Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας Facebook Twitter
Sisters are doin’ it for themselves: πλήρως εξοπλισμένες με σφαίρες, μολότοφ, αλυσοπρίονα και μπαλτάδες, οι δύο αποχαλινωμένες πλέον αδελφές θα πριονίσουν τα πόδια του παράλυτου. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Μέσα σε μια φτηνή κουζίνα, σ’ ένα απομονωμένο αγροτόσπιτο στη Βόρεια Ιρλανδία, την ώρα που οι Ταραχές¹ σπέρνουν τη βία και τη διχόνοια σε ολόκληρη την περιοχή, η Φιάνα και η Αλάνα θα εξοντώσουν τον πατέρα τους με τον πιο θεαματικό τρόπο.

Στην αρχή μοιάζει αδύνατο να γεφυρώσουν τις διαφορές τους και να ενωθούν προς έναν κοινό σκοπό. Η επιστροφή της Φιάνας στο πατρικό μετά από έντεκα χρόνια βρίσκει την Αλάνα εχθρική, οχυρωμένη στον ψυχαναγκασμό της, βυθισμένη στην άρνηση. Τις χωρίζει μια άβυσσος: η πρώτη εκπέμπει την αύρα της χειραφέτησης, της αψηφισιάς και της τόλμης που κατέκτησε στη φυλακή και στις τάξεις του IRA. Η δεύτερη απεχθάνεται τις φασαρίες, λατρεύει τη χλωρίνη, προσεύχεται, καπνίζει, τρώει πατατάκια και τρίβει εμμονικά τα λίπη του φούρνου, αναζητώντας ανακούφιση από την απελπισία της αιχμαλωσίας της. Ο πατέρας τους όχι απλώς δεν έχει πεθάνει, όπως νόμιζε η Φιάνα επιστρέφοντας, αλλά κείτεται παράλυτος στον επάνω όροφο, βογγώντας επιδεικτικά και καθηλώνοντας την υπάκουη κόρη του –εκείνη που δεν τον εγκατέλειψε– σε ρόλο νοσοκόμας.

Προσερχόμενη στον αντιπατριαρχικό αγώνα, η Ιρλανδή συγγραφέας Μέγκαν Τάιλερ καταθέτει εδώ τη δική της συνεισφορά, μια γκροτέσκα μαύρη κωμωδία, η οποία φαντασιώνεται τις απανταχού κακοποιημένες να λικνίζονται μεθυσμένες και αναμαλλιασμένες πάνω από τα πετσοκομμένα μέλη των πατριαρχών κακοποιητών τους.

Η επιμονή της Αλάνας να υπερασπίζεται και να ανέχεται τον φριχτό ετούτο άνδρα εξαγριώνει τη Φιάνα, η οποία, παρ’ όλα αυτά, αρνείται να φύγει και να παραδώσει εκ νέου την αδελφή της στην υποτέλεια. Σταδιακά, υπό την επήρεια του αλκοόλ, της ποπ μουσικής των eighties και των φρεσκοαφυπνισμένων, οδυνηρών αναμνήσεων, οι δύο γυναίκες θα μονοιάσουν, θ’ αγκαλιαστούν και θα επιδοθούν σε μια επαναστατική επανένωση δυνάμεων.

Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας Facebook Twitter
Η χημεία των δύο αδελφών λειτουργεί αβίαστα, ο χορός τους μας παρασύρει τρυφερά. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Sisters are doin’ it for themselves: πλήρως εξοπλισμένες με σφαίρες, μολότοφ, αλυσοπρίονα και μπαλτάδες, οι δύο αποχαλινωμένες πλέον αδελφές θα πριονίσουν τα πόδια του παράλυτου, θα τα κόψουν κομματάκια και θα τα πετάξουν στην κατσαρόλα-γίγα, επινοώντας μια μοναδική συνταγή για κρεατόσουπα με πατάτες, καρότα, πλαδαρή σάρκα και θρυμματισμένα γεροντοκόκαλα. Στη φυλή των Άσματ, λέει η Φιάνα, σκοτώνουν τους κροκόδειλους, και μετά τους γδέρνουν και τους τρώνε. Πιστεύουν πως αυτά τα «προϊστορικά γαμίδια» είναι μετενσαρκώσεις κακών ανθρώπων και «ο μόνος τρόπος για να σταματήσεις το κακό» είναι να το φας.

Προσερχόμενη στον αντιπατριαρχικό αγώνα, η Ιρλανδή συγγραφέας Μέγκαν Τάιλερ καταθέτει εδώ τη δική της συνεισφορά, μια γκροτέσκα μαύρη κωμωδία, η οποία φαντασιώνεται τις απανταχού κακοποιημένες να λικνίζονται μεθυσμένες και αναμαλλιασμένες πάνω από τα πετσοκομμένα μέλη των πατριαρχών κακοποιητών τους. Όσο ερεθιστικό κι αν ακούγεται αυτό, τα μόνα ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου αποδεικνύονται, τελικά, το προαναφερθέν γυναικείο ντουέτο αδελφών-τιμωρών καθώς και το συναρπαστικό λουτρό αίματος, το οποίο σκηνοθετούν εμπνεόμενες από σπλάτερ ταινίες τρόμου όπως η Carrie (1976) του Μπράιαν ντε Πάλμα (την οποία η Αλάνα ανακαλεί ενθουσιασμένη ως «εκείνη η ταινία με το κορίτσι που της έρχεται περίοδος [...] και την κοροϊδεύουν [...] και μετά τρελαίνεται και παίρνει εκδίκηση και τους σκοτώνει όλους»).  

Κατά συνέπεια, ο μόνος τρόπος να υπερπηδηθούν α) οι μέτριοι διάλογοι, β) το σχηματικό ψυχολογικό υπόβαθρο και γ) ο χάρτινος, τυποποιημένος πατέρας (που, ακόμη και ως καρικατούρα, μοιάζει σαν να γράφτηκε πολύ βαριεστημένα!) θα ήταν, ενδεχομένως, η επένδυση στο Παράλογο, στο γκραν-γκινιόλ και σε όλα τα σουρεαλιστικά στοιχεία εκδίκησης που οδηγούν στη φαντασμαγορία του κροκοδείλου.

Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας Facebook Twitter
Όλοι και όλα κινούνται εντός ορίων, εντός πλαισίου, εντός του οικείου. Καμία κλειδαριά δεν παραβιάζεται. Κι έτσι χάνουμε κάθε ευκαιρία εκτροχιασμού και ολισθήσεων στο στόμα του «κροκόδειλου». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Έτσι έχουν τα πράγματα: όταν λείπει το βάθος, χρειαζόμαστε τη λάμψη της επιφάνειας, την υπερβολή του γκροτέσκου, την αναρχική παρόρμηση της κωμωδίας, ένα ταξίδι απελευθέρωσης κρυφών, ασυνείδητων οραμάτων και επιθυμιών. «Η επιφάνεια διαθέτει τα δικά της τέρατα», λέει ο Ντελέζ, «τις δικές της ποιότητες και σκληρότητες, οι οποίες, παρότι στερούνται βάθους, έχουν νύχια: μπορούν να μας αρπάξουν ή και να μας σπρώξουν στην άβυσσο που νομίζαμε πως αποφύγαμε».

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, δυστυχώς, δεν έχει νύχια: μολονότι οι ηθοποιοί του είναι ενεργοποιημένες και το κλίμα υποσχόμενο, το εγχείρημα δεν φτάνει ποτέ στα άκρα. Σαν να βάζει κανείς μια μικρή, μίζερη λιμνούλα αίματος κάτω από τα πετσοκομμένα πόδια του βιαστή τη στιγμή που θα χρειαζόταν ένας ποταμός αλά Carrie για να λεκιάσει τα πατώματα και τους τοίχους, να πνίξει τα μυαλά και τα σώματα, να θαμπώσει την όραση, να προσελκύσει το «τέρας», μια λαχτάρα «άλλη», μια ωδή στη σπατάλη και όχι μια συμμόρφωση στο ενδεδειγμένο, το «τόσο-όσο», το μετριοπαθές, το συγκρατημένο, αυτό που αντέχουμε και μας αντέχει.

Απουσιάζει από την παράσταση εκείνη η ισχυρή, παλλόμενη εικονοποιία, εκείνη η απρόβλεπτη επένδυση των στιγμών, των δυναμικών, των ροών που θα άνοιγε πόρτες στην Κόλαση ή σε άλλους ψεύτικους τόπους: εμείς, αντιθέτως, βρισκόμαστε πάντα στον ίδιο. Όλοι και όλα κινούνται εντός ορίων, εντός πλαισίου, εντός του οικείου. Καμία κλειδαριά δεν παραβιάζεται. Κι έτσι χάνουμε κάθε ευκαιρία εκτροχιασμού και ολισθήσεων στο στόμα του «κροκόδειλου»: όχι τυχαία, όταν ο τελευταίος τελικά εμφανίζεται, μένουμε να τον χαζεύουμε μηχανικά, σαν ένα extra large διακοσμητικό αξιοπερίεργο.   

Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας Facebook Twitter
Με το τσιγάρο στο ένα χέρι και το τζιν τόνικ στο άλλο, η Σύρμω-Αλάνα λύνει τον κότσο των μαλλιών, λύνει τον κόμπο των ορμών, αρπάζει το αλυσοπρίονο και τα κάνει όλα λίμπα. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Πραγματικά απολαυστική η (Αλάνα), ξεδιπλώνει τις υποκριτικές χάρες της με γνήσιο, ανεξάντλητο gusto. Από ένα νευρωτικό πλάσμα με σφιχτά χείλη και ακόμη πιο σφιχτό κότσο που σταυροκοπιέται στον ήχο των αστραπών μεταμορφώνεται σε μια γυναίκα ξέπλεκη, που κατοικεί στο σώμα της, ανεβαίνει στα τραπέζια, «τζαμάρει» με τα μάτια της κουζίνας και κάνει χορευτικές σβούρες στο πάτωμα. Με το τσιγάρο στο ένα χέρι και το τζιν τόνικ στο άλλο, η Σύρμω-Αλάνα λύνει τον κότσο των μαλλιών, λύνει τον κόμπο των ορμών, αρπάζει το αλυσοπρίονο και τα κάνει όλα λίμπα...

Η Άννα Καλαϊτζίδου προτείνει μια Φιάνα cool, ψημένη, άφοβη, αθυρόστομη, ό,τι ακριβώς έχει ανάγκη η θεοσεβούμενη, παροπλισμένη αδελφή της για να ανακτήσει το θάρρος της και να σωθεί. Η χημεία τους λειτουργεί αβίαστα, ο χορός τους μας παρασύρει τρυφερά. Κι ενώ κινούνται ρυθμικά στην κωμική διάσταση της δράσης, οι δραματικές στιγμές τους (ξεσπάσματα, αλληλοκατηγορίες, παραδοχές ενοχής κ.λπ.), όπως και οι –ούτως ή άλλως προχειρογραμμένες εκ μέρους της Τάιλερ– αντιπαραθέσεις με τον ξέπνοο πατέρα (Δημήτρη Γεωργαλά), στερούνται κάθε ψυχικής έντασης και μας αφήνουν αδιάφορες.    


1. Οι Ταραχές (The Troubles): μια εποχή πολιτικών και θρησκευτικών συγκρούσεων μεταξύ των Προτεσταντών ενωτικών και των Καθολικών αντιβασιλικών που σημάδεψαν τη Βόρεια Ιρλανδία από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ως την υπογραφή της Συνθήκης της Μεγάλης Παρασκευής στο Μπέλφαστ, το 1998. (από το πρόγραμμα της παράστασης)

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Ο τρόμος του κροκόδειλου» εδώ.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ