Θεατρικό φεστιβάλ με θέμα την Αθήνα στα θέατρα Ακροπόλ και Βασιλάκου.

Θεατρικό φεστιβάλ με θέμα την Αθήνα στα θέατρα Ακροπόλ και Βασιλάκου. Facebook Twitter
0

Ένα θεατρικό φεστιβάλ αφιερωμένο στην Αθήνα και τους πολίτες της έρχεται στα θέατρα Ακροπόλ και Βασιλάκου.

Πέντε σκηνοθέτες «περπατούν» ο καθένας με το δικό του προσωπικό τρόπο στη σημερινή Αθήνα δημιουργώντας ένα φθινοπωρινό φεστιβάλ. Το φεστιβάλ με θέμα την Αθήνα ...την πόλη που της οφείλουμε πολλά και τίτλο «Αθήνα ...η Αθήνα σήμερα» θα παρουσιαστεί από τις 15 Οκτωβρίου και για ένα μήνα στα θέατρα Ακροπόλ και Βασιλάκου.

Ο Θοδωρής Γκόνης, ο Γιάννης Καλαβριανός, η Αλεξία Καλτσίκη, ο Ακύλλας Καραζήσης και ο Αντώνης Λουδάρος καλούνται μέσα από τις παραστάσεις που θα παρουσιάσουν να εκφράσουν την προσωπική τους σχέση με την Αθήνα: τις σκέψεις, τις εμπειρίες, τους φόβους τους.

«Λίγο-πολύ για όλους μας αυτή η πόλη ήταν η πρώτη σημαντική δυσκολία, ευλογία και κατάρα, το πρώτο σκαλί. Με αυτή μας τη χειρονομία φιλοδοξούμε να επιστρέψουμε μέρος από τα "οφειλόμενα" σε αυτήν και άρα σε όλους όσους υπήρξαν με τον τρόπο τους δάσκαλοι, συμμαθητές, συνεργάτες, συνοδοιπόροι και συνένοχοι», σημειώνει ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης.

«Το παγκάκι του κανένα» του Μισέλ Φάις

Σκηνοθεσία: Αλεξία Καλτσίκη

Η Αλεξία Καλτσίκη, ο Αντώνης Μυριαγκός και ο Στέλιος Ανδρονίκου (ερμηνεία), η Εύα Γουλάκου (σκηνικά–κοστούμια) και ο Αλέξης Ρέτσης (μουσική επιμέλεια) συναντώνται με το έργο του Μισέλ Φάις «Το παγκάκι του κανένα», για μια σκηνική δοκιμή πάνω στην περιπέτεια του βλέμματος. Δυο χαρακτήρες βγαλμένοι από τον παφλασμό του ανώνυμου πλήθους, ξεκολημμένοι από την τοιχογραφία της επείγουσας καθημερινότητας και μια αλλόκοτη φωνή μας παρασύρουν σε μια πυρετώδη πεζοπορία στην αβίωτη αλλά και φαντασμαγορική πραγματικότητα μιας άγνωστης και οικείας πόλης, μιας ωμής και τρυφερής πόλης σαν την Αθήνα.
Ένα αστεία αγχώδες κείμενο για το θρυμματισμένο παρόν μας, ένα γαϊτανάκι παρατηρητικής και αυτοπαρατηρητικής αναζήτησης, ένα κυκλικό παιχνίδι ιδιωτικού και δημόσιου βλέμματος.

Μισέλ Φάις «Το παγκάκι του κανένα». Φωτό: Ηλίας Κοσίντας

«Λυπιού» Ποίηση: Κατερίνα Αγγελάκη - Ρουκ

 Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

«Λυπιού λέω τον τόπο που επινόησα για να πηγαίνω όταν είμαι βαθιά λυπημένη»

Γοητευμένος από την ποίηση της Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ, ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης, συμμετέχει στο θεατρικό φεστιβάλ για την Αθήνα -που διοργανώνει ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ από 15 Οκτωβρίου έως 15 Νοεμβρίου- και με καμβά το ποίημα «Λυπιού» της Ρουκ δημιουργεί μία σκηνική σύνθεση χρησιμοποιώντας μάλιστα τραγούδια της Νina Simone, με δύο έξοχες ηθοποιούς –τραγουδίστριες, την Ελένη Κοκκίδου και την Ελένη Ουζουνίδου, αλλά και την ποιήτρια ....επί σκηνής. Την κινηματογράφιση κάνει ο Γρηγόρης Καραντινάκης, ενώ τα σκηνικά επιμελείται η Ελένη Στρούλια.

Θοδωρής Γκόνης

«Ο Μπήντερμαν και οι εμπρηστές» του Μαξ Φρις Από την Εταιρεία Θεάτρου Sforaris.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός

Μια πόλη αναστατώνεται από τους συνεχιζόμενους εμπρησμούς σπιτιών με πανομοιότυπο τρόπο. Δυο εμπρηστές μπαίνουν στα σπίτια με τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών τους και αφού τα γεμίζουν με βενζίνη, τους βάζουν φωτιά. Ο κ. Θεόφιλος Μπήντερμαν και η γυναίκα του Μπαμπέτ, είναι απολύτως βέβαιοι πως αν φτάσουν και στο δικό τους σπίτι, θα τους πετάξουν έξω. Και η ημέρα εκείνη έρχεται. Ο εμπρηστής χρησιμοποιεί όλα τα γνωστά μέσα προκειμένου να κάμψει τις όποιες αντιρρήσεις τους.

«Ο Μπήντερμαν και οι εμπρηστές» είναι ένα κείμενο για την απροθυμία των ανθρώπων να διδαχτούν και κοροϊδεύει με συγκαλυμμένο τρόπο, δηλαδή ανελέητα, τις συλλογικές προκαταλήψεις μιας εφησυχασμένης κοινωνίας.

Τα ερωτηματικά που προκύπτουν είναι πολλά και αναμενόμενα, συγκλίνοντας στο εξής θεμελιώδες: πώς γίνεται ο Μπήντερμαν να βλέπει το κακό να έρχεται και να μην κάνει τίποτε για να το σταματήσει. Είναι όπως έχει σημειώσει και ο ίδιος ο συγγραφέας στον υπότιτλο: «ένα διδακτικό έργο χωρίς δίδαγμα».

Γιάννης Καλαβριανός

«Ακυβέρνητη Πολιτεία/ Αθήνα. Σκίτσα, Πορτρέτα, Ιστορίες»

Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης

 

Μια πόλη είναι ό,τι φαντάζεται ο καθένας γι' αυτήν. Έτσι και η παράσταση αντιμετωπίζει την Αθήνα μυθολογικά. Μέσα από τα Ημερολόγια του Σεφέρη, αποσπάσματα του Βαλτινού, φράσεις του Βακαλόπουλου, αφηγήσεις του Νταλούκα. Περιγραφές του Χάκκα, ποιήματα του Σίμου του Υπαρξιστή, στίχους του Πουλικάκου.

Δέκα Αθηναίοι (ένα ηλικιωμένο ζευγάρι,ένας αρχιτέκτονας, μια μαθήτρια ,το μοντέλο ενός ζωγράφου, ένα γκαρσόνι, μια δασκάλα Θεάτρου με το παιδί της) με την παρουσία τους εικονογραφούν τον παρόντα χρόνο της πολης.

Ο μουσικός Λόλεκ δημιουργεί ζωντανά το soundtrack. O Aκύλλας Καραζήσης συντονίζει το σκηνικό συμβάν και εξηγεί: «Το θέαμα κινείται μεταξύ ντοκιμαντέρ και μουσικού jam session ». Σκηνικά- κοστούμια: Μαρία Πανουργιά.

Ακύλλας Καραζήσης

«ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ»

Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος

Κυρία, Μακεδονικής καταγωγής, με δικό της απάρτμεντ στ' Αναφιώτικα της Πλάκας, πρώην εκπαιδευτικός, ευπαρουσίαστη, παρ' ολίγον εστεμμένη, εξαιρετικού χαρακτήρα και ήθους, ευαίσθητη, φιλόζωη, με έφεση στον εθελοντισμό αναζητά θεατές με αντίστοιχα χαρακτηριστικά με σκοπό να γνωριστούν καλύτερα και να μοιραστούν μαζί της αισθήματα, μυρωδιές και σκέψεις μιας Αθήνας που αλλάζει διαρκώς μορφές και σχήματα.

Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος, Κείμενο: Έλενα Σολωμού - Φωτεινή Κώττη,

Σκηνικά και κοστούμια: Μαρία Καραπούλιου, Μουσική: Στέφανος Κόκκαλης, Φωτισμοί: Αργύρης Θέος, Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Θεοδώρου. Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλλα Γκίκα, Δημήτρης Τσέλιος.

* Οι παραστάσεις του φεστιβάλ θα πλαισιωθούν από μια βίντεο-εγκατάσταση, με την υπογραφή της σκηνογράφου Ελένης Στρούλια και θέμα «Εικόνες από ένα μέλλον».

Μικρές οθόνες με ακουστικά - ζωντανά κάδρα στους τοίχους του φουαγιέ προβάλλουν σε διαρκή επανάληψη σύντομα πλάνα από οικείες γωνιές της πόλης.

Η πλοκή είναι ασήμαντη: εικόνες από τους δρόμους και τις πλατείες της Αθήνας απ' αυτές που ο καθένας μας συναντά κάθε μέρα. Τυχαίες φιγούρες περαστικών που εμφανίζονται για λίγο και ξανά χάνονται.

Οι άνθρωποι που βλέπουμε δεν είναι ηθοποιοί αλλά τυχαίοι περαστικοί που δεν σκέφτονται ότι κάποιος τους παρατηρεί. Η καταγραφή τους από μια ακίνητη κάμερα θυμίζει τις κάμερες παρακολούθησης όσο και το βλέμμα του καθενός από εμάς που

περπατά στην πόλη και γίνεται ηθελημένα ή αθέλητα θεατής της ζωής των ανθρώπων της. Σε λίγα δευτερόλεπτα οι άνθρωποι χάνονται σε μια γωνία και η ιστορία τους για εμάς τελειώνει εκεί.

Το φόντο της ζωής μας, που σαν τέτοιο περνά κατά κανόνα απαρατήρητο, γίνεται εδώ κεντρικό θέμα και μας καλεί να στοχαστούμε τη διαδρομή του στο χρόνο και να αναρωτηθούμε για το μέλλον του, το μέλλον της πόλης.

Την εγκατάσταση υπογράφουν οι σκηνογράφοι Ελένη Στρούλια και Ζαΐρα Φαληρέα και θα παρουσιαστεί στο φουαγιέ του θεάτρου Ακροπόλ παράλληλα με την παράσταση «Λυπιού».

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ