Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε.

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
1

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλό. Ένα παγκάκι, μια καφέ τσάντα με τα απαραίτητα και ο πρωταγωνιστής ντυμένος με την επίσημη εμφάνιση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004...

 

Βοτανικός, Κυριακή βράδυ. Αφήνεις πίσω σου την πολύβουη Κωνσταντινουπόλεως και περπατάς στα στενά δρομάκια της περιοχής. Εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, κλειστά συνεργεία, διώροφες κατοικίες και καταστήματα ψιλικών βγαλμένα από άλλη εποχή. Στην οδό Μελενίκου ο πολυχώροςVault φιλοξενεί για δεύτερη συνεχή χρονιά το έργο του Μάκη Τσίτα, Μάρτυς μου ο Θεός που είναι βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημά του που πέρυσι είχε  τιμηθεί  με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Σοφία Καραγιάννη, ενώ στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης. Πρόκειται για  έναν μονόλογο που εκτυλίσσεται με φόντο την Αθήνα του 2004 και κεντρικό ήρωα τον Χρυσοβαλάντη. Έναν τυπικό αντιήρωα της εποχής μας, οπλισμένο με χιούμορ, ο οποίος είναι πενηντάρης, άνεργος και με υγεία κλονισμένη. Ο Χρυσοβαλάντης είναι ο άνθρωπος που όλοι έχουμε δει σε διάφορες στιγμές στην πόλη. Στα σκαλιά κάποιας εκκλησίας, να βγαίνει από οίκους ανοχής αλλά και στους δρόμους με σκυμμένο το κεφάλι και τις σκέψεις του να τον βομβαρδίζουν. Η ζωή του είναι μια συνεχής αναμέτρηση με την πραγματικότητα. Οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδότες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του τον προδίδουν και όλα αυτά εξελίσσονται παράλληλα με μια  κοινωνία που, παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται καθημερινά στην παρακμή. Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλό. Ένα παγκάκι, μια καφέ τσάντα με τα απαραίτητα και ο πρωταγωνιστής ντυμένος με την επίσημη εμφάνιση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Η ώρα περνά χωρίς να το αντιληφθείς, η ερμηνεία  καθηλωτική και όταν  μια παράσταση σε ακολουθεί είναι σίγουρο ότι έχει πετύχει τον σκοπό της.

Ζούμε ένα κοινωνικοπολιτικό θρίλερ. Άνθρωποι που πνίγονται στο νερό, άνθρωποι που πνίγονται στην απελπισία και στην ανεργία, άνθρωποι που πέφτουν γιατί δεν αντέχουν, άνθρωποι που σωπαίνουν, άνθρωποι που φωνάζουν και δεν ακούγονται. Και επειδή στα θρίλερ από κάποιο σημείο και μετά συνηθίζεις το αίμα και τον τρόμο φοβάμαι την εξοικείωση με όλη αυτή την κατάσταση.

«Τον αγάπησα τον Χρυσοβαλάντη» λέει ο  Ιωσήφ Ιωσηφίδης. «Από την ανάγνωση του βιβλίου. Μετά, κάθε φορά που διάβαζα το θεατρικό, πάντα στο τέλος με έπιανα να συγκινούμαι. Ώσπου τρεις βδομάδες πριν την πρεμιέρα είπα ότι αυτός είσαι εσύ. Οι άλλοι θα γελάνε και θα συγκινούνται μαζί σου. Λατρεύω να παίζω την παράσταση. Μου δίνει την ευκαιρία να βγάλω όλα τα όπλα της υποκριτικής φαρέτρας μου, αυτά που έχω τελοσπάντων, να τα δουλέψω, να τα αναπτύξω και να πειραματιστώ. Ένα άλλο στοιχείο που με τρελαίνει είναι οι ψαλμοί. Από μικρός ψάλλω δίπλα στον πατέρα μου που ασχολείται επαγγελματικά με την βυζαντινή μουσική, οπότε όλο αυτό το θεώρησα ευτυχή συγκυρία. Επίσης, σημαντικά στοιχεία που με ελκύουν στον Χρυσοβαλάντη είναι το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός του, πατήματα πολύτιμα για μένα, ώστε να μπορέσω να τον σκιτσάρω. Το Μάρτυς μου ο Θεός, θεωρώ ότι είναι μια τυχερή παράσταση όσον αφορά τη συνεργασία συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού. Μας ενώνει η αγάπη μας για τον ήρωα, σε βαθμό που να αναδεικνύουμε πλήρως και τις στραβές πλευρές του χαρακτήρα του. Μας ενώνει και η ανάγκη μας να βροντοφωνάξουμε όλες τις κοινωνικοπολιτικές αλήθειες που εντοπίσαμε στο έργο».

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Σοφία Καραγιάννη

Η Σοφία Καραγιάννη, η σκηνοθέτιδα, υποστηρίζει ότι «ο Μάκης Τσίτας έδωσε στην νεοελληνική λογοτεχνία έναν από τους πιο καλογραμμένους ήρωες. Ο Χρυσοβαλάντης μέσα από τον ατέρμονο μονόλογό του όχι μόνο εκφράζει τις σκέψεις όλων μας, αλλά καταφέρνει μέσα από τη περιγραφή της δικής του ‘ρημαγμένης’ ζωής, ταυτόχρονα, να σκιαγραφήσει μια κοινωνία που νοσεί αλλά δεν το έχει καταλάβει, αφού ο ήρωας υποφέρει σε στιγμή ακατάλληλη, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες, εκεί που η χώρα έχει βάλει τα καλά της και ετοιμάζεται να ζήσει μεγάλες στιγμές. Εκείνη την εποχή αν θυμάστε  η Αθήνα ήταν πεντακάθαρη από αδέσποτα, τρελούς  και επαίτες. Για τον Χρυσοβαλάντη η εργασία δεν είναι μόνο βιοπορισμός αλλά και ισορροπία, για αυτό όταν μένει άνεργος χάνει την εσωτερική του ισορροπία και όλα βγαίνουν στη φόρα. Θεοφοβούμενος, ξενοφοβικός, αφελής, φοβισμένος και βαθειά μόνος καταφεύγει στο Θεό και δημιουργεί μια μοναδική σχέση μαζί του».

«Η κοινωνία που ζούμε θεωρείς  ότι εξουδετερώνει -κατά κάποιον τρόπο- τους αδύναμους και ευνοεί τους ισχυρούς;» την ρωτώ. «Αυτό ακριβώς είναι το θέμα και η αρετή αυτού του κειμένου. Ο Τσίτας πολύ έξυπνα, μέσα από την πορεία αλλά κυρίως την κατάληξη του ήρωα, μας δείχνει  μια κοινωνία που έχει εφεύρει έναν πανίσχυρο μηχανισμό εξουδετέρωσης των αδύναμων. Τον Χρυσοβαλάντη τον προδίδουν όλοι, οι εργοδότες του, το περιβάλλον του, οι γυναίκες και κυρίως η ίδια του η οικογένεια.  Άνεργος και χρεοκοπημένος δεν θα μπορούσε να έχει καμία τύχη», απαντά. «Όταν πρωτοδιάβασα το έργο πίστεψα πως ο Χρυσοβαλάντης είναι ένας χαρακτήρας με υπερβολικά πολλά αλληλοσυγκρουόμενα χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάς εύκολα σε άτομα γύρω σου. Ότι ήταν ένας άνθρωπος που υπάρχει, αλλά πρέπει να τον πετύχεις κάπου μέσα στο πλήθος. Στη διάρκεια των παραστάσεων πέρυσι, θεατές έρχονταν και μου έλεγαν διάφορες περιπτώσεις ανθρώπων του περιβάλλοντός τους, που ήταν σε λίγο πιο ‘μειονεκτική’, ας πούμε, θέση από τον ήρωα μας. Και μάλιστα ο αριθμός αυτών των συνανθρώπων μας άρχισε στα μάτια μου να φαίνεται μεγάλος. Μπορεί να μην είναι ο τύπος του μέσου Έλληνα στην πλειοψηφία, αλλά σίγουρα όλοι μας έχουμε ένα ή περισσότερα στοιχεία από τον ταλαίπωρο χιουμορίστα Χρυσοβαλάντη», επισημαίνει ο Ιωσήφ. «Με την οικονομική κρίση υπήρξε ένα ξεγύμνωμα. Όλα ήρθαν στο φως. Και τα καλά και τα στραβά. Έπεσαν οι μάσκες. Στις προσωπικές, στις κοινωνικές, στις οικονομικές αλλά και στις οικογενειακές σχέσεις. Σαφώς και αναδύθηκαν δυνάμεις δημιουργικές ,όπως σε κάθε κρίση, σαφώς και χάλασαν σχέσεις και κάποιοι έπεσαν από τα σύννεφα για ανθρώπους που είχαν γύρω τους, σαφώς και αναπτύχθηκαν πολλά κινήματα αλληλεγγύης και ας μην προβάλλονται ποτέ, σαφώς κάποιοι αναθεώρησαν πράγματα για τον εαυτό τους, για το τι σημαίνει επιβίωση, για το πώς είναι να είσαι σε μια μόνιμη ανασφάλεια σε σχέση με την επιβίωση. Πάντα για μένα τα πράγματα και τα γεγονότα έχουν πολύπλευρα αποτελέσματα», τονίζει.

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Ο Χρυσοβαλάντης μέσα από τον ατέρμονο μονόλογό του όχι μόνο εκφράζει τις σκέψεις όλων μας, αλλά καταφέρνει μέσα από τη περιγραφή της δικής του ‘ρημαγμένης’ ζωής, ταυτόχρονα, να σκιαγραφήσει μια κοινωνία που νοσεί αλλά δεν το έχει καταλάβει...

«Ο ήρωας επισκέπτεται τους οίκους ανοχής, αγαπά τις γυναίκες, μιλά συνεχώς για αυτές. Τελικά, η  ζωή αναγεννιέται μέσα από τον έρωτα;». «Σκεφτείτε τι θα ήταν η ζωή χωρίς έρωτα. Για μένα είναι η κινητήριος δύναμη των πάντων. Αν σε χτυπήσει το βελάκι, τι μπορεί να σε κάνει να συγκρατηθείς. Η ζωή γεννιέται και υπάρχει για τον έρωτα. Ο Πλάστης, όποιος και αν ήταν, είχε μεγάλη έμπνευση και μεγάλη αγάπη για μας, όταν αποφάσισε να μας τον στείλει. Ο Χρυσοβαλάντης εναγωνίως ψάχνει τον έρωτα, την αγάπη, το απλό χάδι, την τρυφερότητα. Μιλάει τρυφερά στις πόρνες και  τις εκτιμά  περισσότερο από τις υπόλοιπες γυναίκες. Τις υπόλοιπες  τις κριτικάρει κατά περίσταση, αλλά προφανώς και δεν έχει καμία ελπίδα μαζί τους, όπως θα καταλάβει κάποιος που θα δει την παράσταση. Είναι ένα πλάσμα που αναζητά  την αγάπη. Την βρίσκει όμως; Μόνο στον Θεό, στον δικό του Θεό, με τον οποίο κάνουν τις πιο ωραίες και αστείες συζητήσεις και στη γιαγιά του τη Χρυσοβαλαντία, με την οποία έχει το ίδιο όνομα και σχεδόν την ίδια κατάληξη, όπως θα διαβάσει κάποιος στο έξοχο βραβευμένο έργο του Μάκη Τσίτα», αφηγείται.

«Σκέφτομαι μήπως συντελείται σιγά - σιγά η άλωσις της Ελλάδος. Κι αυτή τη φορά δεν υπάρχει κερκόπορτα. Μήπως εθελουσίως προετοιμάζεται η Ελλάς για την αυτοπαράδοση της; Και μήπως η επίσημη τελετή παράδοσης θα είναι η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων; Ανοίξαμε διάπλατα τις πύλες και το βάραθρο στο βάθος; Οδεύουμε προς βύθιση; Τουλάχιστον να μας ρίξουν στα μαλακά, πάει στην ευχή. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι αυτοί που κινούν τα νήματα έχουν σκοπό να μας τινάξουν πάνω στα βράχια, πάνω στα κοφτερά, απόκρημνα βράχια».

«Ζούμε μέρες απώλειας; Καθημερινά χάνονται ζωές, θέσεις εργασίας και  μισθοί». «Ζούμε ένα  κοινωνικοπολιτικό θρίλερ» λέει η Σοφία. «Άνθρωποι που πνίγονται στο νερό, άνθρωποι που πνίγονται στην απελπισία και στην ανεργία, άνθρωποι που πέφτουν γιατί δεν αντέχουν, άνθρωποι που σωπαίνουν, άνθρωποι που φωνάζουν και δεν ακούγονται. Και επειδή στα θρίλερ από κάποιο σημείο και μετά συνηθίζεις το αίμα και τον τρόμο φοβάμαι την εξοικείωση με όλη αυτή την κατάσταση». Υπάρχει κάτι που να σας δίνει ελπίδα σήμερα; με τον Ιωσήφ  να λέει «βέβαια. Είμαι αρκετά αισιόδοξος και δεν αφήνω εύκολα κάτι να μου ρίξει τη διάθεση μου και εννοώ από τα καθημερινά ζητήματα. Ελπίδα μου δίνει η δημιουργία, το να είσαι αεικίνητος και να δημιουργείς. Ελπίδα μου δίνουν οι ανθρώπινες σχέσεις, οι φίλοι μου, η οικογένειά μου, οι ωραίες συζητήσεις και φυσικά μια κρύα μπύρα λέγοντας  χαζομαρούλες και γελώντας ακατάπαυστα γύρω από ένα τραπέζι».

Μάρτυς μου ο Θεός: Ένα θεατρικό έργο για την ψεύτικη ευμάρεια του 2004 και την παρακμή που ακολούθησε. Facebook Twitter
Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Λατρεύω να παίζω την παράσταση. Μου δίνει την ευκαιρία να βγάλω όλα τα όπλα της υποκριτικής φαρέτρας μου, αυτά που έχω τελοσπάντων, να τα δουλέψω, να τα αναπτύξω και να πειραματιστώ...

Ιnfo:

Μάρτυς Μου ο Θεός

Πολυχώρος Vault: Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472, 6945993870,

Κάθε Σάββατο στις 18:00 και Κυριακή στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (προπώληση, φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65 και πολυτέκνων) και 5 ευρώ (ανέργων)

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια