Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις

Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις Facebook Twitter
«Ήμασταν σκληρά εργαζόμενα παιδιά από μικρές πόλεις που προσπαθούσαμε να τα βγάλουμε πέρα» λέει ακυρώνοντας την εικόνα που είχαμε πολλοί ως τώρα για τον κόσμο που πήγε στο φεστιβάλ. H Ercoline όταν είδε το εξώφυλλο θεώρησε συμβολική την επιλογή της φωτογραφίας, που περιλάμβανε έναν πεζοναύτη που μόλις είχε επιστρέψει από το Βιετνάμ μαζί με ένα ζευγάρι που αγκαλιαζόταν...
2

 

Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις Facebook Twitter
Το ζευγάρι σήμερα

Μετά το καρναβάλι της νιότης έρχεται το χανγκόβερ της μέσης ηλικίας. Παραπατώντας σαν ζαλισμένοι μεθύστακες με την μάσκα να κρέμεται στους λαιμούς μας, προσπαθούμε να πιαστούμε από τις αναμνήσεις της περσόνας που είχαμε φορέσει νέοι. Και γινόμαστε ακόμα πιο αστείοι ιδιαίτερα στα μάτια του εαυτού μας. Πόσο τυχεροί οι άνθρωποι που δεν φόρεσαν αυτή την μάσκα νέοι είτε από χαρακτήρα είτε «επειδή έτσι τα έφερε η ζωή». Που δεν χρειάστηκαν να εγκλωβιστούν μέσα σε μια φυλή, να προσποιηθούν μια σύγκρουση με τους «άλλους», τους απέναντι, για να αποφύγουν την σύγκρουση με τον εαυτό τους. Που δεν έγιναν βορά στα θηρία που φτιάχνουν ταμπέλες για τους άλλους, αλλά ακολούθησαν τον δικό τους δρόμο. Έχουν τον σεβασμό μου.

Στην γνωστή φωτογραφία από το Woodstock τον Αύγουστο του 1969 ένα εικοσάχρονο κορίτσι αγκαλιάζει ένα αγόρι. Είναι η εικοσάχρονη Bobbie Ercoline και ο φίλος της Nick χωμένοι μέσα σε ένα πάπλωμα. Την φωτογραφία τράβηξε ο Burk Uzzle και αποτέλεσε το εξώφυλλο του live δίσκου με την μουσική του φεστιβάλ που κυκλοφόρησε δυο χρόνια μετά το Woodstock. Θα βρεθούν στο φεστιβάλ μαζί με τον φίλο τους Corcky που μόλις έχει επιστρέψει από το Βιετνάμ οδηγώντας το βανάκι της μητέρας του. Στην φωτογραφία ο φίλος τους κοιμάται στο χώμα μέσα στην καφέ κουβέρτα.H Βobbie και ο Nick θα παντρευτούν δυο χρόνια αργότερα.

Η Bobbie Ercoline λέει την ιστορία της στην στήλη «That’s me in the picture» της Guardian. « We weren’t hippies – we were just normal» λέει το κορίτσι του εξώφυλλου αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι αυτή ήδη δούλευε τρία χρόνια σε τράπεζα και ο Nick ήταν οικοδόμος και μπάρμαν. «Ήμασταν σκληρά εργαζόμενα παιδιά από μικρές πόλεις που προσπαθούσαμε να τα βγάλουμε πέρα» λέει ακυρώνοντας την εικόνα που είχαμε πολλοί ως τώρα για τον κόσμο που πήγε στο φεστιβάλ. H Ercoline όταν είδε το εξώφυλλο θεώρησε συμβολική την επιλογή της φωτογραφίας, που περιλάμβανε έναν πεζοναύτη που μόλις είχε επιστρέψει από το Βιετνάμ μαζί με ένα ζευγάρι που αγκαλιαζόταν. Ένα μήνυμα για την ειρήνη και την αγάπη. Σήμερα, χαίρονται που υπήρξαν κομμάτι του Woodstock. Σαράντα χρόνια μετά το ζευγάρι είναι μαζί και συνεχίζουν να έχουν επαφές με τον Corcky.

Η ειρήνη και η αγάπη, το πνεύμα του Woodstock, που έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλια πρώην χίπις και νυν τεχνοκρατών, την ώρα που καθαρίζουν τα κουστούμια τους από το αίμα των λαών, ξαναγεννιούνται μέσα από την εικόνα αυτού του ζευγαριού. Μέσα από τα λόγια αυτού του κοριτσιού της διπλανής πόρτας που δεν ήταν καν χίπης.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Η όμορφη ιστορία μίας πολύ ωραίας φωτογραφίας!Τουλάχιστον εκείνοι, παρότι δεν ήταν χίπις βρισκόντουσαν εκεί πέρα με τρανταχτές αποδείξεις.....ότι τουλάχιστον ήταν κι εκείνοι εκεί......αλλοίμονο σε κάτι δικούς μας 60άριδες (+) και καλά χίπιδες που τα Μάταλα ούτε σε φωτογραφία δεν τα είχαν δει (άσε αυτό το Πολυτεχνείο που όλοι μέσα ήταν...) και μας κάνουν σήμερα κηρύγματα της... επαναστατημένης και ασυμβίβαστης γενιάς τους.....και βιώνουμε σήμερα πολύ καλά τα όσα κατάφεραν.....πιο συμβιβασμένος, χωμένος στο σύστημα, ξεχειλισμένος από μικροαστικές αντιλήψεις, πεθαίνεις...!Η τελευταία παράγραφος του άρθρου τα λέει όλα:«Η ειρήνη και η αγάπη, το πνεύμα του Woodstock, που έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλια πρώην χίπις και νυν τεχνοκρατών, την ώρα που καθαρίζουν τα κουστούμια τους από το αίμα των λαών, ξαναγεννιούνται μέσα από την εικόνα αυτού του ζευγαριού. Μέσα από τα λόγια αυτού του κοριτσιού της διπλανής πόρτας που δεν ήταν καν χίπης».