Bob Theatre Festival

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2».
0

 

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Διαβολιάδα».

 

To Bob Theatre κλείνει φέτος τα επτά του χρόνια και πιστό στο ραντεβού του κάθε άνοιξη προσκαλεί και δίνει χώρο σε νέους δημιουργούς και θεατρικές ομάδες με φρέσκια ματιά να παρουσιάσουν το έργο τους και τις ιδέες τους πάνω στη σύγχρονη δραματουργία και παραγωγή. Τo πρόγραμμά του περιλαμβάνει 12 παραστάσεις που ξεχώρισαν τη σεζόν που μας πέρασε αλλά και τέσσερις πρεμιέρες καινούργιων έργων που θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ για πρώτη φορά. Δεν λείπει, επίσης, το διαγωνιστικό μέρος, που έχει τίτλο «Scratch Night», κατά τη διάρκεια του οποίου οι δέκα νεοσύστατες ομάδες θα παρουσιάσουν 15 λεπτά από τις υπό διαμόρφωση παραστάσεις τους και το κοινό θα ψηφίσει τον νικητή. Παράλληλα, τη φετινή χρονιά το φεστιβάλ προσθέτει δύο νέους διαγωνισμoύς στο πρόγραμμά του: τo «Improv Comedy», που αφορά τον αυτοσχεδιασμό κωμωδίας, και το Stand-up Comedy «Ultimate 5 Λεπτά Δόξας», όπου είκοσι νέοι κωμικοί συναγωνίζονται επί σκηνής. Τα ονόματα των νικητών θα ανακοινωθούν τη βραδιά της λήξης του φεστιβάλ.
Οι θεατές του Bob Theatre θα έχουν την ευκαιρία να δουν εξαιρετικές παραστάσεις, όπως η Διαβολιάδα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ από την ομάδα Ubuntu, μια επίκαιρη πολιτική αλληγορία, και το Κάτι Διαφορετικό από την ομάδα C for Circus, μια παράσταση για τη διαφορετικότητα που εξελίσσεται μέσα από 4 ιστορίες. Η θεατρική απόδοση του διηγήματος της κορυφαίας Ελληνίδας συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη Η περσινή αρραβωνιαστικιά από την ομάδα Elephas tiliensis θα συμμετάσχει, επίσης, στο φεστιβάλ. Πρόκειται για μια παράσταση που έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια για τον τρόπο που απέδωσε θεατρικά ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Ακόμα, θα δούμε το Ψέματα ή Αλήθεια από την ομάδα Mind the Gap, ένα πολιτικό παραμύθι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, το οποίο και κέρδισε τα βραβεία Κοινού και Επιτροπής στο Handmade and Recycled Theater Festival, και το Μόνον Ωραία σε διασκευή και σκηνοθεσία της Κατερίνας Μαυρογεώργη, μια αληθινή ιστορία αγάπης, βασισμένη στα ημερολόγια της Καίτης Σφακιανάκη. Επίσης, το
R.I.P. Romeos Ioulieta Panta σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κουρούμπαλη που αφορά την ιστορία δύο νέων που ερωτεύονται, αυτοκτονούν και βρίσκουν την ελπίδα στον άλλο κόσμο.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Περσινή Αρραβωνιαστικιά».


Δύο θεατρικές παραστάσεις σκηνοθετεί, φέτος, ο Κώστας Γάκης, τον Διχοτομημένο Υποκόμη και το Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2, όπως και ο Γιώργος Παλούμπης, τα Λουλούδια στην κυρία του Άκη Δήμου και τον Άυλο Εσένα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη. Δύο, επίσης, παραστάσεις ανεβάζει στο πλαίσιο του φεστιβάλ και η ομάδα 4Frontal, τον Μουνή της Λένας Κιτσοπούλου και την Αύξηση του George Perec.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τα λουλούδια στην Κυρία».


Στις πρεμιέρες, τώρα, οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν καινούργια έργα από τις ομάδες Cheek-Bones, Ha! και CakeTree Theatre Company, που έχει την έδρα της στο Λονδίνο, αλλά και από τον Μιχάλη Μαθιουδάκη. Ο Μαθιουδάκης παρουσιάζει την Κακή Πίστη, ένα πρωτότυπο έργο σε σύλληψη δική του για τη φιλοσοφία της αυτο-εξαπάτησης και των εσφαλμένων αντιλήψεων, στο οποίο επίσης αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ομάδα Cheek-Bones ανεβάζει την Πυρηνική Οικογένεια, μια παράσταση βασισμένη σε μια παλιότερη ιδέα της, που αγγίζει τα όρια της περφόρμανς και διερευνά την καθημερινή ζωή μιας ασυμβίβαστης οικογένειας. Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην ολοκληρωμένη του μορφή, ενώ είχε διακριθεί ως work in progress στα Specific Festival και Handmade and Recycled Festival. Μια άλλη βραβευμένη θεατρική ομάδα, η ομάδα Ηa!, παρουσιάζει το έργο Σούπερ γλυκός περγαμόντος, μια devised παράσταση εμπνευσμένη από τα σούπερ ηρωικά κόμικς και τοποθετημένη σε μια Αθήνα όπου το κακό κυριαρχεί και γι' αυτό χρειάζεται επειγόντως έναν σωτήρα. Μια άλλη Χιονάτη, πιο σκοτεινή, αφηγείται το If Only της διεθνούς ομάδα CakeTree, που προσεγγίζει εκ νέου το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, παίρνοντας στοιχεία από τον βωβό κινηματογράφο, και το μεταφέρει στο 1930. Είναι η πρώτη φορά που το έργο θα ανέβει με τη συμμετοχή αποκλειστικά Ελλήνων ηθοποιών, ενώ έχει βραβευτεί στο Miryang Summer Performing Arts Festival της Κορέας. Τέλος, το φεστιβάλ θα κλείσει την Κυριακή 11 Μαΐου με ένα μεγάλο πάρτι και την πρώτη εμφάνιση στην Αθήνα των Polkar, του συγκροτήματος του ηθοποιού Γιώργου Παπαγεωργίου.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τον Άυλο Εσένα».
Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ο Μουνής».
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ