Όταν νωρίτερα φέτος εμφανίστηκε το βίντεο για το Element, ένα από τα κομμάτια που ξεχώρισαν από το πιο πρόσφατο άλμπουμ του Kendrick Lamar, το Damn., υπήρξαν πολλοί άνθρωποι στο Twitter που θεώρησαν οικείες κάποιες από τις εικόνες του. Στην πραγματικότητα όλες σχεδόν οι σκηνές του ήταν οικείες για κάποιον που γνώριζε το έργο του περίφημου φωτογράφου Gordon Parks (1912-2006), γιατί το βίντεο ήταν όντως ένας φόρος τιμής στον άνθρωπο που κατέγραψε την αφρο-αμερικάνικη ζωή στον 20ό αιώνα και το κίνημα για τα Πολιτικά Δικαιώματα όπως κανείς άλλος.  

  

Το βίντεο του Element που είναι σκηνοθετημένο από τους Jonas Lindstroem and The Little Homies (το όνομα με το οποίο υπογράφουν όσα σκηνοθετούν ο Kendrick Lamar με τον παιδικό του φίλο, τον Dave Free) ζωντανεύει μερικές από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Parks, όπως την εντυπωσιακή άτιτλη φωτογραφία του του 1963 με το χέρι που ξεπροβάλλει από το ακίνητο νερό.  

 

Στη συνέχεια παρελαύνουν σκηνές που ζωντανεύουν πολύ γνωστές φωτογραφίες του Gordon Parks όπως το ξαπλωμένο αγόρι με το δεμένο έντομο στο πρόσωπό του (Boy With Junebug, 1963) και η παρέα με τα παιδιά που στέκονται μπροστά στον συρμάτινο φράκτη με ένα να σημαδεύει με όπλο (Untitled, 1956).

 

Ο Parks ξεχώρισε τη δεκαετία του 1940 όταν μαζί με τους Walker Evans και Dorothea Lange κατέγραψαν τη ζωή των φτωχών ανθρώπων της αγροτικής Αμερικής.

Ο Parks ξεχώρισε τη δεκαετία του 1940 όταν μαζί με τους Walker Evans και Dorothea Lange κατέγραψαν τη ζωή των φτωχών ανθρώπων της αγροτικής Αμερικής. Από το 1943 άρχισε να κάνει εντιτόριαλ μόδας και γρήγορα έγινε μόνιμος φωτογράφος για το περιοδικό LIFE. Στο LIFE έμεινε για δυο δεκαετίες βγάζοντας μερικές από τις πιο διάσημες φωτογραφίες του (και όλες όσες ζωντανεύει στο Element ο Lamar).

  

Με αφορμή την επιτυχία του βίντεο (το οποίο υπάρχει σε όλες σχεδόν τις λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς) το Ίδρυμα Gordon Parks στο Pleasantville της Νέας Υόρκης οργάνωσε μια έκθεση με τίτλο «Element.: Gordon Parks and Kendrick Lamar» στην οποία παρουσιάζονται δίπλα-δίπλα οι αυθεντικές φωτογραφίες του Parks μαζί με τις εικόνες από το βίντεο του Lamar.

 

«Η δουλειά του Gordon Parks συνεχίζει να έχει μεγάλη επίδραση στους νέους ανθρώπους –και ειδικά σε καλλιτέχνες όπως ο Kendrick Lamar ο οποίος χρησιμοποιεί τη δύναμη της εικόνας για να εξετάσει θέματα που σχετίζονται με την κοινωνική δικαιοσύνη κάθε φυλής στη χώρα μας» λέει ο Peter W. Kunhardt, Jr., ο διευθυντής του ιδρύματος, σε μια δήλωσή του. «Με το βίντεο του "Element" ο Kendrick Lamar έχει βοηθήσει να στραφεί ξανά η προσοχή σε έναν από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους καλλιτέχνες».

 

 

Το κλιπ του Kendrick Lamar για το «Element»

 

Στο βίντεο για το «Element» ο Kendrick Lamar ζωντάνεψε τον κόσμο του φωτογράφου Gordon Parks
Πάνω φωτό: Gordon Parks, Black Muslims Train in Self-Defense (1963). Courtesy of the Gordon Parks Foundation. Κάτω: Πλάνο από το βίντεο του Kendrick Lamar για το «Element».

 

Στο βίντεο για το «Element» ο Kendrick Lamar ζωντάνεψε τον κόσμο του φωτογράφου Gordon Parks
Η πάνω φωτογραφία είναι του Gordon Parks, (1956). Courtesy of the Gordon Parks Foundation. Κάτω: Πλάνο από το μουσικό βίντεο του Kendrick Lamar για το «Element».

 

Στο βίντεο για το «Element» ο Kendrick Lamar ζωντάνεψε τον κόσμο του φωτογράφου Gordon Parks
Πάνω: Gordon Parks, Άτιτλο (1957). Courtesy of the Gordon Parks Foundation. Κάτω: Πλάνο από το «Element».

 

Στο βίντεο για το «Element» ο Kendrick Lamar ζωντάνεψε τον κόσμο του φωτογράφου Gordon Parks
Αυτοπορτρέτο του Gordon Parks. Courtesy of the Gordon Parks Foundation.

 

Στο βίντεο για το «Element» ο Kendrick Lamar ζωντάνεψε τον κόσμο του φωτογράφου Gordon Parks

 

Στο βίντεο για το «Element» ο Kendrick Lamar ζωντάνεψε τον κόσμο του φωτογράφου Gordon Parks
Gordon Parks, Boy with June Bug (1963). Courtesy of the Gordon Parks Foundation.

 

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου 2018

Gordon Parks Foundation, Pleasantville, NY.