27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
0

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
Έχω παρατηρήσει ότι τα πράγματα στην Ευρώπη επηρεάζονται πιο πολλοί από τις αγορές και λιγότερο από τους ανθρώπους. Ζούμε όλοι μία τεράστια ανθρωπιστική κρίση και αυτό είναι πολύ αρνητικό. Φωτο: Κατερίνα Φαρφαρά / LIFO

 

Το Love Letters to a (Post)Europe υπόσχεται να είναι ένα ιδιαίτερο διήμερο στο Bios. Εικοσιεπτά καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη θα παρουσιάσουν τις δράσις που ετοίμασαν με θέμα τις ραγδαίες αλλαγές που συμβαίνουν στην Ευρώπη, παίρνοντας ως αφορμή την Ελλάδα που βιώνει τις συνέπειες της πολιτικής λιτότητας. Το διήμερο που γίνεται στο Bios Main την Παρασκευή και το Σάββατο έχει διαφορετικό line-up καλλιτεχνών κάθε μέρα. Πάνω από τους μισούς καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν τις δουλειές του ζωντανά και οι υπόλοιποι με ταινίες μικρού μήκους, γραπτά και διάφορες δράσεις. Η συμμετοχή στο πρότζεκτ εκφράζει την αλληλεγγύη των καλλιτεχνών προς την Ελλάδα και όλοι ταξίδεψαν στην Αθήνα ειδικά για το Love Letters to a (Post)Europe, με δικά τους έξοδα. Το event ήταν ιδέα της Liza Alexander – καλλιτέχνη με βάση το Λονδίνο, η οποία έχει αναλάβει και την επιμέλεια του event. «Η ανταπόκριση των καλλιτεχνών ήταν άμεση και σχεδόν συγκινητική» λέει. «Κανείς δεν είπε όχι».

 

Την συναντήσαμε στο Bios λίγες μέρες πριν το event, ενθουσιασμένη αλλά και λίγο αγχωμένη με τον συντονισμό όλων των καλλιτεχνών, και μας μίλησε για το ιδιαίτερο πρότζεκτ της.

 

Το Love Letters to a (Post)Europe event δεν είναι διαμαρτυρία απέναντι στον τρόπο που λειτουργεί η Ευρώπη άλλα μία πρόταση καινούριων τρόπων προσέγγισης της κατάσταση. Ένα ερωτικό γράμμα βασίζεται συνήθως στην ειλικρίνεια. Είναι ένας όμορφος και αληθινός τρόπος για να προσεγγίσει ένας άνθρωπος τον άλλον.

 

«Ήμουν στο Λονδίνο λίγο μετά το δημοψήφισμα για το "Ναι" ή "Όχι" και συζητούσα με φίλους και συναδέλφους Έλληνες και άλλους Ευρωπαίους για την κατάσταση στην Ελλάδα. Τότε σκέφτηκα να κάνω ένα πρότζεκτ με αφορμή την κατάσταση στην Ελλάδα και, μέσα από αυτό, για την γενικότερη κατάσταση στην Ευρώπη. Ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό που θα περιελάμβανε την συμμετοχή και την προσφορά πολλών καλλιτεχνών. Ο σκοπός του event δεν είναι να βρούμε κάποια λύση στο πρόβλημα, αλλά να δημιουργήσουμε έναν διάλογο μεταξύ των καλλιτεχνών και του κοινού και να σχολιάσουμε με έναν ποιητικό και καλλιτεχνικό τρόπο την κατάσταση».

 

Τα έργα που θα παρουσιαστούν στο Love Letters to a (Post)Europe δεν θα ξεπερνάνε τα 15 λεπτά και η ποικιλία των μέσων θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. «Θα υπάρχουν στιγμές χιούμορ, επαγρύπνησης και διαλογισμού. Πιστεύω ότι ο κόσμος που θα έρθει θα προβληματιστεί, θα διασκεδάσει και θα φύγει με την αίσθηση ότι συμμετείχε σε κάτι ομαδικό και μαζικό. Τα έργα θα είναι σύντομα και στις δύο βραδιές θα έχουν έναν καλό ρυθμό. Κάποια από τα έργα θα είναι σοβαρά και κάποια άλλα πιο αστεία. Μπορεί να είναι κάτι πολύ μικρό, αλλά έχει γίνει με γενναιοδωρία και σκληρή δουλειά από όλους τους συμμετέχοντες και τους διοργανωτές».

 

Γιατί όμως οι καλλιτέχνες κλήθηκαν να γράψουν «ερωτικά γράμματα» στην Ευρώπη. «Το Love Letters to a (Post)Europe event δεν είναι διαμαρτυρία απέναντι στον τρόπο που λειτουργεί η Ευρώπη άλλα μία πρόταση καινούριων τρόπων προσέγγισης της κατάσταση. Ένα ερωτικό γράμμα βασίζεται συνήθως στην ειλικρίνεια. Είναι ένας όμορφος και αληθινός τρόπος για να προσεγγίσει ένας άνθρωπος τον άλλον», λέει η Liza.

 

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
Catherine Hoffmann

 

«Έχω παρατηρήσει ότι τα πράγματα στην Ευρώπη επηρεάζονται πιο πολλοί από τις αγορές και λιγότερο από τους ανθρώπους. Ζούμε όλοι μία τεράστια ανθρωπιστική κρίση και αυτό είναι πολύ αρνητικό. Από την άλλη οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες για το τι συμβαίνει. Και στα καλά και τα άσχημα. Κυκλοφορεί ένας αέρας αφύπνισης οι άνθρωποι ξεφεύγουν από την χειραγώγηση και τους δίνεται η δυνατότητα να ζήσουν και να δημιουργήσουν με βάση έναν νέο τρόπο προσέγγισης και σκέψης. Το (Post) είναι ένα σχόλιο για το τι ακριβώς σημαίνει «Ευρώπη» στις μέρες μας και ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «Ένωσης». Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο Love Letters to a (Post)Europe μπορεί να συμβολίζουν μία νέα Ευρώπη με καινούριες ιδέες και προοπτικές. Μία τέτοια δράση είναι πιο επίκαιρη από ποτέ στην Ελλάδα. Αν γινόταν σε κάποια άλλη χώρα δεν ξέρω αν θα είχε νόημα».

 

Το κείμενο που στάλθηκε στους καλλιτέχνες:

Στην Ελληνική γλώσσα υπάρχουν παραπάνω από τέσσερις λέξεις που περιγράφουν τις διαφορετικές μορφές της αγάπης. Σύμφωνα με τον Ιταλό θεωρητικό Franco “Bifo” Berardi, πριν πέντε χρόνια η Ευρώπη μπήκε σε μία βαθιά κρίση που υποδηλώνει ότι συμβαίνει κάτι ακόμη βαθύτερο, μία κρίση κοινωνικής φαντασίας, όπου το οικονομικό δόγμα έχει καταλάβει τον δημόσιο διάλογο. Αυτό το φαινόμενο σηματοδότησε και την εξέγερση των λαών της Ευρώπης: οι καταλήψεις σε πλατείες της Μαδρίτης, της Αθήνας, της Ρώμης κλπ. Η φυσική παρουσία σε δημόσιους χώρους επιβεβαιώνει κάτι απεριόριστο και μη μετρήσιμο στο παγκόσμιο σύστημα.

Αυτή τη στιγμή τα πράγματα έχουν κάνει τον κύκλο τους και διαφαίνεται ότι το οικονομικό δόγμα χρησιμοποιείται για να επιβάλλει καθεστωτική αλλαγή. Τους τελευταίους μήνες, ο δημόσιος διάλογος σχετικά με το τι έχει θεσπιστεί στο όνομα της Ευρώπης έχει φουντώσει.

 

Το ζωντανό αυτό γεγονός ζητά από τους καλλιτέχνες να ανταποκριθούν με την πράξη, την ιδέα ή τη μορφή μιας ερωτικής επιστολής. Του τώρα. Μπορεί η δράση αυτή να τερματίζει τον διάλογο εντελώς. Μπορεί να είναι μία πράξη που προσεγγίζει μία άλλη, μία διπλή ανάγνωση.

Στο αντίβαρο της κρίσης της κοινωνικής φαντασίας, του οικονομικού δογματισμού και της νεοφιλελεύθερης τυραννίας είναι η φαντασία, η ενσυναίσθηση, ο αισθησιασμός, η παρουσία, το να είμαστε μαζί, η εμπειρία του να βλέπεις κάτι με τα ίδια σου τα μάτια, τα ζωντανά μανιφέστο, οι ιστορίες, οι φιλικές κινήσεις, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, η ανυπακοή, οι σαχλαμάρες, το να κάνεις δώρα, τηλεφωνήματα από και προς το πουθενά, το παραλήρημα, η σκληρή αγάπη, οι αποπλανήσεις, μηνύματα στο κενό, λατρεία, ουτοπίες, μετα -ουτοπίες, τραγούδια από το περιθώριο, ο ορισμός του τώρα.

 

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
Cris Cheek

 

Ιnfo:

Το Love Letters to a (Post-)Europe θα παρουσιαστεί στο BiosmainΠαρασκευή 2 & Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015 στο Biosmain – Πειραιώς 84. Ώρα έναρξης: 20.30.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ