Τι είπαν οι ειδικοί για το Reflektor των Arcade Fire

Τι είπαν οι ειδικοί για το Reflektor των Arcade Fire Facebook Twitter
5

Αν δεν είναι το καλύτερο σίγουρα για φέτος, το τέταρτο άλμπουμ των Arcade Fire είναι το πιο πολυσυζητημένο μαζί με το Random Access Memory των Daft Punk. Τέτοιο buzz όμως στα διεθνή μουσικά sites είχαμε καιρό να δούμε. Κυκλοφόρησε επίσημα στις 28 Οκτωβρίου στην Merge και την παραγωγή έκανε ο James Murphy των LCD Soundsystem.

Το συγκρότημα από τον Καναδά επηρεάστηκε για την δημιουργία του από την μουσική των καρναβαλιών της Αϊτής, το φιλμ Black Orpheus του 1959 και ένα κείμενο του Δανού υπαρξιστή φιλόσοφου  Σαίρεν Κίρκεγκωρ. Οι Arcade Fire έκαναν μια στροφή σε πιο ρυθμικούς και ντίσκο ήχους αν και οι στίχοι δεν κρύβουν τις εμμονές τους για την ζωή και το θάνατο.

 

Μαζέψαμε 7 γνώμες που κυκλοφορούν στο μουσικό διαδίκτυο.  Οι καλές κριτικές είναι περισσότερες από τις κακές.

 

Το κανονικό άλμπουμ ξεκινάει στο 10.15

Guardian

3/5

Ο Alex Petridis το έθαψε κομψά. Ίσως είναι από τους ελάχιστους μαζί με έναν τύπο από το Drowned in Sound. Συγκεκριμένα, έγραψε: «Θα ήθελαν να είναι μια μεγαλεπήβολη δουλειά που να ταιριάζει σε μια μπάντα που γεμίζει στάδια και κερδίζει Grammy και πάει στο νούμερο 1. Το είδος του άλμπουμ που ο κόσμος δεν το παίζει απλά από την αρχή μέχρι το τέλος αλλά το μελετάει όπως τα διπλά άλμπουμ της δεκαετίας του 60 και του 70. Αντίθετα, ακούγεται σαν ο δίσκος ενός σχήματος που έχει αρκετές καλές ιδέες αλλά δεν μπορεί να τις διακρίνει από τις κακές – ή δεν θέλει κανέναν να του το αναφέρει.»

Tiny Mixtapes

5/5

Ο κριτικός του Tiny Mixtapes το αποθεώνει: «Είναι η πιο φιλόδοξη και πολύπλοκη δουλειά των Arcade Fire μέχρι σήμερα. Ένα μνημειώδες έργο σε μια εποχή από μέτρια πρότζεκτ. Ένα άλμπουμ με κεφαλαίο Α για την γενιά του Spotify. Ένα λαμπρό παράδοξο...»

Drowned in Sound

4/10

Αυτή η πρόταση συνοψίζει ολόκληρη την κριτική:  «Για μένα μέχρι τώρα, οι Arcade Fire, ήταν μια καταπληκτική μπάντα σε ότι κι αν έκαναν. Είναι δύσκολο να φανταστώ για ποιο λόγο το Reflektor κατέληξε να είναι αυτό το απογοητευτικό χάλι.»

The Rolling Stone

4.5/5

Και στο Rolling Stone άρεσε: «Το Reflektor βρίσκεται πιο κοντά σε κλασικά άλμπουμ όπως το Achtung  Baby των U2 και το Kid A των Radiohead.  Ένα συναρπαστικό ρίσκο και μια ανανέωση από μια μπάντα που έχει αποκτήσει εμπορική επιτυχία και ένα μεγάλο φόβο για το αν απλά θα αρέσει.»

Pitchfork

9.2

Ίσως είναι το μοναδικό άλμπουμ φέτος στο Pitchfork που έχει πάρει τόσο υψηλή βαθμολογία. Γράφουν: «Μας έδωσαν κάτι σε ενεστώτα χρόνο που αυτές τις μέρες είναι απελπιστικά εκτός μόδας. Ένα Γεγονός, ένα άλμπουμ που τολμάει να είναι θαυμάσιο και το καταφέρνει με εντυπωσιακό τρόπο.»

The Quietus

80/100

Καθόλου άσχημα για το Quietus: «Για ένα διπλό άλμπουμ 80 λεπτών το Reflektor μοιάζει πιο σύντομο από το The Suburbs και με περισσότερο ρυθμό.»  

Spin

80/100

To Spin του κόβει 20 βαθμούς για τους περίεργους ήχους: «To Reflektor είναι μεγάλης διάρκειας, περίεργο και βαθιά δεσμευτικό. Έχει τρία με πέντε καταπληκτικά τραγούδια αλλά επίσης κάνει ηχητικά γεμίσματα για περίπου 20 λεπτά από τα 70 συνολικά.»

Μουσική
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

5 σχόλια
Εκπληκτικό! Αν ξεπέρασεις το κόμπλεξ να ακούς μόνο αυτά που οι πολλοί δεν ξέρουν , τότε δεν μπορείς να μην παραδεχτεις πόσο φιλόδοξο εμπνευσμένο διαφορετικό και ταυτόχρονα εμπορικό γιατί όχι ειναι. Ακόμη και αν δεν τους πολύ γουστάρεις , δίνουν μια ελπίδα για μαζικό ενδιαφέρον πολλών για κατι που αξίζει!