτι μέσα στην καραντίνα και έχει ηχογραφήσει όλα τα όργανα μόνος του. «Η πανδημία θεωρώ ότι αποδυνάμωσε πολύ τη μουσική σκηνή μας, καθώς ο βασικός τρόπος που έτρεχε ήταν τα events» λέει. «Δεν μπορείς να βασιστείς πια σε πωλήσεις δίσκων ή merch, ειδικά όταν το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών πωλείται στα live. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει σιγά-σιγά μια στήριξη από την πολιτεία αντίστοιχη έστω με την ελάχιστη στήριξη του κινηματογράφου ή του θεάτρου, επειδή η μουσική στην Ελλάδα δυστυχώς δεν είναι μόνο λαϊκά και μπουζουκο-τραπ.

Υπάρχουν νέοι άνθρωποι που δεν ξέρουν ότι υπάρχει και κάτι άλλο εδώ. Πιστεύω πως έχουμε ξεπεράσει προ πολλού το “καλό για ελληνικό”, και πως με το πέρας της πανδημίας πρέπει όλοι να δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Σίγουρα μου πήρε τις συναυλίες και τα events, αλλά μου έδωσε νέους ανθρώπους και συνεργασίες, όπως και χρόνο για self care και τη δημιουργία του προσωπικού μου project.

Γενικά, βρισκόμαστε ακόμη σε μια παύση παγκοσμίως, καθώς δεν περιοδεύει καμία μπάντα στον πλανήτη. Οι πρώτες ευρωπαϊκές περιοδείες συγκροτημάτων από Ευρώπη και Αμερική έχουν προγραμματιστεί για τέλη 2021 - αρχές 2022. Ας ελπίσουμε πως δεν θα αναβληθούν ξανά, και θα μπορέσουμε σιγά σιγά να ανακάμψουμε!».  

https://www.instagram.com/bhukhurah/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO /// Φωτο: Freddie F/LiFO

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ