Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ δεν θυμάται αν κοιμήθηκε με τον Γουόρεν Μπίτι, αλλά είναι πιθανό

Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ δεν θυμάται αν κοιμήθηκε με τον Γουόρεν Μπίτι, αλλά είναι πιθανό Facebook Twitter
«Έκρυβα το πρόσωπό μου», γράφει, «γιατί ήμουν αρκετά σίγουρη ότι θα γινόμουν διάσημη κάποια μέρα και δεν ήθελα να θυμάται κανείς ότι ήμουν εκείνο το κορίτσι που τους έδειχνε τις θέσεις τους στο σινεμά». Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ από την ογκώδη αυτοβιογραφία της: Μεγάλωσε σε δύσκολες συνθήκες στο Μπρούκλιν και ο πατέρας της, τον οποίον υπεραγαπούσε, πέθανε όταν ήταν μικρή. Η Μπάρμπρα αγαπάει πολύ το φαγητό και τα ωραία ρούχα. Δεν ξέρει όμως να μαγειρεύει –δεν έμαθε ποτέ– ενώ άφηνε τα νύχια της μακριά για να μη χρειαστεί ποτέ να δακτυλογραφήσει και να γίνει γραμματέας, όπως ήθελε η μητέρα της.

Έχει παρακολουθήσει ακριβώς ένα και μόνο μάθημα τραγουδιού στη ζωή της. Κατά καιρούς, ο κόσμος της έχει πει ποικιλοτρόπως ότι είναι όμορφη έστω και μ’ έναν «ιδιαίτερο» τρόπο, της έχουν πει επίσης όμως ότι μοιάζει με «συμπαθή μυρμηγκοφάγο» και με «θαλασσοδαρμένο κουνάβι», ότι το πρόσωπό της διακρίνεται από ένα «εξεταστικό βλέμμα που χαρακτηρίζει τα κυνηγόσκυλα».

Μαθαίνουμε επίσης κάτι αναμενόμενο ίσως, ότι πρόκειται δηλαδή για ένα άτομο που ξέρει τι θέλει και ποτέ δεν αμφιβάλλει πραγματικά ότι θα το πάρει. Σε μια ανεκδοτολογική αναφορά στις αρχές του βιβλίου, η Στρέιζαντ θυμάται τις μέρες που εργαζόταν ως ταξιθέτρια σε έναν κινηματογράφο, πολύ πριν καν παίξει τον πρώτο της ρόλο.

Το μεγαλύτερο μέρος από τις χίλιες σελίδες του βιβλίου της 81χρονης ντίβας δεν προέρχεται από την παπαγαλία των επαίνων για το έργο της.

«Έκρυβα το πρόσωπό μου», γράφει, «γιατί ήμουν αρκετά σίγουρη ότι θα γινόμουν διάσημη κάποια μέρα και δεν ήθελα να θυμάται κανείς ότι ήμουν εκείνο το κορίτσι που τους έδειχνε τις θέσεις τους στο σινεμά». Η Μπάρμπρα σχεδιάζει μόνη της τα ρούχα της και στη συνέχεια ζητά από την Donna Karan να της τα ράψει. Και το πιο εκπληκτικό ίσως: Κάποτε ήθελε τόσο πολύ έναν πίνακα του Μοντιλιάνι που έμαθε μόνη της να ζωγραφίζει και έφτιαξε το δικό της αντίγραφο.

cover
My name is Barbra, Barbra Streisand

Όπως ήταν επίσης αναμενόμενο ίσως, υπάρχουν πολλά, πολλά αποσπάσματα σε αυτό το βιβλίο από ανθρώπους που λένε πόσο σπουδαία είναι. Λαμπρές κριτικές για την εποχή που ήταν τραγουδίστρια στο κλαμπ Bon Soir της Νέας Υόρκης, όπου κάποιος προβλέπει (με ακρίβεια) ότι θα φτάσει στην κορυφή, και για τους πρώιμους ρόλους της στα μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, όπως το I Can Get It for You Wholesale και το Funny Girl.

Η οντισιόν της για το πρώτο ήταν προφανώς τόσο καλή που ο παραγωγός είπε σε έναν από τους διευθυντές σκηνής: «Μην την αφήσετε να φύγει. Για σιγουριά, κλειδώστε και την πόρτα».

Ένας έπαινος για την ερμηνεία της είναι επίσης η αρχή του πρώτου της γάμου, με τον ηθοποιό Έλιοτ Γκουλντ, ο οποίος της τηλεφώνησε μετά από εκείνη την οντισιόν και της είπε πριν κλείσει το τηλέφωνο: «Είμαι ο Έλιοτ Γκουλντ. Ήμουν εκεί σήμερα το απόγευμα και πιστεύω ότι ήσουν εξαιρετική».

Το μεγαλύτερο μέρος όμως από τις χίλιες σελίδες του βιβλίου της 81χρονης ντίβας δεν προέρχεται από την παπαγαλία των επαίνων για το έργο της. Προέρχεται από το τεράστιο επίπεδο λεπτομέρειας με το οποίο αναλύει τη δημιουργική της διαδικασία: την επεξεργασία των ερμηνειών των τραγουδιών για τα άλμπουμ της, και στη συνέχεια τον τρόπο με τον οποίο εργάζεται ως σκηνοθέτρια, επιμελούμενη τα πάντα, πλάνο προς πλάνο, μέχρι και τους επιμέρους φακούς στις κάμερες.

Το πορτρέτο της Στρέιζαντ που βγαίνει μέσα από αυτά τα απομνημονεύματα είναι το πορτρέτο μιας γυναίκας που έχει ανάγκη και απαιτεί τον απόλυτο δημιουργικό έλεγχο της δουλειάς της. Η ίδια ελέγχει λεπτομερώς τα άλμπουμ της, τα τηλεοπτικά της αφιερώματα, τις ταινίες της. Όπως πολλοί από τους χαρακτήρες που υποδύεται, η Στρέιζαντ θέλει τα πάντα και δεν πρόκειται να συμβιβαστεί με οτιδήποτε λιγότερο.

Μπορεί η εμμονή της με τη δουλειά της να έχει σκοτώσει περισσότερες από μία σχέσεις της, αλλά εκείνη επιλέγει πάντα τη δουλειά. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Yentl είχαν κυκλοφορήσει φήμες στον Τύπο ότι είναι απαιτητική και δύσκολη στη συνεργασία της. Το βρετανικό επιτελείο παραγωγής της ταινίας είχε συντάξει τότε μια επιστολή προς τους Times του Λονδίνου στην οποία ισχυριζόταν το αντίθετο, μας λέει η ίδια, αλλά δεν δημοσιεύτηκε ποτέ.

Υπάρχει επίσης άφθονο celebrity κουτσομπολιό για να συντηρήσει την προσοχή του αναγνώστη στην πορεία. Όπως τα ειδύλλιά της με τον Μάρλον Μπράντο, τον Καναδό πρωθυπουργό Πιερ Τρουντό και τον κατά 28 χρόνια νεότερό της Αντρέ Αγκάσι, για να αναφέρουμε μόνο μερικούς – όλα αυτά βέβαια πριν από τον ευτυχισμένο γάμο της με τον Τζέιμς Μπρόλιν που διαρκεί 25 χρόνια ήδη.

Δεν μπορεί να θυμηθεί αν κοιμήθηκε με τον Γουόρεν Μπίτι, αλλά είναι πιθανό, όπως δηλώνει. Και βέβαια υπάρχει η μεγάλη σκιά που πλανάται πάνω από τις σελίδες του βιβλίου: η συναρπαστική για τον αναγνώστη αλλά τραγική για την ίδια σχέση της με τη μητέρα της, μια γυναίκα που ποτέ δεν μπόρεσε να εκφράσει κάποια υπερηφάνεια για την επιτυχία της κόρης της.

Με στοιχεία από το Slate

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ