Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
1
Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Τόρστεν Κερλ και Αν Πέτερσεν, Τριστάνος και Ιζόλδη στην παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

 

Είναι μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες αγάπης και τις πιο τραγικές. Όλα γίνονται σε λάθος τόπο και σε λάθος χρόνο. Η θεωρία των συμπτώσεων είναι ανίκητη. Ο Τριστάνος και η Ιζόλδη, ενέπνευσαν τον Βάγκνερ να γράψει την ομώνυμη όπερα που παρουσιάζεται  από την Εθνική Λυρική Σκηνή, από τις 21 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου.

 

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
John William Waterhouse (1916)

 

Ενα παραμύθι από τον 12ο αιώνα

Ο Τριστάνος και η Ιζόλδη είναι ένας μύθος κέλτικης καταγωγής, τον οποίο τραγούδησαν οι τροβαδούροι του 12ου και 13ου αιώνα. Ο διάσημος τροβαδούρος Τομάς συνέθεσε μια διασκευή του μύθου το 1170, στην οποία βασίστηκε ο Γερμανός ποιητής Γκότφριντ φον Στράσμπουργκ. Στην εκδοχή του βασίστηκε ο Βάγκνερ για να γράψει το λιμπρέτο της όπερας.

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
O Βάγκνερ το 1860

H βασική ιστορία

Η πλοκή αφορά τον έρωτα του ιππότη Τριστάνου για την ιρλανδή πριγκίπισσα Ιζόλδη, την οποία φέρνει ως νύφη στο θείο του βασιλιά Μάρκο της Κορνουάλης. Κατά το ταξίδι της επιστροφής στο πλοίο, με αφορμή ένα μαγικό ποτό, Τριστάνος και Ιζόλδη εξομολογούνται τον έρωτά τους. Στην Κορνουάλη, κατά την απουσία του βασιλιά σε κυνήγι, συναντιούνται ερωτικά. Ο Μάρκος τους βρίσκει μαζί και σε συμπλοκή που ακολουθεί ο Τριστάνος τραυματίζεται θανάσιμα. Μεταφέρεται στον πύργο του στη Βρετάνη, όπου παραληρεί. Όταν η Ιζόλδη φτάνει κοντά του είναι πια αργά: ο Τριστάνος ξεψυχά στα χέρια της και εκείνη τον ακολουθεί καθώς οραματίζεται την παντοτινή ένωση μαζί του.

Η ιστορία που μάγεψε τον Βάγκνερ και άλλαξε το δρόμο της όπερας

Ο Ρίχαρντ Βάγκνερ έκανε όπερα σε τρεις πράξεις τη μυθιστορία του Στράσμπουργκ, επηρεασμένος από τη φιλοσοφία του Σοπενάουερ, αλλά και τη σχέση του με την Ματίλντε Βέσεντονγκ. Δεν την ονόμαζε όπερα, αλλά δράση σε τρεις πράξεις. Η όπερα αυτή επηρέασε το έργο των δυτικών συνθετών κλασικής μουσικής, τον Μάλερ, τον Στράους, τον Σένμπεργκ. Μουσικά σηματοδοτεί την απομάκρυνση από την συμβατική αρμονία, που θα οδηγήσει τελικά την όπερα προς την ατονική μουσική του 20ου αιώνα. 

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Ludwig and Malvina Schnorr von Carolsfeld στην πρεμιέρα του πρώτου Τριστάνου και της Ιζόλδης

Ο Γολγοθάς μιας πρεμιέρας και ένας ξαφνικός θάνατος

Η εμπειρία του Βάγκνερ με την πρεμιέρα του Τανχόυζερ στο Παρίσι το 1861 τον οδήγησε στην απόφαση να ανεβάσει την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη στην Καρλσρούη. Παρόλο που η όπερα της Βιέννης του πρότεινε να γίνει εκεί η πρεμιέρα, οι πρόβες δεν έφτασαν ποτέ σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ο Βασιλιάς Λουδοβίκος ο Β της Βαυαρίας χρηματοδοτεί την παραγωγή. Η πρωταγωνίστρια Ιζόλδη βραχνιάζει και η πρεμιέρα αναβάλλεται για ένα μήνα. Η πρεμιέρα γίνεται στις 10 ιουνίου του 1865, αλλά μετά από λίγες εβδομάδες πεθαίνει ξαφνικά ο πρωταγωνιστής Ludwig Schnorr von Carolsfeld. Οι φήμες που κυκλοφόρησαν μιλούν για τις υπερβολικές απαιτήσεις του ρόλου που οδήγησαν στο θάνατό του.

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Από το βίντεο του Μπιλ Βαϊόλα για τον τριστάνο, σε σκηνοθεσία Πίτερ Σέλαρς.
Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Τριστάνος και Ιζόλδη, Μπιλ Βαϊόλα, Πίτερ Σέλαρς, ένα εικαστικό αριστούργημα
Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Τριστάνος και Ιζόλδη, Μπιλ Βαϊόλα, Πίτερ Σέλαρς, ένα εικαστικό αριστούργημα

 

Μια ερωτική ιστορία γεμάτη παρεξηγήσεις

Οι παρεξηγήσεις παίζουν βασικό ρόλο στη τραγική εξέλιξη της ιστορίας του  Τριστάνου και της Ιζόλδης. Πίνουν από το ίδιο ποτήρι αντί για δηλητήριο ένα πανίσχυρο ερωτικό φίλτρο και ερωτεύονται εξαιτίας ενός λάθους. Ζουν τον απαγορευμένο έρωτά του αφού η Ιζόλδη προορίζεται για νύφη του θείου του Τριστάνου. Στον μύθο ο Τριστάνος για να γιατρευτεί παντρεύεται μια άλλη Ιζόλδη την Λευκώλενο, πράγμα που μπερδεύει απίστευτα τον αναγνώστη. Επίσης στο τέλος του μύθου, υποτίθεται ότι η Ιζόλδη θα καταπλεύσει με λευκά πανιά για να φέρει το αντίδοτο στο δηλητηριασμένο βέλος που έχει δεχτεί ο Τριστάνος. Η εκδικητική Ιζόλδη Β΄, η Λευκώλενος του λέει ότι τα πανιά είναι μαύρα και ο Τριστάνος απελπισμένος εκπνέει. Σε λίγο εκπνέει από λύπη, μόλις φτάνει και η Ιζόλδη η ξανθή. Στην όπερα, στην τελευταία πράξη, ο Τριστάνος ξεψυχάει στην αγκαλιά της Ιζόλδης με το όνομά της στα χείλη του. Η Ιζόλδη προσπαθεί μάταια να τον επαναφέρει στην ζωή. Φτάνει ο βασιλιάς που τους έχει συγχωρήσει επειδή έχει καταλάβει ότι αγαπήθηκαν εξαιτίας του φίλτρου και όχι της επιθυμίας τους να τον προδώσουν, αλλά είναι αργά. Η Ιζόλδη ξεψυχά και αυτή στην αγκαλιά του ήδη νεκρού αγαπημένου της. Με τα τελευταία λόγια της εξυμνεί την αγάπη και την αιώνια αφοσίωση.

 


Μπιργκιτ Νίλσον, Μπαϊρόιτ, 1966

Ποιό θεωρείται το καλύτερο ανέβασμα;

Οι φανατικοί της όπερας θεωρούν αδιαπραγμάτευτα, καλύτερη την ηχογράφηση  του Karl Böhm στο φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ το 1966, με την Μπίργκιτ Νίλσον και τον Βολφγκανγκ Βιντγκάσεν. Ιδανικά ανεβάσματα είναι η αλήθεια δεν υπάρχουν, σίγουρα όμως τα ανεβάσματα στο Παρίσι και τη Σκάλα τα τελευταία χρόνια έκαναν αίσθηση.

Violeta Urmana "Liebestod"

Waltraut Meier στη Σκάλα

Ιδανικές  “Ιζόλδες”

Η Waltraut Meier και η Violetta Urmana στις μέρες μας έκαναν καριέρα ως ιδανικές Ιζόλδες. Αλλά και  η Κatarina Dalayman που εμείς θα δούμε στο Μέγαρο ως Μπρανγκαίνε. Και η Ann Petersen που θα δούμε ως Ιζόλδη. Με το ρόλο αναμετρήθηκαν πολλές μεγάλες ντίβες  και το θάνατο της Ιζόλδης δεν έχουν παραλείψει να ηχογραφήσουν ακόμα και τραγουδίστριες που δύσκολα θα έστεκαν στη σκηνή ως Ιζόλδες.

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Νταλί: Τριστάνος και Ιζόλδη

 

«Liebestod» σημαίνει...

Έρωτας/θάνατος. Με αυτή την μουσική τελειώνει η όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη, με μια άρια της Ιζόλδης πάνω από το νεκρό σώμα του Τριστάνου. Χρησιμοποιείται και ως λογοτεχνικός όρος και αναφέρεται στο θέμα του θανάτου από έρωτα, ή στην ολοκλήρωση της ερωτικής αγάπης με τον θάνατο. Η ιστορία του Πύραμου και της Θίσβης και του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, από τα δημοφιλή παραδείγματα. Αλλά υπάρχει και το παράδειγμα του νεαρού Βέρθερου, ο έρωτας και ο θάνατος σε μια μονόπλευρη αγάπη. Ή ακόμα, και η κοινή αυτοκτονία του Κλάιστ και της Εριέτας Φόγκελ. 

Τι απαλά και ήρεμα

Που μου χαμογελά,

Πόσο γλυκά

Τα μάτια του ανοίγει –

Βλέπετε φίλοι;

Δεν το βλέπετε;

Πως λάμπει

Όλο και πιο φωτεινός,

Καθώς σηκώνεται ψηλά

μες των άστρων τη φεγγοβολιά;

Δεν βλέπετε

πως η καρδιά

γενναία πάλλεται

καθώς μέσα στο στήθος του

ήσυχα και δυνατά χτυπά;

Πως η γλυκιά ανάσα του

Ηδονική και τρυφερή

μες’ απ’ τα χείλη

φτερουγίζει;

Κοιτάξτε φίλοι!

Δεν το αισθάνεστε; Δεν το θωρείτε;

Μόνο εγώ ακούω

τούτο το σκοπό

που τόσο σιγανός

κι εξαίσιος

γλυκά θρηνώντας,

τα πάντα λέγοντας,

συμφιλιώνοντας απαλά

βγαίνει απ’ αυτόν,

εισχωρεί εντός μου,

με δονεί

με τη θεία μουσική του

και μ’ αγκαλιάζει;

Είναι ένα απαλό αεράκι

που φυσά;

Είναι κύματα

από μεθυστικές μοσχοβολιές;

Πώς φουσκώνουν

καθώς με τριγυρίζουν!

Να πάρω αναπνοή βαθιά;

Να τα αφουγκραστώ;

Να τα ρουφήξω;

Ή μέσα τους να βυθιστώ;

Γλυκά, στ’ αρώματά τους

να εξαφανιστώ;

Μέσα στο σάλο των κυμάτων,

στων ήχων τον ορυμαγδό,

στο κυματιστό σύμπαν

της ανάσας του κόσμου

να πνιγώ,

να καταποντιστώ –

δίχως αισθήσεις.

Υπέρτατη ηδονή!

 

Μετάφραση Αλέξανδρος Ίσαρης από την πλήρη μετάφραση του έργου Τριστάνος και Ιζόλδη που έκανε για λογαριασμό των εκδόσεων Ίκαρος το 2002

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη Facebook Twitter
Τριστάνος και Ιζόλδη από τον Edmund Blair Leighton
 

Πληροφορίες για την παράσταση: 

 

Τριστάνος και Ιζόλδη

Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης Σκηνοθεσία - σκηνικά - κοστούμια: Γιάννης Κόκκος Καλλιτεχνική συνεργάτιδα, δραματουργία: Αν Μπλανκάρ Σχεδιασμός βιντεοπροβολών: Eρίκ Ντυραντώ Φωτισμοί: Μίχαελ Μπάουερ Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος Τριστάνος: Τόρστεν Κερλ Βασιλιάς Μάρκος: Ράινχαρτ Χάγκεν Ιζόλδη: Αν Πέτερσεν Κούρβεναλ: θ.α. Μέλοτ: Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος Μπρανγκαίνε: Καταρίνα Νταλάυμαν Βοσκός: Νίκος Στεφάνου Καπετάνιος: Κωστής Ρασιδάκης Ναύτης: Αντώνης Κορωναίος Συμμετέχουν η Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΛΣ

 

 

21, 28, 31 Ιανουαρίου & 4 Φεβρουαρίου 2015, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

 

 

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια