Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις

Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις Facebook Twitter
«Ήμασταν σκληρά εργαζόμενα παιδιά από μικρές πόλεις που προσπαθούσαμε να τα βγάλουμε πέρα» λέει ακυρώνοντας την εικόνα που είχαμε πολλοί ως τώρα για τον κόσμο που πήγε στο φεστιβάλ. H Ercoline όταν είδε το εξώφυλλο θεώρησε συμβολική την επιλογή της φωτογραφίας, που περιλάμβανε έναν πεζοναύτη που μόλις είχε επιστρέψει από το Βιετνάμ μαζί με ένα ζευγάρι που αγκαλιαζόταν...
2

 

Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις Facebook Twitter
Το ζευγάρι σήμερα

Μετά το καρναβάλι της νιότης έρχεται το χανγκόβερ της μέσης ηλικίας. Παραπατώντας σαν ζαλισμένοι μεθύστακες με την μάσκα να κρέμεται στους λαιμούς μας, προσπαθούμε να πιαστούμε από τις αναμνήσεις της περσόνας που είχαμε φορέσει νέοι. Και γινόμαστε ακόμα πιο αστείοι ιδιαίτερα στα μάτια του εαυτού μας. Πόσο τυχεροί οι άνθρωποι που δεν φόρεσαν αυτή την μάσκα νέοι είτε από χαρακτήρα είτε «επειδή έτσι τα έφερε η ζωή». Που δεν χρειάστηκαν να εγκλωβιστούν μέσα σε μια φυλή, να προσποιηθούν μια σύγκρουση με τους «άλλους», τους απέναντι, για να αποφύγουν την σύγκρουση με τον εαυτό τους. Που δεν έγιναν βορά στα θηρία που φτιάχνουν ταμπέλες για τους άλλους, αλλά ακολούθησαν τον δικό τους δρόμο. Έχουν τον σεβασμό μου.

Στην γνωστή φωτογραφία από το Woodstock τον Αύγουστο του 1969 ένα εικοσάχρονο κορίτσι αγκαλιάζει ένα αγόρι. Είναι η εικοσάχρονη Bobbie Ercoline και ο φίλος της Nick χωμένοι μέσα σε ένα πάπλωμα. Την φωτογραφία τράβηξε ο Burk Uzzle και αποτέλεσε το εξώφυλλο του live δίσκου με την μουσική του φεστιβάλ που κυκλοφόρησε δυο χρόνια μετά το Woodstock. Θα βρεθούν στο φεστιβάλ μαζί με τον φίλο τους Corcky που μόλις έχει επιστρέψει από το Βιετνάμ οδηγώντας το βανάκι της μητέρας του. Στην φωτογραφία ο φίλος τους κοιμάται στο χώμα μέσα στην καφέ κουβέρτα.H Βobbie και ο Nick θα παντρευτούν δυο χρόνια αργότερα.

Η Bobbie Ercoline λέει την ιστορία της στην στήλη «That’s me in the picture» της Guardian. « We weren’t hippies – we were just normal» λέει το κορίτσι του εξώφυλλου αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι αυτή ήδη δούλευε τρία χρόνια σε τράπεζα και ο Nick ήταν οικοδόμος και μπάρμαν. «Ήμασταν σκληρά εργαζόμενα παιδιά από μικρές πόλεις που προσπαθούσαμε να τα βγάλουμε πέρα» λέει ακυρώνοντας την εικόνα που είχαμε πολλοί ως τώρα για τον κόσμο που πήγε στο φεστιβάλ. H Ercoline όταν είδε το εξώφυλλο θεώρησε συμβολική την επιλογή της φωτογραφίας, που περιλάμβανε έναν πεζοναύτη που μόλις είχε επιστρέψει από το Βιετνάμ μαζί με ένα ζευγάρι που αγκαλιαζόταν. Ένα μήνυμα για την ειρήνη και την αγάπη. Σήμερα, χαίρονται που υπήρξαν κομμάτι του Woodstock. Σαράντα χρόνια μετά το ζευγάρι είναι μαζί και συνεχίζουν να έχουν επαφές με τον Corcky.

Η ειρήνη και η αγάπη, το πνεύμα του Woodstock, που έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλια πρώην χίπις και νυν τεχνοκρατών, την ώρα που καθαρίζουν τα κουστούμια τους από το αίμα των λαών, ξαναγεννιούνται μέσα από την εικόνα αυτού του ζευγαριού. Μέσα από τα λόγια αυτού του κοριτσιού της διπλανής πόρτας που δεν ήταν καν χίπης.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Η όμορφη ιστορία μίας πολύ ωραίας φωτογραφίας!Τουλάχιστον εκείνοι, παρότι δεν ήταν χίπις βρισκόντουσαν εκεί πέρα με τρανταχτές αποδείξεις.....ότι τουλάχιστον ήταν κι εκείνοι εκεί......αλλοίμονο σε κάτι δικούς μας 60άριδες (+) και καλά χίπιδες που τα Μάταλα ούτε σε φωτογραφία δεν τα είχαν δει (άσε αυτό το Πολυτεχνείο που όλοι μέσα ήταν...) και μας κάνουν σήμερα κηρύγματα της... επαναστατημένης και ασυμβίβαστης γενιάς τους.....και βιώνουμε σήμερα πολύ καλά τα όσα κατάφεραν.....πιο συμβιβασμένος, χωμένος στο σύστημα, ξεχειλισμένος από μικροαστικές αντιλήψεις, πεθαίνεις...!Η τελευταία παράγραφος του άρθρου τα λέει όλα:«Η ειρήνη και η αγάπη, το πνεύμα του Woodstock, που έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλια πρώην χίπις και νυν τεχνοκρατών, την ώρα που καθαρίζουν τα κουστούμια τους από το αίμα των λαών, ξαναγεννιούνται μέσα από την εικόνα αυτού του ζευγαριού. Μέσα από τα λόγια αυτού του κοριτσιού της διπλανής πόρτας που δεν ήταν καν χίπης».