Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε.

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
1

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλό. Ένα παγκάκι, μια καφέ τσάντα με τα απαραίτητα και ο πρωταγωνιστής ντυμένος με την επίσημη εμφάνιση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004...

 

Βοτανικός, Κυριακή βράδυ. Αφήνεις πίσω σου την πολύβουη Κωνσταντινουπόλεως και περπατάς στα στενά δρομάκια της περιοχής. Εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, κλειστά συνεργεία, διώροφες κατοικίες και καταστήματα ψιλικών βγαλμένα από άλλη εποχή. Στην οδό Μελενίκου ο πολυχώροςVault φιλοξενεί για δεύτερη συνεχή χρονιά το έργο του Μάκη Τσίτα, Μάρτυς μου ο Θεός που είναι βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημά του που πέρυσι είχε  τιμηθεί  με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Σοφία Καραγιάννη, ενώ στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης. Πρόκειται για  έναν μονόλογο που εκτυλίσσεται με φόντο την Αθήνα του 2004 και κεντρικό ήρωα τον Χρυσοβαλάντη. Έναν τυπικό αντιήρωα της εποχής μας, οπλισμένο με χιούμορ, ο οποίος είναι πενηντάρης, άνεργος και με υγεία κλονισμένη. Ο Χρυσοβαλάντης είναι ο άνθρωπος που όλοι έχουμε δει σε διάφορες στιγμές στην πόλη. Στα σκαλιά κάποιας εκκλησίας, να βγαίνει από οίκους ανοχής αλλά και στους δρόμους με σκυμμένο το κεφάλι και τις σκέψεις του να τον βομβαρδίζουν. Η ζωή του είναι μια συνεχής αναμέτρηση με την πραγματικότητα. Οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδότες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του τον προδίδουν και όλα αυτά εξελίσσονται παράλληλα με μια  κοινωνία που, παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται καθημερινά στην παρακμή. Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλό. Ένα παγκάκι, μια καφέ τσάντα με τα απαραίτητα και ο πρωταγωνιστής ντυμένος με την επίσημη εμφάνιση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Η ώρα περνά χωρίς να το αντιληφθείς, η ερμηνεία  καθηλωτική και όταν  μια παράσταση σε ακολουθεί είναι σίγουρο ότι έχει πετύχει τον σκοπό της.

Ζούμε ένα κοινωνικοπολιτικό θρίλερ. Άνθρωποι που πνίγονται στο νερό, άνθρωποι που πνίγονται στην απελπισία και στην ανεργία, άνθρωποι που πέφτουν γιατί δεν αντέχουν, άνθρωποι που σωπαίνουν, άνθρωποι που φωνάζουν και δεν ακούγονται. Και επειδή στα θρίλερ από κάποιο σημείο και μετά συνηθίζεις το αίμα και τον τρόμο φοβάμαι την εξοικείωση με όλη αυτή την κατάσταση.

«Τον αγάπησα τον Χρυσοβαλάντη» λέει ο  Ιωσήφ Ιωσηφίδης. «Από την ανάγνωση του βιβλίου. Μετά, κάθε φορά που διάβαζα το θεατρικό, πάντα στο τέλος με έπιανα να συγκινούμαι. Ώσπου τρεις βδομάδες πριν την πρεμιέρα είπα ότι αυτός είσαι εσύ. Οι άλλοι θα γελάνε και θα συγκινούνται μαζί σου. Λατρεύω να παίζω την παράσταση. Μου δίνει την ευκαιρία να βγάλω όλα τα όπλα της υποκριτικής φαρέτρας μου, αυτά που έχω τελοσπάντων, να τα δουλέψω, να τα αναπτύξω και να πειραματιστώ. Ένα άλλο στοιχείο που με τρελαίνει είναι οι ψαλμοί. Από μικρός ψάλλω δίπλα στον πατέρα μου που ασχολείται επαγγελματικά με την βυζαντινή μουσική, οπότε όλο αυτό το θεώρησα ευτυχή συγκυρία. Επίσης, σημαντικά στοιχεία που με ελκύουν στον Χρυσοβαλάντη είναι το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός του, πατήματα πολύτιμα για μένα, ώστε να μπορέσω να τον σκιτσάρω. Το Μάρτυς μου ο Θεός, θεωρώ ότι είναι μια τυχερή παράσταση όσον αφορά τη συνεργασία συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού. Μας ενώνει η αγάπη μας για τον ήρωα, σε βαθμό που να αναδεικνύουμε πλήρως και τις στραβές πλευρές του χαρακτήρα του. Μας ενώνει και η ανάγκη μας να βροντοφωνάξουμε όλες τις κοινωνικοπολιτικές αλήθειες που εντοπίσαμε στο έργο».

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Σοφία Καραγιάννη

Η Σοφία Καραγιάννη, η σκηνοθέτιδα, υποστηρίζει ότι «ο Μάκης Τσίτας έδωσε στην νεοελληνική λογοτεχνία έναν από τους πιο καλογραμμένους ήρωες. Ο Χρυσοβαλάντης μέσα από τον ατέρμονο μονόλογό του όχι μόνο εκφράζει τις σκέψεις όλων μας, αλλά καταφέρνει μέσα από τη περιγραφή της δικής του ‘ρημαγμένης’ ζωής, ταυτόχρονα, να σκιαγραφήσει μια κοινωνία που νοσεί αλλά δεν το έχει καταλάβει, αφού ο ήρωας υποφέρει σε στιγμή ακατάλληλη, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες, εκεί που η χώρα έχει βάλει τα καλά της και ετοιμάζεται να ζήσει μεγάλες στιγμές. Εκείνη την εποχή αν θυμάστε  η Αθήνα ήταν πεντακάθαρη από αδέσποτα, τρελούς  και επαίτες. Για τον Χρυσοβαλάντη η εργασία δεν είναι μόνο βιοπορισμός αλλά και ισορροπία, για αυτό όταν μένει άνεργος χάνει την εσωτερική του ισορροπία και όλα βγαίνουν στη φόρα. Θεοφοβούμενος, ξενοφοβικός, αφελής, φοβισμένος και βαθειά μόνος καταφεύγει στο Θεό και δημιουργεί μια μοναδική σχέση μαζί του».

«Η κοινωνία που ζούμε θεωρείς  ότι εξουδετερώνει -κατά κάποιον τρόπο- τους αδύναμους και ευνοεί τους ισχυρούς;» την ρωτώ. «Αυτό ακριβώς είναι το θέμα και η αρετή αυτού του κειμένου. Ο Τσίτας πολύ έξυπνα, μέσα από την πορεία αλλά κυρίως την κατάληξη του ήρωα, μας δείχνει  μια κοινωνία που έχει εφεύρει έναν πανίσχυρο μηχανισμό εξουδετέρωσης των αδύναμων. Τον Χρυσοβαλάντη τον προδίδουν όλοι, οι εργοδότες του, το περιβάλλον του, οι γυναίκες και κυρίως η ίδια του η οικογένεια.  Άνεργος και χρεοκοπημένος δεν θα μπορούσε να έχει καμία τύχη», απαντά. «Όταν πρωτοδιάβασα το έργο πίστεψα πως ο Χρυσοβαλάντης είναι ένας χαρακτήρας με υπερβολικά πολλά αλληλοσυγκρουόμενα χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάς εύκολα σε άτομα γύρω σου. Ότι ήταν ένας άνθρωπος που υπάρχει, αλλά πρέπει να τον πετύχεις κάπου μέσα στο πλήθος. Στη διάρκεια των παραστάσεων πέρυσι, θεατές έρχονταν και μου έλεγαν διάφορες περιπτώσεις ανθρώπων του περιβάλλοντός τους, που ήταν σε λίγο πιο ‘μειονεκτική’, ας πούμε, θέση από τον ήρωα μας. Και μάλιστα ο αριθμός αυτών των συνανθρώπων μας άρχισε στα μάτια μου να φαίνεται μεγάλος. Μπορεί να μην είναι ο τύπος του μέσου Έλληνα στην πλειοψηφία, αλλά σίγουρα όλοι μας έχουμε ένα ή περισσότερα στοιχεία από τον ταλαίπωρο χιουμορίστα Χρυσοβαλάντη», επισημαίνει ο Ιωσήφ. «Με την οικονομική κρίση υπήρξε ένα ξεγύμνωμα. Όλα ήρθαν στο φως. Και τα καλά και τα στραβά. Έπεσαν οι μάσκες. Στις προσωπικές, στις κοινωνικές, στις οικονομικές αλλά και στις οικογενειακές σχέσεις. Σαφώς και αναδύθηκαν δυνάμεις δημιουργικές ,όπως σε κάθε κρίση, σαφώς και χάλασαν σχέσεις και κάποιοι έπεσαν από τα σύννεφα για ανθρώπους που είχαν γύρω τους, σαφώς και αναπτύχθηκαν πολλά κινήματα αλληλεγγύης και ας μην προβάλλονται ποτέ, σαφώς κάποιοι αναθεώρησαν πράγματα για τον εαυτό τους, για το τι σημαίνει επιβίωση, για το πώς είναι να είσαι σε μια μόνιμη ανασφάλεια σε σχέση με την επιβίωση. Πάντα για μένα τα πράγματα και τα γεγονότα έχουν πολύπλευρα αποτελέσματα», τονίζει.

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Ο Χρυσοβαλάντης μέσα από τον ατέρμονο μονόλογό του όχι μόνο εκφράζει τις σκέψεις όλων μας, αλλά καταφέρνει μέσα από τη περιγραφή της δικής του ‘ρημαγμένης’ ζωής, ταυτόχρονα, να σκιαγραφήσει μια κοινωνία που νοσεί αλλά δεν το έχει καταλάβει...

«Ο ήρωας επισκέπτεται τους οίκους ανοχής, αγαπά τις γυναίκες, μιλά συνεχώς για αυτές. Τελικά, η  ζωή αναγεννιέται μέσα από τον έρωτα;». «Σκεφτείτε τι θα ήταν η ζωή χωρίς έρωτα. Για μένα είναι η κινητήριος δύναμη των πάντων. Αν σε χτυπήσει το βελάκι, τι μπορεί να σε κάνει να συγκρατηθείς. Η ζωή γεννιέται και υπάρχει για τον έρωτα. Ο Πλάστης, όποιος και αν ήταν, είχε μεγάλη έμπνευση και μεγάλη αγάπη για μας, όταν αποφάσισε να μας τον στείλει. Ο Χρυσοβαλάντης εναγωνίως ψάχνει τον έρωτα, την αγάπη, το απλό χάδι, την τρυφερότητα. Μιλάει τρυφερά στις πόρνες και  τις εκτιμά  περισσότερο από τις υπόλοιπες γυναίκες. Τις υπόλοιπες  τις κριτικάρει κατά περίσταση, αλλά προφανώς και δεν έχει καμία ελπίδα μαζί τους, όπως θα καταλάβει κάποιος που θα δει την παράσταση. Είναι ένα πλάσμα που αναζητά  την αγάπη. Την βρίσκει όμως; Μόνο στον Θεό, στον δικό του Θεό, με τον οποίο κάνουν τις πιο ωραίες και αστείες συζητήσεις και στη γιαγιά του τη Χρυσοβαλαντία, με την οποία έχει το ίδιο όνομα και σχεδόν την ίδια κατάληξη, όπως θα διαβάσει κάποιος στο έξοχο βραβευμένο έργο του Μάκη Τσίτα», αφηγείται.

«Σκέφτομαι μήπως συντελείται σιγά - σιγά η άλωσις της Ελλάδος. Κι αυτή τη φορά δεν υπάρχει κερκόπορτα. Μήπως εθελουσίως προετοιμάζεται η Ελλάς για την αυτοπαράδοση της; Και μήπως η επίσημη τελετή παράδοσης θα είναι η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων; Ανοίξαμε διάπλατα τις πύλες και το βάραθρο στο βάθος; Οδεύουμε προς βύθιση; Τουλάχιστον να μας ρίξουν στα μαλακά, πάει στην ευχή. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι αυτοί που κινούν τα νήματα έχουν σκοπό να μας τινάξουν πάνω στα βράχια, πάνω στα κοφτερά, απόκρημνα βράχια».

«Ζούμε μέρες απώλειας; Καθημερινά χάνονται ζωές, θέσεις εργασίας και  μισθοί». «Ζούμε ένα  κοινωνικοπολιτικό θρίλερ» λέει η Σοφία. «Άνθρωποι που πνίγονται στο νερό, άνθρωποι που πνίγονται στην απελπισία και στην ανεργία, άνθρωποι που πέφτουν γιατί δεν αντέχουν, άνθρωποι που σωπαίνουν, άνθρωποι που φωνάζουν και δεν ακούγονται. Και επειδή στα θρίλερ από κάποιο σημείο και μετά συνηθίζεις το αίμα και τον τρόμο φοβάμαι την εξοικείωση με όλη αυτή την κατάσταση». Υπάρχει κάτι που να σας δίνει ελπίδα σήμερα; με τον Ιωσήφ  να λέει «βέβαια. Είμαι αρκετά αισιόδοξος και δεν αφήνω εύκολα κάτι να μου ρίξει τη διάθεση μου και εννοώ από τα καθημερινά ζητήματα. Ελπίδα μου δίνει η δημιουργία, το να είσαι αεικίνητος και να δημιουργείς. Ελπίδα μου δίνουν οι ανθρώπινες σχέσεις, οι φίλοι μου, η οικογένειά μου, οι ωραίες συζητήσεις και φυσικά μια κρύα μπύρα λέγοντας  χαζομαρούλες και γελώντας ακατάπαυστα γύρω από ένα τραπέζι».

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Λατρεύω να παίζω την παράσταση. Μου δίνει την ευκαιρία να βγάλω όλα τα όπλα της υποκριτικής φαρέτρας μου, αυτά που έχω τελοσπάντων, να τα δουλέψω, να τα αναπτύξω και να πειραματιστώ...

Ιnfo:

Μάρτυς Μου ο Θεός

Πολυχώρος Vault: Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472, 6945993870,

Κάθε Σάββατο στις 18:00 και Κυριακή στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (προπώληση, φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65 και πολυτέκνων) και 5 ευρώ (ανέργων)

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

1 σχόλια