3 θεατρικές παραστάσεις

3 θεατρικές παραστάσεις Facebook Twitter
0
3 θεατρικές παραστάσεις Facebook Twitter
Σχέδιο για Ηλέκτρα - Σχέδιο για Ιφιγένεια / Δεύτερο Σχεδίασμα

Με φράσεις, δεν μακραίνεις τη ζωή

Ο Γιάννης Λεοντάρης πρωτοπαρουσίασε την περφόρμανς «Σχέδιο για Ηλέκτρα - Σχέδιο για Ιφιγένεια» τον περασμένο Ιούνιο στη βιβλιοθήκη του «Φουγάρου», ενός βιομηχανικού κτιριακού συγκροτήματος στο Ναύπλιο που έχει μετατραπεί σ' ένα ζωντανό κύτταρο για τις τέχνες και τα γράμματα. Βασίζεται σε δύο κείμενα του Γιώργου Βέλτσου (το πρώτο με πρόφαση την Ηλέκτρα, το δεύτερο με πρόφαση την Ιφιγένεια και τον Ορέστη) και, με τους ίδιους ηθοποιούς, μόλις έφτασε στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων.


Τα τρία αδέλφια αφήνουν τον χώρο του μύθου κι αποκτούν σώμα και λόγο, ύπαρξη, μέσω των ηθοποιών: της Αιμιλίας Βάλβη, της Ηλέκτρας Νικολούζου και του Κώστα Βασαρδάνη. «Μιλούν τους ήχους μιας γλώσσας που απορεί». Η σκιά τους συγκλίνει και συμπίπτει με τη σκιά του συγγραφέα που τους χρησιμοποιεί, πρόσωπα του μύθου και ηθοποιούς, για να θεραπεύσει –πάντα προσωρινά– τη νόσο της ύπαρξης. Όλα τα υλικά της ζωής, από τη στιγμή της γέννησης, την πορεία στον κόσμο, το επερχόμενο φινάλε, είναι εδώ, σκέψεις και λέξεις αγωνιωδώς τοποθετημένες ώστε να σημαίνουν την αδυναμία τους: το Νόημα δεν υπάρχει, διαχέεται σε μικρές πράξεις ζωής. Σε παραστάσεις. «Θα τιμήσω τον θάνατο όταν έρθει η ώρα / Τώρα, υποφέρω τη ζωή» λέει η Ηλέκτρα.


«Έγραψα έναν διπλό διάλογο με το ακατονόμαστο: την ψύχωση. Έγραψα, "στη σφενδόνη", το όνομα "Ορέστης" με τον τρόπο του Γιώργου Σεφέρη. Αλλά δεν ιστόρησα καμία ιστορία εκτός της ιστορίας της γλώσσας μου που χειμάζει στα λόγια της Ηλέκτρας, της Ιφιγένειας, του Ορέστη, καθώς περιπλανώνται στα ερείπια αυτού που κάποτε ήταν ένα εργοστάσιο αισθημάτων» σημειώνει ο συγγραφέας.

Info:

«Σχέδιο για Ηλέκτρα - Σχέδιο για Ιφιγένεια / Δεύτερο Σχεδίασμα»

Θέατρο Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής

Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, 210 8217877

Δευτ., Τρ., εισ.: €5-15

 

3 θεατρικές παραστάσεις Facebook Twitter
Στροχάιμ

Στροχάϊμ

To 1950 ο Αυστρο-αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης Έριχ φον Στροχάιμ (1885-1957) και η μεγάλη σταρ του βωβού κινηματογράφου Γκλόρια Σουάνσον (1899-1983) πρωταγωνίστησαν στη Λεωφόρο της Δύσης του Μπίλι Γουάιλντερ. Ήταν μια σπουδαία ασπρόμαυρη ταινία που έγραψε ιστορία για την υπόθεση, τις ερμηνείες και τις σκηνοθετικές ιδιαιτερότητές της. Ο Γουάιλντερ θέλησε να μιλήσει για τον κόσμο που εδραίωσε τη σχετικά καινούργια τέχνη του κινηματογράφου, τους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες των βωβών ταινιών. Πολλοί βρίσκονταν ακόμη τότε εν ζωή, όμως στο περιθώριο και στην αφάνεια, αφού δεν μπόρεσαν να μεταπηδήσουν στη νέα συνθήκη των ταινιών με ήχο.


Η Λεωφόρος της Δύσης αποτελεί την έμπνευση και την ουσιώδη αναφορά για το έργο Στροχάιμ του Δημήτρη Δημητριάδη. Εδώ η ήδη νεκρή Νόρμα Ντέσμοντ επισκέπτεται τον ετοιμοθάνατο Έριχ φον Στροχάιμ στο σπίτι του στη Γαλλία όπου συγκατοικούσε επί σειρά ετών με την Ντενίζ Βερνά. Η Ντενίζ είναι ο «θεατής» των δύο «τεράτων», ένα alter ego του κοινού της παράστασης. Αυτή δίνει στον διάλογό τους την υπόσταση και τη σημασία του, αυτή επιβεβαιώνει τη διάχυση του πραγματικού στο επινοημένο (κι αντίστροφα), το αδιαχώριστο των δύο. Η Νόρμα και ο Έριχ μπορούν να συναντηθούν γιατί ο θεατρικός χρόνος και τόπος το επιτρέπει, «επιτρέπει να συμβεί με όλη τη φαντασμαγορία τού αδιανόητου και του υπερλογικού», όπως σημειώνει ο συγγραφέας.


Τη Νόρμα Ντέσμοντ ερμηνεύει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, τον Έριχ φον Στροχάιμ ο Άκις Βλουτής και την Ντενίζ η Αγλαΐα Παππά. Ο τέταρτος, πολύ ενδιαφέρων παράγων της παράστασης στο Από Μηχανής είναι ο Σταμάτης Φασουλής (ένας άνθρωπος που η ζωή του είναι το θέατρο). Ανέλαβε τη σκηνοθεσία, αφήνοντας για λίγο τις μεγάλες σκηνές και τα εμπορικά θέατρα του κέντρου, όπου κινείται και πρωταγωνιστεί.

Info:

«Στροχάιμ» του Δημήτρη Δημητριάδη

Από Μηχανής Θέατρο

Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231131

Τετ., Πέμ., Παρ., Σάβ., Κυρ. 21:00, Εισ.: €14, €10 (μειωμ.), €5 (ατέλεια)

3 θεατρικές παραστάσεις Facebook Twitter
Το τρελό αίμα

Ου μοιχεύσεις, ου φονεύσεις

Δύο μονόπρακτα του Παντελή Πρεβελάκη, η Δεύτερη Εντολή και το Τρελό Αίμα, αποτελούν το βασικό υλικό της παράστασης που ετοιμάζει η Άντζελα Μπρούσκου στο Θέατρο Τέχνης. Και τα δύο εξελίσσονται σε δύο χωριά της Κρήτης, σε μικρές κοινωνίες με αυστηρούς κώδικες ηθικής. Στο πρώτο δύο εραστές σε ώριμη ηλικία συζητούν – η γυναίκα προτρέπει τον άνδρα να σκοτώσει τον σύζυγό της. Μόνο που η ίδια θα φορέσει τα ρούχα του, προκαλώντας τον θάνατό της – και την αυτοκτονία του εραστή της. Στο δεύτερο, πάλι, το ζευγάρι, νέων αυτήν τη φορά, πρωταγωνιστεί. Η γυναίκα είναι έγκυος, αλλά όχι από τον (ανίκανο) άνδρα της. Οργισμένος θα πάρει τ' όπλο του και θα σκοτώσει τον εραστή, που συμβαίνει να είναι ο αδελφός της κοπέλας. Η είδηση θα την οδηγήσει στην αυτοκτονία. Τα μονόπρακτα του Πρεβελάκη, με εντυπωσιακή πύκνωση και ενσυναίσθηση της γυναικείας φύσης και ψυχολογίας, εκθέτουν την ασφυξία του γυναικείου σώματος που σφύζει από πόθο ζωής και έρωτα σε περιβάλλοντα κλειστά και συντηρητικά. Η ιδέα που διατρέχει τη σκηνική πράξη αφορά τη σχέση της πατριαρχίας, της φαλλοκρατίας και του φασισμού. Αν πρώτο θύμα τους είναι η γυναίκα, στην πορεία στοχοποιούν όλους όσοι είναι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, «διαφορετικοί».


Ένας χορός ανθρώπων θα αφηγηθεί τις δύο ιστορίες σ' έναν τόπο που μοιάζει με θέατρο, εκκλησία και μπουζουξίδικο. Η δραματουργία εμπλουτίζεται με εκκλησιαστικά κείμενα, συνεντεύξεις διασήμων, ένα ποίημα του Ρίλκε και τέσσερις πολύ μικρές ιστορίες ζευγαριών του Γιάννη Κοντραφούρη. Όλοι οι ηθοποιοί είναι διαρκώς στη σκηνή, ερμηνεύουν τα μονόπρακτα, παίζουν όργανα, τραγουδούν και χορεύουν. Η σκηνική πράξη θυμίζει τελετουργία, αλλά μια τελετουργία της ζωής και του θανάτου, που θα μπορούσε να παραπέμπει στον Ανωγειανό Πηδηχτό, τον χορό που χορεύουν στην Κρήτη γύρω από το φέρετρο προσφιλούς νεκρού.


Η σύλληψη, η δραματουργία, η σκηνοθεσία και τα κοστούμια είναι της Άντζελας Μπρούσκου. Παίζουν η Παρθενόπη Μπουζούρη, ο Διαμαντής Καραναστάσης, ο Βασίλης Παπαγεωργίου, η Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου και ο Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος. Τη μουσική υπογράφει η Nalyssa Green.

Info:

«Το τρελό αίμα» και «Η Δεύτερη Εντολή» του Παντελή Πρεβελάκη

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Φρυνίχου 14, Πλάκα, 210 3222464 & 210 3236732

Aπό 24/4, Πέμ., Παρ., Σάβ. 21:15, Κυρ. 20:00. Εισ.: Πέμ. €10, Παρ. €15 & €10 (μειωμ.), Σάβ. & Κυρ. €16 & €12 (μειωμ.)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ