Bob Theatre Festival

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2».
0

 

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Διαβολιάδα».

 

To Bob Theatre κλείνει φέτος τα επτά του χρόνια και πιστό στο ραντεβού του κάθε άνοιξη προσκαλεί και δίνει χώρο σε νέους δημιουργούς και θεατρικές ομάδες με φρέσκια ματιά να παρουσιάσουν το έργο τους και τις ιδέες τους πάνω στη σύγχρονη δραματουργία και παραγωγή. Τo πρόγραμμά του περιλαμβάνει 12 παραστάσεις που ξεχώρισαν τη σεζόν που μας πέρασε αλλά και τέσσερις πρεμιέρες καινούργιων έργων που θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ για πρώτη φορά. Δεν λείπει, επίσης, το διαγωνιστικό μέρος, που έχει τίτλο «Scratch Night», κατά τη διάρκεια του οποίου οι δέκα νεοσύστατες ομάδες θα παρουσιάσουν 15 λεπτά από τις υπό διαμόρφωση παραστάσεις τους και το κοινό θα ψηφίσει τον νικητή. Παράλληλα, τη φετινή χρονιά το φεστιβάλ προσθέτει δύο νέους διαγωνισμoύς στο πρόγραμμά του: τo «Improv Comedy», που αφορά τον αυτοσχεδιασμό κωμωδίας, και το Stand-up Comedy «Ultimate 5 Λεπτά Δόξας», όπου είκοσι νέοι κωμικοί συναγωνίζονται επί σκηνής. Τα ονόματα των νικητών θα ανακοινωθούν τη βραδιά της λήξης του φεστιβάλ.
Οι θεατές του Bob Theatre θα έχουν την ευκαιρία να δουν εξαιρετικές παραστάσεις, όπως η Διαβολιάδα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ από την ομάδα Ubuntu, μια επίκαιρη πολιτική αλληγορία, και το Κάτι Διαφορετικό από την ομάδα C for Circus, μια παράσταση για τη διαφορετικότητα που εξελίσσεται μέσα από 4 ιστορίες. Η θεατρική απόδοση του διηγήματος της κορυφαίας Ελληνίδας συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη Η περσινή αρραβωνιαστικιά από την ομάδα Elephas tiliensis θα συμμετάσχει, επίσης, στο φεστιβάλ. Πρόκειται για μια παράσταση που έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια για τον τρόπο που απέδωσε θεατρικά ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Ακόμα, θα δούμε το Ψέματα ή Αλήθεια από την ομάδα Mind the Gap, ένα πολιτικό παραμύθι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, το οποίο και κέρδισε τα βραβεία Κοινού και Επιτροπής στο Handmade and Recycled Theater Festival, και το Μόνον Ωραία σε διασκευή και σκηνοθεσία της Κατερίνας Μαυρογεώργη, μια αληθινή ιστορία αγάπης, βασισμένη στα ημερολόγια της Καίτης Σφακιανάκη. Επίσης, το
R.I.P. Romeos Ioulieta Panta σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κουρούμπαλη που αφορά την ιστορία δύο νέων που ερωτεύονται, αυτοκτονούν και βρίσκουν την ελπίδα στον άλλο κόσμο.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Περσινή Αρραβωνιαστικιά».


Δύο θεατρικές παραστάσεις σκηνοθετεί, φέτος, ο Κώστας Γάκης, τον Διχοτομημένο Υποκόμη και το Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2, όπως και ο Γιώργος Παλούμπης, τα Λουλούδια στην κυρία του Άκη Δήμου και τον Άυλο Εσένα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη. Δύο, επίσης, παραστάσεις ανεβάζει στο πλαίσιο του φεστιβάλ και η ομάδα 4Frontal, τον Μουνή της Λένας Κιτσοπούλου και την Αύξηση του George Perec.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τα λουλούδια στην Κυρία».


Στις πρεμιέρες, τώρα, οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν καινούργια έργα από τις ομάδες Cheek-Bones, Ha! και CakeTree Theatre Company, που έχει την έδρα της στο Λονδίνο, αλλά και από τον Μιχάλη Μαθιουδάκη. Ο Μαθιουδάκης παρουσιάζει την Κακή Πίστη, ένα πρωτότυπο έργο σε σύλληψη δική του για τη φιλοσοφία της αυτο-εξαπάτησης και των εσφαλμένων αντιλήψεων, στο οποίο επίσης αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ομάδα Cheek-Bones ανεβάζει την Πυρηνική Οικογένεια, μια παράσταση βασισμένη σε μια παλιότερη ιδέα της, που αγγίζει τα όρια της περφόρμανς και διερευνά την καθημερινή ζωή μιας ασυμβίβαστης οικογένειας. Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην ολοκληρωμένη του μορφή, ενώ είχε διακριθεί ως work in progress στα Specific Festival και Handmade and Recycled Festival. Μια άλλη βραβευμένη θεατρική ομάδα, η ομάδα Ηa!, παρουσιάζει το έργο Σούπερ γλυκός περγαμόντος, μια devised παράσταση εμπνευσμένη από τα σούπερ ηρωικά κόμικς και τοποθετημένη σε μια Αθήνα όπου το κακό κυριαρχεί και γι' αυτό χρειάζεται επειγόντως έναν σωτήρα. Μια άλλη Χιονάτη, πιο σκοτεινή, αφηγείται το If Only της διεθνούς ομάδα CakeTree, που προσεγγίζει εκ νέου το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, παίρνοντας στοιχεία από τον βωβό κινηματογράφο, και το μεταφέρει στο 1930. Είναι η πρώτη φορά που το έργο θα ανέβει με τη συμμετοχή αποκλειστικά Ελλήνων ηθοποιών, ενώ έχει βραβευτεί στο Miryang Summer Performing Arts Festival της Κορέας. Τέλος, το φεστιβάλ θα κλείσει την Κυριακή 11 Μαΐου με ένα μεγάλο πάρτι και την πρώτη εμφάνιση στην Αθήνα των Polkar, του συγκροτήματος του ηθοποιού Γιώργου Παπαγεωργίου.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τον Άυλο Εσένα».
Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ο Μουνής».
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ