Respublika: Το χρονολόγιο δημιουργίας της παράστασης και ένας οδηγός επιβίωσης για τη Μαλακάσα

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Τα μέλη της Respublika μοιράζονται με το κοινό τις αναμνήσεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που βίωσαν κατά τη διάρκεια του πειράματος. Φωτ.: Andrej Vasilenko
0

Σεπτέμβριος 2017

Μετά την πρεμιέρα του πρώτου έργου του στο Εθνικό Δραματικό Θέατρο της Λιθουανίας, ο Λούκας Τβαρκόβσκι, σε μια συζήτηση με τον Μαρτίνας Μπουντράιτις, ακούει για πρώτη φορά την ιστορία για τη Δημοκρατία της Παβλόβσκα (Paulava). 

Νοέμβριος 2018

Έρευνα πεδίου για κατάλοιπα στα εδάφη όπου εκτεινόταν η Δημοκρατία της Παβλόβσκα. Επισκέψεις σε πόλεις και κοινότητες της περιοχής, έρευνα σε μουσεία και επίσκεψη σε μια απομονωμένη θρησκευτική κοινότητα γυναικών.

Νοέμβριος 2018

Συναντήσεις με άτομα που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην παράσταση-πείραμα Respublika. Χτίσιμο μιας ομάδας.

Η κοινότητα αρχικά απαρτίζεται από 20 άτομα που σύντομα παθιάζονται με την ηλεκτρονική μουσική και τον χορό, και τα εντάσσουν στην καθημερινή τους ρουτίνα. Μέσα στους επόμενους μήνες η ομάδα προσπαθεί να αναπτύξει και να βελτιώσει τον οικισμό.

Απρίλιος 2019

Συνεχής έρευνα για πιθανό χώρο φιλοξενίας της παράστασης-πείραμα. Γίνεται σαφές ότι γι’ αυτήν τη διαδικασία χρειάζεται μια πειραματική φόρμα μακράς διάρκειας. Διερεύνηση πιθανών τοποθεσιών για κατασκήνωση σε δάση της Λιθουανίας.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Όλη η ομάδα συνέρχεται στο πάρκο Mushroom Manor ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, σε ό,τι έχει απομείνει από αυτό, στο μέσον ενός δάσους, και ξεκινούν το πείραμά τους. Φωτ.: Vainiaus Sodeikos

2019

Όλη η ομάδα συνέρχεται στο πάρκο Mushroom Manor ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, σε ό,τι έχει απομείνει από αυτό, στο μέσον ενός δάσους, και ξεκινούν το πείραμά τους. Εγκαθιδρύεται η Respublika. Είναι η χρονιά που διεξάγεται το πείραμα του βασικού εισοδήματος. Η κοινότητα αρχικά απαρτίζεται από 20 άτομα που σύντομα παθιάζονται με την ηλεκτρονική μουσική και τον χορό, και τα εντάσσουν στην καθημερινή τους ρουτίνα. Μέσα στους επόμενους μήνες η ομάδα προσπαθεί να αναπτύξει και να βελτιώσει τον οικισμό. Μετά από πολυάριθμες συγκρούσεις, κάποιοι από τους συμμετέχοντες εγκαταλείπουν το έργο και εντάσσονται κάποιοι άλλοι. Στο τέλος της προγραμματισμένης περιόδου, οι συμμετέχοντες επιστρέφουν στην καθημερινή τους ζωή.

2020

Γίνονται ανεπίσημες συναντήσεις της κοινότητας της Respublika. Σε αυτές αναλύεται το αρχειακό υλικό του πειράματος. Διοργάνωση μιας σειράς από μουσικά events σε κλαμπ, με την ονομασία Respublika.  Εκ νέου συνάντηση των μελών της Respublika. Απόφαση για τη δημιουργία μιας immersive performance σε προσομοίωση του πραγματικού μεγέθους της κατασκήνωσης, όπως είχε οργανωθεί κατά τη διάρκεια του αρχικού πειράματος. Έναρξη συγκέντρωσης χρημάτων, παραγωγής και προώθησης.

Ιούνιος 2020

Όλη η διεθνής ομάδα αρχίζει να δουλεύει πάνω στη δημιουργία των σκηνικών, των κοστουμιών και των κειμένων.

Αύγουστος 2020

Πρόβες σε κινηματογραφικά στούντιο του Βίλνιους και σε πρώην υπόστεγα αεροσκαφών που φιλοξενούν παραγωγές ταινιών και τα οποία συμπτωματικά είναι ελεύθερα λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί λόγω της πανδημίας Covid. Το Εθνικό Δραματικό Θέατρο της Λιθουανίας συμμετέχει σε όλη την παραγωγή. Το θέατρο Munich Kammerspiele αποφασίζει να συμμετάσχει στο πρότζεκτ. Ξεκινούν συνομιλίες με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για το ενδεχόμενο συμπαραγωγής του Respublika.

Σεπτέμβριος 2020

Γίνεται η πρεμιέρα του Respublika στο Βίλνιους στις 3 Σεπτεμβρίου υπό αυστηρώς περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας. Μετά από τρεις παραστάσεις σταματούν, μέχρι τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Γίνεται η πρεμιέρα του Respublika στο Βίλνιους στις 3 Σεπτεμβρίου υπό αυστηρώς περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας. Φωτ.: Andrej Vasilenko

Σεπτέμβριος 2021

Παρουσιάζεται εκ νέου από το Εθνικό Δραματικό Θέατρο της Λιθουανίας στο πλαίσιο του Sirenos Festival, που είναι το μεγαλύτερο και κυριότερο θεατρικό φεστιβάλ της χώρας. 

Μάιος 2022

Το Respublika παρουσιάζεται άλλες τρεις φορές στο Βίλνιους πριν από το πρώτο ταξίδι της παράστασης στο Μόναχο. 

Ιούλιος 2022

Το Respublika ταξιδεύει στο Μόναχο. Το θέατρο Kammerspiele νοικιάζει έναν χώρο φιλοξενίας περφόρμανς και χάπενινγκ, τον Utopia. Το στήσιμο διαρκεί μία εβδομάδα και η παράσταση παρουσιάζεται τελικά για πρώτη φορά διεθνώς. Το Respublika αποκτά νέους followers που αρχίζουν να ακολουθούν την ομάδα όπου κι αν ταξιδεύει.

Αύγουστος 2022

Το Respublika παρουσιάζεται σε ένα από τα κυριότερα γερμανόφωνα φεστιβάλ, τη Ruhrtriennale (Τριενάλε του Ρουρ), και, πιο συγκεκριμένα, στο διάσημο Jahrhunderthalle του Μπόχουμ. Όπως είναι φυσικό, κάθε φορά η παράσταση πρέπει να προσαρμόζεται στο εκάστοτε περιβάλλον και στους διαθέσιμους χώρους, αλλά η περίπτωση του Jahrhunderthalle είναι ξεχωριστή τόσο λόγω του μεγέθους όσο και λόγω της αρχιτεκτονικής του. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μέγεθος εκδοχή του Respublika μέχρι τότε. Η εμπειρία Respublika κλείνει τη Ruhrtriennale. Μετά την τελευταία παράσταση, οργανώνεται πάρτι στο σκηνικό με 2.000 άτομα και τον Marcel Dettmann στα decks. Ξεκινούν συνομιλίες με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για το ενδεχόμενο παρουσίασης της παράστασης, όπως αρχικά προοριζόταν: σε υπαίθριο χώρο.

Ιούνιος 2023

Το Respublika στο Holland Festival. Η παράσταση φιλοξενείται σε έναν πρώην Σταθμό Πυροσβεστικής, όπου πλέον διοργανώνονται underground rave. Η εμπειρία της Respublika προσαρμόζεται ειδικά γι’ αυτόν τον χώρο – η εμπειρία βιώνεται σε τέσσερις διαφορετικούς χώρους στο ίδιο κτίριο. Η παράσταση στο Holland Festival αποσπά σημαντική διεθνή προσοχή και αρχίζουν συζητήσεις για μια νέα περιοδεία. Αρχίζει η προετοιμασία για την παρουσίαση του Respublika στο Kunstenfestivaldesarts των Βρυξελλών.

Μάιος 2024

Παρουσίαση του Respublika στο Kunstenfestivaldesarts. Ακόμα μεγαλύτερη διεθνής προσοχή. Τα μέλη της ομάδας προσκαλούνται να παρουσιάσουν το πείραμά τους σε διάφορα μέρη της Ευρώπης, της Ασίας, της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής.

Ιούνιος 2024

Έφτασε η ώρα για την Αθήνα και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Για την αναβίωση του Respublika όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί να παρουσιαστεί: έξω, στη φύση.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Έφτασε η ώρα για την Αθήνα και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Για την αναβίωση του Respublika όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί να παρουσιαστεί: έξω, στη φύση. Φωτ.: Andrej Vasilenko

Οδηγός Επιβίωσης

1.

Αυτό που συμβαίνει στο Respublika είναι η αναβίωση ενός πειράματος συνύπαρξης που ξεκίνησε το 2020 και, ταυτόχρονα, ένα νέο πείραμα κάθε βράδυ. 

2.

Ο χώρος είναι μια προσομοίωση της κοινότητας με το όνομα Respublika που δημιούργησε η ομάδα κατά τη διάρκεια του αρχικού πειράματος.

3.

Τα μέλη της Respublika μοιράζονται με το κοινό τις αναμνήσεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που βίωσαν κατά τη διάρκεια του πειράματος. 

4.

Εσείς, ως συμμετέχοντες/-ουσες στο πείραμα κάθε βραδιάς, είστε ελεύθεροι/-ες να νιώσετε μέρος του – ή όχι. Μπορείτε, δηλαδή, απλώς να παρακολουθείτε ή, όπως τα μέλη της κοινότητας, να γίνετε κι εσείς μέρος του. 

5.

Τα πρώτα 45 λεπτά καλείστε να περιπλανηθείτε ελεύθερα στον χώρο. 

6.

Στη συνέχεια, μπορείτε να παρακολουθήσετε όσα συμβαίνουν ζωντανά, είτε ακολουθώντας τα μέλη της κοινότητας στους διάφορους χώρους δράσης είτε από τις LED οθόνες, καθισμένοι στις κερκίδες (το λεγόμενο «Βουνό»), στους καναπέδες της υπερυψωμένης εξέδρας του χώρου ανάπαυσης (Panorama), στις καρέκλες, στις σεζλόνγκ, στους πάγκους, στα κιβώτια από μπίρες ή και στο γρασίδι.

7.

Μπορείτε να αλλάξετε σημείο θέασης όποτε επιθυμείτε, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Μπορείτε, πάλι, να επιλέξετε μία και μόνο αναπαυτική θέση. Η χαλαρότητα δεν εμποδίζει την ενεργό συμμετοχή στην παρακολούθηση των δράσεων.

8.

Μπορείτε να δοκιμάσετε τη σούπα που ετοιμάζουν τα μέλη της Respublika ή και να δειπνήσετε κανονικά μαζί τους.

9.

Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα τη σάουνα σε στιγμές που δεν χρησιμοποιείται από την κοινότητα. Ζητήστε καθαρές πετσέτες από τα μέλη της Respublika – αρκεί εκείνη τη στιγμή να μη συμμετέχουν σε κάποια ζωντανή σκηνική δράση. 

10.

Γενικότερα, είστε ευπρόσδεκτοι να αλληλεπιδράσετε με τα μέλη της Respublika, αρκεί να μη συμμετέχουν εκείνη τη στιγμή σε κάποια ζωντανή σκηνική δράση. 

11.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του πειράματος υπάρχει ζωντανή κινηματογράφηση των δράσεων της κοινότητας. Κάμερες ακολουθούν τα μέλη της και ζωντανά πλάνα προβάλλονται απευθείας στις οθόνες του χώρου. Εάν δεν θέλετε να χρησιμοποιηθεί η εικόνα σας, παρακαλείστε να ενημερώσετε το προσωπικό κατά την είσοδό σας.

Respublika Timeline & Οδηγός Επιβίωσης Facebook Twitter
Το Σάββατο 15 Ιουνίου, μετά το τέλος της παράστασης, στις 02:00, θα ακολουθήσει DJset με τον Richie Hawtin και τη Sama’ Abdulhadi. Φωτ.: Andrej Vasilenko

12.

Η θέαση όλων των γεγονότων ταυτόχρονα είναι αδύνατη. Οι συμμετέχοντες/-ουσες είναι σε θέση να δουν μόνο ένα μέρος του πειράματος της Respublika. Ωστόσο, δεν ενθαρρύνουμε κανέναν να τρέχει από δωμάτιο σε δωμάτιο με την ψευδαίσθηση ότι θα μπορέσει να δει όλα όσα συμβαίνουν. Είπαμε: αυτό είναι ανέφικτο. Είναι καλύτερο να εστιάσετε σε ένα επιλεγμένο κομμάτι της πραγματικότητας που αναπαρίσταται. Συνιστούμε, επίσης, στους συμμετέχοντες και στις συμμετέχουσες να αλλάζουν με μέτρο τη στρατηγική τους ως προς την παρακολούθηση των δράσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Κανείς και καμία δεν θα μπορέσει να δει όλα όσα συμβαίνουν κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό.

13.

Θερμή παράκληση να αφήνετε χώρο στα μέλη της Respublika τις συγκεκριμένες στιγμές που αναπαριστούν σκηνές, ώστε να μη χρειάζεται να ανοίγουν δρόμο σπρώχνοντάς σας. Ο κανόνας αυτός ισχύει και για τους εικονολήπτες που ακολουθούν μέλη της Respublika. 

14.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης χρησιμοποιούνται μηχανές ομίχλης, στροβοσκοπικός φωτισμός, ήχοι υψηλής και χαμηλής συχνότητας μεγάλης έντασης. Αν σας ενοχλεί η δυνατή μουσική, σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε προστατευτικές ωτασπίδες. Θα διατίθενται δωρεάν στον χώρο.

15.

Στη Μαλακάσα, ο χώρος διαθέτει κερκίδες, υπερυψωμένες εξέδρες. Τα σημεία αυτά έχουν σήμανση με λευκή ή κίτρινη και μαύρη ταινία. Εφιστούμε την προσοχή σας, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα.

16.

Αν τυχόν νιώσετε αδιαθεσία, το αναφέρετε κατευθείαν στα μέλη του προσωπικού που φορούν λευκές στολές με την επιγραφή «Reality».

17.

Το Σάββατο 15 Ιουνίου, μετά το τέλος της παράστασης, στις 02:00, θα ακολουθήσει DJset με τον Richie Hawtin και τη Sama’ Abdulhadi. 

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Joanna Bednarczyk δημιούργησε τη μετα-αποκαλυπτική πραγματικότητα του Respublika

Respublika / Onassis Stegi / Εκείνη που δημιούργησε τη μετα-αποκαλυπτική πραγματικότητα του Respublika

H θεατρική συγγραφέας και δραματουργός της παράστασης, Joanna Bednarczyk, μιλά για την έμπνευση πίσω από το έργο, λέει πως ο στόχος δεν ήταν να δημιουργηθεί μια ουτοπία και είναι απαισιόδοξη για το μέλλον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στο making of του Respublika: Στη Μαλακάσα φτιάχνουν μια μικρή πόλη

Respublika / Onassis Stegi / Στο making of του Respublika: Στη Μαλακάσα φτιάχνουν μια μικρή πόλη

Πώς στήνεται η τεράστια παραγωγή του Λούκας Τβαρκόβσκι, που παρουσιάζει η Στέγη στο Terra Vibe; Τι θα δούμε, τι θα βιώσουμε και γιατί η εξάωρη αυτή εμπειρία υπόσχεται να είναι μία από τις πιο ελεύθερες (και απελευθερωτικές) της ζωής μας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Respublika / Onassis Stegi / «Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Ο Λούκας Τβαρκόβσκι περιγράφει όσα απροσδόκητα συνέβησαν ανάμεσα στα μέλη μιας κοινότητας ηθοποιών ώστε να προκύψει η εξάωρη παράσταση «Respublika», μια περφόρμανς που καταλήγει σε rave party, ξεκίνησε από τα δάση της Λιθουανίας και τη φέρνει η Στέγη στη Μαλακάσα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Respublika»: «Χορέψτε μαζί μας ενάντια στους απελπιστικούς καιρούς που ζούμε»

Πολιτισμός / «Respublika»: Η Στέγη φέρνει την εξάωρη περφόρμανς-rave party του Łukasz Twarkowski στη Μαλακάσα

Ο σκηνοθέτης του «Rohtko», της παράστασης που υμνήθηκε από κοινό και κριτικούς, επιστρέφει στην Ελλάδα με ένα τολμηρό κοινωνικο-καλλιτεχνικό πείραμα που υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ