Bob Theatre Festival

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2».
0

 

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Διαβολιάδα».

 

To Bob Theatre κλείνει φέτος τα επτά του χρόνια και πιστό στο ραντεβού του κάθε άνοιξη προσκαλεί και δίνει χώρο σε νέους δημιουργούς και θεατρικές ομάδες με φρέσκια ματιά να παρουσιάσουν το έργο τους και τις ιδέες τους πάνω στη σύγχρονη δραματουργία και παραγωγή. Τo πρόγραμμά του περιλαμβάνει 12 παραστάσεις που ξεχώρισαν τη σεζόν που μας πέρασε αλλά και τέσσερις πρεμιέρες καινούργιων έργων που θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ για πρώτη φορά. Δεν λείπει, επίσης, το διαγωνιστικό μέρος, που έχει τίτλο «Scratch Night», κατά τη διάρκεια του οποίου οι δέκα νεοσύστατες ομάδες θα παρουσιάσουν 15 λεπτά από τις υπό διαμόρφωση παραστάσεις τους και το κοινό θα ψηφίσει τον νικητή. Παράλληλα, τη φετινή χρονιά το φεστιβάλ προσθέτει δύο νέους διαγωνισμoύς στο πρόγραμμά του: τo «Improv Comedy», που αφορά τον αυτοσχεδιασμό κωμωδίας, και το Stand-up Comedy «Ultimate 5 Λεπτά Δόξας», όπου είκοσι νέοι κωμικοί συναγωνίζονται επί σκηνής. Τα ονόματα των νικητών θα ανακοινωθούν τη βραδιά της λήξης του φεστιβάλ.
Οι θεατές του Bob Theatre θα έχουν την ευκαιρία να δουν εξαιρετικές παραστάσεις, όπως η Διαβολιάδα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ από την ομάδα Ubuntu, μια επίκαιρη πολιτική αλληγορία, και το Κάτι Διαφορετικό από την ομάδα C for Circus, μια παράσταση για τη διαφορετικότητα που εξελίσσεται μέσα από 4 ιστορίες. Η θεατρική απόδοση του διηγήματος της κορυφαίας Ελληνίδας συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη Η περσινή αρραβωνιαστικιά από την ομάδα Elephas tiliensis θα συμμετάσχει, επίσης, στο φεστιβάλ. Πρόκειται για μια παράσταση που έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια για τον τρόπο που απέδωσε θεατρικά ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Ακόμα, θα δούμε το Ψέματα ή Αλήθεια από την ομάδα Mind the Gap, ένα πολιτικό παραμύθι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, το οποίο και κέρδισε τα βραβεία Κοινού και Επιτροπής στο Handmade and Recycled Theater Festival, και το Μόνον Ωραία σε διασκευή και σκηνοθεσία της Κατερίνας Μαυρογεώργη, μια αληθινή ιστορία αγάπης, βασισμένη στα ημερολόγια της Καίτης Σφακιανάκη. Επίσης, το
R.I.P. Romeos Ioulieta Panta σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κουρούμπαλη που αφορά την ιστορία δύο νέων που ερωτεύονται, αυτοκτονούν και βρίσκουν την ελπίδα στον άλλο κόσμο.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Περσινή Αρραβωνιαστικιά».


Δύο θεατρικές παραστάσεις σκηνοθετεί, φέτος, ο Κώστας Γάκης, τον Διχοτομημένο Υποκόμη και το Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2, όπως και ο Γιώργος Παλούμπης, τα Λουλούδια στην κυρία του Άκη Δήμου και τον Άυλο Εσένα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη. Δύο, επίσης, παραστάσεις ανεβάζει στο πλαίσιο του φεστιβάλ και η ομάδα 4Frontal, τον Μουνή της Λένας Κιτσοπούλου και την Αύξηση του George Perec.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τα λουλούδια στην Κυρία».


Στις πρεμιέρες, τώρα, οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν καινούργια έργα από τις ομάδες Cheek-Bones, Ha! και CakeTree Theatre Company, που έχει την έδρα της στο Λονδίνο, αλλά και από τον Μιχάλη Μαθιουδάκη. Ο Μαθιουδάκης παρουσιάζει την Κακή Πίστη, ένα πρωτότυπο έργο σε σύλληψη δική του για τη φιλοσοφία της αυτο-εξαπάτησης και των εσφαλμένων αντιλήψεων, στο οποίο επίσης αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ομάδα Cheek-Bones ανεβάζει την Πυρηνική Οικογένεια, μια παράσταση βασισμένη σε μια παλιότερη ιδέα της, που αγγίζει τα όρια της περφόρμανς και διερευνά την καθημερινή ζωή μιας ασυμβίβαστης οικογένειας. Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην ολοκληρωμένη του μορφή, ενώ είχε διακριθεί ως work in progress στα Specific Festival και Handmade and Recycled Festival. Μια άλλη βραβευμένη θεατρική ομάδα, η ομάδα Ηa!, παρουσιάζει το έργο Σούπερ γλυκός περγαμόντος, μια devised παράσταση εμπνευσμένη από τα σούπερ ηρωικά κόμικς και τοποθετημένη σε μια Αθήνα όπου το κακό κυριαρχεί και γι' αυτό χρειάζεται επειγόντως έναν σωτήρα. Μια άλλη Χιονάτη, πιο σκοτεινή, αφηγείται το If Only της διεθνούς ομάδα CakeTree, που προσεγγίζει εκ νέου το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, παίρνοντας στοιχεία από τον βωβό κινηματογράφο, και το μεταφέρει στο 1930. Είναι η πρώτη φορά που το έργο θα ανέβει με τη συμμετοχή αποκλειστικά Ελλήνων ηθοποιών, ενώ έχει βραβευτεί στο Miryang Summer Performing Arts Festival της Κορέας. Τέλος, το φεστιβάλ θα κλείσει την Κυριακή 11 Μαΐου με ένα μεγάλο πάρτι και την πρώτη εμφάνιση στην Αθήνα των Polkar, του συγκροτήματος του ηθοποιού Γιώργου Παπαγεωργίου.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τον Άυλο Εσένα».
Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ο Μουνής».
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ