Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
«Ο Τζιμ Κάρεϊ του βιβλίου είναι ένας αντιπρόσωπος – είναι το άβαταρ οποιουδήποτε θα μπορούσε να είναι στην θέση μου ως καλλιτέχνης, ως σταρ, ως διασημότητα και ζει σ΄ αυτόν τον κόσμο προνομίων, υπερβολών, λαιμαργίας, ναρκισσισμού και ματαιοδοξίας».
0



ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ημι-αυτοβιογραφικής νουβέλας που υπογράφει ο Τζιμ Κάρεϊ μαζί με τον συγγραφέα Dana Vachon και έχει τον –χαρακτηριστικό του ύφους και των προθέσεων της– τίτλο «Απομνημονεύματα και Παραπληροφόρηση» ("Memoirs and Misinformation"), βρίσκουμε τον ίδιο το διάσημο σταρ στο μέσον μιας βαριάς υπαρξιακής κρίσης. Εγκλωβισμένος στο σπίτι του στο Λος Άντζελες, βλέπει όλη μέρα Netflix και βίντεο στο YouTube, πιστεύει ότι οι επιτυχίες του ως ηθοποιού, τόσο σε κωμικούς όσο και σε δραματικούς ρόλους, ανήκουν στο μακρινό παρελθόν, και το μυαλό του έχει κολλήσει στο αναπόφευκτο τέλος όχι μόνο του ίδιου αλλά και του σύμπαντος.

Κάπως έτσι ξεκινά μια σατιρική περιπλάνηση στις εμμονές της αυτοαναφορικής κουλτούρας του Χόλιγουντ. Συγχρόνως με την αναζήτηση μηνύματος στην ζωή του, ο ήρωάς μας δέχεται πρόταση να υποδυθεί τον Μάο Τσετούνγκ σε μια ταινία με θέμα τη ζωή του Κινέζου ηγέτη, ενώ επίσης έρχεται αντιμέτωπος, μεταξύ άλλων με την πύρινη λαίλαπα των καλοκαιρινών πυρκαγιών, με μια ομάδα αποκλειστικά θηλυκών οικο-τρομοκρατών και με μια εξωγήινη εισβολή.

Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ σ΄ αυτή τη φάση της δημιουργικής ζωής μου κάτι πιο βαρετό από το να κάτσω να καταγράψω τα πραγματικά γεγονότα της ζωής μου με κάποιου είδους χρονολογική σειρά. Να προσπαθήσω δηλαδή να επεκτείνω το brand μου. Δεν είναι τέτοιο πράγμα...

Όπως εξηγεί ο ίδιος ο Τζιμ Κάρεϊ στη συνέντευξή του που δημοσιεύεται στους New York Times, «είναι το τέλος του κόσμου κι έχουμε το τέλειο βιβλίο γι' αυτό».

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
Ο Τζιμ Κάρεϊ σε φωτογραφία «καραντίνας» που ανέβασε ο ίδιος στα τέλη Απριλίου στο Twitter.

«Όχι το τέλος του πολιτισμού συνολικά» σπεύδει να ξεκαθαρίσει. «Απλά το τέλος ενός κόσμου, το τέλος του εγωιστικού κόσμου. Αυτό περνάμε τούτο τον καιρό...». Όσο για το κατά πόσο ισχύει το πρώτο σκέλος του τίτλου του βιβλίου («απομνημονεύματα»), λέει:

«Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ σ' αυτήν τη φάση της δημιουργικής ζωής μου κάτι πιο βαρετό από το να κάτσω να καταγράψω τα πραγματικά γεγονότα της ζωής μου με κάποιου είδους χρονολογική σειρά. Να προσπαθήσω δηλαδή να επεκτείνω το brand μου. Δεν είναι τέτοιο πράγμα... Ο Τζιμ Κάρεϊ του βιβλίου είναι ένας αντιπρόσωπος – είναι το άβαταρ οποιουδήποτε θα μπορούσε να είναι στην θέση μου ως καλλιτέχνης, ως σταρ, ως διασημότητα και ζει σ' αυτόν τον κόσμο προνομίων, υπερβολών, λαιμαργίας, ναρκισσισμού και ματαιοδοξίας. Κάποια από αυτά που περιγράφονται συνέβησαν πραγματικά, απλά δεν μπορεί να είναι σίγουρος ο αναγνώστης ποια ακριβώς είναι αυτά».

Το Χόλιγουντ που παρουσιάζεται στο βιβλίο κατοικείται από μυθοπλαστικές εκδοχές πραγματικών σταρ όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου, ο Νίκολας Κέιτζ και ο Άντονι Χόπκινς, μεταξύ άλλων. Όπως λέει στη συνέντευξή του ο ηθοποιός, έχει στείλει σε κάθε ηθοποιό ο οποίος αναφέρεται με το όνομά του στο κείμενο, μια «επεξηγηματική επιστολή» στην οποία ξεκαθαρίζει τους στόχους της νουβέλας του: «Πρόκειται για σάτιρα και για παρωδία, με διάθεση σεβασμού όμως. Οι περισσότεροι που αναφέρονται στο βιβλίο είναι άνθρωποι που εκτιμώ βαθιά».

Ο Νίκολας Κέιτζ, λόγου χάρη, εμφανίζεται ως συλλέκτης κρανίων δεινοσαύρων αλλά και ως ο καλύτερος φίλος του αφηγητή. Ο Κάρεϊ λέει ότι ο αληθινός Κέιτζ γνωρίζει για τον χαρακτήρα του στο βιβλίο και έχει δώσει την απόλυτη έγκρισή του: «Του μίλησα πριν λίγες μέρες και μου είπε ότι είναι πολύ κολακευμένος. Βοηθάει βέβαια το ότι του έχω δώσει τις καλύτερες ατάκες».

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
Με τον Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος αποτελεί έναν από τους κεντρικούς χαρακτήρες του βιβλίου.

Ένας άλλος διάσημος σταρ ο οποίος εμφανίζεται στο βιβλίο είναι ο Τομ Κρουζ, όχι όμως με το πραγματικό του όνομα, αλλά ως "Laser Jack Lighting", προς αποφυγή πιθανής μήνυσης. «Απλά κάνουμε λίγη πλάκα με την εμμονή που υπάρχει στο Χόλιγουντ με τις μηνύσεις και τις αγωγές για συκοφαντική δυσφήμιση. Τον ξέρω τον Τομ Κρουζ, ελπίζω να μην παρεξηγηθεί και να θέλει να με πλακώσει. Θα το δεχτώ το ξύλο για χάρη της τέχνης».

Πόσο όμως αντικατοπτρίζει το βιβλίο τα αληθινά συναισθήματα του Τζιμ Κάρεϊ για το Χόλιγουντ;


«Το "Truman Show" δεν ήταν ατύχημα» απαντά. «Είμαι κι εγώ ένα άτομο που ξαφνικά μια μέρα κοίταξε ψηλά και είδε τους μηχανισμούς και τα φώτα πίσω από το σκηνικό. Κάθε νέο πρότζεκτ που συμμετέχω είναι σα να ανασκευάζω τον εαυτό μου από την αρχή. Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου είχα απαιτήσεις από το κοινό μου κι εκείνο με τη σειρά του μου επέτρεπε να μεταμορφώνομαι».

Με στοιχεία από τους New York Times

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ