Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
«Ο Τζιμ Κάρεϊ του βιβλίου είναι ένας αντιπρόσωπος – είναι το άβαταρ οποιουδήποτε θα μπορούσε να είναι στην θέση μου ως καλλιτέχνης, ως σταρ, ως διασημότητα και ζει σ΄ αυτόν τον κόσμο προνομίων, υπερβολών, λαιμαργίας, ναρκισσισμού και ματαιοδοξίας».
0



ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ημι-αυτοβιογραφικής νουβέλας που υπογράφει ο Τζιμ Κάρεϊ μαζί με τον συγγραφέα Dana Vachon και έχει τον –χαρακτηριστικό του ύφους και των προθέσεων της– τίτλο «Απομνημονεύματα και Παραπληροφόρηση» ("Memoirs and Misinformation"), βρίσκουμε τον ίδιο το διάσημο σταρ στο μέσον μιας βαριάς υπαρξιακής κρίσης. Εγκλωβισμένος στο σπίτι του στο Λος Άντζελες, βλέπει όλη μέρα Netflix και βίντεο στο YouTube, πιστεύει ότι οι επιτυχίες του ως ηθοποιού, τόσο σε κωμικούς όσο και σε δραματικούς ρόλους, ανήκουν στο μακρινό παρελθόν, και το μυαλό του έχει κολλήσει στο αναπόφευκτο τέλος όχι μόνο του ίδιου αλλά και του σύμπαντος.

Κάπως έτσι ξεκινά μια σατιρική περιπλάνηση στις εμμονές της αυτοαναφορικής κουλτούρας του Χόλιγουντ. Συγχρόνως με την αναζήτηση μηνύματος στην ζωή του, ο ήρωάς μας δέχεται πρόταση να υποδυθεί τον Μάο Τσετούνγκ σε μια ταινία με θέμα τη ζωή του Κινέζου ηγέτη, ενώ επίσης έρχεται αντιμέτωπος, μεταξύ άλλων με την πύρινη λαίλαπα των καλοκαιρινών πυρκαγιών, με μια ομάδα αποκλειστικά θηλυκών οικο-τρομοκρατών και με μια εξωγήινη εισβολή.

Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ σ΄ αυτή τη φάση της δημιουργικής ζωής μου κάτι πιο βαρετό από το να κάτσω να καταγράψω τα πραγματικά γεγονότα της ζωής μου με κάποιου είδους χρονολογική σειρά. Να προσπαθήσω δηλαδή να επεκτείνω το brand μου. Δεν είναι τέτοιο πράγμα...

Όπως εξηγεί ο ίδιος ο Τζιμ Κάρεϊ στη συνέντευξή του που δημοσιεύεται στους New York Times, «είναι το τέλος του κόσμου κι έχουμε το τέλειο βιβλίο γι' αυτό».

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
Ο Τζιμ Κάρεϊ σε φωτογραφία «καραντίνας» που ανέβασε ο ίδιος στα τέλη Απριλίου στο Twitter.

«Όχι το τέλος του πολιτισμού συνολικά» σπεύδει να ξεκαθαρίσει. «Απλά το τέλος ενός κόσμου, το τέλος του εγωιστικού κόσμου. Αυτό περνάμε τούτο τον καιρό...». Όσο για το κατά πόσο ισχύει το πρώτο σκέλος του τίτλου του βιβλίου («απομνημονεύματα»), λέει:

«Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ σ' αυτήν τη φάση της δημιουργικής ζωής μου κάτι πιο βαρετό από το να κάτσω να καταγράψω τα πραγματικά γεγονότα της ζωής μου με κάποιου είδους χρονολογική σειρά. Να προσπαθήσω δηλαδή να επεκτείνω το brand μου. Δεν είναι τέτοιο πράγμα... Ο Τζιμ Κάρεϊ του βιβλίου είναι ένας αντιπρόσωπος – είναι το άβαταρ οποιουδήποτε θα μπορούσε να είναι στην θέση μου ως καλλιτέχνης, ως σταρ, ως διασημότητα και ζει σ' αυτόν τον κόσμο προνομίων, υπερβολών, λαιμαργίας, ναρκισσισμού και ματαιοδοξίας. Κάποια από αυτά που περιγράφονται συνέβησαν πραγματικά, απλά δεν μπορεί να είναι σίγουρος ο αναγνώστης ποια ακριβώς είναι αυτά».

Το Χόλιγουντ που παρουσιάζεται στο βιβλίο κατοικείται από μυθοπλαστικές εκδοχές πραγματικών σταρ όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου, ο Νίκολας Κέιτζ και ο Άντονι Χόπκινς, μεταξύ άλλων. Όπως λέει στη συνέντευξή του ο ηθοποιός, έχει στείλει σε κάθε ηθοποιό ο οποίος αναφέρεται με το όνομά του στο κείμενο, μια «επεξηγηματική επιστολή» στην οποία ξεκαθαρίζει τους στόχους της νουβέλας του: «Πρόκειται για σάτιρα και για παρωδία, με διάθεση σεβασμού όμως. Οι περισσότεροι που αναφέρονται στο βιβλίο είναι άνθρωποι που εκτιμώ βαθιά».

Ο Νίκολας Κέιτζ, λόγου χάρη, εμφανίζεται ως συλλέκτης κρανίων δεινοσαύρων αλλά και ως ο καλύτερος φίλος του αφηγητή. Ο Κάρεϊ λέει ότι ο αληθινός Κέιτζ γνωρίζει για τον χαρακτήρα του στο βιβλίο και έχει δώσει την απόλυτη έγκρισή του: «Του μίλησα πριν λίγες μέρες και μου είπε ότι είναι πολύ κολακευμένος. Βοηθάει βέβαια το ότι του έχω δώσει τις καλύτερες ατάκες».

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
Με τον Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος αποτελεί έναν από τους κεντρικούς χαρακτήρες του βιβλίου.

Ένας άλλος διάσημος σταρ ο οποίος εμφανίζεται στο βιβλίο είναι ο Τομ Κρουζ, όχι όμως με το πραγματικό του όνομα, αλλά ως "Laser Jack Lighting", προς αποφυγή πιθανής μήνυσης. «Απλά κάνουμε λίγη πλάκα με την εμμονή που υπάρχει στο Χόλιγουντ με τις μηνύσεις και τις αγωγές για συκοφαντική δυσφήμιση. Τον ξέρω τον Τομ Κρουζ, ελπίζω να μην παρεξηγηθεί και να θέλει να με πλακώσει. Θα το δεχτώ το ξύλο για χάρη της τέχνης».

Πόσο όμως αντικατοπτρίζει το βιβλίο τα αληθινά συναισθήματα του Τζιμ Κάρεϊ για το Χόλιγουντ;


«Το "Truman Show" δεν ήταν ατύχημα» απαντά. «Είμαι κι εγώ ένα άτομο που ξαφνικά μια μέρα κοίταξε ψηλά και είδε τους μηχανισμούς και τα φώτα πίσω από το σκηνικό. Κάθε νέο πρότζεκτ που συμμετέχω είναι σα να ανασκευάζω τον εαυτό μου από την αρχή. Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου είχα απαιτήσεις από το κοινό μου κι εκείνο με τη σειρά του μου επέτρεπε να μεταμορφώνομαι».

Με στοιχεία από τους New York Times

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Βιβλίο / «Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Το πρωτότυπο science fiction μυθιστόρημα «Οι υπάλληλοι» της Δανής Όλγκα Ράουν κερδίζει υποψηφιότητα για Booker, προβλέποντας εικόνες από τη ζωή αλλόκοτων υπαλλήλων στο μέλλον, βγαλμένες από το πιο ζοφερό παρόν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει – και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Βιβλίο / Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας μιλά στη LiFO με αφορμή το βιβλίο του «Πέρα από τη συναίνεση» για μερικά από τα πιο δύσκολα ζητήματα της εποχής: τη βία μέσα στη φαντασίωση, τον νέο πουριτανισμό, τα όρια της επιθυμίας και την εύθραυστη, συνεχώς μεταβαλλόμενη έννοια του τι σημαίνει να είσαι άνδρας σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ