Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν...

Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Facebook Twitter
0
Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Facebook Twitter
Τον Οκτώβριο του 2004 ο Γιώργος Βαλαής, η Αγγελική Παπούλια και ο Χρήστος Πασσαλής έφτιαξαν την ομάδα blitz, αναζητώντας απαντήσεις στο ερώτημα τι μπορεί να σημαίνει θέατρο στον 21ο αιώνα... Φωτό: Πάνος Μιχαήλ

Τον Οκτώβριο του 2004 ο Γιώργος Βαλαής, η Αγγελική Παπούλια και ο Χρήστος Πασσαλής έφτιαξαν την ομάδα blitz, αναζητώντας απαντήσεις στο ερώτημα τι μπορεί να σημαίνει θέατρο στον 21ο αιώνα. Υιοθετώντας ένα μοντέλο ισότιμης σχέσης των τριών όσον αφορά τη σύλληψη, τη συγγραφή του σκηνικού κειμένου και τη δραματουργία/σκηνοθεσία, παρουσίασαν δέκα παραστάσεις που κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή άλλοτε με το θέμα τους, άλλοτε με τη σκηνική προσέγγισή του. Παρότι διαφορετικές μεταξύ τους ως προς τη φόρμα, μετέφεραν όλες την αδιαπραγμάτευτη διεκδίκηση της αυθεντικότητας – όχι της άρνησης των επιρροών που έχουν δεχτεί αλλά της σταθερής βούλησης να ασχολούνται μόνο με ό,τι ενδιαφέρει πραγματικά τους ίδιους.

Οι blitz, μεγαλύτεροι κατά δέκα χρόνια, μοιάζει να θέλουν να μετρηθούν με τον χρόνο που πέρασε, να σκεφτούν το θέατρο που δημιούργησαν και να δουν πού βρίσκονται, πώς συνεχίζουν.


Άλλοτε εκκινώντας από ζητήματα που προκύπτουν από τη σύγχρονη ζωή και κουλτούρα, άλλοτε από τις προσωπικές τους ιστορίες, πότε κοιτάζοντας τη μεγάλη εικόνα (της Ιστορίας, της εποχής), πότε εστιάζοντας στο «μικρό» δράμα που είναι πάντα υποκειμενικό («... the drama is wholly subjective», που έγραφε ο Έζρα Πάουντ σε κάποιο σημείο των χαοτικών Ασμάτων της Πίζας), απέφυγαν τις πεπατημένες διαδρομές και δοκιμάστηκαν σε αβέβαια πεδία. Πλέον χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Cinemascope, της παράστασης των blitz για το Φεστιβάλ Αθηνών 2010, ένα καινοτόμο μετα-θέατρο που αξιοποιούσε τις νέες τεχνολογίες ήχου και πρότεινε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σχέση εσωτερικού και εξωτερικού χώρου: οι θεατές (εντός του Bios) παρακολουθούσαν τη «σκηνική» δράση στον δημόσιο χώρο, φορώντας ασύρματα ακουστικά μέσω των οποίων άκουγαν διαλόγους και σκέψεις (ηχογραφημένο και live λόγο) των ερμηνευτών. Το «ατύχημα» που ανά πάσα στιγμή μπορούσε να συμβεί από την εισβολή του πραγματικού (π.χ. από περαστικούς που περνούσαν μπροστά από το Βios, την ώρα που η παράσταση ήταν σε εξέλιξη) προκαλούσε μια ανησυχία παραδειγματική, αν θέλουμε να μιλάμε για ζωντανό θέατρο.

Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Facebook Twitter
Προσπαθούμε απτόητοι – και είμαστε συγκινητικοί, αν μας δούμε από απόσταση, καθώς συνεχίζουμε μέρα την ημέρα να προσπαθούμε σαν να μην ξέρουμε ότι το παιχνίδι είναι ούτως ή άλλως χαμένο και ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Φωτό: Πάνος Μιχαήλ


Αναφέρθηκα στο Cinemascope όχι μόνο γιατί αποτελεί μια σκηνική πρόταση που θα ζήλευαν οι πιο «προχωρημένες» ομάδες στην Ευρώπη αλλά γιατί τη δημιουργία της είχε επηρεάσει η Έρημη Χώρα του Τ.Σ. Έλιοτ (1888-1960). Τώρα, στην παράστασή τους με τίτλο Vanya. Δέκα χρόνια μετά δεν εμπνέονται απλώς από την ποίηση του μεγάλου μοντερνιστή αλλά εντάσσουν στο σκηνικό κείμενο ολόκληρα μέρη από τα Τέσσερα Κουαρτέτα (κυρίως από το δεύτερο, το Εast Coker, 1940). Η επιλογή μόνο τυχαία δεν είναι, αφού οι εν λόγω ποιητικές συνθέσεις του Έλιοτ ανήκουν στην περίοδο της ωριμότητάς του, όταν ο ποιητής αφηνόταν σε φιλοσοφικούς στοχασμούς για την ύπαρξη αλλά και τη δυνατότητα της ποίησης να μιλήσει – να εκφράσει με επάρκεια το διαρκώς διαφεύγον Νόημα.


Οι blitz, μεγαλύτεροι κατά δέκα χρόνια, μοιάζει να θέλουν να μετρηθούν με τον χρόνο που πέρασε, να σκεφτούν το θέατρο που δημιούργησαν και να δουν πού βρίσκονται, πώς συνεχίζουν. Είναι ειλικρινείς: δεν ξέρουν ακριβώς. Γιατί για να πεις «ξέρω» σημαίνει ότι έχεις βρει απαντήσεις και το θέατρο είναι μια τέχνη καλή για να θέτει κανείς ερωτήματα, παρά για να δίνει απαντήσεις.

Έχει μια γλυκιά, τρυφερή μελαγχολία η νέα παράσταση των blitz, που εγώ τουλάχιστον συνδέω με τη συμφιλιωτική επενέργεια της ωριμότητας.


Στην καινούργια παράστασή τους (τη δραματουργία συνυπογράφει ο Νίκος Φλέσσας) για το Θέατρο Τέχνης εκκινούν από τον πρώτο μεγάλο συγγραφέα του μοντέρνου θεάτρου, τον Άντον Τσέχοφ, και στήνουν μια παράσταση αναστοχαστικής φύσης για τη ζωή και την τέχνη, και ποιητικών χαρακτηριστικών. Η ποιητικότητα έχει να κάνει με την ανοιχτή, αποσπασματική δομή της δράσης («a heap of broken images», ένα πλήθος σπασμένων εικόνων, για να χρησιμοποιήσω ένα στίχο από την Έρημη Χώρα του Έλιοτ) και την ελευθερία με την οποία διαφορετικά υλικά συνθέτουν τη δραματουργία: μέρη από τον Θείο Βάνια, προσωπικές σκέψεις που ίσως να μην ειπώθηκαν ποτέ και οι οποίες προβάλλονται σε κεντρικό σημείο του σκηνικού χώρου, παντομιμικές σκηνές χωρίς λόγο που αποτυπώνουν ενέργειες/ευαισθησίες στον ασήμαντο χρόνο της καθημερινότητας, εικόνες με ελάχιστο διάλογο (λ.χ. ο αποχαιρετισμός της Έλενας του γιατρού Αστρόφ, ενός έρωτα που τελείωσε πριν καλά-καλά αρχίσει), ένα ισπανικό τραγούδι, αποσπάσματα από το East Coker κ.ά.


Έχει μια γλυκιά, τρυφερή μελαγχολία η νέα παράσταση των blitz, που εγώ τουλάχιστον συνδέω με τη συμφιλιωτική επενέργεια της ωριμότητας. Όσο μεγαλώνεις, βλέπεις πως μια έννοια καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο χώρο σε ό,τι σκέφτεσαι και ζεις: η ήττα. Ό,τι έχει βάρος και σημασία (ο έρωτας, η δουλειά, η ομορφιά) εκπίπτει, γονατίζει στην οξειδωτική δύναμη του χρόνου. Προσπαθούμε απτόητοι – και είμαστε συγκινητικοί, αν μας δούμε από απόσταση, καθώς συνεχίζουμε μέρα την ημέρα να προσπαθούμε σαν να μην ξέρουμε ότι το παιχνίδι είναι ούτως ή άλλως χαμένο και ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν.

Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ


Κάπως έτσι, ο μονόλογος του Βάνια που λέει «Είμαι 47 χρόνων – αν υποθέσουμε ότι ζω ως τα εξήντα, μου μένουν ακόμα δεκατρία. Πάρα πολλά! Τι θα κάνω; Με τι θα τα γεμίσω; Καταλαβαίνεις, αν γινόταν να ζήσει κανείς τη ζωή που του απομένει κάπως αλλιώς. Να ξυπνήσεις ένα καθαρό, ήσυχο πρωινό και να αισθανθείς πως άρχισες να ζεις από την αρχή, πως όλο το παρελθόν ξεχάστηκε, διαλύθηκε σαν καπνός. Ν' αρχίσεις μια καινούργια ζωή... Πες μου πώς... από τι ν' αρχίσω» έρχεται και δένει εκπληκτικά με τους στίχους του Έλιοτ:

Ιδού εγώ, λοιπόν, στα μισά του δρόμου,
έχοντας σπαταλήσει
Είκοσι χρόνια, τα χρόνια του
μεσοπολέμου
Πασχίζοντας να μάθω να
χρησιμοποιώ τις λέξεις, κι η κάθε απόπειρα
Μια εντελώς καινούργια αρχή και μια
διαφορετική αποτυχία
Γιατί το μόνο που τελικά μαθαίνεις
είναι να κυριαρχείς στις λέξεις
Για να πεις το πράγμα που δεν έχεις
πια να πεις ή με τον τρόπο
Που δεν είσαι πια διατεθειμένος να το πεις.
Κι έτσι το κάθε εγχείρημα
Είναι μια νέα αρχή, μια επιδρομή στο άναρθρο
Με σαθρό εξοπλισμό που όλο και φθείρεται
Στη γενική αταξία της αοριστίας του αισθήματος
Των απείθαρχων στοιχείων της
συγκίνησης *

Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Facebook Twitter
Όσο μεγαλώνεις, βλέπεις πως μια έννοια καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο χώρο σε ό,τι σκέφτεσαι και ζεις: η ήττα... Φωτό: Πάνος Μιχαήλ

Η ποιητικότητα της παράστασης έχει να κάνει και με τον τρόπο που καλεί κατά μία έννοια τον θεατή να συνδέσει τα οπτικά και λεκτικά fragmenta, να αφεθεί στη ροή των σκηνικών εικόνων, να δώσει συνοχή και (τη δική του) ερμηνεία στη συνειρμική δομή με τον τρόπο που διαβάζει ένα βιβλίο ποιημάτων – καθένα εκ των οποίων είναι μέρος του όλου και την ίδια στιγμή το όλον καθαυτό.

Η Έφη Μπίρμπα (σκηνογραφία) ενοποίησε τη σκηνή με το φουαγέ του Θεάτρου Τέχνης στη Φρυνίχου. Το ορθογώνιο πλαίσιο που χωρίζει τους δύο χώρους χρησιμοποιήθηκε σαν κάδρο μιας σειράς από θαυμάσιες εικόνες, στο κέντρο των οποίων επιβάλλεται η ξύλινη σκάλα που οδηγεί στον επάνω όροφο, κόβοντάς τες σχεδόν διαγώνια – δίπλα της ο πίνακας του Ρέμπραντ «Μάθημα ανατομίας του Δρ. Τουλπ» (1632), ντραμς κι ένα ηχείο. Το άλλο ενδιαφέρον σκηνογραφικό εύρημα είναι η σταδιακή διαμόρφωση μιας σκηνούλας στα δεξιά, γύρω από το πιάνο, με πολλά πράσινα φυτά ολόγυρά του, ένα κλουβί με πορτοκαλί καναρίνι και ένα «αέτωμα» από λαμπιόνια μετέωρο από πάνω. Μια εικόνα μαγικού ρεαλισμού, σαν τη γωνιά με την πιανόλα στο σπίτι του Χοσέ Αρκάδιο Μπουενδία (από τα Εκατό Χρόνια Μοναξιάς). Εξαιρετική η δουλειά του Τάσου Παλαιορούτα στους φωτισμούς.

Η θεατρική ομάδα blitz επιμένει - σα να μη ξέρει ότι τα κεράκια ένα προς ένα σβήνουν... Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ

Blitz / Vanya
Δέκα χρόνια μετά
Σκηνοθεσία: ομάδα blitz
Δραματουργία: ομάδα blitz, Νίκος Φλέσσας
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Σκηνικά: Έφη Μπίρμπα
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Κωσταντινίδης
Βοηθός σκηνοθεσίας: Βάσια Ατταριάν
Ηθοποιοί: Γιώργος Βαλαής, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής
27/11/14-25/1/15
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20.00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21.15, Κυριακή 20.00


* Η μετάφραση των στίχων του Έλιοτ είναι του Άρη Μπερλή από κείμενό του στο «Athens Review of Books», τεύχος 39, Απρίλιος 2013.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT