Μέσα στο μυαλό της Charli xcx

Μέσα στο μυαλό της Charli xcx Facebook Twitter
Το «Brat» μπορεί να μην κυριαρχήσει στα τσαρτ –είναι αρκετά πειραματικός και αλτέρνατιβ ο ήχος του για το σύγχρονο ποπ τοπίο–, αλλά κυριάρχησε στο καλοκαίρι και εντυπωσίασε τους κριτικούς με την ευθύτητά του.
0

ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ που πραγματικά μπορεί να κάνει κάποιον να πέσει από τα σύννεφα. Προσπαθώ να σκεφτώ, λογικά και ψύχραιμα πάντα, αν γνώριζε κανείς άλλος εκτός από την Charli xcx ότι είχε πρόβλημα με τη Lorde, την Αυστραλή ποπ σταρ του χιτ «Royals». Απ’ ό,τι φαίνεται από το κομμάτι «Girl, so confusing», που περιέχεται στο «Brat», στο νέο της άλμπουμ που κύκλοφορησε πρόσφατα είχε πρόβλημα μαζί της, και μάλιστα μεγάλο, για πολλά χρόνια. Για να καταλάβετε τι εννοώ, τραγουδάει στην αρχή του κομματιού «δεν ξέρω αν με συμπαθείς / Μερικές φορές νομίζω ότι με μισείς / Μερικές φορές νομίζω ότι εγώ σε μισώ / Ίσως απλώς θέλεις να βρίσκεσαι στη θέση μου» και σε ένα άλλο σημείο «ο κόσμος λέει ότι μοιάζουμε / Λένε ότι έχουμε τα ίδια μαλλιά / Συζητάμε για να κάνουμε μουσική μαζί, αλλά δεν ξέρω αν θα είναι τίμιο / Δεν ξέρω αν θέλεις να με δεις να πέφτω και να αποτυγχάνω». Δεν χρειάζεται να πει περισσότερα, αλλά ήταν κάτι που πραγματικά δεν περίμενε κανείς εν έτει 2024 που αναδεικνύεται σε χρονιά των beefs. Μετά τη φιλονικία του Kendrick Lamar και του Drake, έχουμε και το beef δυο δευτεροκλασάτων ποπ σταρ.

Δευτεροκλασάτες χωρίς παρεξήγηση, επειδή από τη μια η Charli xcx προσπαθεί εδώ και χρόνια να επαναλάβει την επιτυχία του «Fancy», του τραγουδιού της Iggy Azaelia, στο οποίο συμμετείχε και με το οποίο συστήθηκε στο κοινό, χωρίς ποτέ να τα καταφέρει ουσιαστικά. Από την άλλη, το ίδιο συμβαίνει και με τη Lorde, που μετά το «Royals» δεν έχει δει άσπρη μέρα στην καριέρα της. Με βάση αυτά τα στοιχεία, τις ενώνουν πολύ περισσότερα απ’ όσα τις χωρίζουν, οπότε αυτή η εξομολόγηση ήταν κάπως ουρανοκατέβατη. Η Charli δεν αποκάλυψε ποτέ το όνομα του προσώπου στο οποίο αναφέρεται, αλλά οι φήμες άρχισαν να οργιάζουν, ειδικά με τον στίχο που αφορά τα μαλλιά.

Το «Brat» μπορεί να μην κυριαρχήσει στα τσαρτ –είναι αρκετά πειραματικός και αλτέρνατιβ ο ήχος του για το σύγχρονο ποπ τοπίο–, αλλά κυριάρχησε στο καλοκαίρι και εντυπωσίασε τους κριτικούς με την ευθύτητά του.

Πώς ξεκίνησαν όλα αυτά;

Το 2014, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης της Charli, η δημοσιογράφος μπέρδεψε τις δύο σταρ, με αποτέλεσμα να κάνει ερωτήσεις στην Charli σαν να ήταν η Lorde· ένα απίστευτο λάθος που έκανε την 31χρονη πλέον δημιουργό να ζηλέψει την τεράστια επιτυχία που γνώριζε η Lorde εκείνη την εποχή, όπως αποκάλυψε σε μια συνέντευξή της στο βρετανικό «Rolling Stone». Αν αναλογιστεί κανείς την πορεία της Lorde, δεν υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο.

Πάντως, ούτε η Lorde είχε πάρει μυρωδιά τι συνέβαινε στο μυαλό της Charli. Έτσι δείχνει το remix που ετοίμασε και στο οποίο εκτυλίσσεται ένας διάλογος μεταξύ των δύο καλλιτεχνών που έχουν βάλει τα αισθήματά τους στην άκρη. Η Charli δηλαδή, επειδή η Lorde δεν είχε καν θέμα, όπως μαθαίνουμε μέσα από τη δική της εκδοχή, που είναι άκρως συγκινητική και κάπως καπελώνει την Charli και τις φήμες. Τραγουδάει, λοιπόν, και αυτή με τη σειρά της: «Πολεμούσα το σώμα μου / Προσπαθούσα να πεινάσω για να γίνω αδύναμη / Ήμουν παγιδευμένη στο μίσος (για τον εαυτό μου) / Και η ζωή σου φαινόταν τόσο καταπληκτική».

Charli xcx - The girl, so confusing version with lorde (official audio)

Τέλος πάντων, δεν είναι ούτε οι πρώτες ούτε οι τελευταίες διάσημες που είχαν κόντρα – αυτή η παράδοση δεν υπάρχει μόνο μεταξύ των ράπερ. Όλο αυτό το σκηνικό έκανε το νέο άλμπουμ της Charli να ακουστεί περισσότερο. Στο εξωτερικό όλοι εκθειάζουν το «Brat» ως μια «ριζοσπαστικά ευάλωτη» δουλειά, και ίσως είναι το πιο μεστό άλμπουμ της καριέρας της, αν και προσωπικά προτιμώ το άλμπουμ που έγραψε κατά τη διάρκεια της καραντίνας, το «How I’m feeling now». Το «Brat» μπορεί να μην κυριαρχήσει στα τσαρτ –είναι αρκετά πειραματικός και αλτέρνατιβ ο ήχος του για το σύγχρονο ποπ τοπίο–, αλλά κυριάρχησε στο καλοκαίρι και εντυπωσίασε τους κριτικούς με την ευθύτητά του.

Επιπλέον, η Charli είναι ίσως η μόνη σύγχρονη καλλιτέχνις που κάνει άμεσο και προσιτό στο ευρύ κοινό ένα τόσο δύσκολο μουσικό είδος όπως η hyperpop και μάρτυρας είναι τα 40 λεπτά που διαρκεί ο δίσκος. Στην Ελλάδα, βέβαια, ορισμένοι θεωρούν ότι επειδή κάνει ηλεκτρονική χορευτική μουσική, είναι και DJ. Λυπάμαι που θα σας το χαλάσω, αλλά δεν είναι DJ, είναι τραγουδοποιός που έγραψε και ηχογράφησε το πρώτο της άλμπουμ σε ηλικία 14 ετών, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Διάσημα ποπ beefs

Madonna vs Janet Jackson

Μέσα στο μυαλό της Charli xcx Facebook Twitter
Πάντως, τα ξαναβρήκαν και το 2004

Φημολογείται ότι η Madonna κακολόγησε την Janet Jackson στον αδελφό της Michael όταν έβγαιναν τη δεκαετία του ’90, με αποτέλεσμα να την χωρίσει. Μετά από αυτό η Janet δήλωσε ότι ενώ και οι δύο κάνουν χορευτική μουσική, «η δική μου έχει περισσότερο ποιότητα». Πάντως, τα ξαναβρήκαν και το 2004, όταν η Janet είχε το διαβόητο ατύχημα κατά τη διάρκεια της εμφάνισής της στο Super Bowl, η βασίλισσα της ποπ ήταν από τους πρώτους που την υποστήριξαν.

Britney Spears vs Christina Aguilera

Μέσα στο μυαλό της Charli xcx Facebook Twitter
Μια κόντρα που διαρκεί πάνω από 25 χρόνια.

Μια κόντρα που διαρκεί πάνω από 25 χρόνια. Με κοινή πορεία από την αρχή της καριέρας τους, έγιναν αντίζηλες επειδή η βιομηχανία τις προμόταρε ως το καλό και το κακό κορίτσι της ποπ. Η Μαντόνα έβαλε το χεράκι της όταν έριξε γλωσσόφιλα και στις δυο τους το 2003 κατά τη διάρκεια των MTV VMAS, με τη Spears να είναι αυτή που συζητήθηκε περισσότερο. Αν και τα είχαν ξαναβρεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κατάστασης της Spears, η Aguilera την έκανε επίσημα unfollow στο Instagram το 2022, εξαιτίας ενός ποστ που έκανε για το βάρος της.

Mariah Carey vs Jennifer Lopez

Μέσα στο μυαλό της Charli xcx Facebook Twitter
Το 2003 σχετικά με την J. Lo, η Mariah δήλωσε ότι δεν την ξέρει, χαζογελώντας.

Σε μια ερώτηση δημοσιογράφου το 2003 σχετικά με την J. Lo, η Mariah δήλωσε ότι δεν την ξέρει, χαζογελώντας. Είκοσι χρόνια μετά, συνεχίζει να μην την ξέρει. Μια δήλωση-meme που έχει γράψει στην ποπ μουσική.

Taylor Swift vs Katy Perry

Μέσα στο μυαλό της Charli xcx Facebook Twitter
Τώρα αγαπιούνται και πάλι.

Εν ολίγοις, από φίλες έγιναν άσπονδοι εχθροί εξαιτίας των χορευτών τους, εκεί στις αρχές των ’10s. Η Swift έγραψε το «Bad Blood» για την Perry και η Perry της απάντησε με το «Swish Swish». Γενικά, είναι μια μεγάλη και βαρετή υπόθεση με κακιασμένες δηλώσεις και από τις δύο πλευρές. Ξανάσμιξαν τα τελευταία χρόνια και τώρα αγαπιούνται και πάλι. The end!

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ