Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Έφη Θεοδώρου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ρακίνα, Φαίδρα. Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα.
0

Η αυλαία ανοίγει στις 22 Ιουνίου με εκδήλωση του 9ου Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, την προβολή του Δεσμώτη του ιλίγγου (Vertigo, 1958) του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Η ταινία θεωρείται το αριστούργημα της συνολικής φιλμογραφίας του μεγάλου μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, εμπνευσμένο από τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης: ένας πρώην αστυνομικός παρασύρεται από μια μυστηριώδη γυναίκα σε μια ψύχωση ζωής και θανάτου.

Η ταινία θεωρείται το αριστούργημα της συνολικής φιλμογραφίας του μεγάλου μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, εμπνευσμένο από τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης: ένας πρώην αστυνομικός παρασύρεται από μια μυστηριώδη γυναίκα σε μια ψύχωση ζωής και θανάτου.

  

Στις 5 και 6 Ιουλίου η Σοφία Πάσχου σκηνοθετεί την παράσταση Θεογονία, ένα μεγάλο γλέντι. Ένα έργο των Patari Project εμπνευσμένο από το επικό ποίημα του Ησίοδου του 7ου αι. π.Χ., όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου και η γενεαλογία των θεών της ελληνικής μυθολογίας, ξεκινώντας από το Χάος και φτάνοντας στην ένωση της Γης και του Ουρανού, στους Ολύμπιους Θεούς, στον Προμηθέα, στην Πανδώρα, στην Τιτανομαχία και στον θρίαμβο του Δία επί του Κρόνου. Ένα φαντασμαγορικό σύμπαν επί σκηνής, με τον σοφό πατέρα Δία να πλαισιώνεται από γυναικείες θεότητες.


Στις 12 και 13 Ιουλίου η ομάδα χορού Griffόn της Ιωάννας Πορτόλου παρουσιάζει την παράσταση Kaos, αποτέλεσμα του ερευνητικού εργαστηρίου «Χάος & Τάξη» που ξεκίνησε έναν χρόνο πριν στο Λύκειο της Επιδαύρου. Ένα έργο για τον ατέρμονο αγώνα των ανθρώπων να καθιδρύσουν την έννομη τάξη των ορίων, την αρμονία και τις συλλογικότητες παλεύοντας στο χάος μέσα από βιβλικές εικόνες όπου οι Πρωτόπλαστοι περιπλανιούνται στη γη μιας σύγχρονης Βαβέλ.

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Στις 2 και 3 Αυγούστου η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί την τραγωδία του Ανδρέα Κάλβου, Οι Δαναΐδες. Φωτο: Βασίλης Ρουμελιωτάκης


Στις 19 και 20 Ιουλίου ο Δημήτρης Μπογδάνος σκηνοθετεί το βουκολικό ειδύλλιο του Λόγγου Δάφνις + Χλόη. Μία από τις διασημότερες και αρχετυπικές ιστορίες αγάπης όλων των εποχών με φόντο τη φύση της Λέσβου, όπου γράφτηκε, και τη διαρκή εναλλαγή των εποχών που συνοδεύονται από δραματικές ανατροπές. Τη μουσική υπογράφει ο David Lynch και παίζουν ο Γιάννης Φέρτης, η Έλλη Πασπαλά, ο Δημήτρης Πασσάς κ.ά.


Στις 26 και 27 Ιουλίου η Έφη Θεοδώρου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ρακίνα, Φαίδρα. Η νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη θα συμπληρώνεται από ηχογραφημένα θραύσματα του αυθεντικού κειμένου, ερμηνευμένα από ηθοποιούς της σύγχρονης πρωτοποριακής γαλλικής σκηνής. Πρωταγωνιστούν οι Μαρία Σκουλά, Γιάννος Περλέγκας και Γιάννης Παπαδόπουλος.


Τέλος, στις 2 και 3 Αυγούστου η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί την τραγωδία του Ανδρέα Κάλβου, Οι Δαναΐδες. Υπόδειγμα κλασικιστικού έργου του 1818, αναπαράγει τη φόρμα του αρχαίου προτύπου, αποτίνοντας φόρο τιμής στην πολιτική διάσταση της τραγωδίας. Τη μουσική υπογράφει η Monika και παίζουν ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, η Λένα Παπαληγούρα και ο Άρης Μπαλής.

Info:

22 Ιουνίου

Δεσμώτης του ιλίγγου (1958) του Άλφρεντ Χίτσκοκ

9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας

21:30

5-6 Ιουλίου

Θεογονία, ένα μεγάλο γλέντι

Σοφία Πάσχου - Patari Project

Εμπνευσμένο από τη Θεογονία του Ησίοδου

21:00

12-13 Ιουλίου

Kaos

Ιωάννα Πορτόλου - Ομάδα Χορού Griffón

21:30

19-20 Ιουλίου

Δημήτρης Μπογδάνος

Δάφνις + Χλόη

Το υπαίθριο ρομάντζο του Λόγγου

21:30

26-27 Ιουλίου

Φαίδρα του Ρακίνα

Έφη Θεοδώρου

21:30

2-3 Αυγούστου

Οι Δαναΐδες του Ανδρέα Κάλβου

Νατάσα Τριανταφύλλη

21:30

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / «Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Susanne Kennedy, μία από μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, διασκευάζει το αξέχαστο ντεμπούτο του Αμερικανού συγγραφέα σε μια από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Θέατρο / Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Δυναμικό «παρών» δίνει και φέτος ο σύγχρονος ξένος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών που τα τελευταία χρόνια κρατά πάντα μια σημαντική θέση στις δράσεις του γι’ αυτή την τέχνη, με το αθηναϊκό κοινό να ανταποκρίνεται ενθουσιωδώς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ