21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Η εξωστρέφεια, η οποία είναι προφανές ότι για το ΕΛΙΒΙΠ αποτελεί στόχο, φαίνεται να επετεύχθη σε έναν βαθμό, παρότι υπάρχουν αρκετά ακόμα να γίνουν.
0


ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΣΥΖΗΤΗΜΕΝΗ αποδείχθηκε η 21η  Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε 8-11 Μαΐου, για πρώτη φορά από το νεοσύστατο Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού.

Αν και «μεταβατική», όπως την χαρακτήρισε ο Πρόεδρος του Δ.Σ., Νίκος Μπακουνάκης, η έκθεση ήταν σαφώς πιο οργανωμένη από την προηγούμενη, με τη διαφορά να είναι αισθητή ήδη από το αεροδρόμιο: ένα μεγάλο μπάνερ μαζί με ενημερωτικά φυλλάδια έκαναν γνωστή στον επισκέπτη τη λειτουργία μιας έκθεσης, που διαχρονικά μοιάζει να αφορά περισσότερο τους «μυημένους» και λιγότερο την πόλη στο σύνολό της.

Η εξωστρέφεια, η οποία είναι προφανές ότι για το ΕΛΙΒΙΠ αποτελεί στόχο, φαίνεται να επετεύχθη σε έναν βαθμό, παρότι υπάρχουν αρκετά ακόμα να γίνουν. «Οι συγγραφείς από μόνοι τους δεν φτιάχνουν λογοτεχνία, χρειάζεται αναγνωστικό κοινό», ανέφερε χαρακτηριστικά η Ιωάννα Καρυστιάνη κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου της βιβλίου «Κορνιζωμένοι», δείχνοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο πόσο απαραίτητη είναι η «δημιουργία» νέων αναγνωστών.

Καθώς η σύγκρουση για την ανάπλαση της ΔΕΘ-HELEXPO βρίσκεται σε εξέλιξη, με χιλιάδες Θεσσαλονικείς να διαφωνούν με τα σχέδια, ζητώντας τη μετεγκατάστασή της στη Σίνδο και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, το ΕΛΙΒΙΠ φαίνεται πως έχει ακόμα πολλά στοιχήματα να κερδίσει.

Ανάμεσα στις χιλιάδες κόσμου που πλημμύρισαν τα Περίπτερα της έκθεσης, φέρνοντας χαμόγελα σε διοργανωτές και εκδότες, υπήρχαν αρκετοί που ήταν φανερό πως την επισκέπτονταν για πρώτη φορά  – ενδεχομένως η λειτουργία του μετρό να έπαιξε και αυτή τον ρόλο της.

21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ανάμεσα στις χιλιάδες κόσμου που πλημμύρισαν τα Περίπτερα της έκθεσης, φέρνοντας χαμόγελα σε διοργανωτές και εκδότες, υπήρχαν αρκετοί που ήταν φανερό πως την επισκέπτονταν για πρώτη φορά.

«Μπορούμε να αγοράσουμε εδώ;», αναρωτιόντουσαν μεγαλόφωνα τρεις έφηβοι, ενώ δίπλα τους βάδιζε έχοντας αγκαλιά ένα αγιόκλημα από την παρακείμενη ανθοκομική έκθεση μια ηλικιωμένη κυρία. Περιπατητές με τα σκυλιά τους, γονείς με βρέφη σε καρότσια, περαστικοί τουρίστες, ξεχώριζαν ανάμεσα σε εκείνους οι οποίοι περιεργάζονταν τα βιβλία στα Περίπτερα, που φέτος φιλοξένησαν περισσότερους από τετρακόσιους εκδότες.

Η «φυλή» της έκθεσης ήταν για άλλη μια χρονιά εδώ, με το υπογραμμισμένο πρόγραμμα στα χέρια, τρέχοντας από συζήτηση σε παρουσίαση και κατακλύζοντας όλες τις εκδηλώσεις, ιδιαίτερα όσες είχαν σχέση με την πόλη. Δεν ήταν ωστόσο λίγες οι φορές που υπήρξαν παράπονα, μιας και συχνά οι εκδηλώσεις επικαλύπτονταν ηχητικά, δημιουργώντας δυσκολία στην παρακολούθησή τους.

Οι πανεπιστημιακοί αλλά και οι συγγραφείς της Θεσσαλονίκης ήταν και φέτος πανταχού παρόντες, στηρίζοντας με όλες τους τις δυνάμεις τον σημαντικό θεσμό – ανάμεσά τους και ο «λαϊκός ήρωας της Θεσσαλονίκης», όπως αποκάλεσε τον Θωμά Κοροβίνη ο Σταύρος Πετσόπουλος, εκδότης και επικεφαλής των Εκδόσεων Άγρα.

Η 21η ΔΕΒΘ είχε ως κύρια θεματική της την Ανθρώπινη Δημιουργικότητα και την Τεχνητή Νοημοσύνη, φιλοξενώντας ποικίλες απόψεις από την οπτική συγγραφέων, επαγγελματιών του βιβλίου, ακαδημαϊκών, εμπειρογνωμόνων, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, αλλά και αναγνωστών, σε ένα τοπίο που εξελίσσεται διαρκώς και με μεγάλη ταχύτητα, προκαλώντας αμηχανία αλλά και ανησυχία.

21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Ψηφιακός εγγραμματισμός, νέοι και διαδίκτυο, εκπαίδευση, γυναίκα και φεμινισμός, όψεις της λογοτεχνίας, έρευνες, μετανάστευση, κάθε μορφής βία, πόλεμος, μεταφραστικά ζητήματα, νέοι ανερχόμενοι ποιητές και πεζογράφοι ήταν θέματα που απασχόλησαν τη φετινή διοργάνωση, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκαν αρκετές συζητήσεις που αποδείχθηκαν πιο ενδιαφέρουσες από τις συμβατικές –ενίοτε και βαρετές– παρουσιάσεις βιβλίων.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι τις πρώτες δύο μέρες της έκθεσης περίπου 2.500 παιδιά από 57 σχολεία κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας της Θεσσαλονίκης και των γύρω νομών επισκέφθηκαν την Παιδική και Εφηβική Γωνιά, που φέτος επέστρεψε στο Περίπτερο 13, μετά τα παράπονα για την περσινή «εξορία» στο Περίπτερο 12.

Η επιλογή της πόλης Σάρτζα από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ως τιμώμενης χώρας στην 20η ΔΕΒΘ μπορεί να προκάλεσε αμηχανία και επικρίσεις, η όμορη Ιταλία φέτος, όμως, φαίνεται πως αποζημίωσε τους φιλαναγνώστες. Εκτός από τους σημαντικούς εκπροσώπους της, η Ιταλία οργάνωσε μία έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Αντρέα Καμιλέρι και μία για τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Ούγκο Πρατ, που μαζί με την Έκθεση Μίκης Θεοδωράκης αποτέλεσαν πόλο έλξης.

Η τιμώμενη χώρα ήταν ούτως ή άλλως στο επίκεντρο, καθώς κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης –στα οποία παρευρέθηκε ο Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας υποσχόμενος περαιτέρω στήριξη από το Υπουργείο– ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία εκλογής του νέου Πάπα, κάνοντας τους καλεσμένους Ιταλούς να ανοίγουν συχνά πυκνά τα κινητά τους. Όταν έγινε γνωστό ότι από την καπνοδόχο της Καπέλα Σιξτίνα βγήκε λευκός καπνός, η διπλανή μου Ιταλίδα εκδότρια ξέσπασε σε λυγμούς από τη συγκίνηση…

Στην ενότητα του επαγγελματικού προγράμματος, διεξήχθη φέτος για τρίτη χρονιά το πρόγραμμα fellowship που απευθύνεται σε επαγγελματίες του βιβλίου απ’ όλον τον κόσμο. Οι 30 καλεσμένοι του προγράμματος επιλέχθηκαν μέσα από 200 αιτήσεις. Το ΕΛΙΒΙΠ έχει ήδη προγραμματίσει επαφές με εκπροσώπους αντίστοιχων κέντρων βιβλίου της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Νορβηγίας και άλλων χωρών, προκειμένου να συζητηθούν καλές πρακτικές και συνέργειες. Στόχος επίσης είναι να σχεδιαστούν έρευνες για την αξιολόγηση των δεδομένων σε μια προσέγγιση σχεδιασμού στρατηγικών βασισμένων σε στοιχεία.

21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Την ατμόσφαιρα ήρθε να ταράξει το απόγευμα του Σαββάτου η παρέμβαση ομάδας εκδοτών, οι οποίοι μαζί με πολίτες βρέθηκαν στον χώρο όπου σύμφωνα με το πρόγραμμα θα πραγματοποιούνταν εκδήλωση με θέμα «Μεταβαλλόμενα τοπία της εβραϊκής λογοτεχνίας» και στην οποία θα έπαιρνε μέρος ο Ισραηλινός κριτικός λογοτεχνίας Oded Wolkstein. 

Ανοίγοντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης, οι συγκεντρωμένοι παρέμειναν στο σημείο διαβάζοντας ποιήματα Παλαιστινίων ποιητών και αποχώρησαν ειρηνικά, χωρίς παρέμβαση της αστυνομίας, όταν ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα –υπό τον ήχο χειροκροτημάτων από τα Περίπτερα της έκθεσης– ότι η συζήτηση θα ματαιωθεί.

Σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους, η κίνησή τους αυτή δεν στρεφόταν εναντίον των προσώπων που συμμετείχαν στη συζήτηση, ούτε εναντίον των Εβραίων εν γένει, αλλά υπαγορεύτηκε από το γεγονός ότι διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν η Πρεσβεία του Ισραήλ, επιλογή που εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε εμπρηστική.

21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Στο δελτίο τύπου της ΔΕΒΘ που ακολούθησε αναφέρεται σχετικά ότι «Το ΕΛΙΒΙΠ καταδικάζει κάθε μορφή λογοκρισίας και δεν αποκλείει συγγραφείς, βιβλία, συζητήσεις, εκδότες και φορείς που διοργανώνουν εκδηλώσεις με περιεχόμενο εστιασμένο στη λογοτεχνία, στη γλώσσα και στον πολιτισμό. Η θέση αρχής του ΕΛΙΒΙΠ είναι ότι οι διεθνείς εκθέσεις βιβλίου αποτελούν πλατφόρμες ελευθερίας, ανταλλαγής ιδεών και διαλόγου, καθώς και πολιτιστικές γέφυρες για τη δημοκρατία και την πολυφωνία.»

Παρότι οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις που ακολούθησαν την παρέμβαση υπέρ της Παλαιστίνης δεν έχουν ακόμα κοπάσει, το γεγονός ότι η φετινή διοργάνωση φέρει θετικό πρόσημο είναι αδιαμφισβήτητο. Το ΕΛΙΒΙΠ κατάφερε σε σύντομο σχετικά διάστημα να διοργανώσει την 21η ΔΕΒΘ με επιτυχία, παρά τις όποιες αστοχίες.

Καθώς η σύγκρουση για την ανάπλαση της ΔΕΘ-HELEXPO βρίσκεται σε εξέλιξη, με χιλιάδες Θεσσαλονικείς να διαφωνούν με τα σχέδια ζητώντας τη μετεγκατάστασή της στη Σίνδο και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, το ΕΛΙΒΙΠ φαίνεται πως έχει ακόμα πολλά στοιχήματα να κερδίσει.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός» ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Νίκος Μπακουνάκης / Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ, στην πρώτη του συνέντευξη, μιλά στη LIFO για τους στόχους και τις δράσεις του ιδρύματος και για το προσωπικό του όραμα για το βιβλίο. Ποιος ο ρόλος των μεταφράσεων στην πολιτιστική διπλωματία και πώς θα αυξηθεί η φιλαναγνωσία; 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας ύμνος για την γκέι αγάπη και τη φιλία σε έναν κόσμο όπου θερίζει το Aids

Βιβλίο / Ο ξεχασμένος «Κωνσταντίνος» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη κυκλοφορεί ξανά

Ένας ύμνος για την γκέι αγάπη και τη φιλία σε έναν κόσμο που τον θερίζει το AIDS. Μια τολμηρή ματιά την Αθήνα των ’90s μέσα από το απελπισμένο στόρι δύο γκέι εραστών. Ο «Κωνσταντίνος» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη ήταν εκτός κυκλοφορίας για τρεις σχεδόν δεκαετίες. Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί ξανά.
M. HULOT
Μαρκ Μπρέι: «Είναι δύσκολο να είσαι αντιφασίστας σήμερα στις ΗΠΑ»

Βιβλίο / Μαρκ Μπρέι: «Είναι δύσκολο να είσαι αντιφασίστας σήμερα στις ΗΠΑ»

Ο ιστορικός και συγγραφέας του βιβλίου «Antifa», που εγκατέλειψε πρόσφατα οικογενειακώς τις ΗΠΑ εξαιτίας απειλών που δέχτηκε για τη ζωή του, μιλά για την αμερικανική πολιτική σκηνή και για το αντιφασιστικό κίνημα σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νόρμαν Μέιλερ «Μάγισσα τέχνη»

Το πίσω ράφι / Νόρμαν Μέιλερ: «Οι καλλιτέχνες δίνουν όρκο να είναι εγωιστές. Ειδάλλως, δεν θα γίνει τίποτα»

Ο Αμερικανός συγγραφέας ξεκίνησε μη μπορώντας να συντάξει μια πρόταση, αλλά με το πρώτο του μυθιστόρημα ξεχώρισε. Έκτοτε διαβάστηκε, αμφισβητήθηκε, προκάλεσε κι έμεινε ως το τέλος διαυγής και θαρραλέος.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Βιβλίο / Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Πενήντα χρόνια μετά την άγρια δολοφονία του, οι προγνώσεις του για τον φασισμό είναι πιο επείγουσες από ποτέ, σημειώνει η Βρετανίδα συγγραφέας Ολίβια Λέινγκ, το νέο βιβλίο της οποίας περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία του «Σαλό (120 Μέρες στα Σόδομα)».
THE LIFO TEAM
Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM
«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ