Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα;

Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα; Facebook Twitter
Tο θέατρο αποτελεί σταθερή επιλογή των Αθηναίων για έξοδο, τα εισιτήρια που κόβονται είναι περισσότερα και το box office του δεν έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, όπως του κινηματογράφο.
0

Πριν από μερικά χρόνια, μεσούσης της κρίσης, η διαπίστωση ότι η «Αθήνα έχει περισσότερες θεατρικές σκηνές/παραστάσεις από μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις» είχε χρησιμοποιηθεί πολύ, πάντα με αρνητική χροιά, για να καταδείξει την υπερπληθώρα παραστάσεων στην πόλη μας, τη γέννηση πολλών νέων «off off Broadway» σκηνών (αλλά και μπαρ, αποθηκών, σπιτιών και άλλων μη συμβατικών χώρων) σε μη θεατρικές πιάτσες, την εμφάνιση του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου, με πολλές παραστάσεις να ανεβαίνουν διαφορετικές μέρες και ώρες της εβδομάδας στο ίδιο θέατρο. Τα σχετικά δημοσιεύματα κατέληγαν πάντα στο συμπέρασμα ότι το κοινό δεν μπορεί να αντέξει τόση προσφορά.


Να, όμως, που μέσα σε μια πενταετία πολλά φαίνεται να έχουν αλλάξει. Το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, καθώς και η πολιτική των περιορισμένων παραστάσεων που ακολουθούν φορείς όπως η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση φαίνεται να συντηρούν το ενδιαφέρον του κοινού.

Τα Δευτερότριτα δεν προορίζονται πλέον μόνο για τις «εναλλακτικές», low budget παραγωγές ή για τη συμπλήρωση του προγράμματος των ηθοποιών.

Η θεατρική σεζόν, όπως διαπιστώσαμε πέρσι –κυρίως λόγω των επιχορηγήσεων του υπουργείου Πολιτισμού που έπρεπε να «καταναλωθούν» σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα–, έχει επεκταθεί κατά πολύ μετά το Πάσχα, όχι μόνο με τις επιτυχημένες παραγωγές που παίρνουν παράταση μετά την Κυριακή των Βαΐων αλλά και με νέα έργα που ξεκινούν αργά την άνοιξη.


Εν πάση περιπτώσει, το θέατρο αποτελεί σταθερή επιλογή των Αθηναίων για έξοδο, τα εισιτήρια που κόβονται είναι περισσότερα και το box office του δεν έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, όπως του κινηματογράφο.

Αδιαμφισβήτητα, μία από τις πιο εμπορικές παραστάσεις της σεζόν ήταν οι «Μάγισσες της Σμύρνης», έχοντας μέχρι τα μέσα του Ιανουαρίου 80 sold-outs, πάνω από 120.000 θεατές και αναμενόμενη παράταση μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα.


Μια ματιά στα εισιτήρια των πιο επιτυχημένων παραγωγών της τρέχουσας σεζόν, που δεν είναι λίγες, είναι ενδεικτική. Σίγουρα τα παρακάτω νούμερα δεν αντιπροσωπεύουν όλη την πίτα, αλλά ένα μέρος της, ωστόσο είναι όλο και περισσότερες οι παραστάσεις που χαρακτηρίζονται από αλλεπάλληλα sold-outs (βοηθά, βέβαια, σε αυτό και η καθιέρωση στη συνείδηση του Έλληνα θεατή της ηλεκτρονικής προαγοράς του εισιτηρίου, ειδικά στην περίπτωση μαζικών προσφορών με δελεαστικότατες τιμές καθ' όλη όλη τη διάρκεια της σεζόν που κάνουν στο ξεκίνημά της θέατρα όπως το Εθνικό, το Τέχνης ή το Νέου Κόσμου).

Αδιαμφισβήτητα, μία από τις πιο εμπορικές παραστάσεις της σεζόν ήταν οι «Μάγισσες της Σμύρνης», έχοντας μέχρι τα μέσα του Ιανουαρίου 80 sold-outs, πάνω από 120.000 θεατές και αναμενόμενη παράταση μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα. Με δεδομένη την τεράστια χωρητικότητα των 1.400 θέσεων του Παλλάς αλλά και την τιμή των εισιτηρίων, που φτάνει μέχρι τα 80 ευρώ, είναι μια ακριβή παραγωγή που έκανε τεράστιο τζίρο.

Αλλά και δύο από τις βασικές παραστάσεις του ρεπερτορίου του Εθνικού Θεάτρου, το «Ξύπνα Βασίλη» και το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», είχαν πληρότητα σε ποσοστό 100% και 97% αντίστοιχα: με 9.000 θεατές, η μικρή σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Τσίλλερ, χωρητικότητας 112 θέσεων, ήταν μονίμως γεμάτη, ενώ η Κεντρική Σκηνή των 560 θέσεων συγκέντρωσε 29.000 θεατές.

Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα; Facebook Twitter
Η τρίτη σεζόν του «Στέλλα Κοιμήσου», που, μετά το Εθνικό, μεταφέρθηκε Δευτερότριτα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη


Η άλλη σαρωτική επιτυχία της σεζόν, με αναλογικά μικρότερο απόλυτο αριθμό θεατών, λόγω του χωρητικότητας 200 θέσεων Μικρού Χορν, ήταν το «Masterclass»: 125 sold-outs μέχρι πριν από μερικές μέρες, όλα τα εισιτήρια μέχρι την Κυριακή των Βαΐων πουλημένα, ενώ ήδη έχουν εξαντληθεί τα πρώτα 1.000 εισιτήρια της επόμενης σεζόν, από τον Οκτώβριο κι έπειτα, οπότε η παράσταση, φυσικά, θα μεταφερθεί στο διπλανό μεγαλύτερο θέατρο, το «Δημήτρης Χορν» (όπου φέτος σημειώνει επίσης αλλεπάλληλα sold-outs ο «Βυσσινόκηπος»).

Αξιοσημείωτα νούμερα έχουν σημειώσει δουλειές όπως το «Πέτρες στις τσέπες του» (τρεις σεζόν με συνολικά 90.000 θεατές), ο «Γιούγκερμαν» με 30.000 θεατές στο 250 θέσεων Θέατρο Πορεία, η τρίτη σεζόν του «Στέλλα Κοιμήσου», που, μετά το Εθνικό, μεταφέρθηκε Δευτερότριτα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη (16.000 εισιτήρια μόνο φέτος), το «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» στην ίδια σκηνή (25.000 θεατές), η «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων» στο Θέατρο Βασιλάκου (15.000), το «Δείπνο» στο Σύγχρονο Θέατρο (11.000), η «Προσωπική Συμφωνία» στο Από Μηχανής Θέατρο (με 64 sold-outs από την έναρξη των παραστάσεων μέχρι τώρα και 11.000 θεατές σε μια αίθουσα 130 θέσεων) και ο «Αρίστος» (12.000 συνολικά), που, από τον μικροσκοπικό Κάτω Χώρο του Θεάτρου Νέου Κόσμου πέρσι, μεταφέρθηκε φέτος στην Κεντρική Σκηνή και λόγω επιτυχίας πλέον συνεχίζεται Δευτερότριτα στο Άνεσις  αναλογικά η επιτυχία είναι μεγάλη και εδώ, γιατί μιλάμε για σκηνές πολύ μικρότερες από τις «εμπορικές».

Μοναδικό κοινό στοιχείο, βέβαια, όλων των παραπάνω παραστάσεων φαίνεται να είναι το θετικότατο word of mouth που τελικά συμβάλλει καθοριστικά στην επιτυχία τους: είναι παραστάσεις που αρέσουν πολύ στο κοινό.

Αλλά και οι ξένες προτάσεις της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φαίνεται να έχουν καθιερώσει το κοινό τους: αναμενόμενο ήταν το εντός λίγων ωρών ξεπούλημα των 4 παραστάσεων του Δημήτρη Παπαϊωάννου που χορογράφησε το ανσάμπλ της Πίνα Μπάους στο «Since She», όμως sold-out ήταν και οι 5 παραστάσεις του Ουίλιαμ Φορσάιθ στο «A quiet evening of dance». Αμφότερα τα έργα παρουσιάστηκαν στη χωρητικότητας 880 θέσεων Κεντρική Σκηνή.

Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα; Facebook Twitter
Aναμενόμενο ήταν το εντός λίγων ωρών ξεπούλημα των 4 παραστάσεων του Δημήτρη Παπαϊωάννου που χορογράφησε το ανσάμπλ της Πίνα Μπάους στο «Since She»


Στο μέτωπο της όπερας, από την άλλη, κερδισμένα φαίνονται τα μεγάλα στοιχήματα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Στη χωρητικότητας 1.400 θέσεων Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, οι περισσότερες παραγωγές της τρέχουσας σεζόν ήταν μέχρι στιγμής sold-out. Συγκεκριμένα, ο «Σιμόν Μποκανέγκρα» του Βέρντι οδηγήθηκε στην προσθήκη ακόμα μίας παράστασης στις έξι προγραμματισμένες, η «Μανόν» του Μασνέ και η παιδική όπερα του Τοχ, «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι», έκλεισαν με οκτώ sold-outs έκαστη και η Λίμνη των Κύκνων σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου πήρε παράταση για δύο βραδιές επιπλέον των οκτώ προγραμματισμένες. Αλλά και στην Εναλλακτική Σκηνή των (maximum 400 θέσεων, ανάλογα με το στήσιμο), πλήρεις ήταν οι παραστάσεις του μιούζικαλ «Once» και της παιδικής όπερας «Το αηδόνι του αυτοκράτορα».

Κι ενώ το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου μόλις ανακοίνωσε το πλήρες πρόγραμμά του, επιφυλάσσοντας ένα πολύ δυνατό θεατρικό καλοκαίρι, για το δεύτερο μισό της τρέχουσας σεζόν οι αναμενόμενες παραστάσεις είναι ουκ ολίγες και πολυσυλλεκτικές, με κάποιες από αυτές να έχουν μόλις κάνει πρεμιέρα και άλλες να ξεκινούν τις προσεχείς ημέρες.


Τολμηρές θεματικές («Η Γίδα», «Η Αρχή του Αρχιμήδη»), πολύπαθες παραγωγές που άλλαξαν συντελεστές («Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης»), μεγάλες παραστάσεις του ευρωπαϊκού θεάτρου («Η Δίκη»), όπερα με αποκλειστικά Έλληνες συντελεστές («Οι γάμοι του Φίγκαρο»), καινούργια στοιχήματα κλασικής και σύγχρονης δραματουργίας που αναλαμβάνουν αγαπημένοι μας σκηνοθέτες της νέας γενιάς («Βόιτσεκ», «Βρικόλακες», «Ύψωμα 731»), αγαπημένοι ηθοποιοί σε σκηνοθετικά εγχειρήματα («Οθέλλος», «Νεολιθική νυχτωδία στην Κρονστάνδη», «Μισά Μισά»), διασκευές αγαπημένων ταινιών («La Strada», «Χορεύοντας στο Σκοτάδι») και πολλά ακόμα συνθέτουν τον θεατρικό χάρτη της Αθήνας για τους επόμενους μήνες.

Παρακάτω 34 παραστάσεις που αξίζει να δείτε μέχρι το Πάσχα >>> 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μάρα Μεϊμαρίδη είναι το ακριβώς αντίθετο του φεμινισμού (και της λογοτεχνίας)

Θέατρο / Η Μάρα Μεϊμαρίδη είναι το ακριβώς αντίθετο του φεμινισμού (και της λογοτεχνίας)

Λίγο πριν οι «Μάγισσες της Σμύρνης» ανέβουν στο Θέατρο Παλλάς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, η δημιουργός τους μιλά για ένα σύμπαν γεμάτο ξόρκια, βασκανίες και άλλα μεταφυσικά φαινόμενα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ