Τα πιο συζητημένα άλμπουμ των ημερών είναι από γυναίκες

4 άλμπουμ που ακούσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
Nilüfer Yanya, Katy Perry, Sophie και Lady Gaga για τον Οκτώβρη.
0


Nilüfer Yanya – My method man (Ninja Tune)

Τρίτο άλμπουμ για τη συμπαθή Βρετανοτουρκάλα. Είναι αυτό που θα την εκτοξεύσει στα ύψη του ποπ stardom; Μάλλον όχι. Βέβαια, μετά το παράδειγμα της Charli xcx, υπάρχει ελπίδα και για τη Nilüfer, αλλά δεν πρόκειται να γίνει φέτος. Περισσότερο της ανοίγει το δρόμο προς ένα διαφορετικό κοινό, λόγω Pitchfork κύριως.

Δεν κρατάς και πολλά, σε αντίθεση με τις προηγούμενες δουλειές της που την έβαλαν στον χάρτη του ποπ πάνθεον.

Η δημοφιλής μουσική πλατφόρμα έδωσε στο «Method Man» ένα γενναίο 8,5, ανακηρύσσοντάς το την καλύτερη μουσική που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Όντως, ακούγεται πιο ώριμο και πιο συγκροτημένο στιχουργικά –η πλειοψηφία των κομματιών μιλάει για τα προβλήματα των ρομαντικών σχέσεων– και ηχητικά σίγουρα πιο χαλαρό.

Λείπουν, όμως, τα μεγάλα χιτ και αυτό είναι πρόβλημα για μια τραγουδοποιό που όταν πρωτοξεκίνησε την περιέγραφαν ως έναν συνδυασμό PJ Harvey, King Krule και Joy Division. Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν υπάρχει εδώ, τα κομμάτια κινούνται προς την πιο χαμηλών τόνων μπαλάντα. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν πανέμορφα κομμάτια όπως το νευρώδες «Keep Dancing», που θυμίζει τα παλιά της άλμπουμ, το απαλό «Binding» ή τo λίγο πιο υπερβατικό «Wingspan».

Εν κατακλείδι, δεν κρατάς και πολλά, σε αντίθεση με τις προηγούμενες δουλειές της που την έβαλαν στον χάρτη του ποπ πάνθεον.

Nilüfer Yanya - Method Actor (Official Visualiser)

Katy Perry – 143 (Capitol Records)

Σε πιο λογικό σύμπαν κυκλοφορείς ένα κομμάτι για τη γυναικεία ενδυνάμωση υπογεγραμμένο από παραγωγό που έχει κατηγορηθεί για σεξουαλική κακοποίηση; Ας ρωτήσει κάποιος την Katy Perry τι σκεφτόταν, όταν ξανασυνεργάστηκε με τον Dr. Luke στο «Woman’s World», αν και στην προκειμένη περίπτωση δεν ξέρεις τι είναι χειρότερο, αυτό ή το κακόγουστο βίντεο που το συνοδεύει.

Η κατακραυγή συνεχίστηκε και με το βίντεο του «Lifelines», το δεύτερο βίντεο του άλμπουμ, εξαιτίας του οποίου την κατηγόρησαν για περιβαντολογική καταστροφή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Το «143», το έβδομο κατά σειρά άλμπουμ της, δεν είναι τόσο κακό, απλώς όλη αυτή η EDM eurotrash ποπ ακούγεται κάπως παρωχημένη και αδιάφορη.

Κομμάτια όπως το «I’m his, he’s mine» που λέει με την Doechii είναι ανυπόφορα – το ότι καταφέρνει να ακούγεται τόσο κακή η συνέργειά της με μία από τις ανερχόμενες ράπερ της γενιάς της είναι ένα ακόμη αξιοπερίεργο. Κάποιες καλές στιγμές υπάρχουν, όπως το «Artificial» ή το «Wonder».

Η αλήθεια, όμως, είναι ότι ο κόσμος δεν είχε ανάγκη από μια καινούργια δουλειά της Katy Perry. Άσε που με τόσα λεφτά που έχει βγάλει τόσα χρόνια θα μπορούσε άνετα να έχει αποσυρθεί και να απολαμβάνει Pina Coladas κάτω από έναν κοκοφοίνικα. Γιατί, Katy;

Katy Perry, Kim Petras - GORGEOUS (Lyric Video)

Sophie – Sophie (Transgressive Records)

Μεταθανάτιο άλμπουμ για την πρωτοπόρο παραγωγό που δυστυχώς έφυγε από τη ζωή ξαφνικά το 2021. Η Sophie ήταν η κυρίως υπεύθυνη για όλο το hyperpop κίνημα που κατακλύζει την ποπ μουσική σήμερα και όχι μόνο την επαναπροσδιόρισε αλλά την έκανε να ακούγεται φρέσκια και υπερφυσική, αγκαλιάζοντας νεότερα μικροείδη, χωρίς να γνωρίζει όρια ή σύνορα.

Το «Sophie» είναι η δεύτερη επίσημη σόλο δουλειά της μετά το «Oil of every pearl’s un-insides» του 2018 και δυστυχώς το ακούς λίγο με βαριά καρδιά. Είναι μια συλλογή που επιμελήθηκε ο αδελφός της, Benny Long, με κομμάτια που η Sophie ετοίμαζε πριν από το μοιραίο ατύχημά της στην Αθήνα. Ο Long προσπαθεί να σεβαστεί τη μνήμη της όσο μπορεί.

Στα 16 κομμάτια του δίσκου δεν ακούγεται η φωνή της, ενώ τα φωνητικά αναλαμβάνουν μια σειρά από συνεργάτες και κοντινοί της άνθρωποι όπως η Nina Kraviz και η Kim Petras. Κανείς δεν ξέρει τι είχε στο μυαλό της ηχητικά, ό,τι έχει απομείνει δείχνει πως μάλλον θα έδινε πιο ποπ χαρακτηρα σε κομμάτια όπως το «Why Lies». Όταν πρόκειται για μια τόσο ριζοσπαστική καλλιτέχνιδα, είναι δύσκολο να καταλάβεις πώς θα τα πείραζε.

Τα κομμάτια ακούγονται ίσως κάπως πιο straight στην παραγωγή κι αυτό είναι το βασικό πρόβλημα του άλμπουμ, μαζί με την αισθητή απουσία της φωνή της – ένας ακόμα λόγος που σε κάνει να νιώθεις ακόμα περισσότερο στενόχωρα. Κλείνοντας με μια πιο αισιόδοξη νότα, δεν λείπουν τα χορευτικά bangers– για τη Sophie μιλάμε.

SOPHIE - Reason Why (feat. Kim Petras & BC Kingdom) - Official Visualiser

Lady Gaga – Harlequin (Lil Monsters)

Το «Harlequin» δεν θεωρείται ακριβώς μια επίσημη κυκλοφορία της Gaga, προωθείται περισσότερο ως ένα άλμπουμ που συνοδεύει το σίκουελ του Joker, Folie à deux. Τραγουδάει τα 11 από τα 13 κομμάτια της ταινίας, μια σειρά από διασκευές τζαζ κλασικών κομματιών – δύο είναι οι ορίτζιναλ συνθέσεις. Οι φαν των μιούζικαλ θα το λατρέψουν, καθώς ερμηνεύει με μια παιχνιδιάρικη διάθεση, εμπνευσμένη από τον χαρακτήρα της Harley Queen του διάσημου κόμικ.

Το άλμπουμ έχει περισσότερα κοινά με τις τζαζ δουλειές που έχει κάνει με τον Tony Bennett, τα «Cheek to cheek» (2014) και «Love for sale» (2021), παρά με το προηγούμενο άλμπουμ της, το «Chromatica». Μοιαζει σαν οι τζαζ εμφανίσεις της στο residency της στο Λας Βέγκας να έγιναν άλμπουμ, όπως περιγράφει χαρακτηριστικά ο Michael Cragg της «Guardian».

Δεν μπορείς να το πεις κακό άλμπουμ –διασκευές κάνει– ούτε, όμως, και καλό. Σίγουρα είναι ενδιαφέρον και επιπλέον σου δείχνει μια πλευρά της Gaga που πιθανότατα δεν είχες φανταστεί ως τώρα.

Lady Gaga – Folie à Deux

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ