35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper

35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
0

Μυστηριώδης, απρόβλεπτη και γεμάτη ατέλειωτες ονειροπoλήσεις, η μετάβαση από την ορμητικότητα της εφηβείας στην ωρίμανση της ενηλικίωσης έρχεται σχεδόν απροειδοποίητα και ποτέ με τον ίδιο τρόπο. Είναι η εποχή που οι έφηβοι επιδίδονται στις πιο σκληρές διαπραγματεύσεις με τη ζωή και ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που το ταξίδι προς την ενηλικίωση αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια διαρκή και ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για βιβλία, ταινίες και θεατρικές παραστάσεις.

Αυτήν τη θεματική έχει και το νέο θεατρικό έργο του συγγραφέα Λένου Χρηστίδη που ανεβαίνει στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών από τη Σοφία Βγενοπούλου, μέλος της ομάδας Grasshopper και μια σκηνοθέτιδα που τα τελευταία χρόνια έχει συνδέσει το όνομά της με το εφηβικό θέατρο στην Ελλάδα. Τη συναντώ την Παρασκευή το απόγευμα στη Στέγη, όπως και τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης, λίγο μετά το τέλος της πρόβας, και το πρώτο πράγμα που της ζητώ είναι να μου μιλήσει λίγο γι' αυτή την ενασχόλησή της με το εφηβικό θέατρο. «Ασχολούμαι για δύο λόγους. Ο ένας είναι γιατί όλη μου η εκπαίδευση και η εμπειρία ήταν σε μία άλλη χώρα, την Αμερική, όπου δούλεψα με εφήβους. Έτσι, όταν ήρθα εδώ, είδα πως υπήρχε ένα κενό που μπορούσα να αναπληρώσω. Έτσι ξεκίνησα με το Chatroom. Ο δεύτερος λόγος είναι γιατί συνειδητοποιώ τον τελευταίο καιρό ότι και εγώ, ως έφηβη, αγαπούσα πάρα πολύ το θέατρο, αλλά ζώντας στην Πάτρα δεν είχα ανάλογα ερεθίσματα και ευκαιρίες. Αυτό ήταν ένα κομμάτι μου που είχε μείνει παραπονεμένο και ίσως τώρα, ως καλλιτέχνις, έχω τη δυνατότητα να καλύψω και αυτό το κενό».

Όσο για το τι της προσφέρει η ενασχόληση με τους εφήβους, είναι ξεκάθαρη. «Απίστευτα πράγματα. Είναι μια καταπληκτική πηγή ενέργειας, ενθουσιασμού κι ελπίδας. Από τη στιγμή που η εφηβεία μπει στο σωστό κανάλι, γίνεται πάρα πολύ δημιουργική. Επίσης, νομίζω ότι έτσι αποδαιμονοποιούμε και τελείως την ηλικία αυτή – αυτό που λέμε συνήθως για τους εφήβους ότι είναι περίεργοι, απομονωμένοι, κολλημένοι στα ηλεκτρονικά...». «Kαι δεν είναι στον κόσμο τους;» τη ρωτάω με ύφος ανθρώπου που μοιάζει να έχει ξεχάσει πώς είναι να είσαι έφηβος. «Όχι. Ή, μάλλον, θα το πω αλλιώς. Είναι στον κόσμο τους, αλλά σ' έναν κόσμο που θέλω πάρα πολύ να επισκέπτομαι. Είμαι πάρα πολύ περίεργη γι' αυτόν. Κάθε φορά που τα καταφέρνω, μου αποκαλύπτει πάρα πολύ ωραία πράγματα και πιστεύω πως είναι δικό μας χρέος να πάμε εμείς στον κόσμο αυτό και όχι να έρθουν αυτοί στον δικό μας, έτσι που τον έχουμε κάνει».

35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
 

Το θεατρικό έργο του Λένου Χρηστίδη γράφτηκε για το εφηβικό κοινό κατά παραγγελία της Στέγης και της ομάδας Grasshopper και προέκυψε μέσα από ένα workshop στο οποίο συμμετείχαν και μαθητές του 14ου Λυκείου Περιστερίου (πρωτοπαρουσιάστηκε σε μια πρώτη μορφή τον περασμένο Απρίλιο στο 3ο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου). Τώρα, ετοιμάζεται να παρουσιαστεί ξανά στη Στέγη σε νέα διασκευή, αυτήν τη φορά από έναν επαγγελματικό θίασο νέων ηθοποιών. Το σκηνικό της παράστασης τοποθετείται στο βαγόνι ενός τρένου που κινείται προς άγνωστη κατεύθυνση και παραπέμπει ακριβώς σε αυτό που είναι στην ουσία όχι μόνο το πέρασμα από την εφηβεία στην ενηλικίωση, αλλά και η ίδια η ζωή. Ένα ταξίδι προς το άγνωστο. Οι επιβάτες του είναι έξι ετερόκλητοι έφηβοι με διαφορετικές προσωπικότητες, ανάγκες και λόγους να θέλουν ν' ανέβουν σε αυτό το αλληγορικό τρένο. Η παράσταση επενδύεται καθ' όλη τη διάρκειά της με ροκ μουσικές, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές σε πράγματα με τα οποία ασχολούνται οι έφηβοι σήμερα, όπως είναι τα social media και το YouTube.

Πώς είναι, όμως, γι' αυτούς τους νέους ηθοποιούς να υποδύονται τους εφήβους; «Είναι πρόκληση, υπό την έννοια ότι τα ζητήματα που σε απασχολούν, τελικά, όταν είσαι έφηβος δεν παύουν να σε απασχολούν ποτέ. Απλώς νομίζεις μεγαλώνοντας ότι αυτό ήταν μια φάση που πάει, πέρασε, αλλά μπαίνοντας σε αυτήν τη διαδικασία, σε αυτές τις πρόβες, με αυτό το κείμενο, εγώ προσωπικά συνειδητοποίησα ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα. Τα ίδια ζητήματα με απασχολούν, απλώς κάποιες στιγμές ίσως αντιμετωπίζω πιο ψύχραιμα το γεγονός ότι δεν μπορώ να δώσω απαντήσεις» λέει η Αντιγόνη Φρυδά, ενώ για τον Γιάννη Νιάρρο τα πράγματα είναι διαφορετικά: «Εγώ θα έλεγα ότι κάποια ζητήματα που με απασχολούσαν τότε, είχα το θάρρος, λόγω άγνοιας, να τα αντιμετωπίσω με έναν τρόπο που τότε θεωρούσα ότι είναι σωστός – είχα και την όρεξη να το κάνω. Μεγαλώνοντας πιστεύω ότι γίνομαι όλο και πιο κυνικός και απαισιόδοξος».

Λίγο πριν φύγω, κάνω μια τελευταία ερώτηση: «Τελικά, πόσο δύσκολο είναι το ταξίδι της ενηλικίωσης;». Ο Θανάσης Μεγαλόπουλος μοιάζει σίγουρος: «Είναι τόσο δύσκολο, όσο οποιαδήποτε άλλη στιγμή και επιλογή της ζωής σήμερα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει διαβάθμιση στο πόσο δύσκολο είναι να ενηλικιώνεσαι. Είναι όσο δύσκολο είναι να ψάχνεις για δουλειά, να μεγαλώνεις παιδιά, να διατηρείς τις ανθρώπινες σχέσεις, όταν εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να διατηρηθούν, όσο δύσκολο είναι να ερωτεύεσαι, να αγωνίζεσαι, να παλεύεις, τα πάντα».

35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι: Αντιγόνη Φρυδά, Γιάννης Νιάρρος, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Βαγγέλης Κρανιώτης, Νατάσα Παπανδρέου, Χαρά Ιωάννου.
Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ