Respublika: Το χρονολόγιο δημιουργίας της παράστασης και ένας οδηγός επιβίωσης για τη Μαλακάσα

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Τα μέλη της Respublika μοιράζονται με το κοινό τις αναμνήσεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που βίωσαν κατά τη διάρκεια του πειράματος. Φωτ.: Andrej Vasilenko
0

Σεπτέμβριος 2017

Μετά την πρεμιέρα του πρώτου έργου του στο Εθνικό Δραματικό Θέατρο της Λιθουανίας, ο Λούκας Τβαρκόβσκι, σε μια συζήτηση με τον Μαρτίνας Μπουντράιτις, ακούει για πρώτη φορά την ιστορία για τη Δημοκρατία της Παβλόβσκα (Paulava). 

Νοέμβριος 2018

Έρευνα πεδίου για κατάλοιπα στα εδάφη όπου εκτεινόταν η Δημοκρατία της Παβλόβσκα. Επισκέψεις σε πόλεις και κοινότητες της περιοχής, έρευνα σε μουσεία και επίσκεψη σε μια απομονωμένη θρησκευτική κοινότητα γυναικών.

Νοέμβριος 2018

Συναντήσεις με άτομα που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην παράσταση-πείραμα Respublika. Χτίσιμο μιας ομάδας.

Η κοινότητα αρχικά απαρτίζεται από 20 άτομα που σύντομα παθιάζονται με την ηλεκτρονική μουσική και τον χορό, και τα εντάσσουν στην καθημερινή τους ρουτίνα. Μέσα στους επόμενους μήνες η ομάδα προσπαθεί να αναπτύξει και να βελτιώσει τον οικισμό.

Απρίλιος 2019

Συνεχής έρευνα για πιθανό χώρο φιλοξενίας της παράστασης-πείραμα. Γίνεται σαφές ότι γι’ αυτήν τη διαδικασία χρειάζεται μια πειραματική φόρμα μακράς διάρκειας. Διερεύνηση πιθανών τοποθεσιών για κατασκήνωση σε δάση της Λιθουανίας.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Όλη η ομάδα συνέρχεται στο πάρκο Mushroom Manor ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, σε ό,τι έχει απομείνει από αυτό, στο μέσον ενός δάσους, και ξεκινούν το πείραμά τους. Φωτ.: Vainiaus Sodeikos

2019

Όλη η ομάδα συνέρχεται στο πάρκο Mushroom Manor ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, σε ό,τι έχει απομείνει από αυτό, στο μέσον ενός δάσους, και ξεκινούν το πείραμά τους. Εγκαθιδρύεται η Respublika. Είναι η χρονιά που διεξάγεται το πείραμα του βασικού εισοδήματος. Η κοινότητα αρχικά απαρτίζεται από 20 άτομα που σύντομα παθιάζονται με την ηλεκτρονική μουσική και τον χορό, και τα εντάσσουν στην καθημερινή τους ρουτίνα. Μέσα στους επόμενους μήνες η ομάδα προσπαθεί να αναπτύξει και να βελτιώσει τον οικισμό. Μετά από πολυάριθμες συγκρούσεις, κάποιοι από τους συμμετέχοντες εγκαταλείπουν το έργο και εντάσσονται κάποιοι άλλοι. Στο τέλος της προγραμματισμένης περιόδου, οι συμμετέχοντες επιστρέφουν στην καθημερινή τους ζωή.

2020

Γίνονται ανεπίσημες συναντήσεις της κοινότητας της Respublika. Σε αυτές αναλύεται το αρχειακό υλικό του πειράματος. Διοργάνωση μιας σειράς από μουσικά events σε κλαμπ, με την ονομασία Respublika.  Εκ νέου συνάντηση των μελών της Respublika. Απόφαση για τη δημιουργία μιας immersive performance σε προσομοίωση του πραγματικού μεγέθους της κατασκήνωσης, όπως είχε οργανωθεί κατά τη διάρκεια του αρχικού πειράματος. Έναρξη συγκέντρωσης χρημάτων, παραγωγής και προώθησης.

Ιούνιος 2020

Όλη η διεθνής ομάδα αρχίζει να δουλεύει πάνω στη δημιουργία των σκηνικών, των κοστουμιών και των κειμένων.

Αύγουστος 2020

Πρόβες σε κινηματογραφικά στούντιο του Βίλνιους και σε πρώην υπόστεγα αεροσκαφών που φιλοξενούν παραγωγές ταινιών και τα οποία συμπτωματικά είναι ελεύθερα λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί λόγω της πανδημίας Covid. Το Εθνικό Δραματικό Θέατρο της Λιθουανίας συμμετέχει σε όλη την παραγωγή. Το θέατρο Munich Kammerspiele αποφασίζει να συμμετάσχει στο πρότζεκτ. Ξεκινούν συνομιλίες με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για το ενδεχόμενο συμπαραγωγής του Respublika.

Σεπτέμβριος 2020

Γίνεται η πρεμιέρα του Respublika στο Βίλνιους στις 3 Σεπτεμβρίου υπό αυστηρώς περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας. Μετά από τρεις παραστάσεις σταματούν, μέχρι τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Γίνεται η πρεμιέρα του Respublika στο Βίλνιους στις 3 Σεπτεμβρίου υπό αυστηρώς περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας. Φωτ.: Andrej Vasilenko

Σεπτέμβριος 2021

Παρουσιάζεται εκ νέου από το Εθνικό Δραματικό Θέατρο της Λιθουανίας στο πλαίσιο του Sirenos Festival, που είναι το μεγαλύτερο και κυριότερο θεατρικό φεστιβάλ της χώρας. 

Μάιος 2022

Το Respublika παρουσιάζεται άλλες τρεις φορές στο Βίλνιους πριν από το πρώτο ταξίδι της παράστασης στο Μόναχο. 

Ιούλιος 2022

Το Respublika ταξιδεύει στο Μόναχο. Το θέατρο Kammerspiele νοικιάζει έναν χώρο φιλοξενίας περφόρμανς και χάπενινγκ, τον Utopia. Το στήσιμο διαρκεί μία εβδομάδα και η παράσταση παρουσιάζεται τελικά για πρώτη φορά διεθνώς. Το Respublika αποκτά νέους followers που αρχίζουν να ακολουθούν την ομάδα όπου κι αν ταξιδεύει.

Αύγουστος 2022

Το Respublika παρουσιάζεται σε ένα από τα κυριότερα γερμανόφωνα φεστιβάλ, τη Ruhrtriennale (Τριενάλε του Ρουρ), και, πιο συγκεκριμένα, στο διάσημο Jahrhunderthalle του Μπόχουμ. Όπως είναι φυσικό, κάθε φορά η παράσταση πρέπει να προσαρμόζεται στο εκάστοτε περιβάλλον και στους διαθέσιμους χώρους, αλλά η περίπτωση του Jahrhunderthalle είναι ξεχωριστή τόσο λόγω του μεγέθους όσο και λόγω της αρχιτεκτονικής του. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μέγεθος εκδοχή του Respublika μέχρι τότε. Η εμπειρία Respublika κλείνει τη Ruhrtriennale. Μετά την τελευταία παράσταση, οργανώνεται πάρτι στο σκηνικό με 2.000 άτομα και τον Marcel Dettmann στα decks. Ξεκινούν συνομιλίες με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για το ενδεχόμενο παρουσίασης της παράστασης, όπως αρχικά προοριζόταν: σε υπαίθριο χώρο.

Ιούνιος 2023

Το Respublika στο Holland Festival. Η παράσταση φιλοξενείται σε έναν πρώην Σταθμό Πυροσβεστικής, όπου πλέον διοργανώνονται underground rave. Η εμπειρία της Respublika προσαρμόζεται ειδικά γι’ αυτόν τον χώρο – η εμπειρία βιώνεται σε τέσσερις διαφορετικούς χώρους στο ίδιο κτίριο. Η παράσταση στο Holland Festival αποσπά σημαντική διεθνή προσοχή και αρχίζουν συζητήσεις για μια νέα περιοδεία. Αρχίζει η προετοιμασία για την παρουσίαση του Respublika στο Kunstenfestivaldesarts των Βρυξελλών.

Μάιος 2024

Παρουσίαση του Respublika στο Kunstenfestivaldesarts. Ακόμα μεγαλύτερη διεθνής προσοχή. Τα μέλη της ομάδας προσκαλούνται να παρουσιάσουν το πείραμά τους σε διάφορα μέρη της Ευρώπης, της Ασίας, της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής.

Ιούνιος 2024

Έφτασε η ώρα για την Αθήνα και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Για την αναβίωση του Respublika όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί να παρουσιαστεί: έξω, στη φύση.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Έφτασε η ώρα για την Αθήνα και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Για την αναβίωση του Respublika όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί να παρουσιαστεί: έξω, στη φύση. Φωτ.: Andrej Vasilenko

Οδηγός Επιβίωσης

1.

Αυτό που συμβαίνει στο Respublika είναι η αναβίωση ενός πειράματος συνύπαρξης που ξεκίνησε το 2020 και, ταυτόχρονα, ένα νέο πείραμα κάθε βράδυ. 

2.

Ο χώρος είναι μια προσομοίωση της κοινότητας με το όνομα Respublika που δημιούργησε η ομάδα κατά τη διάρκεια του αρχικού πειράματος.

3.

Τα μέλη της Respublika μοιράζονται με το κοινό τις αναμνήσεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που βίωσαν κατά τη διάρκεια του πειράματος. 

4.

Εσείς, ως συμμετέχοντες/-ουσες στο πείραμα κάθε βραδιάς, είστε ελεύθεροι/-ες να νιώσετε μέρος του – ή όχι. Μπορείτε, δηλαδή, απλώς να παρακολουθείτε ή, όπως τα μέλη της κοινότητας, να γίνετε κι εσείς μέρος του. 

5.

Τα πρώτα 45 λεπτά καλείστε να περιπλανηθείτε ελεύθερα στον χώρο. 

6.

Στη συνέχεια, μπορείτε να παρακολουθήσετε όσα συμβαίνουν ζωντανά, είτε ακολουθώντας τα μέλη της κοινότητας στους διάφορους χώρους δράσης είτε από τις LED οθόνες, καθισμένοι στις κερκίδες (το λεγόμενο «Βουνό»), στους καναπέδες της υπερυψωμένης εξέδρας του χώρου ανάπαυσης (Panorama), στις καρέκλες, στις σεζλόνγκ, στους πάγκους, στα κιβώτια από μπίρες ή και στο γρασίδι.

7.

Μπορείτε να αλλάξετε σημείο θέασης όποτε επιθυμείτε, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Μπορείτε, πάλι, να επιλέξετε μία και μόνο αναπαυτική θέση. Η χαλαρότητα δεν εμποδίζει την ενεργό συμμετοχή στην παρακολούθηση των δράσεων.

8.

Μπορείτε να δοκιμάσετε τη σούπα που ετοιμάζουν τα μέλη της Respublika ή και να δειπνήσετε κανονικά μαζί τους.

9.

Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα τη σάουνα σε στιγμές που δεν χρησιμοποιείται από την κοινότητα. Ζητήστε καθαρές πετσέτες από τα μέλη της Respublika – αρκεί εκείνη τη στιγμή να μη συμμετέχουν σε κάποια ζωντανή σκηνική δράση. 

10.

Γενικότερα, είστε ευπρόσδεκτοι να αλληλεπιδράσετε με τα μέλη της Respublika, αρκεί να μη συμμετέχουν εκείνη τη στιγμή σε κάποια ζωντανή σκηνική δράση. 

11.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του πειράματος υπάρχει ζωντανή κινηματογράφηση των δράσεων της κοινότητας. Κάμερες ακολουθούν τα μέλη της και ζωντανά πλάνα προβάλλονται απευθείας στις οθόνες του χώρου. Εάν δεν θέλετε να χρησιμοποιηθεί η εικόνα σας, παρακαλείστε να ενημερώσετε το προσωπικό κατά την είσοδό σας.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Το Σάββατο 15 Ιουνίου, μετά το τέλος της παράστασης, στις 02:00, θα ακολουθήσει DJset με τον Richie Hawtin και τη Sama’ Abdulhadi. Φωτ.: Andrej Vasilenko

12.

Η θέαση όλων των γεγονότων ταυτόχρονα είναι αδύνατη. Οι συμμετέχοντες/-ουσες είναι σε θέση να δουν μόνο ένα μέρος του πειράματος της Respublika. Ωστόσο, δεν ενθαρρύνουμε κανέναν να τρέχει από δωμάτιο σε δωμάτιο με την ψευδαίσθηση ότι θα μπορέσει να δει όλα όσα συμβαίνουν. Είπαμε: αυτό είναι ανέφικτο. Είναι καλύτερο να εστιάσετε σε ένα επιλεγμένο κομμάτι της πραγματικότητας που αναπαρίσταται. Συνιστούμε, επίσης, στους συμμετέχοντες και στις συμμετέχουσες να αλλάζουν με μέτρο τη στρατηγική τους ως προς την παρακολούθηση των δράσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Κανείς και καμία δεν θα μπορέσει να δει όλα όσα συμβαίνουν κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό.

13.

Θερμή παράκληση να αφήνετε χώρο στα μέλη της Respublika τις συγκεκριμένες στιγμές που αναπαριστούν σκηνές, ώστε να μη χρειάζεται να ανοίγουν δρόμο σπρώχνοντάς σας. Ο κανόνας αυτός ισχύει και για τους εικονολήπτες που ακολουθούν μέλη της Respublika. 

14.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης χρησιμοποιούνται μηχανές ομίχλης, στροβοσκοπικός φωτισμός, ήχοι υψηλής και χαμηλής συχνότητας μεγάλης έντασης. Αν σας ενοχλεί η δυνατή μουσική, σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε προστατευτικές ωτασπίδες. Θα διατίθενται δωρεάν στον χώρο.

15.

Στη Μαλακάσα, ο χώρος διαθέτει κερκίδες, υπερυψωμένες εξέδρες. Τα σημεία αυτά έχουν σήμανση με λευκή ή κίτρινη και μαύρη ταινία. Εφιστούμε την προσοχή σας, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα.

16.

Αν τυχόν νιώσετε αδιαθεσία, το αναφέρετε κατευθείαν στα μέλη του προσωπικού που φορούν λευκές στολές με την επιγραφή «Reality».

17.

Το Σάββατο 15 Ιουνίου, μετά το τέλος της παράστασης, στις 02:00, θα ακολουθήσει DJset με τον Richie Hawtin και τη Sama’ Abdulhadi. 

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Joanna Bednarczyk δημιούργησε τη μετα-αποκαλυπτική πραγματικότητα του Respublika

Respublika / Onassis Stegi / Εκείνη που δημιούργησε τη μετα-αποκαλυπτική πραγματικότητα του Respublika

H θεατρική συγγραφέας και δραματουργός της παράστασης, Joanna Bednarczyk, μιλά για την έμπνευση πίσω από το έργο, λέει πως ο στόχος δεν ήταν να δημιουργηθεί μια ουτοπία και είναι απαισιόδοξη για το μέλλον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στο making of του Respublika: Στη Μαλακάσα φτιάχνουν μια μικρή πόλη

Respublika / Onassis Stegi / Στο making of του Respublika: Στη Μαλακάσα φτιάχνουν μια μικρή πόλη

Πώς στήνεται η τεράστια παραγωγή του Λούκας Τβαρκόβσκι, που παρουσιάζει η Στέγη στο Terra Vibe; Τι θα δούμε, τι θα βιώσουμε και γιατί η εξάωρη αυτή εμπειρία υπόσχεται να είναι μία από τις πιο ελεύθερες (και απελευθερωτικές) της ζωής μας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Respublika / Onassis Stegi / «Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Ο Λούκας Τβαρκόβσκι περιγράφει όσα απροσδόκητα συνέβησαν ανάμεσα στα μέλη μιας κοινότητας ηθοποιών ώστε να προκύψει η εξάωρη παράσταση «Respublika», μια περφόρμανς που καταλήγει σε rave party, ξεκίνησε από τα δάση της Λιθουανίας και τη φέρνει η Στέγη στη Μαλακάσα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Respublika»: «Χορέψτε μαζί μας ενάντια στους απελπιστικούς καιρούς που ζούμε»

Πολιτισμός / «Respublika»: Η Στέγη φέρνει την εξάωρη περφόρμανς-rave party του Łukasz Twarkowski στη Μαλακάσα

Ο σκηνοθέτης του «Rohtko», της παράστασης που υμνήθηκε από κοινό και κριτικούς, επιστρέφει στην Ελλάδα με ένα τολμηρό κοινωνικο-καλλιτεχνικό πείραμα που υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
THE LIFO TEAM
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ