«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Ο Κακλέας στήνει ένα μεγάλο, καλοκουρδισμένο σόου με πλήθος ηθοποιών, μουσικών, πολύχρωμων κοστουμιών και προθέσεων. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Πόσα επίθετα έχει ο θάνατος;

Είναι απρόβλεπτος, έτσι όπως πέφτει ξαφνικά πάνω σε μια μικρή πόλη και θερίζει το ένα τρίτο του πληθυσμού της.


Είναι μυστηριώδης, έτσι όπως περιφέρεται «αφύσικα ψηλός», με ράσο και κουκούλα, χωρίς κανένας να μπορεί να δει το πρόσωπό του.


Ανελέητος, όταν ορμάει σε βρέφη, σε κορίτσια που ανθίζουν, σε ερωτευμένους που παραληρούν.


Φρικιαστικός, όταν εισβάλλει στα σώματα, θρυμματίζει τους πνεύμονες, διαλύει κάθε ίχνος ομορφιάς και ανθρωπιάς.


Κρύβεται παντού και πουθενά: στο νερό, στον αέρα, στον δρόμο, στις πόρτες, στις χαραμάδες των τοίχων, στα ραγίσματα του μυαλού, στις προσευχές των πιστών, στη Δύση, στην Ανατολή, σε κάθε λεπτό της ώρας, σε κάθε ώρα της ημέρας, σε κάθε σταγόνα της βροχής.

Έρχεται όταν κοιμάσαι, όταν ξυπνάς, όταν βαριέσαι, όταν παίζεις με τα παιδιά σου, όταν θαυμάζεις έναν πίνακα, όταν ανοίγεις μια κονσέρβα, όταν ρυθμίζεις το σάκχαρό σου, όταν βουτάς στο κενό, όταν μένεις ακίνητος, όταν νομίζεις πως πέρασε το κακό, όταν λες «θα κάνω μια νέα αρχή».

Χρειάζεται ακροβασία στην κόψη, αν είναι να πετύχει το εγχείρημα, και όχι μονοσήμαντες, εύκολες λύσεις ή απομιμήσεις του κινηματογραφικού σύμπαντος του Τιμ Μπάρτον και του Τέρι Γκίλιαμ.


Πεθαίνει όποιος αντιστέκεται ή όποιος ενδίδει;


Πεθαίνουν οι αδαείς, οι ηττοπαθείς, όσοι αψηφούν τους κανόνες υγιεινής, οι απρόσεκτοι. Πεθαίνουν οι αισιόδοξοι, οι δυνατοί, όσοι δεν πίστεψαν ποτέ πως θα πεθάνουν. Πεθαίνουν όσοι μυρίζουν πιο ωραία.

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Γκροτέσκο δεν σημαίνει μόνο γκόθικ μακιγιάζ και κομμένα χέρια. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας


Δεν φταίει η τοπική αυτοδιοίκηση για τα σκουπίδια που ποτίζουν μικρόβια την πόλη. Δεν φταίει η επιστήμη που άφησε το κακό να μπει, που δεν αντιλήφθηκε τη νέα μετάλλαξη του ιού.

Δεν φταίει ο Θεός που αγνόησε τη μετάνοια των αμαρτωλών. Δεν φταίνε οι πλούσιοι που τρώνε αγνά βιολογικά προϊόντα κλεισμένοι στις επαύλεις τους.

Φταίνε οι φτωχοί, αυτοί φταίνε, που πηγαίνουν σε δημόσια σχολεία, που ψωνίζουν από λαϊκές αγορές, που δεν αλλάζουν τα σεντόνια τους, που δεν πλένουν τα δόντια τους, που δεν απολυμαίνουν τα αιδοία τους, που είναι βρόμικοι, που ζέχνουν.


Ένα μωσαϊκό από στιγμιότυπα θανάτου είναι το «Παιχνίδι της σφαγής» του Ιονέσκο. Μια μητέρα βλέπει την κόρη της να σωριάζεται μπροστά στα μάτια της.

Ένας σύζυγος κρατάει σφιχτά την ετοιμοθάνατη γυναίκα του. Ένας εύπορος κύριος πέφτει ξερός δίπλα στο πιάτο με το αποστειρωμένο φαγητό του.

Νοσοκόμες εκβιάζουν τους ετοιμοθάνατους ασθενείς τους. Άνθρωποι κυνηγιούνται στους δρόμους. Τα εγκαταλελειμμένα μαγαζιά λεηλατούνται.


Οι σκηνές σε δημόσιους χώρους, όπου οι κάτοικοι σωριάζονται σαν μύγες σε μια δίνη κωμικού παραλογισμού, εναλλάσσονται με σκηνές τρυφερότητας σε ιδιωτικούς χώρους, όπου τα θύματα της επιδημίας κρύβονται, αγωνιούν, αποχαιρετούν τους αγαπημένους τους, ξεψυχούν ή αυτοκτονούν.

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

Αστείες μαριονέτες ή άνθρωποι με σάρκα και οστά που γαντζώνονται από τη ζωή; Είναι όλα θέμα οπτικής. Ο Ιονέσκο παίζει με τις αποστάσεις: πότε πλησιάζει και πότε απομακρύνεται, πότε αποτρέπει την οικειότητα και πότε την ενθαρρύνει.

Από τη σάτιρα των φαντασμένων αστών στην αγκαλιά των πληγωμένων εραστών, από το γέλιο στο κλάμα, η αντίδρασή μας απέναντι στο μοιραίο δεν γνωρίζει κανόνες και «είδη».

Δεν υπάρχει ενδεδειγμένη συμπεριφορά ή ιδανικός ήχος και σπάνια προλαβαίνουμε να τραγουδήσουμε το κύκνειο άσμα μας: οι περισσότεροι αρκούμαστε αναγκαστικά σε έναν ρόγχο, σε μια μισοφαγωμένη συλλαβή, σε μια γελοία χειρονομία.

«Γιατί δεν μπόρεσα να κατακτήσω ούτε μια στιγμή; Γιατί δεν μπόρεσα να κατακτήσω τους πλανήτες;» αναρωτιέται ο Γέρος όταν αρρωσταίνει η Γριά του. Ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός.


Ο Κακλέας στήνει ένα μεγάλο, καλοκουρδισμένο σόου με πλήθος ηθοποιών, μουσικών, πολύχρωμων κοστουμιών και προθέσεων. Ο συντονισμός προσώπων, πραγμάτων και κινήσεων δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας στον θεατή.

Η χαριτωμένη έναρξη, με τους κατοίκους συγκεντρωμένους στην πλατεία να σωριάζονται σταδιακά, ζεσταίνει τις διαθέσεις. Ο σκηνοθέτης αντιλαμβάνεται τη σημασία των αποστάσεων και προσπαθεί αντίστοιχα να αναδείξει το μπρίο των «μεγάλων» σκηνών και τη μελαγχολία των «μικρών».

Ένα-ένα, όμως, τα κομμάτια του παζλ απογοητεύουν, παρόλο που φαινομενικά τοποθετούνται στις σωστές θέσεις. Ένα-ένα τα επεισόδια φανερώνουν την επιπολαιότητα με την οποία έχουν οικοδομηθεί, σκετσάκια σαθρά που τα σαρώνει το πρώτο αεράκι.


Αδιάφορους μας αφήνει ο μονόλογος του φοβικού άνδρα που βλέπει παντού μικρόβια, ενώ δεν αναδύεται ποτέ η κοφτερή ειρωνεία στον διάλογο των δύο αστών από τα πλούσια και τα λιγότερο πλούσια προάστια.

Η συγκίνηση που θα μπορούσαμε να εισπράξουμε παρακολουθώντας δύο ανδρόγυνα να χωρίζονται από τον θάνατο κόβεται από τη βιαστική διεκπεραίωση.

Ένας χλιαρός κομπέρ, αμήχανοι διάλογοι στη φυλακή, μια μάνα που ουρλιάζει, ένα χορευτικό ντουέτο, ένα χορευτικό με κούκλες, ένα μοιρολόι για ένα νεκρό μωρό κι ένα τραγούδι «γίναμε όλοι ανθρωποφάγοι» με κομμένα ανθρώπινα «μέλη» να σερβίρονται σε πιατέλες συμπληρώνουν το σύνολο.

Το θέμα δεν είναι τόσο η φλυαρία όσο η αδυναμία εμβάθυνσης και επεξεργασίας των δεδομένων: η αποκαρδιωτική αίσθηση ότι κάποιος αρκείται στην επιφάνεια, στο κακέκτυπο, στις βιαστικές εντυπώσεις, στα ανακυκλωμένα εφέ.

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Υπάρχει μια σκηνή που προσφέρει ανάπαυλα στον θεατή: αυτή του ηλικιωμένου ζεύγους, του Γέρου και της Γριάς, απορροφημένων στην ποιητική αναπόληση της ζωής τους. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας


Η τραγικωμική υφή του έργου του Ιονέσκο ταιριάζει απόλυτα με μια γκροτέσκα αισθητική, όπως αυτή που επιχειρούν να συνθέσουν οι συντελεστές της παράστασης, τόσο σε επίπεδο όψης όσο και σε επίπεδο σκηνοθεσίας ή ερμηνειών.

Χρειάζεται όμως ακροβασία στην κόψη, αν είναι να πετύχει το εγχείρημα, και όχι μονοσήμαντες, εύκολες λύσεις ή απομιμήσεις του κινηματογραφικού σύμπαντος του Τιμ Μπάρτον και του Τέρι Γκίλιαμ.

Γκροτέσκο δεν σημαίνει μόνο γκόθικ μακιγιάζ και κομμένα χέρια. Σημαίνει σύμπτυξη της μάσκας και του προσώπου, του τρομακτικού και του γελοίου, είναι «ένα παιχνίδι της φαντασίας με το απαγορευμένο ή αυτό που δεν μπορεί να εκφραστεί»*, μια προσπάθεια να διαχειριστούμε το δαιμονικό, το απωθημένο, το μακάβριο μέσα από την υπερβολή ή την παραμόρφωση της κωμωδίας.

H καρικατούρα, η πιο παρεξηγημένη ίσως έννοια στο ελληνικό θέατρο, και μία από τις βασικές εκφάνσεις του γκροτέσκου, δεν υλοποιείται μέσα από μεγάλες χειρονομίες, φωνές, κλοουνερί και γκριμάτσες. Αυτά συνιστούν απλώς κακό παίξιμο και, δυστυχώς, αυτά εισπράττουμε σε πολλά σημεία της παράστασης.


Υπάρχει μια σκηνή που προσφέρει ανάπαυλα στον θεατή: αυτή του ηλικιωμένου ζεύγους, του Γέρου και της Γριάς, απορροφημένων στην ποιητική αναπόληση της ζωής τους, καθώς διασχίζουν την πόλη για τελευταία φορά και προτού ο ένας από τους δύο εμφανίσει τα συμπτώματα του τέλους.

Και πάλι, παρόλο που δίδεται άπλετος χρόνος και χώρος στο μικρό αυτό «διαμάντι» να λάμψει, δυστυχώς, το αποτέλεσμα υπονομεύεται από την πρόχειρη διδασκαλία των ηθοποιών.


Στα ελάχιστα θετικά, τέλος, συγκαταλέγεται η απόδοση της πολιτικής διάστασης, όπως αυτή εκφράζεται είτε μέσα από τους εκφωνητές ειδήσεων στη μεγάλη οθόνη είτε μέσα από τους άνδρες με λευκές στολές και μάσκες που ψεκάζουν τα πάντα γύρω τους, αποτυπώνοντας εύστοχα το κλίμα τρόμου μέσα στο οποίο ταλανίζεται η οικουμένη.


* John Ruskin

 

«Το Παιχνίδι της Σφαγής»: Καλοκουρδισμένο σόου που, όμως, απογοητεύει Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Info:

Το παιχνίδι της σφαγής του Ευγένιου Ιονέσκο

ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

Μετάφραση – Διασκευή: Γεράσιμος Ευαγγελάτος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Σκηνογραφία: Γιάννης Κακλέας, Σάκης Μπιρμπίλης

Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Χορογραφία: Αγγελική Τρομπούκη

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν: Μαρία Διακοπαναγιώτου, Στέλιος Ιακωβίδης, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Λαέρτης Μαλκότσης, Χριστίνα Μαξούρη, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νικόλας Παπαγιάννης, Πασχάλης Παπαδάκης, Πάνος Παπαδόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Γιώργος Στάμος, Αναστασία Στυλιανίδη, Αρετή Τίλη, Έλενα Τοπαλίδου, Αγγελική Τρομπούκη, Γιωργής Τσουρής, Αλέξιος Φουσέκης, Βικτωρία Φώτα

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ