Bhukhurah: Το καλοκαίρι που πέθανε μες στον χειμώνα

Bhukhurah: Το καλοκαίρι που πέθανε μες στον χειμώνα Facebook Twitter
Φωτο: Freddie F/LiFO
0

Το Bhukhurah είναι το προσωπικό πρότζεκτ του 28χρονου Χρήστου Μπεκίρη, ο οποίος είναι ήδη γνωστός από τις συνεργασίες του με τους CHICKN και τους Callas. Είναι βασικό μέλος και στα δύο γκρουπ, ενώ παράλληλα έχει συμμετάσχει σε δίσκους και μπάντες ως κιθαρίστας (π.χ. Prins Obi & the Dream Warriors), ως παραγωγός (The Model Spy), ως mixing engineer (στη Vassilina) και ως DJ (Complex Shadow, ATH Kids). Δουλεύει επίσης και ως sound designer σε ταινίες/σειρές/σποτ.

Πέρα από αυτά, είναι μια μπάντα μόνος του. Εκτός από κιθάρα και μπάσο, παίζει επίσης πλήκτρα και τύμπανα. Ο Χρήστος ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική από 9 χρονών, μαθαίνοντας κιθάρα και μπάσο, και σε μπάντες άρχισε να παίζει από τα 14. 

Πήρε το παρατσούκλι «Μπούκουρας» όταν διάφοροι στα social media μάντευαν λάθος τα φωνήεντα στο επώνυμό του (σ.σ. «μπούκουρα» στα αρβανίτικα είναι ο όμορφος). Η ενασχόλησή του με τόσο διαφορετικού ύφους συγκροτήματα δείχνει και το εύρος των επιρροών του, από τα folk και τα blues των ’60s μέχρι τη Motown, την disco αλλά και το νέο-ψυχεδελικό κύμα «που περνά», όπως λέει, «διάφορες φάσεις εδώ και 15 χρόνια».

Δεν περιορίζεται όμως μόνο εκεί  ακούει και παλιό χιπ χοπ, g-funk, αλλά και μουσικούς όπως o Tyler the Creator, ο Kendrick Lamar και o Travis Scott. Το ίδιο καταλαβαίνει κανείς από το πρώτο δείγμα του επερχόμενου πρώτου του δίσκου.

Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει σιγά-σιγά μια στήριξη από την πολιτεία αντίστοιχη έστω με την ελάχιστη στήριξη του κινηματογράφου ή του θεάτρου, επειδή η μουσική στην Ελλάδα δεν είναι μόνο λαϊκά και μπουζουκο-τραπ.

Το κομμάτι «Παράμερα», με τον ανάλαφρο ρομαντισμό που το χαρακτηρίζει, ταιριάζει απόλυτα στο φετινό καλοκαίρι. Το λιτό και σουρεαλιστικό βίντεο περιγράφει την ερωτική ιστορία δυο κοριτσιών, «το συναίσθημα που δημιουργείται όταν συναντάς κάποιο άτομο σε έναν χώρο, νιώθετε ασφάλεια και θέλετε να φύγετε κάπου παράμερα, αλλά και την ανάγκη να φτάσει κανείς στο ιδεατό - φαντασιακό». Στο βίντεο φαίνεται ότι δανείζεται στοιχεία από την κοσμική οπτική του Jodorowsky, ενός από τους αγαπημένους του σκηνοθέτες, μαζί με τον David Lynch.

Έγραψε το κομμάτι μέσα στην καραντίνα και έχει ηχογραφήσει όλα τα όργανα μόνος του. «Η πανδημία θεωρώ ότι αποδυνάμωσε πολύ τη μουσική σκηνή μας, καθώς ο βασικός τρόπος που έτρεχε ήταν τα events» λέει. «Δεν μπορείς να βασιστείς πια σε πωλήσεις δίσκων ή merch, ειδικά όταν το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών πωλείται στα live. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει σιγά-σιγά μια στήριξη από την πολιτεία αντίστοιχη έστω με την ελάχιστη στήριξη του κινηματογράφου ή του θεάτρου, επειδή η μουσική στην Ελλάδα δυστυχώς δεν είναι μόνο λαϊκά και μπουζουκο-τραπ.

Υπάρχουν νέοι άνθρωποι που δεν ξέρουν ότι υπάρχει και κάτι άλλο εδώ. Πιστεύω πως έχουμε ξεπεράσει προ πολλού το “καλό για ελληνικό”, και πως με το πέρας της πανδημίας πρέπει όλοι να δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Σίγουρα μου πήρε τις συναυλίες και τα events, αλλά μου έδωσε νέους ανθρώπους και συνεργασίες, όπως και χρόνο για self care και τη δημιουργία του προσωπικού μου project.

Γενικά, βρισκόμαστε ακόμη σε μια παύση παγκοσμίως, καθώς δεν περιοδεύει καμία μπάντα στον πλανήτη. Οι πρώτες ευρωπαϊκές περιοδείες συγκροτημάτων από Ευρώπη και Αμερική έχουν προγραμματιστεί για τέλη 2021 - αρχές 2022. Ας ελπίσουμε πως δεν θα αναβληθούν ξανά, και θα μπορέσουμε σιγά σιγά να ανακάμψουμε!».  

https://www.instagram.com/bhukhurah/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO /// Φωτο: Freddie F/LiFO

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ