Η επιστροφή του Ηρακλή Πουαρό

Η επιστροφή του Ηρακλή Πουαρό Facebook Twitter
Ο Ηρακλής Πουαρό ξέρει να διακρίνει λεπτομέρειες που κανείς άλλος δεν βλέπει και αν είναι τόσο σχολαστικός, είναι γιατί ένα έγκλημα προϋποθέτει πολλούς αντιπάλους στην ίδια σκακιέρα... Εικονογράφηση: Dreyk the Pirate/ LIFO
0

Ο Ηρακλής Πουαρό λερώνει πάντα το μουστάκι του, είναι λάτρης των κοσμημάτων, του καλού φαγητού και του ντελικάτου χιούμορ – αλλά με ένα βαθύ αίσθημα ηθικής και δικαίου. Ξέρει να διακρίνει λεπτομέρειες που κανείς άλλος δεν βλέπει και αν είναι τόσο σχολαστικός, είναι γιατί ένα έγκλημα προϋποθέτει πολλούς αντιπάλους στην ίδια σκακιέρα. Επίσης, ο ήρωας της Αγκάθα Κρίστι διαθέτει φλεγματικό χιούμορ, όπως οι Βρετανοί, και αντίστοιχες, αγγλοσαξωνικού τύπου συνήθειες. Οι απανταχού λάτρεις, φετιχιστές και αμετανόητοι οπαδοί του Βέλγου ντετέκτιβ που δημιούργησε η δαιμόνια συγγραφέας πριν από σαράντα χρόνια μπορούν πλέον να χαρούν που ο αγαπημένος τους Πουαρό αποκτά ξανά λογοτεχνική σάρκα και οστά από τα χέρια της Σόφι Χάνα. Η πετυχημένη συγγραφέας αστυνομικών κατάφερε να ξαναζωντανέψει τον δαιμόνιο ντετέκτιβ, γράφοντας τη συνέχεια των θρυλικών ιστοριών της Αγκάθα Κρίστι σε ένα βιβλίο που έτυχε της έγκρισης του ιδρύματος που φέρει το όνομά της. Το εγχείρημα ακούγεται πρωτότυπο, αλλά συνάδει με τη νέα τάση της βρετανικής λογοτεχνίας να αναβιώνει βιβλία και ήρωες που στοίχειωσαν βαθιά το ασυνείδητο των βιβλιόφιλων, με τους ιδανικότερους πάντα όρους: πρόσφατα ο Γουίλιαμ Μπόιντ έγραψε ένα βιβλίο για τον Τζέιμς Μποντ με αντίστοιχα μεγάλη επιτυχία. Το εγχείρημα, πάντως, της Χάνα έχει ήδη προκαλέσει μεγάλο αντίκτυπο στο εξωτερικό και οι φαν της Αγκάθα Κρίστι μπορούν να μετρούν αντίστροφα και στην Ελλάδα, αφού η επόμενη περιπέτεια του Ηρακλή Πουαρό φέρει τον τίτλο Έγκλημα με υπογραφή και πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 8 Οκτώβρη από τις εκδόσεις Διόπτρα. Το περιεχόμενο του βιβλίου και σχετικά αποσπάσματα κατάφερε να εξασφαλίσει σε αποκλειστικότητα η LifΟ για τους φανατικούς αναγνώστες της Κρίστι.

Υπόθεση: Το ήσυχο δείπνο του Πουαρό σε ένα λονδρέζικο καφέ διακόπτεται, όταν μια νεαρή γυναίκα τού εκμυστηρεύεται ότι πρόκειται να τη δολοφονήσουν. Έντρομη ενημερώνει τον Βέλγο ντετέκτιβ για όσα πρόκειται να συμβούν, αλλά τον παρακαλεί να μην ανακαλύψει τον δολοφόνο της – ούτε να τον τιμωρήσει. Την ίδια βραδιά ο Πουαρό μαθαίνει ότι τρεις ένοικοι ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στο κέντρο του Λονδίνου βρίσκονται δολοφονημένοι. Κι ενώ όλοι επιμένουν να του δίνουν διαφορετικά στοιχεία για το έγκλημα, ο ίδιος επιμένει να αποκαλύπτει τη δική του εκδοχή: τα μανικετόκουμπα που βρίσκονται στο στόμα του καθενός από τα θύματα αποκαλύπτουν τελετουργική δεξιότητα, ενώ ο τρόπος παράθεσης των πτωμάτων αποκαλύπτει τα δικά του μυστικά. Στο βιβλίο ο Πουαρό δείχνει να μην έχει αλλάξει καθόλου από τον αγαπημένο ήρωα που γνωρίσαμε, ενώ η απόδοση στα ελληνικά από τον Αύγουστο Κορτώ είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις θρυλικές μεταφράσεις των εκδόσεων Λυχνάρι. Οι λάτρεις του Πουαρό θα αναγνωρίσουν συγκεκριμένες περιγραφές και εκφράσεις, ενώ ακόμη και οι αναχρονισμοί έχουν να κάνουν με τον φετιχισμό και τη σκόπιμη ευλαβική προσήλωση στην παλιά μορφή του κειμένου.

Το αίνιγμα του τσέρι: «Μισή ώρα αργότερα, ο Πουαρό κι εγώ καθόμασταν και πίναμε καφέ πλάι στο αναμμένο τζάκι, στο "μυστικό μας σαλονάκι", όπως το είχε χαρακτηρίσει ο Λατσάρι – ένα δωμάτιο πίσω από την τραπεζαρία, στο οποίο δεν είχες πρόσβαση μέσω των κοινόχρηστων διαδρόμων. Οι τοίχοι ήταν καλυμμένοι με πορτρέτα που προσπαθούσα να αγνοήσω. Εμένα δώσε μου ηλιόλουστα τοπία, ή ακόμη και συννεφιασμένα, και τίποτε άλλο δεν θέλω. Τα μάτια είναι αυτά που μ' ενοχλούν στις απεικονίσεις ανθρώπων: δεν έχει σημασία ποιος τους ζωγράφισε. Ακόμα δεν έχω δει πορτρέτο που να αναιρέσει την πεποίθησή μου ότι ο εικονιζόμενος με κοιτάζει με διαπεραστική περιφρόνηση.


Μετά την πληθωρική του εμφάνιση στην τραπεζαρία, όπου είχε τον ρόλο του τελετάρχη, ο Πουαρό είχε περιπέσει ξανά σε κατήφεια.


"Πάλι με την Τζένι τρώγεστε, έτσι δεν είναι;" τον ρώτησα.


Παραδέχτηκε πως είχα δίκιο. "Δεν θέλω να μάθω ότι βρέθηκε μ' ένα μανικετόκουμπο στο στόμα, με το μονόγραμμα Π.Α.Τ. Είναι το νέο που τρέμω μην ακούσω".


"Μια και δεν μπορείτε να κάνετε οτιδήποτε γι' αυτήν επί του παρόντος, θα σας πρότεινα να σκεφτείτε κάτι άλλο" τον συμβούλευσα.


"Τι πρακτικό πνεύμα που είστε, Κάτσμπουλ. Ωραία, λοιπόν. Ας σκεφτούμε τα φλιτζάνια".


"Τα φλιτζάνια;"


"Ναι. Σε τι συμπέρασμα σας οδηγούν;"


Αφού το συλλογίστηκα λίγο, κατέληξα: "Δεν έχω κάτι να πω σχετικά με τα φλιτζάνια".


Ο Πουαρό έβγαλε ένα μουρμουρητό ανυπομονησίας. "Τρία φλιτζάνια παραδόθηκαν στο δωμάτιο της Άιντα Γκράνσμπερι από τον σερβιτόρο Ράφαλ Μπόμπακ. Τρία φλιτζάνια για τρία άτομα, όπως θα περίμενε κανείς. Αλλά, όταν βρέθηκαν τα πτώματα, υπήρχαν μόνο δύο φλιτζάνια στο δωμάτιο".


"Το άλλο ήταν στο δωμάτιο της Χάριετ Σίπελ, μαζί με το πτώμα" είπα.


"Ακριβώς. Κι αυτό είναι πολύ περίεργο, έτσι δεν είναι; Μετέφερε η Σίπελ το φλιτζάνι με το πιατάκι στο δωμάτιό της πριν ή αφότου είχε προστεθεί το δηλητήριο στο τσάι; Όποια από τις δύο εκδοχές κι αν αποδεχθούμε, αναρωτιέμαι ποιος θα κουβαλούσε ένα φλιτζάνι τσάι κατά μήκος ενός ολόκληρου διαδρόμου και μέχρι το ασανσέρ ή θα κατέβαινε δύο ορόφους με τις σκάλες κρατώντας το. Είτε είναι γεμάτο, οπότε υπάρχει κίνδυνος να χυθεί, είτε είναι μισογεμάτο ή σχεδόν άδειο, οπότε δεν αξίζει να το κουβαλήσεις. Συνήθως, κανείς πίνει το τσάι στο δωμάτιο όπου σερβίρεται, n' est-ce pas;"


"Συνήθως, ναι. Ωστόσο, ο δολοφόνος αυτός μου δίνει την αίσθηση ότι απέχει παρασάγγας απ' το συνηθισμένο" είπα με κάποια εμπάθεια.


"Και τα θύματά του; Δεν είναι συνηθισμένοι άνθρωποι; Και πώς συμπεριφέρονται; Μου ζητάτε να πιστέψω ότι η Χάριετ Σίπελ κατεβαίνει με το φλιτζάνι της δύο ορόφους, μέχρι το δωμάτιό της, κάθεται στην πολυθρόνα να το πιει και σχεδόν αμέσως μετά ο δολοφόνος τής χτυπά την πόρτα και δράττεται της ευκαιρίας να ρίξει υδροκυάνιο στο φλιτζάνι της; Και ο Ρίτσαρντ Νέγκους, σας θυμίζω, επίσης, φεύγει από το δωμάτιο της Άιντα Γκράνσμπερι για άγνωστο λόγο, αλλά φροντίζει να επιστρέψει στο δικό του δωμάτιο αμέσως μετά, μ' ένα ποτήρι τσέρι που κανένας από το ξενοδοχείο δεν του έδωσε".


"Υποθέτω, αν το θέλετε έτσι..." είπα.


Ο Πουαρό εξακολούθησε σαν να μην είχα μόλις συναινέσει. "Α, όταν τον επισκέπτεται ο δολοφόνος, ο Ρίτσαρντ Νέγκους κάθεται κι αυτός με το ποτό του και του λέει: "Μα, φυσικά και να μου ρίξετε δηλητήριο στο τσέρι". Μήπως η Άιντα Γκράνσμπερι όλη αυτή την ώρα περιμένει υπομονετικά στο δωμάτιο 317, ολομόναχη, την άφιξη του δολοφόνου; Πίνει το τσάι της, πολύ αργά. Βέβαια, θα ήταν αγένεια εκ μέρους της να το τελειώσει προτού την επισκεφθεί ο δολοφόνος – πώς θα μπορέσει να τη δηλητηριάσει μετά; Πού θα ρίξει το υδροκυάνιο του;"


"Δεν νομίζω ότι μια γυναίκα που φεύγει από ένα δωμάτιο θυμωμένη παίρνει μαζί της ένα μισογεμάτο φλιτζάνι τσάι" είπε ο Πουαρό. "Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα κρύωνε μέχρι να φτάσει στο δωμάτιο 121;"


"Εγώ πίνω συχνά κρύο τσάι" είπα. "Και μάλιστα μου αρέσει".


Ο Πουαρό ανασήκωσε τα φρύδια. "Αν δεν ήξερα ότι είστε ειλικρινής άνθρωπος, θα δυσκολευόμουν να το πιστέψω. Κρύο τσάι! Αηδία"


(...)


"Σας πρόδωσα" είπε. "Όπως πρόδωσα και τον κύριο Λατσάρι, που μου είχε φερθεί τόσο καλά. Δεν... στην τραπεζαρία προηγουμένως δεν...». Σώπασε κι έτριψε πάλι τις παλάμες του.


"Δεν μας είπατε την αλήθεια;" ρώτησε ο Πουαρό.


"Κάθε μου λέξη ήταν αληθινή, κύριε!" είπε με αγανάκτηση ο Τόμας Μπρίγκνελ. "Θα ήμουν το ίδιο αχρείος με τον δολοφόνο, αν έλεγα ψέματα στην αστυνομία για κάτι τόσο σημαντικό".


"Δεν νομίζω ότι θα ήσασταν εξίσου ένοχος, μεσιέ".


"Δύο πράγματα παρέλειψα να αναφέρω και δεν φαντάζεστε, κύριε, πόσο λυπάμαι γι' αυτό. Βλέπετε, δεν είναι εύκολο για μένα να μιλώ μπροστά σε τόσο κόσμο. Έτσι ήμουν πάντα. Και ο λόγος που το έκανε ακόμη πιο δύσκολο προηγουμένως", έγνεψε προς την κατεύθυνση της τραπεζαρίας, "ήταν ότι δεν ήθελα να επαναλάβω κάτι που μου είπε ο Ρίτσαρντ Νέγκους, επειδή μου έκανε μια φιλοφρόνηση".


"Τι φιλοφρόνηση;"


"Δεν την άξιζα κύριε, ειλικρινά. Ένας συνηθισμένος άνθρωπος είμαι. Δεν έχω τίποτε ιδιαίτερο. Κάνω τη δουλειά μου, πληρώνομαι γι' αυτήν και προσπαθώ να την κάνω όσο καλύτερα μπορώ, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να με ξεχωρίσει κανείς και να με επαινέσει".


"Και ο Νέγκους σας επαίνεσε;" ρώτησε ο Πουαρό. "Σας θεώρησε ξεχωριστό, άξιο του επαίνου;"


"Μάλιστα, κύριε. Όπως σας είπα, δεν τον επεδίωξα και σαφώς δεν έκανα τίποτα για να τον αξίζω, αλλά όταν τον είδα και με είδε κι αυτός, μου είπε: "Α, κύριε Μπρίγκνελ, φαίνεστε ένας καθ' όλα άξιος νέος. Ξέρω ότι μπορώ να σας εμπιστευτώ αυτή την εκκρεμότητα". Και έπειτα, κύριε, έθιξε το θέμα που ανέφερα πριν – τον λογαριασμό, που ήθελε να πληρώσει ο ίδιος".


"Και δεν θέλατε να επαναλάβετε το κομπλιμέντο μπροστά σε όλους τους άλλους, έτσι δεν είναι;" είπε.

"Φοβόσασταν ότι θα ακουγόταν σαν καυχησιά;"


"Μάλιστα, κύριε. Έτσι ακριβώς. Είναι, όμως, και κάτι άλλο. Όταν τακτοποιήθηκε το θέμα του λογαριασμού, ο Ρίτσαρντ Νέγκους μου ζήτησε να φέρω ένα τσέρι. Εγώ ήμουν αυτός που το σέρβιρε – προσφέρθηκα να του το πάω στο δωμάτιό του, μα αυτός είπε πως δεν τον πείραζε να περιμένει. Κι όταν του το έφερα, εκείνος το πήρε και ανέβηκε με το ασανσέρ"».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM