ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Η χορογράφος Νόρα Τσιπομίρ με έναν ακόμα ερμηνευτή επί σκηνής ανοίγουν το διεθνές ρεπερτόριο της Πειραιώς. Φωτο: Ιan Douglas
0

Το πανκ είναι το γνωστό μουσικό ρεύμα που άνθησε στα '70s και στα '80s, μπορεί όμως να αναφέρεται και σε μια ευρύτερη φιλοσοφία ζωής που αντιτίθεται στον καταναλωτισμό και τους κανόνες που επιβάλλει. Η χορογράφος Νόρα Τσιπομίρ με έναν ακόμα ερμηνευτή επί σκηνής ανοίγουν το διεθνές ρεπερτόριο της Πειραιώς με μια παράσταση χορού και μουσικής που εμπνέεται από τα νεανικά της χρόνια στη Ζιμπάμπουε και ερευνά, φυσικά με πανκ ματιά, την έννοια του μέλλοντος, η οποία στην πραγματικότητα είναι ενσωματωμένη στο παρόν. [30 Μαΐου - 1 Ιουνίου, nora chipaumire - #PUNK, Πειραιώς 260 (Α), 23:00]


Στο πλαίσιο του Ανοίγματος στην Πόλη, ο γαλλικός θίασος Περνέτ, που περιοδεύοντας εδώ και χρόνια στόχο έχει να κάνει τον σύγχρονο χορό προσβάσιμο σε ετερόκλητα κοινά και ηλικίες, θα βρεθεί στο Πεδίον του Άρεως την Ημέρα της Μουσικής. Εκεί, η χορογράφος Ναταλί Περνέτ θα παρουσιάσει ένα ευρηματικό συλλογικό παιχνίδι με τη συμμετοχή επαγγελματιών και ερασιτεχνών χορευτών, καθώς και της ελληνικής μπάντας Πόλκαρ του Γιώργου Παπαγεωργίου. [21 Ιουνίου, Compagnie Pernette - Χορός Περνέτ (Bal Pernette), Με τη συμμετοχή των Polkar, Πεδίον του Άρεως, 20:00]

Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος Facebook Twitter
O γαλλικός θίασος Περνέτ θα βρεθεί στο Πεδίον του Άρεως την Ημέρα της Μουσικής. Φωτο: Stephan Girard


Από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ, η δουλειά του Λιβανέζου Ομάρ Ρατζέχ φέρνει το άγνωστο σε πολλούς πρόσωπο του σύγχρονου χορού της Μέσης Ανατολής στην Αθήνα. Έντονα πολιτικός, ο Ρατζέχ αναφέρεται στον μιναρέ του Μεγάλου Τζαμιού στο Χαλέπι, ένα από τα μνημεία της ημι-ισοπεδωμένης πόλης που έχουν καταστραφεί, αντλώντας μνήμες από την παλιότερη καταστροφή της δικής του πατρίδας, της Βηρυτού, σε μια σύνδεση πόλεων και πολιτισμών με κοινό παρονομαστή το παράλογο του πολέμου και την απάθεια που δείχνουμε μπροστά στις εικόνες του. [25-26 Ιουνίου, Omar Rajeh - Maqamat - #minaret, Πειραιώς 260 (Η)
21:00]

Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος Facebook Twitter
H δουλειά του Λιβανέζου Ομάρ Ρατζέχ είναι από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ. Φωτο: Stephan Floss


Ένα από τα ανερχόμενα, αλλά ήδη γνωστά ονόματα του πορτογαλικού χορού, ο street dancer Μάρκο ντα Σίλβα Φερέιρα, που αναδείχθηκε νικητής στο «So you think you can dance» της χώρας του, έρχεται στην Αθήνα. Μια μελέτη πάνω στην έννοια της συλλογικότητας που χαρακτηρίζει τον χορό, από τις τελετουργίες της αρχαιότητας μέχρι τις σύγχρονες εκφάνσεις του και το street dance, το Brother υμνεί την ανάγκη για μοίρασμα και τις επιθυμίες που γεννιούνται από αυτή την κοινωνική ένωση. [29-30 Ιουνίου
Marco da Silva Ferreira - Brother, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

 

BROTHER | Marco da Silva Ferreira (teaser)


Με τέσσερις δεκαετίες ζωής, η ιταλική ομάδα Aterballetto έχει συνεργαστεί με διάσημα ονόματα απ' όλο τον κόσμο και στην Αθήνα έρχεται με ένα δίπτυχο: τις χορογραφίες Wolf του παλιού γνώριμου του φεστιβάλ, Ισραηλινού Χόφες Σέχτερ, και Bliss του Σουηδού Γιόχαν Ίνγκερ. Στο πρώτο μέρος οι χορευτές καταλαμβάνονται από μια ζωώδη ενέργεια, ενώ στο δεύτερο εμπνέονται από το διάσημο «Köln Concert» (1975) του Αμερικανού πιανίστα Κιθ Τζάρετ, μια συναυλία που ηχογραφήθηκε και έγινε ο σόλο τζαζ δίσκος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών. Μία ημέρα αργότερα, οι Aterballetto θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας, ερμηνεύοντας σύντομες χορογραφίες σε αστικούς χώρους με ιστορική σημασία για τις ανάγκες ενός πρωτότυπου πρότζεκτ που ενώνει τις τέχνες του χορού και της φωτογραφίας. [10 Ιουλίου, Fondazione Nazionale della Danza / Aterballetto - Wolf & BLISS, Πειραιώς 260 (Η), 21:00 // 11 Ιουλίου, Fondazione Nazionale della Danza / Aterballetto - In/Finito, 21:00, Ο χώρος θα ανακοινωθεί]

Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Η ιταλική ομάδα Aterballetto έρχεται στην Αθήνα με ένα δίπτυχο. Φωτο: Viola Berlanda

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι C. for Circus αναζητούν στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου αναλογίες με τη βία της καθημερινότητας

Θέατρο / Οι C. for Circus αναζητούν στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου αναλογίες με τη βία της καθημερινότητας

Η Ειρήνη Μακρή και ο Παύλος Παυλίδης, δύο εκ των μελών της πολυπληθούς θεατρικής ομάδας, σκηνοθετούν στο Φεστιβάλ Αθηνών το έργο του Ρωμαίου ποιητή, σχολιάζοντας την τρομακτική ανοχή που επιδεικνύουμε προς την καθημερινή βία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019: Όλες οι δωρεάν εκδηλώσεις

Culture / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019: Όλες οι δωρεάν εκδηλώσεις

Θέατρο, χορός, φιλοσοφικοί περίπατοι και παραστάσεις σε απροσδόκητους χώρους είναι μερικές από τις εκδηλώσεις που οι φίλοι του Φεστιβάλ Αθηνών θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το καλοκαίρι με ελεύθερη είσοδο
THE LIFO TEAM
«Ηλέκτρα / Ορέστης» σαν ψυχολογικό θρίλερ: Είδαμε στο Παρίσι την παράσταση του Ίβο βαν Χόβε που έρχεται στην Επίδαυρο

Αποκλειστικό / «Ηλέκτρα / Ορέστης» σαν ψυχολογικό θρίλερ: Είδαμε στο Παρίσι την παράσταση του Ίβο βαν Χόβε που έρχεται στην Επίδαυρο

Εντυπώσεις από την κοινή ανάγνωση του κορυφαίου Βέλγου σκηνοθέτη στις δύο τραγωδίες του Ευριπίδη, που έκανε πρεμιέρα στην Comédie-Française την περασμένη εβδομάδα
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ