Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε.

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
1

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλό. Ένα παγκάκι, μια καφέ τσάντα με τα απαραίτητα και ο πρωταγωνιστής ντυμένος με την επίσημη εμφάνιση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004...

 

Βοτανικός, Κυριακή βράδυ. Αφήνεις πίσω σου την πολύβουη Κωνσταντινουπόλεως και περπατάς στα στενά δρομάκια της περιοχής. Εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, κλειστά συνεργεία, διώροφες κατοικίες και καταστήματα ψιλικών βγαλμένα από άλλη εποχή. Στην οδό Μελενίκου ο πολυχώροςVault φιλοξενεί για δεύτερη συνεχή χρονιά το έργο του Μάκη Τσίτα, Μάρτυς μου ο Θεός που είναι βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημά του που πέρυσι είχε  τιμηθεί  με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Σοφία Καραγιάννη, ενώ στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης. Πρόκειται για  έναν μονόλογο που εκτυλίσσεται με φόντο την Αθήνα του 2004 και κεντρικό ήρωα τον Χρυσοβαλάντη. Έναν τυπικό αντιήρωα της εποχής μας, οπλισμένο με χιούμορ, ο οποίος είναι πενηντάρης, άνεργος και με υγεία κλονισμένη. Ο Χρυσοβαλάντης είναι ο άνθρωπος που όλοι έχουμε δει σε διάφορες στιγμές στην πόλη. Στα σκαλιά κάποιας εκκλησίας, να βγαίνει από οίκους ανοχής αλλά και στους δρόμους με σκυμμένο το κεφάλι και τις σκέψεις του να τον βομβαρδίζουν. Η ζωή του είναι μια συνεχής αναμέτρηση με την πραγματικότητα. Οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδότες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του τον προδίδουν και όλα αυτά εξελίσσονται παράλληλα με μια  κοινωνία που, παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται καθημερινά στην παρακμή. Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλό. Ένα παγκάκι, μια καφέ τσάντα με τα απαραίτητα και ο πρωταγωνιστής ντυμένος με την επίσημη εμφάνιση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Η ώρα περνά χωρίς να το αντιληφθείς, η ερμηνεία  καθηλωτική και όταν  μια παράσταση σε ακολουθεί είναι σίγουρο ότι έχει πετύχει τον σκοπό της.

Ζούμε ένα κοινωνικοπολιτικό θρίλερ. Άνθρωποι που πνίγονται στο νερό, άνθρωποι που πνίγονται στην απελπισία και στην ανεργία, άνθρωποι που πέφτουν γιατί δεν αντέχουν, άνθρωποι που σωπαίνουν, άνθρωποι που φωνάζουν και δεν ακούγονται. Και επειδή στα θρίλερ από κάποιο σημείο και μετά συνηθίζεις το αίμα και τον τρόμο φοβάμαι την εξοικείωση με όλη αυτή την κατάσταση.

«Τον αγάπησα τον Χρυσοβαλάντη» λέει ο  Ιωσήφ Ιωσηφίδης. «Από την ανάγνωση του βιβλίου. Μετά, κάθε φορά που διάβαζα το θεατρικό, πάντα στο τέλος με έπιανα να συγκινούμαι. Ώσπου τρεις βδομάδες πριν την πρεμιέρα είπα ότι αυτός είσαι εσύ. Οι άλλοι θα γελάνε και θα συγκινούνται μαζί σου. Λατρεύω να παίζω την παράσταση. Μου δίνει την ευκαιρία να βγάλω όλα τα όπλα της υποκριτικής φαρέτρας μου, αυτά που έχω τελοσπάντων, να τα δουλέψω, να τα αναπτύξω και να πειραματιστώ. Ένα άλλο στοιχείο που με τρελαίνει είναι οι ψαλμοί. Από μικρός ψάλλω δίπλα στον πατέρα μου που ασχολείται επαγγελματικά με την βυζαντινή μουσική, οπότε όλο αυτό το θεώρησα ευτυχή συγκυρία. Επίσης, σημαντικά στοιχεία που με ελκύουν στον Χρυσοβαλάντη είναι το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός του, πατήματα πολύτιμα για μένα, ώστε να μπορέσω να τον σκιτσάρω. Το Μάρτυς μου ο Θεός, θεωρώ ότι είναι μια τυχερή παράσταση όσον αφορά τη συνεργασία συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού. Μας ενώνει η αγάπη μας για τον ήρωα, σε βαθμό που να αναδεικνύουμε πλήρως και τις στραβές πλευρές του χαρακτήρα του. Μας ενώνει και η ανάγκη μας να βροντοφωνάξουμε όλες τις κοινωνικοπολιτικές αλήθειες που εντοπίσαμε στο έργο».

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Σοφία Καραγιάννη

Η Σοφία Καραγιάννη, η σκηνοθέτιδα, υποστηρίζει ότι «ο Μάκης Τσίτας έδωσε στην νεοελληνική λογοτεχνία έναν από τους πιο καλογραμμένους ήρωες. Ο Χρυσοβαλάντης μέσα από τον ατέρμονο μονόλογό του όχι μόνο εκφράζει τις σκέψεις όλων μας, αλλά καταφέρνει μέσα από τη περιγραφή της δικής του ‘ρημαγμένης’ ζωής, ταυτόχρονα, να σκιαγραφήσει μια κοινωνία που νοσεί αλλά δεν το έχει καταλάβει, αφού ο ήρωας υποφέρει σε στιγμή ακατάλληλη, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες, εκεί που η χώρα έχει βάλει τα καλά της και ετοιμάζεται να ζήσει μεγάλες στιγμές. Εκείνη την εποχή αν θυμάστε  η Αθήνα ήταν πεντακάθαρη από αδέσποτα, τρελούς  και επαίτες. Για τον Χρυσοβαλάντη η εργασία δεν είναι μόνο βιοπορισμός αλλά και ισορροπία, για αυτό όταν μένει άνεργος χάνει την εσωτερική του ισορροπία και όλα βγαίνουν στη φόρα. Θεοφοβούμενος, ξενοφοβικός, αφελής, φοβισμένος και βαθειά μόνος καταφεύγει στο Θεό και δημιουργεί μια μοναδική σχέση μαζί του».

«Η κοινωνία που ζούμε θεωρείς  ότι εξουδετερώνει -κατά κάποιον τρόπο- τους αδύναμους και ευνοεί τους ισχυρούς;» την ρωτώ. «Αυτό ακριβώς είναι το θέμα και η αρετή αυτού του κειμένου. Ο Τσίτας πολύ έξυπνα, μέσα από την πορεία αλλά κυρίως την κατάληξη του ήρωα, μας δείχνει  μια κοινωνία που έχει εφεύρει έναν πανίσχυρο μηχανισμό εξουδετέρωσης των αδύναμων. Τον Χρυσοβαλάντη τον προδίδουν όλοι, οι εργοδότες του, το περιβάλλον του, οι γυναίκες και κυρίως η ίδια του η οικογένεια.  Άνεργος και χρεοκοπημένος δεν θα μπορούσε να έχει καμία τύχη», απαντά. «Όταν πρωτοδιάβασα το έργο πίστεψα πως ο Χρυσοβαλάντης είναι ένας χαρακτήρας με υπερβολικά πολλά αλληλοσυγκρουόμενα χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάς εύκολα σε άτομα γύρω σου. Ότι ήταν ένας άνθρωπος που υπάρχει, αλλά πρέπει να τον πετύχεις κάπου μέσα στο πλήθος. Στη διάρκεια των παραστάσεων πέρυσι, θεατές έρχονταν και μου έλεγαν διάφορες περιπτώσεις ανθρώπων του περιβάλλοντός τους, που ήταν σε λίγο πιο ‘μειονεκτική’, ας πούμε, θέση από τον ήρωα μας. Και μάλιστα ο αριθμός αυτών των συνανθρώπων μας άρχισε στα μάτια μου να φαίνεται μεγάλος. Μπορεί να μην είναι ο τύπος του μέσου Έλληνα στην πλειοψηφία, αλλά σίγουρα όλοι μας έχουμε ένα ή περισσότερα στοιχεία από τον ταλαίπωρο χιουμορίστα Χρυσοβαλάντη», επισημαίνει ο Ιωσήφ. «Με την οικονομική κρίση υπήρξε ένα ξεγύμνωμα. Όλα ήρθαν στο φως. Και τα καλά και τα στραβά. Έπεσαν οι μάσκες. Στις προσωπικές, στις κοινωνικές, στις οικονομικές αλλά και στις οικογενειακές σχέσεις. Σαφώς και αναδύθηκαν δυνάμεις δημιουργικές ,όπως σε κάθε κρίση, σαφώς και χάλασαν σχέσεις και κάποιοι έπεσαν από τα σύννεφα για ανθρώπους που είχαν γύρω τους, σαφώς και αναπτύχθηκαν πολλά κινήματα αλληλεγγύης και ας μην προβάλλονται ποτέ, σαφώς κάποιοι αναθεώρησαν πράγματα για τον εαυτό τους, για το τι σημαίνει επιβίωση, για το πώς είναι να είσαι σε μια μόνιμη ανασφάλεια σε σχέση με την επιβίωση. Πάντα για μένα τα πράγματα και τα γεγονότα έχουν πολύπλευρα αποτελέσματα», τονίζει.

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Ο Χρυσοβαλάντης μέσα από τον ατέρμονο μονόλογό του όχι μόνο εκφράζει τις σκέψεις όλων μας, αλλά καταφέρνει μέσα από τη περιγραφή της δικής του ‘ρημαγμένης’ ζωής, ταυτόχρονα, να σκιαγραφήσει μια κοινωνία που νοσεί αλλά δεν το έχει καταλάβει...

«Ο ήρωας επισκέπτεται τους οίκους ανοχής, αγαπά τις γυναίκες, μιλά συνεχώς για αυτές. Τελικά, η  ζωή αναγεννιέται μέσα από τον έρωτα;». «Σκεφτείτε τι θα ήταν η ζωή χωρίς έρωτα. Για μένα είναι η κινητήριος δύναμη των πάντων. Αν σε χτυπήσει το βελάκι, τι μπορεί να σε κάνει να συγκρατηθείς. Η ζωή γεννιέται και υπάρχει για τον έρωτα. Ο Πλάστης, όποιος και αν ήταν, είχε μεγάλη έμπνευση και μεγάλη αγάπη για μας, όταν αποφάσισε να μας τον στείλει. Ο Χρυσοβαλάντης εναγωνίως ψάχνει τον έρωτα, την αγάπη, το απλό χάδι, την τρυφερότητα. Μιλάει τρυφερά στις πόρνες και  τις εκτιμά  περισσότερο από τις υπόλοιπες γυναίκες. Τις υπόλοιπες  τις κριτικάρει κατά περίσταση, αλλά προφανώς και δεν έχει καμία ελπίδα μαζί τους, όπως θα καταλάβει κάποιος που θα δει την παράσταση. Είναι ένα πλάσμα που αναζητά  την αγάπη. Την βρίσκει όμως; Μόνο στον Θεό, στον δικό του Θεό, με τον οποίο κάνουν τις πιο ωραίες και αστείες συζητήσεις και στη γιαγιά του τη Χρυσοβαλαντία, με την οποία έχει το ίδιο όνομα και σχεδόν την ίδια κατάληξη, όπως θα διαβάσει κάποιος στο έξοχο βραβευμένο έργο του Μάκη Τσίτα», αφηγείται.

«Σκέφτομαι μήπως συντελείται σιγά - σιγά η άλωσις της Ελλάδος. Κι αυτή τη φορά δεν υπάρχει κερκόπορτα. Μήπως εθελουσίως προετοιμάζεται η Ελλάς για την αυτοπαράδοση της; Και μήπως η επίσημη τελετή παράδοσης θα είναι η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων; Ανοίξαμε διάπλατα τις πύλες και το βάραθρο στο βάθος; Οδεύουμε προς βύθιση; Τουλάχιστον να μας ρίξουν στα μαλακά, πάει στην ευχή. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι αυτοί που κινούν τα νήματα έχουν σκοπό να μας τινάξουν πάνω στα βράχια, πάνω στα κοφτερά, απόκρημνα βράχια».

«Ζούμε μέρες απώλειας; Καθημερινά χάνονται ζωές, θέσεις εργασίας και  μισθοί». «Ζούμε ένα  κοινωνικοπολιτικό θρίλερ» λέει η Σοφία. «Άνθρωποι που πνίγονται στο νερό, άνθρωποι που πνίγονται στην απελπισία και στην ανεργία, άνθρωποι που πέφτουν γιατί δεν αντέχουν, άνθρωποι που σωπαίνουν, άνθρωποι που φωνάζουν και δεν ακούγονται. Και επειδή στα θρίλερ από κάποιο σημείο και μετά συνηθίζεις το αίμα και τον τρόμο φοβάμαι την εξοικείωση με όλη αυτή την κατάσταση». Υπάρχει κάτι που να σας δίνει ελπίδα σήμερα; με τον Ιωσήφ  να λέει «βέβαια. Είμαι αρκετά αισιόδοξος και δεν αφήνω εύκολα κάτι να μου ρίξει τη διάθεση μου και εννοώ από τα καθημερινά ζητήματα. Ελπίδα μου δίνει η δημιουργία, το να είσαι αεικίνητος και να δημιουργείς. Ελπίδα μου δίνουν οι ανθρώπινες σχέσεις, οι φίλοι μου, η οικογένειά μου, οι ωραίες συζητήσεις και φυσικά μια κρύα μπύρα λέγοντας  χαζομαρούλες και γελώντας ακατάπαυστα γύρω από ένα τραπέζι».

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Λατρεύω να παίζω την παράσταση. Μου δίνει την ευκαιρία να βγάλω όλα τα όπλα της υποκριτικής φαρέτρας μου, αυτά που έχω τελοσπάντων, να τα δουλέψω, να τα αναπτύξω και να πειραματιστώ...

Ιnfo:

Μάρτυς Μου ο Θεός

Πολυχώρος Vault: Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472, 6945993870,

Κάθε Σάββατο στις 18:00 και Κυριακή στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (προπώληση, φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65 και πολυτέκνων) και 5 ευρώ (ανέργων)

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια