Stand by me

Stand by me Facebook Twitter
Καμπάνια της καναδικής οργάνωσης HIM
0

Γκάζι, ξημερώματα 28/8: Νεαροί γκέι βγαίνουν βόλτα με αμάξι. Στον δρόμο φλερτάρουν κάποιο αγόρι. Εκείνο στραβώνει, φωνάζει τους φίλους του και τους επιτίθενται. Κανείς παριστάμενος ή διερχόμενος δεν επεμβαίνει. Ο «ένοχος» καταλήγει νοσοκομείο. Διερχόμενο περιπολικό δίνει τέλος στο επεισόδιο και κάπως έτσι καταγράφηκε ακόμα ένα κρούσμα ομοφοβίας. Αναρωτιέται κανείς πόσο χοντρό ήταν το «πείραγμα», ώστε να δικαιολογήσει τέτοια αντίδραση! Ευτυχώς, οι παθόντες τουλάχιστον τόλμησαν και την καταγγελία (στην ΟΛΚΕ) και τη μήνυση (κατ' αγνώστων).

«Πείραγμα», λέει; O μέσος στρέιτ -αν δεν ήταν κομπλεξικός ή φασιστοειδής- μάλλον θα κολακευόταν. Άντε να έκραζε (για να μην το δείξει). Να ήταν άραγε «κρυφός», γι' αυτό η τόση επιθετικότητα; Ζούμε, βέβαια, και σε μια κοινωνία απαίδευτη, που όσο πάει αγριεύει περισσότερο... Η καλύτερη άμυνα, η έμπρακτη αλληλεγγύη.

«Στην αρχή είναι πιο καυτό»: Πάταγο κάνει η θαρραλέα, σέξι, ειλικρινής καμπάνια της καναδικής οργάνωσης HIM που απευθύνεται σε γκέι και αμφισεξουαλικούς άνδρες – το σχετικό βιντεάκι του Dustin McLean κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Ο HIV, αναφέρει, μεταδίδεται πολύ ευκολότερα μέσω των σωματικών υγρών τους πρώτους μήνες αφότου έχει προσβάλει κάποιον. Οπότε, αν αντιπαθείς το προφυλακτικό, κάνε τουλάχιστον συχνά τεστ (είπαμε, εσύ μπορεί να την έχεις δει κάπως, μην εκθέτεις όμως, με το έτσι θέλω, τον εκάστοτε σύντροφό σου, ακόμα κι αν τον πετύχεις σε στιγμή αδυναμίας). Δες και checkhimout.ca

Θεαματική αύξηση παρουσίασαν, στο μεταξύ, οι HIV λοιμώξεις το καλοκαίρι στο Ιστορικό Κέντρο, σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ, ιδιαίτερα ανάμεσα σε μετανάστες, χρήστες ουσιών και εκδιδόμενες-ους. Αυξημένες κοντά στο 600% (!) σε σχέση με τα περσινά, έξαρση και στα υπόλοιπα ΣΜΝ. Αυτά, ενώ το δόγμα «περικοπές παντού» καθιστά προβληματική οποιαδήποτε συζήτηση για επίσημες καμπάνιες ενημέρωσης και πρόληψης, που πλέον δείχνουν να επαφίενται βασικά στον «πατριωτισμό» των ακτιβιστών καθώς και του κάθε υπεύθυνου πολίτη.

Τη δημιουργία «ομπρέλας » LGBT οργανώσεων για τον αποτελεσματικότερο συντονισμό των ενεργειών τους συζητούν οι ακτιβιστές μας. Αμήν, καθώς η πρώτη σχετική πρωτοβουλία -που δεν ευοδώθηκε- χρονολογείται κάπου στη δεκαετία του ‘90. Στο πλαίσιο των αναζητήσεών τους είναι, λέει, και η δημιουργία ενός κοινοτικού κέντρου υποστήριξης (αναζητείται χώρος). Θαυμάσια ακούγονται όλα αυτά, πόσο σίγουροι είμαστε όμως ότι μάθαμε να συνυπάρχουμε ως κοινότητα (πράγμα που συνεπάγεται συνεργασία, αλληλεγγύη, διάλογο, αποδοχή της διαφορετικής άποψης

κ.λπ.);

Ω καιροί, ώ ήθη: «Τώρα, δηλαδή, αυτή η εκκλησία είναι γκέι;» (γκέι Εγγλεζάκια, Παραπορτιανή, Μύκονος)

QUEER WEEK

Είσαι νέος (18-35), ωραίος, φιλόδοξος, καμπόσος και πιστεύεις ότι αξίζει να στεφθείς Mister Gay Hellas; Δήλωσε από τώρα συμμετοχή στο mistergayhellas.tk. • New entry: The Rooster, καφέ-εστιατόριο- μπαρ με εικαστικές και βιβλιοφιλικές ανησυχίες που φιλοδοξεί να γίνει talk of the town. Πλατεία Αγ. Ειρήνης, Μοναστηράκι Συνεχίζεται μέχρι 30/9 η έκθεση «Proudly African & Transgender». The Hub, Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα, 210 3411009.

Lgbtqi+
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM
Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Τέσσερις queer αφηγήσεις που ξεκινούν από τη μουσική αλλά μιλούν για κάτι πιο βαθύ: το παιδί που χόρευε μπροστά στην τηλεόραση, την επιθυμία που δεν χωράει πουθενά, το τραύμα που παίρνει χρώμα. Η Kylie, η Τζένη Βάνου και η ANOHNI σαν φαντάσματα που μας στοίχειωσαν για να μας σώσουν, και τρεις νέες σπίθες – Cole Escola, Sondiaze, Koplje – που μας θυμίζουν γιατί το queer δεν ήταν ποτέ “ασφαλές”.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Όαση / *Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από σήμερα η ΟΑΣΗ αλλάζει μορφή. Δεν είναι πια blog. Είναι επιδερμίδα με μνήμη· ένα σημείο πάνω στον ψηφιακό χάρτη όπου η queer φωνή δεν λογοκρίνεται, δεν περνάει από φίλτρο, και δεν χρειάζεται να αποδείξει πως υπάρχει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ